vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Dags igen - Vaken.se till Arvikafestivalen!

See User information
Så, då har jag fått till 99% konfirmerad ledighet och kommer kunna ta mig ner till Arvikafestivalen tillsammans med Void.

Vi hoppas på en lika stor succé som på Hultsfred och ser gärna att någon fler går med oss i paraden!
PM:a eller skriv här i posten om ni har intresse, tips eller bara har någonting ni vill säga angående våran resa.

Jag hade en massa jag ville säga, men just nu för tillfället så måste jag gå och hjälpa folk på toaletten.. hehe..
Så, ha en bra natt människor!

PS. Om ni bor i närheten av Arvika och kan bidra med material om det skull tryta, uppskattar vi all hjälp vi kan få! DS.

Posted on: 2006/7/2 0:05
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Dags igen - Vaken.se till Arvikafestivalen!
Vi kör vaken.se-camp. Flagga och hela köret. Vilka värmlänningar finns det här som kan tänka sig att komma eller andra som helt enkelt är festivalsugna!? Det är jättekul att diskutera med festivalfolk eftersom folk per automatik är mycket öppnare där än i vardagen.

Jag vill ha lite 911-affischer också. Är det någon som har 911-affischer antingen på svenska eller engelska som inte finns publicerade här under aktivist delen så posta dem eller maila i det format ni har dem. Allt från A4 och uppåt är intressant.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Akta er nu bara så inte folk på festivalen får för sig att vaken.se är en sekt eller nåt som försöker få in folk,...som typ Scientologerna (som arbetar på samma sätt ute på fältet, snackar med folk, tester, afficher mm).

Anonym
Maggik! Läs min och Straylynx hultsfred rapport under nyheterna så får du se hur det gick för oss förra gången.

Det är sant, vi måste akta oss för sekt-stämpel. Men folk är vanligtvis öppna och glada faktiskt. StrayL och jag tog det med en väldigt soft och "najs" approch så folk blev nog inte direkt avskräkta. När dom sen kommer till vaken.se och spanar in materialet vi studerar, ja då blir det en annan femma ;)

Bomba några stickers-slogans eller slogans till afficher här!
tidigare har vi haft och kör även med på arvika:
"VAKEN.SE - håller ett öga på makteliten"
"VAKEN.SE - The summer of truth 2006"
"VAKEN.SE - Sover du dåligt? Dags att vakna!"

Låt fantasin och inspirationen flöda.

See User information
Stray&Void - ni löper ju amok denna sommar

Hänger gärna på nångång men Arvika passar inte, då jag jobbar..

Ska kolla efter någon passande festival..

Posted on: 2006/7/3 0:37
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Haha!

Vi gör väl så gott vi kan, skulle man kunna säga!
Det är ju rätt tråkigt när man ska behöva arbeta under festivaltid, men jag lyckades ta ledigt och jobbar bara som vikarie så det är väl lite lättare än vanligt...

Ingen annan som är intresserad?

Posted on: 2006/7/3 0:48
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi

See User information
Och andra sidan ligger inte Arvika inom min ram av musikstil så då hade man ju kunnat "jobba"..Men nu måste man löneslava lite istället..

Posted on: 2006/7/3 1:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Okej. Jag har kommit på att jag nog vill göra det här större än vad jag tänkte mig i första hand. Vi ska göra en fet flagga som säger tex: "911 was an inside job", eller liknande, förslag?
Det räcker inte med vaken.se flaggorna, vi måste gå mer rakt på sak. Finns ingen tid att spilla.

Dessutom vill jag nog trycka upp så mycket material att vi tom kan gå och lägga i vindrutetorknarna på bilarna vid parkeringen.

Tycker nig PDF:en http://www.vaken.se/Material/911.pdf
duger, eller ska vi göra en ny och addera mer information?

Hjälp kära infowarriors, jag har inte tillräckligt med tid.

See User information
void - Jag tycker den där duger..Iofs så kanske man skulle ha något mer "slagkraftigt"..

Posted on: 2006/7/3 16:13

/Benjamin Franklin

Anonym
http://www.arvikafestivalen.se/ är mellan 13 - 15 juli.

Vi kommer finnas på campingen mellan 12 - 16 juli. Det är ett stort orange-brunt-rött färgat 70-talstält som blir vår "compound" (som Alex.J hade sagt det). Sambandscentralen, informationskrigsföringsenheten, värmlands vaken.se brigad!

Är det några fler är på formet som känner sig sugna att hänga på?
Stray Lynx och jag åker från örebro på onsdag (mitt på dagen).
Come on, det blir dödskul, jag garanterar

Tills dess måste vi stasha upp med rejält av information.
Jag har tom blivit så "galen" att jag köpte mig en färglaserskrivare.

Aint no stopping us now... *sjunger av lycka*

See User information
Det låter skoj de där. En vacker dag hänger jag nog med..

Är det bara 9/11 information ni ska sprida?

Lycka till!

Posted on: 2006/7/6 17:08

Anonym
Vi sprider nog mest 911 material. Men diskussioner uppkommer ganska fort om NWO, CFR, IllU, BILDB, etc.

Dock har vi inga broschyrer, afficher eller direkt material om något annat än 911 och reklam för vaken.se.

Inget dokument på en A4 om NWO. Det kasnek vi skulle göra. En kort informationspdf. Någon som axlar den? :)

Vad hade du tänkt på mer Zaaki?

See User information
Har ni tillräclkigt med Loose Change 2:nd Ed. skivor?

Jag skall bränna ner några till mig själv så jag kan ju köra några till er oxo..?

Posted on: 2006/7/6 21:47

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag har väl själv brännt 50 st dvd:er med omslag med mig. Ett A4 med bild och text som micro sammanställt, som sedan går att vika till ett perfekt omslag kring skivan.

Jag tar gärna emot fler. Sen är det ju så att jag inte sular ut dessa hur som helst på en festival eller annars. Jag tenderar faktiskt att välja när jag ska ge bort, eftersom man ofta ser på en persons kroppsspråk och ord om det finns ett genuint intresse, eller om skivan bara hamnar i sopkorgen efter samtalets slut.

Vet ni om det är okej att helt spontant lämna reklam på folks vindrutor, som det ofta görs på festival. Eller måste man köpa tillstånd för att få göra sådant. Alla metoder för att nå ut med informationen måste undersökas, speciellt i festivalsammanhang då folk är öppnare för nya saker(sanningar).

See User information
Ok, ja 9/11 är ju som bekant ett bra ämne att utgå ifrån..

Har ni någon form av mediaspelare typ bärbar dvd walkman eller laptop som rullar i bakgrunden? Om inte så hade det förmodligen fångat lite uppmärksamhet och gett konkreta reaktioner.

Nä lite nämnvärt om NWO borde inte vara allt för svårt att slänga ihop.

Skulle funnits lite av varje så man kan bygga upp lite intresse hos folk kanske lite kort om chemtrails lite om 3G (spar mig detaljer om framtida läsares åsikter på den punkten), lite frimureri, lite astrologi/religion?.. Smaken är ju som vår bakre region delad

Posted on: 2006/7/7 0:17

Anonym
Zaaki. Bra brainstorming. Jag förstår exakt. Fick ett enormt sug efter att få med mig en laptop. Fan vilket effektivt medium att ha en LC eller annat infomaterial rullande i bakgrunden. Kopplad till resten av stereosystemet. Haha, vilket massiv medium. Fångar nog folk direkt, sen får dom undersöka själva och skapa sin uppfattning. Hinner nog inte fixa/låna en laptop. Ska dock ta med lite härliga mp3:or till stereon. Carl Orff - Carmina Burana tex.. och Hunter S thompson intervjun om 911 från 2002.

Detta kommer leda till att vi gör ett par pdf:er till och lägger upp under aktivist sidan på vaken. Kort A4 med rak information om vissa områden. Nu finns det om 911 och läkemedel här på vaken. Men vi måste skapa ett dokument om NWO, och sen de ämnen som vi finner viktiga.

Den som brinner för sitt ämne gör en PDF och sen så kommer den upp. Svårare än så är det inte. Vakens medlemmar utgör skaparna av vårt informationsutbudet som presenteras här. :)

See User information
har skrivit vad jag kallar en introduktions i sökandet av sanningen, vilket är en bok för den uppvaknande. Jag kanske har lite godbitar ur den som jag skulle kunna lägga ihop och skicka som pdf.

När drar ni?

Posted on: 2006/7/7 0:32

Anonym
Jag drar, måndag till Örebro. Onsdag från Örebro till Arvika.
Straylynx åker från norr på ons till Örebro, sen med mig.

Vart kan vi finna eller nå dig? Skicka med post?
Eller bara maila PDF, för jag har ju köpt laserskrivare. :)

See User information
aah, nice..

jag finns ju här =) skickar när jag slängt ihop något..(om jag hinner)

Posted on: 2006/7/7 0:39

See User information
Jag bränner snålvarianten, den med divx varianten av Loose med svensk text..

void , jag har numera ett digert förråd med passande musik, kan bränna ihop några audio skivor åt er som ni kan spela upp..

Här är några exempel som är tagna från en tråd jag gjort om passande musik på länken nedan:
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... hp?topic_id=2499&forum=14

Pink Floyd - Another Brick in the Wall
Don Henley - Inside Job
Steve Vaus - Renegade
Cruiser Weight - Operation Eyes Closed
Fun Lovin' Criminals - That Ain't Right
Pokerface - Kontrol
Ministry - LiesLiesLies
Nerina Pallot - Everybody's Gone To War
Immortal Technique - bin laden & 9-11 freestyle
Immortal Technique - the war vs us all by mumia abu jamal (denna låt är störtskön )
Paris - What Would You Do?
Arableague - Deathstar
bush state of disunion
Magnum - Only In America & Days Of No Trust
Pretty Maids - Only In America
Pain - The Third Wave

Som du ser är det en ganska bra spridning på musikstilar
Allt ifrån hip-hop/rap till hårdrock..

Säg till om du vill ha några skivor..

Posted on: 2006/7/7 0:49

/Benjamin Franklin

See User information
hehe deathstar e fin!!

hoppas du bara glömt immortal..eller?

Posted on: 2006/7/7 0:55

See User information
TeBe: kan du lägga upp dom där låtarna i en torrent? vore grymt att ha dom! svåra att hitta på DC...

Posted on: 2006/7/7 7:01

See User information
Maaan! I wish you guys were at Roskilde with me, lets just say that I had a sucess handing out info to non-press people, I stayed in the Press Camping and was met at BEST with scepticism, irony or a nonchalant attitude.

Most others were happy to take my info and chat.

I created posters in ENGERLISCHE ; )

Hope vaken.se gets more hits from Danmark and Deutchland!

Posted on: 2006/7/7 17:14

See User information
anti - ska göra mitt bästa för att få upp en..

Ska kolla lite på det där, jag aldrig har lagt upp en torrent själv någon gång...

Zaaki - Jo, Imortal hade jag med där, rekommenderar starkt den som heter "war vs us all" den summerar ihop allt detta enkelt..

Posted on: 2006/7/9 12:30

/Benjamin Franklin

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper