vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Efterlyses - 560.000 kvadratmeter trapetskorrugerad plåt

See User information
I den senaste officiella förklaringen från NIST talas det om släggan och pålkranen. (FEMA:s pannkaksteori är övergiven.)
Om man talar om norra tornet, så anses det att de översta 60 metrarna utgör den slägga, som likt en accelererande pålkran - utan att själv skadas och helt i lodlinjen - i ett enda slag forcerar sig nedåt genom att fullständigt krossa 355 meter av en av flygplan och fotogenbrand helt oskadd och ju närmare grunden allt starkare nederdel. Till slut slår dessa översta 60 metrar i berggrunden och då förstörs därmed.

Grova ståldelar från vertikala och horisontala balkar känns lätt igen. De är sönderbrutna men finns kvar som delar. Med betongen är det mer oklart. Det tycks finnas mycket få större delar av den. Det mesta verkar vara pulvriserat.

Om nästan all betong blev till pulver så är det svårt att tänka sig hur det rent mekaniskt gick till. Även energimässigt verkar det orimligt för mig. Men att plåten som betongen låg i skulle försvinna från den värld som går att se med blotta ögat, det måste vara fysiskt omöjligt utan tillförsel av stora mängder värmeenergi. Alltså mångdubbelt större energimängd än de ca 110.000 kWh som fanns lagrad som lägesenergi i tornet.

Man kan tycka att lite plåt är väl inget att hänga upp sig på. (Det rör sig totalt om 2 x 280.000 kvm). Men ibland är det så att det som inte finns blir mer avslöjande än det som finns. Om det t.ex. påstås att en människa avlidit genom drunkning men obduktionen samtidigt visar att det saknas vatten lungorna då kommer påståendet inte att vinna tilltro. I analogi med detta menar jag att om huvuddelen av plåten inte stod att återfinna i rasmassorna, så är det ett bevis för att NIST:s senaste förklaring omöjligen kan stämma.

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk. För att kullkasta en teori krävs endast att en länk spräcks. Jag anser att plåtarna är en sådan svag länk och jag ber om att få bli motbevisad. Kanske vet någon var plåtarna tog vägen. Kanske ser någon en förklaring som jag missat. Anser någon att min iakttagelse är oviktig så vill jag gärna höra en förklaring till det.

Johan

Posted on: 2009/11/3 13:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Efterlyses - 560.000 kvadratmeter trapetskorrugerad plåt

See User information
Bra poäng:

http://911research.wtc7.net/reviews/world_trade_center/index.html

Shredded and Pulverized

Given the violence of the Towers' falls and the thoroughness of destruction evident at Ground Zero, it is miraculous if anyone at all who was in the buildings survives. Virtually all that is left of the two 110-story Towers is the shredded remains of the Towers' steel skeletons, and dust. As hundreds of photos of Ground Zero show, few objects are recognizable in the rubble outside of fragments of the Towers' perimeter walls and core columns.

So thorough was the destruction that one is hard-pressed to find any evidence of the 220 four-inch-thick concrete floor slabs, the corrugated steel pans that were under them, or the thousands of web trusses that supported those. It appears that virtually all of the several hundred thousand tons of concrete in the Towers was thoroughly pulverized into fine dust.

Bilder på KRAFTIGA explosioner:
http://911research.wtc7.net/wtc/evide ... otos/collapses.html#south

Jag tror du hittar de bland allt "skräp" på bilder på Ground Zero om du kolla lite närmare, fast inte i en PANCAKE hög, mer utspridade och sönder rivna

http://911research.wtc7.net/wtc/evide ... os/groundzero.html#areial

http://www.flickr.com/photos/slagheap/sets/72057594112589148/

Show me the pancake, and I will buy you lunch ; )

Lite mer video här

http://www.metacafe.com/watch/621332/ ... ancake_collapses_gravity/

Posted on: 2009/11/3 14:11
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej Lorax!

Har just lusgranskat Kurt Sonnenfelds bilder från Ground Zero och där finns knappt en enda liten bit korrugerad plåt. Det går att se många plåtar som hänger ut ur en skadad byggnad nära där tornen stod, men nästan inget från WTC 1 och 2. Det var plåt nog att täcka 100 fotbollsplaner.

Sonnenfelds bilder visar även hur extremt lite betong det fanns vid Ground Zero. Av minst 125.000 kubikmeter fanns bara bråkdelar där. Om man skulle göra en massiv kub av betongen så skulle den var mer än 50 meter i sida och 50 meter hög.

Posted on: 2009/11/7 19:32

See User information
Mer om plåtarna:

Plåten var 2,96 mm tjock. Vikten per torn blir då ca 10.000 ton.
Då det går åt ca 0,25 kWh för att smälta 1 kg järn, så innebär det att det gick åt 2,5 miljoner kWh för att smälta plåtarna.

Om vi sedan för tanken till att en del plåt kanske förångades så blir det ofattbara energimängder som gick åt. Kanske vägde även överarmeringen i golven ett par tusen ton.

Läges energin i tornen var ca 110.000 kWh, så det är ett direkt bevis om inga plåtar finns bland bråten. OBS att det rör sig om verkligt grov plåt.

Jag önskar att vi kan hjälpas åt att spana efter plåtarna. Själv har jag grundligt kollat Sonnenfelds bilder. Där ser man lika dana plåtar som sticker fram ur grannhusen. Men inte annars. Det ska vara enorma mängder. Nog att täcka 100 fotbollsplaner.

Bilder GZ

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread493263/pg1

Posted on: 2009/11/11 15:03

See User information
Quote:
I den senaste officiella förklaringen från NIST talas det om släggan och pålkranen. (FEMA:s pannkaksteori är övergiven.)

Johan, har du en länk till uttalandet från nist som du baserar dina spekulationer på?

Posted on: 2009/11/11 15:56

See User information
www.civil.northwestern.edu/peo ... azant/PDFs/Papers/405.pdf

-----------------

Structural engineer Ronald Hamburger articulated the pile-driver theory by name, stating to an audience on November 29, 2001:
Think of the impact of dropping a 25-story building straight down ... It was like a pile driver, which is why it collapsed as it did.

http://news-service.stanford.edu/news/2001/december5/wtc-125.html

Posted on: 2009/11/11 17:55

See User information
Skummade dokumentet lite snabbt, finner inga direkta fel i rapporten. Exakt vilka beräkningar/antaganden anser du felaktiga?

Finner dessutom inte något om den korrugerade plåten, vilken sida står det på? Så slipper jag sitta å leta... :)

Posted on: 2009/11/11 20:02

See User information
Bra att du skummar i den, varför skulle det stå något om den plåten i rapporten ?
Hittade du något om explosioner före eller efter det att planen träffade WTC 1 och 2 eller explosioner i WTC 7...jag kan inte hitta uppgifter om det, vore glad om du kunde hjälpa mig.

Posted on: 2009/11/11 20:09
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
http://wtc.nist.gov/NCSTAR1/NCSTAR1-6index.htm

välj: NIST NCSTAR 1-6B: Fire Resistance Tests of the Floor Truss Systems

-----------------

http://willyloman.wordpress.com/2009/ ... 0-missing-trusses-of-911/

-----------------

Jag vill inte nu gå in på vilka antaganden jag anser orimliga vad gäller piledrivern. Man kan ha delade meningar.
Men om plåtarna finns på bilder eller inte, det kan man inte ha delade meningar om. Därför koncentrerar jag mig för närvarande på dem.

Posted on: 2009/11/11 20:20

See User information
Ok, tack för länkar.

Om jag förstått dig rätt så kan man sammanfatta dina tankegångar enligt:

1. NIST skriver i sin rapport att strukturen bl.a. består av korrigerad plåt.

2. Du kan inte hitta några bilder från rasmassorna innehållande dessa plåtar.

3. NIST rapport måste därmed vara felaktig.

4. Alltså var det inte al qaida som låg bakom terrordåden.

Har jag förstått dig rätt då?

Posted on: 2009/11/12 14:00

See User information
1) man tänder eld på två kontor
2) vänta i sju timmar
3) endast ett hål blir kvar
4) skyll på jultomten i afghanistan
5) låtsas om att det regnar

Posted on: 2009/11/12 15:52

See User information
Nice pictures but.....

1. Just look at that 25 storey pancake there for the whole world to see.

2. Look CLOSELY and see 5 more MAGIC AlCiada passports that the FBI missed that survived the fires and destruction.

3. Oops he missed photographing the shredded bones and body parts on the Deutsche Bank building (which burned over 7 hours in 2007 but didnt collapse)

4. NIST reports a "new phenomenon" of thermal expansion in hi-rise fires to explain the 6 second freefall speed collapse of wtc 7 http://www.prisonplanet.com/nist-wtc- ... nd-completely-flawed.html

5. Evidence illegally removed from BIGGEST and WORST crime scene in US history, victims family members plead to stop, but thats ok, now they are making a warship with the steel

6. Obama's Foriegn Policy advisor Zbigniew Brzezinski helps form mujahadeen, later becomes Al Queda, but WHO cares?
http://www.counterpunch.org/brzezinski.html

7.People try to research their own ideas and get questioned by unhelpful offtopic newbies, who probably just couldnt give a shit and LOVE accepting ALL authority and trust all government 100% because The Govt and "leaders" are ALWAYS right arent they? ; )

Nothing new to see here folks, just move along.....

Posted on: 2009/11/12 17:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Svar till daniel_foe: Det som blev rätt är tvåan. Jag har inte kunnat finna en enda plåt på bilder av rasmassorna. Eftersom det fanns över 11.000 i varje torn så skulle dom ha legat lite överallt - mer eller mindre deformerade - om dom inte vore nedsmälta eller förångade.

NIST har gjort ingående tester på golvkonstruktionen avseende tålighet för brand. Detta faktum påverkas inte av hur det gick för plåtarna.

Plåtarnas försvinnande bevisar ingenting om al qaida. Men dom bevisar att ett torns lägesenergi på ca 110.000 kWh omöjligen kunnat räcka till för att förklara det observerbara resultatet av raset.
Det går åt ca 0,25 kWh att smälta ett kg 20°C järn. Då plåtarna vägde ca 10.000 ton så gick det åt 2,5 miljoner kWh för att smälta dem.

Detta bevisar att enorma mängder värmeenergi måste har tillförts under de 10 till 15 sekunderna som tornen rasade. Att det fanns en uppvärmning på några våningsplan runt där bränderna av fotogen och kontorsmöbler härjade och genom friktionen av flygplanskrascherna, förändrar inte beräkningarna i någon betydande grad.

Hur flera miljoner kWh tillfördes på så kort tid vet inte jag. Men jag vet att den officiella utredningen inte stämmer och vill därför stödja dem som verkar för en ny och oberoende sådan.

Posted on: 2009/11/12 20:32

See User information
Ok, då förstår jag hur du tänker.

Att samtliga plåtar (troligtvis inte gjorda av rent järn va?) skulle ha smält låter väl knappast trovärdig, oavsett om det skedde med hjälp av sprängämnen eller genom raset/bränder?

Det känns väl ganska naturligt att dessa plåtar blev duktigt demolerade under raset? Hur hade du tänkt att de skulle synas på bilderna? Som hela plåtar? Knappast! Jag menar, det är ju enorma mängder bråte!

Eller tänker du dig att sprängämnen utplacerad på samtliga våningsplan skulle ha smält stålet?

Posted on: 2009/11/12 21:01

See User information
Det ligger nåt i du skriver daniel ,dom kunde mycket väl befunnit sig bland bråten som flög 60-100 meter ut från tornen tillsammans med all betongdamm å då kanske man inte såg dom å då ligger dom ju inte i bråten bland rasmassorna.

Posted on: 2009/11/12 21:09
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Det handlar om plåt som kunde täcka 100 fotbollsplaner. Samma typ av plåt fanns på den översta våningen som på den nedersta. Som jag skrev i mitt föregående inlägg var plåtarna - om dom fanns kvar - naturligtvis mer eller mindre deformerade. Men inte till oigenkännlighet. Det blir alltid fickor i ett ras med olikformade material i olika storlekar. T.ex hamnar stålbalkar kors och tvärs varför en del saker kan klara sig relativt oskadda i skydd av dessa.

Självklart är det inte rent järn i plåten men energiuträkningen påverkas inte på ett i detta sammanhang avgörande sätt av att jag inte vet exakta specifika värme och smältvärme för aktuell stålsort.

Det givet att jag avser Grand Zero med en rimlig radie. De ca 2.000 ton aluminiumplåtar som var fasadbeklädnad syns överallt på bilderna. Inom samma radie som dom föll borde plåten ha hamnat.

Posted on: 2009/11/12 22:00

See User information
Hur hade du tänkt att du skulle se skillnad mellan de plåtarna och allt annat bråte på några bilder?

Det är väl dessutom en viss skillnad mellan fasad-plåt och de plåtar du talar om?

Jag tvivlar på att någon vettig människa tror att samtliga plåtar smält under raset. Eller har du någon källa på ett sådant uttalade från den "officiella sidan"?

Om vi för en sekund antar att du har rätt i att plåtarna inte skulle återfinnas på ground zero. Vad har hänt med dem? Har de smält? Har de aldrig existerat? Har de blivit bortsmugglade av hemliga agenter? Vad är din hypotes?

Posted on: 2009/11/13 9:30

See User information
Plåten var korrugerad på ett speciellt sätt som är lätt att känna igen.
Den var gjord av 3 mm konstruktionsstål. Jag kan inte förställa mig att plåtarna kunde ha plattats ut.

Det är stor skillnad på fasadplåtarna och golvplåtarna. Olika material och olika form.

Vilka som kan tro att samtliga plåtar smälte har jag ingen aning om. Men jag tror att minst hälften av dem är borta eftersom jag inte kunnat känna igen en enda på de hundratalet bilder på Ground Zero som jag tittat på. Bilder tagna 11/9 och framåt tills röjningsarbetet var klart.

Dom existerade. Ritningar på tornen finns samt bilder från byggtiden när de monteras. Det var på dessa plåtar som all betong i husens kontorsdelar vilade. Ca 280.000 kvm per torn.

Plåtarna måste ha gott i småbitar, smält eller förångats eller en blandning av detta. Inget av detta kan förklaras genom ett gravitationellt ras.

Posted on: 2009/11/13 10:13

See User information
Jag tror de finns bland rasmassorna, men det är ju lite svårt att bevisa..

Men om vi godtar din teori om att de gått i småbitar/smält eller förångats eller en blandning av detta, så blir man ju lite nyfiken på hur du tror det kan ha gått till? Jag håller med dig om att detta inte kan ha skett enbart gjenom raset. Vad var det då som orsakade det du påstår?

Posted on: 2009/11/13 10:46

See User information
För mig är det ställt bortom allt rimligt tvivel att en stor mängd plåtar med olika skador skulle vara identifieringsbara om dom bara följt med ner i ett ras. I synnerhet de översta våningsplanens plåtar skulle synas. Tio våningsplan innebär drygt 25.000 kvm fördelade på 1.060 plåtar. Vilka spillror skulle gömma alla dem?

------------

När det kommer till frågan om hur plåtarna kunde försvinna så kan jag inte bevisa något. Här blir det ren spekulation.

Sprängämnen i nära kontakt med plåtarna skulle kunna både smula sönder, smälta och förånga. Därmed är sprängämnen tänkbara.

Men jag kan också tänka mig någon form av energirika elektromagnetiska vågor som hettar upp plåten till smält eller ångpunkten.

En tanke är att högfrekventa radiovågor verkade mellan plåtarna och armeringen i betongen. Då skulle flera fenomen kunna förklaras. Antag att det är rätt som många påstår att nästan all betong pulveriserades ned till en hundradels mm och därunder.

Att spränga betong så finkornig är oerhört svårt. Däremot går det att få betongen att explodera genom att snabbt hetta upp den så att den blir jämt genomvärmd till nära 600 °C och däröver. Vid den tempen frigör kemiskt bundet vatten (ca 7%) som tillsammans med det fria vattnet i betongen (ca 1 - 5%) åstadkommer en kraftig ångexplosion. Då skulle det fina pulvret kunna förklaras.

Om det matades på tillräckligt med högfrekventa radiovågor så skulle plåt och armeringsjärnen smälta eller förångas och betongen skulle explodera. Allt inom tiondels sekunder.

En del påstår att i dammet på Manhattan fanns flera procent sfäriskt järn. Det skulle i så fall få sin förklaring.

Förångning av allt stål i plåtar och armeringsjärn och upphettning av 100.000 ton betong skulle kräva kanske 20 miljoner kWh. Vad som klara av att leverera det på 10 sek har jag ingen aning om.

Posted on: 2009/11/13 13:45

Edited by Johan52 on 2009/11/13 14:12:58

See User information
Tornen såg nästan genomskinliga ut sedda från sidan och om solen stod lågt lyste den genom husen. Det var väldigt skräpigt på taket på det andra huset sett från utsikten på det ena. Kom igen nu, jag kan väl inte vara den ende på sajten som varit i New York? Det var alltså ganska "lätt" konstruerat och det stöder väl snarast pålkransteorin?

Posted on: 2009/11/13 13:53

Edited by Asgeir on 2009/11/13 14:09:01

See User information
Ok, det var en ny vinkel som jag aldrig tänkt på innan. Får fundera lite på den ikväll eller i helgen. Det låter ju minst sagt som en ganska avancerad teknik, och som du säger så skulle det ju fortfarande gå åt en hel del enerig.

Det skulle nog krävas en hel del riggning för att få till det också? Jaja, måste jobba av de sista timmarna den här veckan. Återkommer...

Posted on: 2009/11/13 13:56

See User information
Jag har bekanta som bor uppe vid Central Park East och ringde dom och dom sa att det dammade nåt fruktansvärt ända däruppe och det är nog fyra km dit. Det som jag funderat lite över är att man förvånade sig över att man inte hittade några flygmotorer men kanske dom kom fram sen? Är det någon som vet nåt om det, exempelvis någon av herrarna skeptiker så uppdatera mig gärna! Det är Sanningen jag söker...

Posted on: 2009/11/13 14:22

See User information
Av ren nyfikenhet, varför vill du veta om de hittat flygmotorerna? Tvivlar du på att det var flygplan som krachade in i tornen?

Posted on: 2009/11/13 14:53

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper