vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

det diskuteras att man ska införa nytt vaccin för småbarn mot pneumokockbakterier

See User information
helt GALET....här är en artikel ur aftonbladet om några debattörer som diskuterar vaccinering av små barn mot pneumokockbakterier...rättare sagt så kräver de att regeringen ska göra detta tillgängligt för ALLA små barn...annars föreslår de att föräldrarna själva pröjsar för galenskapet....jag ska läsa om dessa pneumokock bakterier som verkar ligga i grunden för en massa jobbigheter...men jag tvekar att dessa bakterier är så farliga som artikeln får det att framstå...om det är nåt jag har lärt mig så är det att läsa mellan raderna när man hanterar "nyheter"....
artikeln fungerar mer som reklam för vaccin j*veln
de skriver tom vad det kostar

kan finnas andra skumma avsikter bakom trycket för ny form av vaccinering...hmm...a conspiracy

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,862817,00.html

Posted on: 2006/7/27 21:17
I DON'T MIND =)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: det diskuteras att man ska införa nytt vaccin för småbarn mot pneumokockbakterier

See User information
Jag förstår inte bara varför vi människor är så rädda för döden nu för tiden. Vi ska ha mediciner mot ALLT tamefan.
Tycker det är helt sjukt, jag tar inte ens värktabletter om det inte är så att jag håller på att ramla ihop av smärta. Kroppen har så bra försvar själv så..
Om barn dör i tidig ålder så är det naturligtvis jättetråkigt, men vi går alldeles för långt i vårat "räddande". Vi överbefolkar jorden för att naturlig sållning inte sker längre, det må låta hemskt, men döden är helt naturlig och måste få ske.

Jag ska starta en klubb, VVM (Våga Vägra Medicin)!

Posted on: 2006/7/27 21:24
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: det diskuteras att man ska införa nytt vaccin för småbarn mot pneumokockbakterier
Donya: Jag vet inte hur jag ska ställa mig till vaccinering här i Sverige VS den vaccinering som skett i 3:e världen med infekterade vacciner. Är det bara min förprogrammerade grundläggnade tro i det svenska folkhemmet som får mig att tro gott om Svenska vacciner?

Straylynx: *Injecerar 400 mg Ibruprofen intramuskulärt i dina nackmuskler* Alla ska ha ha medicin, det har Morgan Johansson
Folkhälsoministern lovat!

See User information
Pffft!

Det är säkerligen chippningen som påbörjas.. *ryser*

ARRGH! Ta ut den där och sluta genast upp med sånt! Morgan Johansson my ass!

Posted on: 2006/7/27 22:35
Mahatma Gandhi

See User information
Kruxet med att ständigt vaccinera sig är att immunförsvaret försvagas markant, varpå vi blir kännsligare mot andra åkommor.
Dessutom kommer de starkaste bakterierna och virusen att selekteras och bli ännu starkare. Låt oss fortsätta vaccinera oss så har vi snart stafylokocker som täcker hela alfabetet! =D

Posted on: 2006/7/27 23:32

Anonym
Quote:

StrayLynx skrev:
Jag förstår inte bara varför vi människor är så rädda för döden nu för tiden. Vi ska ha mediciner mot ALLT tamefan.
Tycker det är helt sjukt, jag tar inte ens värktabletter om det inte är så att jag håller på att ramla ihop av smärta. Kroppen har så bra försvar själv så..
Om barn dör i tidig ålder så är det naturligtvis jättetråkigt, men vi går alldeles för långt i vårat "räddande". Vi överbefolkar jorden för att naturlig sållning inte sker längre, det må låta hemskt, men döden är helt naturlig och måste få ske.

Jag har redan börjat så smått, men ingen j***vel skriver nåt ännu så länge, så jag får prata med mej själv, detta efter att jag fått mitt liv förstört av "medicinen" zoloft

http://antibilderberg.forum24.se/antibilderberg.html

See User information
Quote:

V_for_Valentine skrev:
Kruxet med att ständigt vaccinera sig är att immunförsvaret försvagas markant, varpå vi blir kännsligare mot andra åkommor.
Dessutom kommer de starkaste bakterierna och virusen att selekteras och bli ännu starkare. Låt oss fortsätta vaccinera oss så har vi snart stafylokocker som täcker hela alfabetet! =D

Intressant teori, hur fungerar ett vaccin enligt dig?

Normalt så funkar ett vaccin så att man för in försvagade virus/bakterier eller delar av dem, immunförsvaret reagerar på dessa och lär sig bekämpa dem och man blir därmed resistent mot dessa, och liknande, virus/bakterier. På vilket sätt försvagas immunförsvaret av att det lär sig hantera attacker i förväg? Det är ju samma system i kroppen som utvecklar antikroppar oavsett om det är ett farligt virus eller inte som det rör sig om ...

Föväxlar du inte vaccinering med antibiotika nu? Antibiotika av olika slag dödar bakterier (inte virus), istället för att låta kroppen göra det, och kan leda till att stammar av bakterier som är motståndskraftiga mot olika typer av antibiotika uppstår ... Vilket låter som det du pratar om ...

Posted on: 2006/8/2 10:34

See User information
Jag resonerar som så att hur naturligt är det att sätta en spruta i armen eller benet och spruta in gifter och andra saker tillsammans med bakterier direkt i blodbanan.
Jag går på den naturliga vägen altså vill jag ej vaccinera mitt barn.
Ska jag göra något är det att jag ska stärka immunförsvaret så det håller mot alla främmande attacker.

Posted on: 2006/8/24 14:35

Anonym
Quote:

StrayLynx wrote:
...Tycker det är helt sjukt, jag tar inte ens värktabletter om det inte är så att jag håller på att ramla ihop av smärta. Kroppen har så bra försvar själv så...

Om du ex. får halsfluss som obehandlat sätter sig bla. på njurarna med följd att du får glomerulonefrit som i sin tur kan bli kronisk som i sin tur resulterar i dialys. Du tar hällre det än att ta kåvepenin i 10 dagar? Tacksam för svar.

Quote:

StrayLynx wrote:
... jag tar inte ens värktabletter om det inte är så att jag håller på att ramla ihop av smärta...

Du är en riktig man du Stray, bara vid riktig smärta nedlåter du dig att ta smärtstillande. Vet du förresten att det är lättare att ta bort liten smärta än stor. Vilket betyder att om du tagit verkmedicinen INNAN den blev så svår så hade det inte gått så långt att du vridit dig av smärta. Fast du kanske tycker om att det gör ont. vad vet jag.

Men trots att du är en stor riktig man så fattar du inte att med ett sådant korkat inlägg så hånar du alla sjuka. Fast vad gör det, du är ju en riktig man som möter döden med ett leende.

Edited by skeptisk1 on 2006/8/24 15:10:14
Edited by skeptisk1 on 2006/8/24 15:12:10
Edited by skeptisk1 on 2006/8/24 15:13:03

Anonym
spanska sjukan ni vet?

iaf grekland var det enda land som inte vaccinera sine medborgare
och även det enda land som inte hade några döda.

ja känner ett ungt par här i gbg som har en livlig glad unge de har inte vaccinerat henne och gissa vad?

hon har inte varit sjuk en ändå gång.

(dra på trisser)

när förkylningar o magsjuka gick på dagiset för fulla hus drabbades inte denna töss.

va fan spruta i rockefeller ägda metaler i barnen.
det är så man ryser.

(sen kanske det låter annorlunda om ja får barn nån gång)

Anonym
Har ett par frågor till alla er som kritiserar vaccinationer till små barn. Förmodligen har övervägande delen av er själva blivit vaccinerade som barn.

Jag undrar hur ni märkt att ni tagit skada och vilka defekter det har ålagt era psyken?

Edited by jaxtone on 2006/8/24 19:14:45

See User information
Quote:

maggot wrote:
spanska sjukan ni vet?

ja känner ett ungt par här i gbg som har en livlig glad unge de har inte vaccinerat henne och gissa vad?

hon har inte varit sjuk en ändå gång.

(dra på trisser)

när förkylningar o magsjuka gick på dagiset för fulla hus drabbades inte denna töss.

va fan spruta i rockefeller ägda metaler i barnen.
det är så man ryser.

(sen kanske det låter annorlunda om ja får barn nån gång)

Ja det låter bra att hon inte var sjuk en endaste gång. Vi har ochså klarat våran son galant mot det mesta än så länge. 3 små förkylningar (den senaste var då de sopade vägarna och det dammade som bara den, då jag blev ochså förkyld). Jag tycker andra barn ibland har vissa monotona läten för sig, så är ej mitt barn, vet ej om det kan häröras till vaccinerna. Nu är han så liten än så han har ej börjat dagis än, är bara 1 år och 2 månader.

Posted on: 2006/8/24 19:22

See User information
Om inte världens samhällsystem var sjuka och styrda av sjuka människor skulle vi aldrig behöva något annat än naturens egna örtmediciner.

Posted on: 2006/8/24 19:28
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Har ett par frågor till alla er som kritiserar vaccinationer till små barn. Förmodligen har övervägande delen av er själva blivit vaccinerade som barn.

Jag undrar hur ni märkt att ni tagit skada och vilka defekter det har ålagt era psyken?

Hur ska jag veta om jag mått bättre av att inte vaccineras??
Jag vet dock att efter en av vaccinerna så var jag förkyld nästan jämt, efter det fick jag allergi mot katter, det har jag sedan blivit kvitt med zonterapi.
Du pratar om psyket ?? Psyket är inte det enda det kan drabba.
Jag skulle gärna ha velat sett skillnaden om jag inte skulle ha vaccinerats

Främst så skulle jag velat se skillnaden på min bror som fick hjärnhinneinflammation i samma veva som de började med vaccinerna.

Posted on: 2006/8/24 19:39

See User information

Posted on: 2006/8/24 19:45
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Anna Karin... jag ändrar min fråga och utökar den lite.

Jag undrar hur ni märkt att ni tagit skada och vilka defekter det har ålagt era psyken och er fysiska lekamen?

See User information
Quote:
Du är en riktig man du Stray, bara vid riktig smärta nedlåter du dig att ta smärtstillande. Vet du förresten att det är lättare att ta bort liten smärta än stor. Vilket betyder att om du tagit verkmedicinen INNAN den blev så svår så hade det inte gått så långt att du vridit dig av smärta. Fast du kanske tycker om att det gör ont. vad vet jag.

Men trots att du är en stor riktig man så fattar du inte att med ett sådant korkat inlägg så hånar du alla sjuka. Fast vad gör det, du är ju en riktig man som möter döden med ett leende.

Läser din text och finner ingenting värdefullt alls som jag inte visste själv, men nu är det tyvärr så att jag inte har en "vridande smärta" mer än kanske en gång var femte år, d.v.s. att det har hänt två gånger de senaste tio åren. Och jag har klarat mig fint utan värktabletter under den tiden. Jag har dock vänner som äter en tablett eller så nästan varje gång de får en liten känning på ont och tror du det är någon skillnad på hur ofta vi har ont?
Naturligtvis är det så, dom är sjuka och har dödligt ont några gånger om året och jag klarar mig med två gånger på ett decennium. Jag har dock haft lite problem med magen på grund av laktosöverkänslighet, men så anser jag att vi människor inte borde dricka KO-mjölk heller... Men i ett glas o'boy kan det vara så gott.

Så, du har bara misslyckats med ett totalt infantilt inlägg där du ska försöka nervärdera mig till någon chauvanistisk "stålman" när jag egentligen bara ville påvisa att folk är lite väl snabba att tugga i sig skit bara för att man på tv-reklam säger att det är lätt att få bort det onda om man bara tar ett piller eller kanske en salva som är så populärt nu för tiden. Så, jag är ledsen om jag mår bättre än dig och klarar mig utan medicin, det är du som är lurad.. inte jag.

Tjaaarå..

PS. Intressant att det finns folk på det här forumet som verkligen(<-- hahaha) ska säga emot precis ALLT som vi lägger fram i trådar, i stort sett.. DS.

Posted on: 2006/8/24 20:20
Mahatma Gandhi

See User information
Quote:

Annakarin wrote:
Jag resonerar som så att hur naturligt är det att sätta en spruta i armen eller benet och spruta in gifter och andra saker tillsammans med bakterier direkt i blodbanan.

Jag går på den naturliga vägen altså vill jag ej vaccinera mitt barn.
Ska jag göra något är det att jag ska stärka immunförsvaret så det håller mot alla främmande attacker.

Fortfarande uppvisas ett oförstående av vad vaccination är. Man sprutar inte in "gifter och andra saker tillsammans med bakterier", man sprutar enbart in bakterier eller virus som har samma "utseeende" som de man vill bygga upp en immunitet mot. Sedan tar kroppen hand om dem på samma sätt som om smittan kommit in på annat sätt. Det är helt enkelt ett kontrollerat sätt att införa smittan på.

Vad du än tar för preparat så finns det inget annat sätt att bygga upp immunitet mot ett virus än att kroppen blir utsatt för det. Endast då kan immunförsvaret lära sig bygga antikroppar mot det viruset. Om vi tar mässling som exempel så finns det bara två sätt att bli immun: 1) Drabbas av mässling. 2) Vaccineras mot mässling. I båda dessa fall så lär sig kroppen hur det skall ta hand om viruset nästa gång det stöter på det, skillnaden är att i fall nummer 2 så resulterar det inte i feber och en period man är smittsam.

I fallet mässling så ser jag iofs inget problem i att man som förälder väljer det "naturliga" alterntivet och bussar ihop sina ungar med några som har mässlingen så att de smittas ... Det är en lindrig sjukdom som alla bör bygga upp en immunitet mot under barndomen ... Men tro inte att du kan proppa i dina barn diverse "naturliga mediciner" och att de magiskt skall utveckla de där antikropparna utan ovanstående alternativ 1 eller 2.

Posted on: 2006/8/25 5:57

See User information
Quote:

maggot wrote:
spanska sjukan ni vet?

Nu har jag stött på det här påståendet här ett par gånger, skulle du kanske kunna bidra med en referens för detta? Jag hittade inget med några snabba sökningar på Google.

Posted on: 2006/8/25 6:05

Anonym
Det är ett typiskt skolmedicinskt och naturvetarmässigt tänkande att isolera orsaker från sitt sammanhang. Skador av vaccinationer skulle "endast" uppkomma därav, givetvis, är tankemodellen.

Det handlar om kombinationen! Jag har många skräckexempel i min närhet, bl a flera närstående anhöriga, som har fullt utvecklade svåra allergier. Viktiga komponenter som jag sätter i samband är bristande amning som spädbarn, vaccinationer utförda i tidig ålder, förgiftningstillstånd förvärvat ackumulativt (genom felaktig livsföring, främst intag av felaktiga födoämnen under lång tid)

Men om jag talar till en naturvetare om detta är det lika med att tala till en vägg.

Emellertid bör man veta att en gris är en fortfarande en gris även om en miljon människor hävdar att det är en ko!

Ett argument som alltid används för vaccinationer är att förr i tiden dog folk som flugor av olika sjukdomar som spreds snabbt, innan vaccinerna kom. Samma sker idag t ex i tredje världen.

Javisst. Och följdfrågan är: Varför då?

Jo! Därför att underlaget är berett på det viset! Självklart sprids sjukdomar snabbt då de sanitära förhållandena är sådana. Levnadsbetingelserna är undermåliga.

Och hur blir de det?

Det blir de efter att befolkningar utsatts för svält, fattigdom, misär som orsakats av kaos som orsakats av krig, orättvisor = fördelningspolitik allt som oftast. Gäller Sverige under 1880-talets industriella era och fortfarande en bra bit in på 1900-talet. Det gäller delar av Afrika, Asien, Sydamerika idag.

Och var någonstans finns info som säger helheten? att sjukdomar "vaccinerades bort" under framväxandet av "folkhemmet" där en rad insatser såg till att få bort underlaget för epidemierna?

Därför kommer pneumokockvaccin att införas: som ännu en åtgärd för att föräldrar inte ska vara frånvarande från det allsmäktiga arbetet (löneslaveriet) och ta hand om barn!

Lite alternativ information om vaccinationer:

http://www.klokast.se/siem/Vaccinbroschyr.html
http://www.klokast.se/siem/vaccskadebroschyr.html
http://www.klokast.se/siem/Smivacc.html
http://www.klokast.se/siem/Poliobroschyr.html

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:

Största skadan jag har märkt att att man hänger på vaken.se

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Om inte världens samhällsystem var sjuka och styrda av sjuka människor skulle vi aldrig behöva något annat än naturens egna örtmediciner.

Du glömmer bort att Variola (smittkoppor) utrotades pga. massaccinering under 60-70 talet. Smittkopporna hade en dödlighet på 30%. Hade du föredragit det?
Vill ha svar...

Anonym
Välkommen till konspirationsteoretikernas förlovade land!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Smittkoppor

Vad finns att ta fasta på här, i denna länk?

Vaccinet utrotade smittkoppor. Jodå. Var kom smittkopporna ifrån då? Man tror (naturvetenskapen, sakägare i högsta grad) att det var smittkoppor, överförd från européerna, som dödade miljontals indianer i Sydamerika under 1500-talet, enligt länken.

Om jag då får tro, utefter vad jag tagit del av, så härrör så gott som samtliga av de stora epidemiska, oftast dödliga, sjukdomarna som härjat under 1900-talet från laboratorier där de
odlats fram. Laboratorierna ifråga finns/fannspå eller i anslutning till forskningsinstitutioner under olika flagg, men vilken flagg det än är så är agendan den samma. USA, Sovjet, Kina, Nazistyskland...

För befolkningskontroll och för att "botemedel" ska komma efter, ofta för att göra ännu värre skada än sjukdomen (fågelinfluensan vs. Tamiflu)

Problem - Lösning - Reaktion

Vi kommer att få se en märklig frånvaro av epidemiska sjukdomar i den nya världsordningen. Andra verktyg t ex genmodifikation och kloning, kommer att bidraga till atthålla befolkningen i schack. Om det blir så!

Anonym
En intressant länk i anslutning till ovanstående:

http://www.theforbiddenknowledge.com/ ... ulationcontrolagenda2.htm

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper