Vakencorner
|
Re: Chat?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jag har funderat lite på om man skulle kunna skapa en mirc kanal eller ngt.. men ja vetej.
Posted on: 2007/10/29 12:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ventrilo kan alla snacka i mun på varandra haha :)
Respect
Posted on: 2007/10/29 12:42
|
|||
|
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.
The way some people find fault, you`d think there was a reward. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
haha, låter jobbigt
![]() men adda gärna min msn om nån har lusst att snacka.
Posted on: 2007/10/29 12:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Men vad sägs? vaken på #efnet?
Posted on: 2007/11/1 15:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har du missat domänen vaken.se den funkar som en chatt, alla trådar är ju redan olika "chattrum", känner man för att chatta, är det bara att ventilera vilken skit som helst i vilket "chattrum" som helst, detta helt osammanhängande "chattande" försvaras av de flesta i "chatten" vaken.se, då de tycker det är givande med de olika random resultat mödan efter trådstartaren i sorg lämnar efter sig, Noll respekt för ämnena och ingen vilja till moderatorer med lite "piska" gör att jag utnämner vaken.se till den friaste "chatten" jag nånsin sett. Här kan man chatta om allt, överallt, och utan begränsningar i varken ämne, tid eller plats. Hepp hepp
Posted on: 2007/11/1 16:14
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
gör att jag utnämner vaken.se till den friaste "chatten" jag nånsin sett. Här kan man chatta om allt, överallt, och utan begränsningar i varken ämne, tid eller plats. TACK! Vi tar det där som ett fint beröm från din sida. *stolt* Vår modereringsfilosofi bygger på att vi vet att våra användare är smartare och duktigare än genomsnittet och därför _själva_ kan lösa konflikter, skapa ordning och en bra bas för informationsutbyte. Hittills tycker jag det funkar svinbra, känns som alla är med på något skönt sätt. Bara i en värld av elitister och ego-centrerade kontrollbehov behövs hård moderering. Jag mår illa av många forum som finns i Sverige iaf. Usch, urk... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
det var inte personligt menat till nån, men alla som inte följer trådarnas ämne, chattar i dem, det kan du inte förneka, sen om det är så bra eller inte det får ju stå för dig, själv tycker jag att det är kul att studera ämnets tråd, inte en massa personliga vendettor och påhopp, varvat med inlägg ala, "föresten, kolla in denna film som visare en fjällande alien, med grodögon, under ett UFO, det står på den här sidan att det är faktiskt sant!" Men det är klart, visst behöver vi veta sånt!
Posted on: 2007/11/1 19:13
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tillbaka till det viktiga. Jag orkar inte/har inte tid/lust/engagemang med ödlor, new-age, aliens, etc etc. Det är BI-intressen. Det finns primära viktiga saker att lära sig. Saker som du inte lär dig på C2C. Sorry om jag låter hård.
Vaken-användare är smartare än genomsnittet och därför funkar forumet så bra som det gör. Jag tror att det stämmer iaf... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
det där stämmer inte, jag har chattat med mycket folk i mina dar, och det enda som är sant angående vaken, är att här finns annorlunda information, men att folk skulle vara smartare här, det tror jag inte ett smack på, dom kan ju inte ta till sig "nya" saker, utan sitter fast i det gamla hela tiden verkar det som. Kunskap och intelligens är inte samma sak, visst finns det en kärna med smarta personer här, det skall inte förnekas, men pom du tar bort dem, är debatten på passagen, full av smartare personer, och där är dom dumma ihuvudet så man inte ens orkar svara dom. Ingen kan BLI intelligent, man kan bara VARA det., och det är det det här kommer handla om i slutet, vilka som ÄR och VAR intelligenta nog att vidta mått och steg, mått och steg man inte ens kan förklara, av många olika skäl. det måste var och en fatta, hur konstyigt det än låter, men vi, då menar jag bara en viss grupp, vet ändå innerst inne vad vi skall göra. Det är det jag menar med att vi måste alla ha en aldeles egen strategi, som ingen annan har, och dom andra, kommer sitta och vänta på filmen från Alex Jones att nu är faran över, och NWO är besegrat, kommer aldrig en sådan film ens. Detta är inte ett krig på internet, detta är ett krig mot sig själv, vinner man inte det, har man förlorat allt, redan innan man ens försökte. Sug på den.
Posted on: 2007/11/1 20:21
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad e det gör en gök som hittat hit efektos bror ?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
smartare än genomsnittet, det skulle väl vara om maggot kunde hålla sig till sitt tankefrihet.se
vad ska man med tankefrihet om man inte besitter fritt tänkade? vad har jag eller "min" bror med det här att göra maskfan? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, det skulle du nog vilja att jag sög på. Jaha, man kan bara VARA intelligent? Hur defineras intelligens då? Så det går inte att lära sig saker och tänka om? Har du helt allvarligt bilden att majoriteten här tror detta kommer bli något internetkrig för evigt och sitta och dista dvder för att vinna mot NWO? Jag tror inte en enda här på forumet inte redan har tänkt allt det där du kläckte ur dig, som inte ens var sammanhängande, men ett försök till någon handlingsanalys. Var du pårökt när du skrev det eller?
Det är så mycket osammanhängande resonemang och användande av ord som inte är tydliga/definerade att jag knappt orkar läsa allt du vill få ur dig... Ordbajs. Skriv en artikel om handling och hur man ska ta sig ur NWO både individuellet och hur världens ska göra det så får du nog en klapp på axeln. Men osammanhängande flum kommer ingen vart. Du fattade inte ens att mitt inlägg var ett slags sätt att peppa, tacka och smöra för vaken-användarna och visa hur mycket jag uppskattar alla här. Och ännu mer att jag uppskattar att alla tillsammans administrear och allt funkar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad är grejen med att ha ett jättecitat av sig själv som undertext i varje inlägg man gör? Humor eller narcissism? Jag ser inte vilket i ditt fal..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dåligt självförtroende. Men han har starka sidor ocskå... det finns hopp. /Dr Klot ![]()
Posted on: 2007/11/1 23:38
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tjenna manen! www.tankefrihet.se är inte så välbesökt tyvär men men. sedan trodde jag att du satt i finkan och skalade potäter och letade efter gömda filar i tårtor som dina "broshor" sänder dig JALLA JALLA CHILINARN SKA KNALLA (in i rättegången) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Maggot<---
Sluta snacka om andra i forumet på det sättet. Jag vill inte att du skall reta upp andra på sidan. Så personlig information om andra bör inte publiceras på vaken. Vill du skriva om ditt eget privatliv så är det ok, men undvik andras.
Posted on: 2007/11/3 10:12
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Maggot har inget privatliv :D
Men för att återgå till ämnet, varför inte starta en mirc kanal?
Posted on: 2007/11/3 10:18
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, det är väl bara att vi hijackar en kanal på
Efnet eller den server som vi vill ligga på. - Är det någon som ligger ute på IRC nu och vilket nätverk då? - Har någon tillgång till en fungerande och inte allt för oförskämd bot? "#vaken.se" Passar det? Sen kan man lägga kod, så att man kan entra chatten via tex en javachatt från hemsidan, för den som inte kör Mirc/xirc klienter. PS - Maggot, sluta omedelbart att lägga ut andras privatliv. Men fortsätt gärna berätta om dina egna bravader. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har skapat vaken.se på efnet nu, kom in någon vaken mod så kan ajg överlämna @.
Tycker inte det ska finnas en java mirc här. dom är så sega. :D Inte heller ett lösen, känns ju lite överdrivet, dessutom vill man ju att folk som inte är från vaken ska hitta dit o ansluta sig :) Däremot kan ni ju skriva att den finns, och länka till mirc så folk hittar dit.
Posted on: 2007/11/3 10:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
känner mig väldans ensam..
Posted on: 2007/11/3 11:14
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
v4RJ3 gåN9 m4N 5KrIv3R nå9o+ så BL1R d3t KeCk
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vakens chatt är uppe. Det blir en html chatt, men det fungerar fint det. Du hittar chatten på högersidan "öppna chatt". Kolla in och skriv en rad.
Även gäster kan skriva i chatten.
Posted on: 2007/11/3 15:21
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så, hur upplever ni chatten? Är den bra att ha eller ska vi ta bort den?
Jag hade ju en önskan om att man skulle kunna "prata av sig" i chatten och då skulle alla forum-inlägg få högre kvalitet, för att snick-snacket skulle hamna i chatten. Som det ser ut nu i forumet så har ju inte det inträffat iaf. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login