vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Anonym
ILSKNA MUSLIMER VILL ÄNDRA LAGEN OM YTTRANDEFRIHET
När ett hundratal personer demonstrerade utanför NA mot publiceringen av en Muhammedteckning fick några av demonstranterna träffa chefredaktören Ulf Johansson.
http://www.na.se/naplayer/fakeframeset.aspx?id=1271

Här har vi lite mer tendser av ett mångkulturellt samhälle.Sådana här konflikter hade inte behövt att äga rum om dessa personer hade haft någon respekt.
Dessa muslimer verkar sugna på att slå chefredaktören på käften och hotar han indirekt.
Va fan tror dom att som är .Dom vill att lagen om yttrandefriheten helt skall ändras.Om dom blir upprörda över att satir finns i Sverige så hindrar jag inte dom att packa sina väskor.För övrigt så har tidningen vid ett tidigare tillfälle publicerat en satir bild på Jesus.Vi får se kanske använder staten dessa ilskna massor som nyttiga idioter .Den perfekta lösningen i Statens ögon blir att ändra lagen så att detta inte kan hända igen och på samma gång monterar ner det sista vi har kvar av vår yttrandefrihet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: ILSKNA MUSLIMER VILL ÄNDRA LAGEN OM YTTRANDEFRIHET
Jag tycker de kan hålla sig i sina arab länder där de är vana vid att inte ha någon yttrandefrihet.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vi är bara otrogna hundar i deras ögon (har själv fått höra det) så varför kan inte vi då sätta upp en rondellhund, som antagligen är det trognaste man kan hitta, som genmäle? den håller iallafall käften.

Posted on: 2007/8/30 19:54
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Jo det stämmer gaston sedan så var det en konferans nyligen i danmark där de planerade globala shialagar orkar inte klistar in länke nu trött som fan...
men det är iaf en nyhet på min sida
www.tankefrihet.se

See User information
Det ni glömmer är att våran egna regering redan har en sån utredning igång, det var sosse-regeringen sombegärde den!

Ett nytt grundlagsskydd för tryck- och yttrandefriheten?
http://www.regeringen.se/sb/d/6155/a/72402

Det kommer bli den borgerliga regeringen som röstar genom detta och det är ingen förbättring, då flera insatta har sagt att våran tryck- yttrandefrihetslag är oslagbar i Europa..

Nya hot mot tryckfriheten
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=589526

Blandade känslor för nytt tryckfrihetsförslag
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.js ... 191&previousRenderType=14

Posted on: 2007/8/30 21:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Läs den här debattartikeln. Den var grymt bra.

http://www.expressen.se/debatt/1.8191 ... e-an-muhammed-karikatyrer

Posted on: 2007/8/30 21:54

See User information
Jag tycker ju att detta med självmordsbombning har blåsits upp alldeles för mycket, ta t.e.x. alla "självmordsbombningar i Irak på senaste tiden! Hur vet vi vilka som faktiskt detonerat dessa? Det är lätt för marionettregeringen i Irak eller USA-regeringen att påstå att det var Shiiterna, Sunnimuslimerna e.t.c...

Det vi vet är att flertalet gånger så har amerikanska samt engelska specialstyrkor utklädda till Irakier gripits i Irak av Irakisk polis/militär.. Kan dessa specialstyrkor ligga bakom dessa så kallade självmordsbombningar?

Den moske som sprängdes senast var ju ett verk av just dessa specialstyrkor.. Detta attentat skylldes sen på en av dom religösa grupperna i Irak.. Falsk Flagg terrorism kallas detta inom militärstrategi..

Posted on: 2007/8/30 22:31
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Tebe!

Det finns fanatiska muslimer som det finns fanatiska frimurare,
Jag har själv träffat på muslimer som säger sig stödja Bin Laden
(sen att de inte fattar att de själva bor i västvärlden eller att det är en bluff har de inte lyckas lista ut)
Det håller nu på att spelas in en dokumentär om en man i hammarkullen om just det ämnet...

Galna muslimer finns överallt bara i min trappa finns en skum sak som VÄGRAR titta mig i ögonen eller hälsa

( PGA av att jag är en "vanlig svenne")

Anonym
TE BE SKREV:Det ni glömmer är att våran egna regering redan har en sån utredning igång, det var sosse-regeringen sombegärde den!

SvAR: Ja på uppdrag av Bryssel.Vi diskuterade väl det här på Vaken för ett tag sedan. Men dom kan säkert använda sådana här tillfälle för att ha något att skylla på om lagändringen får kritik.
-----------------------------------------------------------------------------------

TE BE SKREV:
Jag tycker ju att detta med självmordsbombning har blåsits upp alldeles för mycket, ta t.e.x. alla "självmordsbombningar i Irak på senaste tiden! Hur vet vi vilka som faktiskt detonerat dessa? Det är lätt för marionettregeringen i Irak eller USA-regeringen att påstå att det var Shiiterna, Sunnimuslimerna e.t.c...

Det vi vet är att flertalet gånger så har amerikanska samt engelska specialstyrkor utklädda till Irakier gripits i Irak av Irakisk polis/militär.. Kan dessa specialstyrkor ligga bakom dessa så kallade självmordsbombningar?

Den moske som sprängdes senast var ju ett verk av just dessa specialstyrkor.. Detta attentat skylldes sen på en av dom religösa grupperna i Irak.. Falsk Flagg terrorism kallas detta inom militärstrategi..

SVAR:Dom flesta här inne är nog överens om att det förekommer falseflagoperations i Irak och AfghanistanMen det förekommer troligen en ganska stor del självmordsattentat också utförda av extremister .Hjärntvätten i dessa grupper är ju ganska effektiv.Man börjar i tidig ålder precis som hitlerjugends.Fast istället för att offra sitt liv för fuhrern så gör man det för ALLAH istället.

Anonym
Är där någon som vet vem som äger tidningen?Det verkar vara ett nytt försök att skapa etniska motsättningar precis som med jyllandsposten.
Antagligen är både chefredaktören och några av dom muslimer som startat demostrationerna och informerat pakistans och Irans presidenter provokatörer ,uppviglare. Personligen så tycker jag det är sjukt hur någon kan bli provocerad av detta .Om muslimer världen runt och i Sverige känner sig kränkta så e det väl inget mot hur Svenskar känner sig.Dom spottar på våra lagar och normer .Man måste få lov att ha en egen åsikt utan att en skara psykfall börjar dampa sig.Jag skiter fullstänigt om dom gör Judar,hinduer,buddister eller kristna till åtlöje för övrigt är det redan vardagsmat i deras egna länder.Skall jag börja demosterara över vad ett land i mellanöstern ritar eller inte ?
Alla skall väl inte behöva innefatats av deras rätt att tro ?

lite länkar .
--------------------------------------------------------------------------------
FFFI, Förenade Föreningar för ett Fritt Iran,fördömer Irans protest mot NA

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1210258
-------------------------------------------------------------------
Iransk nyhetsbyrå: En hel miljard muslimer har sårats
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1210114
---------------------------------------------------------------------------
Skarp pakistansk protest mot NA:s publicering
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1210761
-----------------------------------------------------------------
Vi ska också publicera Muhammedbilderna
"http://www.na.se/artikel.asp?intId=1210781
-------------------------------------------------------
Exil-iranier tonar ner Irans kritik
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1210097
---------------------------------------------------------------

See User information
Oj vilken rolig tråd jag fann när jag nu kom hem från Beirut.

Det är tragiskt att en så kallad konstnär ska pyra eld här och där i det svenska samhället. Glöm inte bort att detta är något frimurare och humanister återkommande har gjort under historien. Just nu vill de ju framkalla ett tredje världskrig mot Islam under namnet, kriget mot terrorismen.

Mer tragisk är ju att se och höra er som attackerar muslimerna. Visserligen hade kanske inte denna tumult ägt rum om det inte fanns några muslimer här i Sverige. Men det är ju samtidigt inte muslimernas fel att de är här. Så istället borde ni vara ilskna på en sådan idiot som Lars Vilks och de som går hans ärenden. Konstverket är inte dessa usla teckningar, utan det som sker runt omkring dem. Så denna demonstration ingår i LV´s konstverk, ni inkl. mig på detta forum ingår nu i konstverket.

Så denna karrekatyr är en björntjänst för Illuminati, Frimurarna vilket en normalbegåvad "vaken" person bör förkasta.

Posted on: 2007/8/31 15:32

See User information
Är det någon som vet föresten hurvida Lars Vilks ingår i någon form av order eller stöttas? Detta skulle vara mycket intressant att veta...

Posted on: 2007/8/31 23:01

See User information
Maggot skrev:
Jo det stämmer gaston sedan så var det en konferans nyligen i danmark där de planerade globala shialagar orkar inte klistar in länke nu trött som fan...
men det är iaf en nyhet på min sida

Menar du shia eller sharia-lagar? Sedan förstår jag vilken sida du har hittat denna information. Hizb ut Tahir jobbar inte for Globala sharialagar utan ett kalifat utifrån mellanöstern. Detta har jag sagt till dig flera gånger, ännu disinformation ser jag?

Posted on: 2007/8/31 23:46

Anonym
Quote:
Dan:
Oj vilken rolig tråd jag fann när jag nu kom hem från Beirut.

Det är tragiskt att en så kallad konstnär ska pyra eld här och där i det svenska samhället. Glöm inte bort att detta är något frimurare och humanister återkommande har gjort under historien. Just nu vill de ju framkalla ett tredje världskrig mot Islam under namnet, kriget mot terrorismen.

Mer tragisk är ju att se och höra er som attackerar muslimerna. Visserligen hade kanske inte denna tumult ägt rum om det inte fanns några muslimer här i Sverige. Men det är ju samtidigt inte muslimernas fel att de är här. Så istället borde ni vara ilskna på en sådan idiot som Lars Vilks och de som går hans ärenden. Konstverket är inte dessa usla teckningar, utan det som sker runt omkring dem. Så denna demonstration ingår i LV´s konstverk, ni inkl. mig på detta forum ingår nu i konstverket.

Så denna karrekatyr är en björntjänst för Illuminati, Frimurarna vilket en normalbegåvad "vaken" person bör förkasta.

Inte ens i Beirut kan väl en normalbegåvad "vaken" person gilla läget när islamiska fundamentalister vill strypa deras tankefrihet genom censur och att införa sharialagar. Det där jävla censurtugget står mig upp halsen Dan!

Du vill tysta svenska konstnärer, musiker och författare. Men oavsett om de är mer eller mindre bra, oavsett om de har en tanke eller ej bakom sina handlingar så är du som representant för en religion som liksom andra religioner enbart fungerar som en tankepolis gentemot de tankar som kan kallas fria och utan påverkan från "äldreråd" som bara vill bevara sina patriarkat för att eventuellt få bestiga sina jungfrur eller en evig plats vid sina Gudars tron.

Vi som bor i Sverige uppskattar till skillnad från dig rätten att än så länge kunna uttrycka oss i bild, ord och musik utan att s.k. rättrogna religiösa fanatiker kan stoppa det.

Känner ett flertal muslimer som inte tycker att detta är annat än pajaserier från de som blir upprörda över en sån skitsak. Ta du tag i övergrepp som sker i islams namn istället, där en kvinna kan vara mindre värd än ett svin.

I Pakistan där protesterna varit som mest högljudda kan män fortfarande bränna sina kvinnor levande bara för att de protesterat mot misshandel, våldtäkt eller andra övergrepp. Polisen, rättsväsendet och de muslimska byråden håller ihop och visar sitt förakt för de kvinnor som drabbas.

På samma platser misshandlas och mördas den som råkar ha en sexuell läggning som inte överrensstämmer med religionen. Du liksom FI, RFSL och andra dubbelmoralistiska företeelser blundar för kvinnomisshandel och övergrepp och ägnar istället tankeverksamheten åt en rondellhund! Roande eller oroande?

Krossa religionen. Krossa politiken. Befria människan!

Anonym
DAN SKREV:Oj vilken rolig tråd jag fann när jag nu kom hem från Beirut.

SVAR:Kriget mot terrorismen är inte enbart riktat mot muslimer.I Usa och Europa drabbas alla mer eller mindre muslim som icke muslim.
Med ökad övervakning minskad frihet etc.En Italiensk minister sa nyligen att alla EU motståndare bör räknas som terrorister.Mig vetterligen så har ingen här inne attackerat muslimer.Jag fattar inte riktigt hur du tänker när du skriver att det inte är muslimernas eget fel att dom är här?Det är väl knappast vårt fel inte har jag tvingat hit någon "stackars muslim" till Sverige?Dom flesta är ju invandrare så det är deras eget val inte sant?Dom borde vara jävligt tacksamma . Jag själv känner mig kränkt när folk som invandrat hit spottar på våra lagar normer.etc .När man som invandrad muslim säger att man vill ändra Sveriges lagar angående satir eller yttrandefrihet så vissar man tydligt att man har noll respekt för Sverige och Svenskar.Då vill jag också höra någon ursäkt men det kan jag ju bara drömma om
Lars Viks tycker jag personligen är torr och hans konst kan inte i mina ögon betraktas som konst.Men jag skiter i vad han gör och provoceras inte av det.
Du säger att denna karrekatyr är en björntjänst för Illuminati då kan man ju fråga sig vilka dom nyttiga idioterna är .Vad jag har uppfattat så verkar det vara delade meningar om bilderna Muslimer i mellan .Många vill att dom skall få publiceras och en del vill gå så långt att ändra på våra lagar samt mordhotar konstnären.
Dan du verkar tillhöra den lättprovocerade skaran den som inte respekterar folks olika åsikter, doms som tycker att dom som kritiserar eller provocerar Islam skall antingen tystas eller be om ursäkt.När tidningen publicerade bilder på Jesus blev inte kristna lika agressiva och hotfulla. Men Dan nu har bla tidningen bett om ursäkt.Då kanske det vore lämpligt att muslimer i Sverige och bla i Pakistan och Iran som var involverade i protesterna också
ber om ursäkt, för att dom brännde Svenska flaggor och protesterade mot vår rätt att kunna göra satir. Dan man kan nästan tro att du är anställd som tankepolis åt någon rik Saudiarab eller något.

DAN SKREV:Är det någon som vet föresten hurvida Lars Vilks ingår i någon form av order eller stöttas? Detta skulle vara mycket intressant att veta...

SVAR.Nej det tror jag knappast.Med tanke på hur stor uppmärksamhet karrekatyrena i Jyllands Posten fick runt om i världen, så tror jag han gjorde det för att bli känd utanför Sveriges gränser. I så fall verkar han ha lyckats.Teckningarana gjorde han till en konstutställning.Tidningen som publicerade hans bilder är en sk Liberal tidning.
Den ägs åtminstone inte av Bonniers i alla fall.

Anonym
Dan !

Jag kan faktiskt börja med att erkänna att jag kollade upp denna konferans dåligt men rörelsen syslar ju med våld "jihad" krigar i guds namn och deras ledare i danmark har ju för suttit i fängelse för han uppmatat till dödande av judar....

Sedan så kan jag hålla med om att muslimerna här verkligen agerar som nyttiga idioter...
Jag kan tänkta mig att "mohamedkarrikatyrerna" i danmark var väl planerat eftersom tidningen gyllandspostens ägares man är danmarks främste bilderbergrepresentant och de vet nog hur de ska reta upp folk och muslimerna går rakt i fällan...

(Det roliga var ju att hela massmedian då valde att gå muslimernas önskan till väga och inte publicera dessa bilder i några tidningar)

"Kriget mot terrorismen kan ta över 100 år" så Cheny efter den 11 september och detta krig inkluderar givetvis inte bara muslimer utan alla motståndare till den nya världsordningen....

Att muslimer här reagerar totalt ocivlisirat och med krav på förlåtelse och hat mot sverige och det svenska visar tydligt hur eliten vinner poäng...

Här ska muslimerna bränna en svensk flagga
(tyvär fattar de inte att våran flagga är blåvit)

http://cache.aftenposten.no/multimedi ... AN-SWEDEN-DIP_600500s.jpg

Och här tvingar de barn att bära propaganda

http://i19.tinypic.com/61mwn5v.jpg

Vad är detta för människor igentligen ?

Om de är så säkra på sin tro varför reagerar då såhär de kommer ändå till himlen och vi otrogna till helvettet...

See User information
Maggot, inte visste jag att du var finländare

Eftersom din flagga tydligen är blå/vit så är du inte svensk, jag som trodde att du var en go göteborgare, heheheh..

Kanske du ska dra ner på tempot och analysera lite saktare så det blir rätt från början..

Eliten påstår ju själva att medborgarna är nyttiga idioter, tyvärr så beter sig en del därefter oxo.. Ty dom vet inget bättre, dom reagerar endast med sin programmerade åsikt/indoktrinerade inställning!

Posted on: 2007/9/1 13:22

/Benjamin Franklin

Anonym
Tebe hehe det blev lite fel där blå gul...

Men blåvitt är ju IFK

Sedan är jag bara "assimelerad göteborgare" född i vännersborg för lite mer en 2 decium sedan

http://youtube.com/watch?v=LvneR0V7NjI

See User information
Okay

Posted on: 2007/9/1 13:43

/Benjamin Franklin

See User information
Maggot, var finner du faktan om att Hizb ut Tahir håller på med jihaadkrig? Jag har postat en hel del länkar till deras officiella hemsida där du kan läsa på... blandar du ihop Hizb ut Tahir med Hizbollah?

För övriga:
Det som gör mig mest förbannad på denna Lars Vilks är att hans konstverk inte är teckningarna utan allt runt om detta. Han vill dra in Sverige i en konflikt och använder Islam och muslimer för att skapa motsättningar.

När det gäller yttrandefrihet så är den inte total. Vi får inte bränna flaggor, bära hakkors, hetsa mot folkgrupper eller hota individer. Vi får inte förneka förintelsen, sprida hemliga dokument, kränka kungen osv.
Det Lars Vilks gör, är att han sätter Sverige i fara och skapar rubbning, obalans och detta är syftet bakom detta konstiga verk. Är det okej? Vi lever i en tid där det är omöjligt att hindra spridning och ni ser vad som hände i Pakistan. När väl konflikten har eskalerat så kommer alla säkert att beskylla svenska muslimer som landförädare, likt i Danmark och då Arla och Ikea får stänga igen sina portar för expansion än en gång.

Lars Vilks går Illuminati i tjänst eftersom det finns planer på ett krig mot Islam sedan 150 år tillbaka. Och varför vissa muslimer kommer hit, kan bero på att mellanöstern är ockupperad av ett drös diktatorer som står under CIA.

Posted on: 2007/9/1 14:03

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Maggot, var finner du faktan om att Hizb ut Tahir håller på med jihaadkrig? Jag har postat en hel del länkar till deras officiella hemsida där du kan läsa på... blandar du ihop Hizb ut Tahir med Hizbollah?

För övriga:
Det som gör mig mest förbannad på denna Lars Vilks är att hans konstverk inte är teckningarna utan allt runt om detta. Han vill dra in Sverige i en konflikt och använder Islam och muslimer för att skapa motsättningar.

När det gäller yttrandefrihet så är den inte total. Vi får inte bränna flaggor, bära hakkors, hetsa mot folkgrupper eller hota individer. Vi får inte förneka förintelsen, sprida hemliga dokument, kränka kungen osv.
Det Lars Vilks gör, är att han sätter Sverige i fara och skapar rubbning, obalans och detta är syftet bakom detta konstiga verk. Är det okej? Vi lever i en tid där det är omöjligt att hindra spridning och ni ser vad som hände i Pakistan. När väl konflikten har eskalerat så kommer alla säkert att beskylla svenska muslimer som landförädare, likt i Danmark och då Arla och Ikea får stänga igen sina portar för expansion än en gång.

Lars Vilks går Illuminati i tjänst eftersom det finns planer på ett krig mot Islam sedan 150 år tillbaka. Och varför vissa muslimer kommer hit, kan bero på att mellanöstern är ockupperad av ett drös diktatorer som står under CIA.

Ja vi kan väl bara titta vad de sysslar med för galenskaper här i norden och på dess förskolor där de bestämmer att pojkar och flickor inte får leka tillsammans
http://jihadimalmo.blogspot.com/2007/ ... tahrir-kapar-frskola.html

Det är möjligt att Lars gör Illuminati en tjänst MEN DET GÖR VÄL DEN ÄVEN DEN MUSLIMSKA VÄRLDEN SOM REAGERAR SOM primitiva dårar ?

Jag stödjer Lars till 100% även om jag inte gillar hans konst kräver jag att han ska få visa upp den....

Sverige är idag ett ockuperat land av diverse folkströmningar och diktaturen som råder här...

Sveriges muslimer är till stor del LYXÖKARE
du vägrar hela tiden se att även muslimer kan göra dåliga handlingar och bära sig åt som idioter!

Det pågår även krig mot kristendomen!

Allt handlar inte om den islam och muslimer!

See User information
Quote:

maggot skrev:
Det är möjligt att Lars gör Illuminati en tjänst MEN DET GÖR VÄL DEN ÄVEN DEN MUSLIMSKA VÄRLDEN SOM REAGERAR SOM primitiva dårar ?

Ganska irrelevant resonemang kan man tycka. Spelet är ju skapa konflikter för att i slutändan få till den förutbestämda förändring som tjänar NWO. Är man inte medveten om spelet kommer man tyvärr att svälja betet och spela NWO i händerna.

Men det här är väl inget nytt? Jag förstår inte riktigt vad syftet är med att peka ut hela den muslimska världen som dårar bara för att dom precis som den kristna världen inte förstår spelet och beter sig precis som förväntat. Du gör ju precis likadant, du reagerar med förakt och stärker den för NWO nyttiga konflikten mellan den muslimska och kristna världen.

Den kristna världen är inte ett dugg bättre. Man iscensätter ett terrorattentat och skyller på muslimska terrorister och folket går snällt med på att avsäga sig sin frihet och sina rättigheter och betalar krig och invasion av andra länder. Dårar helt enkelt.

Hela världen består till en klar majoritet av primitiva dårar, annars skulle vi inte vara i den här situationen, men det visste vi väl redan?

Posted on: 2007/9/1 16:01

See User information
Maggot: än en gång söker du information från en illrevant källa. Tittar man lite till vänster på samma sida så finner vi:

Resized Image

Fruitcake: väl skrivet!

Posted on: 2007/9/1 16:12

See User information
Divide and conquer.

Det kommer att ta tid för folk att helt kunna släppa den här "vi mot dem"-tankegången. Rött/Blått, Vänster/Höger, Muslimer/Kristna, Öst/Väst, Kapitalist/Socialist etc etc etc.

Men när man väl gör detta så syns världen i ett helt annat ljus.

Posted on: 2007/9/1 16:17

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper