vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ramadan
#1


See User information
Idag inleds Ramadan vilket kommer att pågå i 30 dagar. Vill önska alla en trevlig Ramadan.

Posted on: 2007/9/13 16:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ramadan
#2
Grillparty hos mig ta med griskött jag bjuder på öl och kokt rondelhund

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ramadan
#3


See User information
Quote:

maggot skrev:
Grillparty hos mig ta med griskött

Jag tänkte bjuda på grisfötter i gelantin......för det blir väl knytkalas va?

Posted on: 2007/9/13 17:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ramadan
#4
Ja det stämmer

Denna Bacongrillade gädda har precis anlänt





Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ramadan
#5


See User information
Det lät inte speciellt gott...

Men själv åt jag varmkorv och bröd ikväll. Framåt halvfyra på morgonen äter jag frukost, havregrynsgröt... de e gött!

Vet ni att griskött har många likheter med människokött? Man kan fråga sig varför man använder grisen till t.ex. i försök i att transplantera organ till människan?

I t.ex. boken "Välkommen till övervakningssamhället" kan vi läsa på sidan 108 om Gelatin (grishud):

"Gelatinet hade visat sig ha flera fördelar för den som försökte lura apparater som letade efter livstecken. För det första bestod det till nästan hundra procent av nedsmält kollagen, ett protein som också finns naturligt i vävnaderna i en mänsklig fingertopp. Det stelnade gelatinet hade även visat sig ha en struktur och en typ av elektriska egenskaper som liknade levande hud. Gjort på rätt sätt ansågs gelatinet även kunna gjutas så tunt att en misstänksam maskin skulle känna bedragarens puls genom det konstgjorda fingeravtrycket. Och med en snabb fuktning mot tungan innan det stoppades in i en apparat hade det också visat sig att gelatinets fuktegenskaper hamnade bra nära ett levande fingers."

Stycket handlar om en kvinna som gör ett experiment och förfalskar fingeravtryck för att lura fingeravtryckslä sare på en mässa i Hanover. Det fanns 12 olika fabrikat och hon lurade samtliga. Gelatinet var den bästa produkten eftersom som citatet sa, bestod av proteiner som även fanns i mänsklig vävnad.

Posted on: 2007/9/14 1:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ramadan
#6
Jag skall äta grisar tills jag får feta horn i pannan och därefter ska jag konvertera muslimer till satanism och visa dem att Abu Ali ljög och att reptilernas orm faktiskt åt upp honom.

Skojar bara, du får tro vad fan du vill bara så länge du inser att det här är Dijal system.

(Nämn ett enda arab land som inte kör med Bank of England bullshit utan faktiskt har riktiga pengar, inte illa menat bästa Abu, jag är en Super-Khafir som undrar, vart är de riktiga pengarna?) Om du har guld dinarer så får du USD 740 / troy oz. men jag vill inte ha töntiga papper med H. Azad.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ramadan
#7


See User information

Posted on: 2007/9/15 12:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ramadan
#8


See User information
Quote:
Nämn ett enda arab land som inte kör med Bank of England bullshit utan faktiskt har riktiga pengar


Brittiska samväldet har följande medlemmar:

Medlemskapsår inom parentes

Storbritannien (1931)
Cypern (1961)
Malta (1964)

Kanada (1931)
Jamaica (1962)
Trinidad och Tobago (1962)
Barbados (1966)
Bahamas (1973)
Grenada (1974)
Dominica (1978)
St Lucia (1979)
St Vincent och Grenadinerna (1979)
Antigua och Barbuda (1981)
Belize (1981)
St Kitts och Nevis (1983)

Guyana (1966)

Sydafrika (1931; lämnade 1961; åter 1994)
Ghana (1957)
Nigeria (1960; suspenderat 1995; åter 1999)
Sierra Leone (1961)
Tanzania (1961)
Uganda (1962)
Kenya (1963)
Malawi (1964)
Zambia (1964)
Gambia (1965)
Botswana (1966)
Lesotho (1966)
Mauritius (1968)
Swaziland (1968)
Seychellerna (1976)
Namibia (1990)
Moçambique (1995)
Kamerun (1995)

Indien (1947)
Pakistan (1947; lämnade 1972; åter 1989; uteslöts 1999-2004)
Sri Lanka (1948)
Malaysia (1957)
Singapore (1965)
Bangladesh (1972)
Maldiverna (1982)
Brunei (1984)

Australien (1931)
Nya Zeeland (1931)
Samoa (1970)
Tonga (1970)
Papua Nya Guinea (1975)
Salomonöarna (1978)
Vanuatu (1980)
Tuvalu (1978)
Kiribati (1979)
Nauru (1999)

Tidigare medlemmar:
Irland (lämnade 1949)
Zimbabwe (lämnade 2003)
Fiji (1970; lämnade 1987; åter 1997; uteslutet 2006)

Posted on: 2007/9/15 14:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ramadan
#9
Quote:
Dan:
Vet ni att griskött har många likheter med människokött? Man kan fråga sig varför man använder grisen till t.ex. i försök i att transplantera organ till människan?


Är det för att gris påminner människa många judar och muslimer som kallar sig rättroende tycker att grisen är oren?

Eller omvänt då, är det för att människa påminner om gris många judar och muslimer som kallar sig rättroende tycker att grisen är oren?

Det är synnerligen klockrent att se hur två religioner som motarbetar varann in i djupet ändå har en så gemensam syn på två varelser som lever på jorden.

Är det inte dags att de där sagorna stoppas upp i ett hål där det eviga mörkret härskar och att den som doppat ner sin näsa för djupt i den religiösa fanatismen torkar av snoret och mognar mentalt.

P.S. Då har jag inte ens nämnt de båda religionernas vidriga kvinnosyn!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ramadan
#10


See User information
Att inte äta svinkött omfattade även kristendommen tills Paulus skrev om de bibliska texterna. Zeitgeist är en suverän film som bekräftar just detta, det intressanta är att ingen kritik filmen gav strider mot Islam (förutom deras egen humanistiska synsätt).

Posted on: 2007/9/15 18:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ramadan
#11
Du har alldeles rätt i att även kristendomen suger fett! Men inte fan ursäktar kristendomens sura historia dagens idiotier i andra religioners namn.

Om jag bara hade lite mer moralisk styrka skulle jag sluta äta kött överhuvudtaget men aldrig av de skäl du och andra religiösa slavar anger. Snarare för att jag inte känner att jag har någon egentlig rätt att ta ett enda liv bara för att stilla min egen hunger.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ramadan
#12


See User information
Nötkorv, kycklingkorv eller varför inte Kalkonkorv? De smakar mycket bättre och är offtast av bättre kvalité.

Jag tänkte passa på att rekomendera två kortfilmer som har med Dajjal att göra:

http://www.youtube.com/watch?v=eYXE5_Hszac

http://www.youtube.com/watch?v=HTdb4MaXfB8

Posted on: 2007/9/16 1:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ramadan
#13
Kalkonkorv!

Jag tror att du gillar Ramadan av en enda anledning och den är:

Rama(dan)!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS