vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Gay

See User information
Quote:

Lightsaber skrev:
Det intressanta är vad en människa har i sitt hjärta...

Håller med dig Lightsaber!

Posted on: 2006/4/17 19:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag trodde ni som är gay tyckte det mest intressanta var vad en människa har i arslet...?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Gay Lightsaber
[quote]
Lightsaber skrev:
Berätta för oss om alla dessa "role models" du syftar på och som verkar störa dig så mycket. Vilka är de?[quote]

Men Lightsaber... har du ansträngt dig ett gram? Du har ju fortfarande inte fattat ett dugg av det jag säger...

Du reagerar med reptilhjärnan och klistrar dig själv fast vid nån slags tankemönster som skulle göra dig till en hjälpsamhetens riddare i ett korståg för sexuell frigörelse. Nej snälla nån nu får du kamma dig. Det skulle ju betyda att din kontrahent d.v.s. jag skulle vara ute efter motsatsen, vilket är helt felaktigt!

Försök gärna göra detta till en strid om privatpersoners sexuella läggning men då har du inte fattat vad det var jag försökte säga!

Nu avslöjar du att ditt ego är "toxicated" av en brainwash som heter duga. D.v.s. reagerar instinktivt till fördel för någonting ingen har angripit. Vem får människor att reagera så via inlärda mönster?

Jag har aldrig och kommer aldrig vara intresserad av att privat hänga ut eller personifiera någon med en specifik sexuell läggning. Du har missuppfattat precis hela grundtanken med att ta upp detta som en tråd. Höj ribban ett snäpp va?

En ledtråd och liknelse:
Sveriges Television söker medarbetare, gärna person med annan kulturell bakgrund än den svenska!

Anonym
En liten skitfråga så här på kvällskvisten. Vad vill ni med allt det här skitsnacket i denna skittråden?

Frid / Psilo

See User information
Quote:

Psilocyber skrev:
Jag trodde ni som är gay tyckte det mest intressanta var vad en människa har i arslet...?

Ni som är gay?

Posted on: 2006/4/17 20:15

Anonym
jaxtone du skrev till mig

"Masken från Gårdsten skriver: Vilka TV-program? Vilka mediamagasin? Hur ofta går detta på tv?

Men snälla nån... hur står det still i skallen? Det här luktar registrering av udda läggning om något... men ursäkta om jag ställer en följdfråga, är du totalt blind eller har du missat nåt?"

svar: ja vet inte om ja e totalt blind men här behövs nog ett par glasögon,
eller så har ja missat alla program om bögar på tv o den & gayprogramledare..

vet inte om det finns nån?

sen skrev du....

Hmmm... jag kan iofs ringa min vän i Asien och fråga honom om exakt vilka program det var i Svensk-TV och vilka mediemagasin och hur ofta de gick på TV när han var hemma i Sverige senast! Goddag Yxskaft! Skärp dig masken! ... om han som gayperson har en åsikt om att det var så mycket av gaymode i media att han bara ville spy åt det... har han väl för fasen rätt att känna så.

...

okej nu ska ja svara på det o då får vi backa till inlägg 1

där du skriver

"Har en gaykompis som kom hem från Asien för ett tag sedan... han höll på att spy när han såg alla moderiktiga hippa bögar och flator i princip vartenda jäkla TV program och mediamagasin"

svar:
okej
här låter det ju inte som en "åsikt" utan som fakta
då vill man ju ha en källa

man kan väl iaf få ett namn eller ett programnamn?
han kan få ha sina åsikter om han vill men vad bygger han dom på?

mvh masken

Anonym
Quote:

neo skrev:
Quote:

Lightsaber skrev:

Hmmm... och vilka faktaunderlag bygger detta inlägg på?

See User information
Quote:

jaxtone skrev:
Quote:

neo skrev:
Quote:

Lightsaber skrev:

Hmmm... och vilka faktaunderlag bygger detta inlägg på?

Vill du ha faktaunderlag på att jag tycker att det intressanta är vad en människa har i sitt hjärta?

Posted on: 2006/4/18 6:24

See User information
Är inte själva grundproblemet i den här frågan den människosyn vi har? Jag säger inte att du föraktar homosexuella men om jag tolkar dig rätt så tycker du att de "ordinära" bögarna och
lesbiska inte får komma till tals tillräckligt mycket och att de mer "extravaganta" och exibitionistiska skapar en schablonbild av vad en homosexuell är. Det ligger en poäng i det, men större delen av dagens media bygger ju på schabloner och ytlighet och jag tycker inte heller att det är bra. Vad som däremot är bra är att acceptansen av homosexuella/transsexuella har ökat och det tror jag paradoxalt nog har delvis med exponeringen av dem i media att göra.

Faktaunderlag??
Kära jaxtone, om jag möter en människa jag kan kommunicera med och upplever den personen som ödmjuk och vänlig, då är det minst sagt ointressant vem han/hon delar säng med, hur han/hon klär sig eller om verderbörande vill delta i
pridefestivalen.

Posted on: 2006/4/18 8:04
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:
neo skrev:

Nej det var mer ett litet skämt på denna supporterkommentar!

Heja Heja Heja! ... gais eller nåt!

Tro mig... det har kliat i mina egna fingrar många gånger när jag sett att nån skrivit något bra... nåt man bara vill hålla med om. Men det har tagit emot att "heja på" ett lyckat uttryck eller "göra vågen" för en juste slutsats.

Men denna noja kan nog tillskrivas vad min personlighet tycker känns passande snarare än någonting annat... en liten gliring bara!

Anonym
Re: Gay - Lightsaber
Äntligen... som Gert Fylking skulle ha uttryckt det! Damn right! Jag njuter av denna definition... mycket klar! ... och ungefär dit denna tråd skulle kunna leda i bästa fall!

See User information
Eller som en svensk författare en gång uttryckte det, (med anledning av att de flesta tycks ha missförstått dig jaxtone) ;

"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta."

Posted on: 2006/4/18 13:55

See User information
Vad man än känner och vad man än tycker så står alltid någon ivägen och skall moralisera över vad som är rätt och fel.

Man kanske skulle ställa sig upp och skrika"Hurra!!, Jag är hetero!!! Trallallallalaaa!!" Hur löjligt skulle inte det låta?

Vissa pratar om bajspackare, man är väl lika mycket bajspackare om man sätter på sin flickvän i anus, eller?

Men jag håller med Jaxtone.

/M

Posted on: 2006/4/18 15:04

Anonym
... och nån gång emellanåt kan man provocera fram en dialog människor emellan, som förmodligen aldrig skulle uppstått annars!

One generation plants trees, and the next enjoys the shade.
David Lloyd George, British Prime Minister and statesman, (1863-1945)

See User information
Yes, and the future so bright, I got to wear shades!

Posted on: 2006/4/18 16:08

Anonym
Michaels... jag hade aldrig hört talas om ordet bajspackare förrän jag läste det svar som innehöll detta något läskiga uttryck.

Tycker det låter lite väl oaptitligt faktiskt för att ha med en kärleksfull akt att göra, oavsett läggning... men det kanske var det som var meningen... och som du mycket riktigt påpekar så skulle väl analsex med sin kvinna för en heterokille vara lika mycket "bajspackning". Uack, bara själva ordet får mig nästan att spy...

Om jag skall vara helt ärlig så tycker jag att sex är både överreklamerat och även överrepresentaterat i media... det gäller då hela skalan av böjelser, från hetero till bögar, från rollspel till grymmaste sadomasochismen...

Det verkar som det är jätteviktigt att plöja in G-punkter, spanking, gruppsex och fontänorgasmer innanför pannbenet på varje levande varelse. Snacka om att ta fokus ifrån annat som kan vara fan så mycket viktigare.

Anonym

Ja det finns ta mig F-n annat som är mycket viktigare !

Och det här var tydligen intressant för en del !

Perversa sex-lekar verkar ju Illuminatifolket vara experter på.

Porr-industrin har dom kontroll på oxo !

Anonym
Illuminati ligger bakom både den moderna "homovågen", feminismen, jämlikhetstjafset, porrindustrin, pedofila/satanistiska nätverk, newage, osv, osv, osv...ja listan kan göras djävligt lång.
Gammalt som gatan!!

See User information
Visst, det var lite meningen att sätta färg och finger på det hela.

Det verkar som om att det första folk tänker på är just själva sexakten och penetreringen när man pratar om homosexuella. "Usch, vad äckligt" tänker nog många och sedan ligger dom där själva och vill ha analsex med sina fruar efter att ha sett det i någon film eller läst i någon tidning om att det är skönt.

Håller med dig när det gäller sex och dess roll i media, ju mer utflippat desto bättre verkar det som. Big Brother tex.

Quote:

jaxtone skrev:
Michaels... jag hade aldrig hört talas om ordet bajspackare förrän jag läste det svar som innehöll detta något läskiga uttryck.

Tycker det låter lite väl oaptitligt faktiskt för att ha med en kärleksfull akt att göra, oavsett läggning... men det kanske var det som var meningen... och som du mycket riktigt påpekar så skulle väl analsex med sin kvinna för en heterokille vara lika mycket "bajspackning". Uack, bara själva ordet får mig nästan att spy...

Om jag skall vara helt ärlig så tycker jag att sex är både överreklamerat och även överrepresentaterat i media... det gäller då hela skalan av böjelser, från hetero till bögar, från rollspel till grymmaste sadomasochismen...

Det verkar som det är jätteviktigt att plöja in G-punkter, spanking, gruppsex och fontänorgasmer innanför pannbenet på varje levande varelse. Snacka om att ta fokus ifrån annat som kan vara fan så mycket viktigare.

Posted on: 2006/4/18 20:03

Anonym
michaels skrev...

Quote:
Det verkar som om att det första folk tänker på är just själva sexakten och penetreringen när man pratar om homosexuella. "Usch, vad äckligt" tänker nog många och sedan ligger dom där själva och vill ha analsex med sina fruar efter att ha sett det i någon film eller läst i någon tidning om att det är skönt.

När det gäller det här med homosexualitet,...handlar det om just det som ordet påvisar - sexualitet. Det handlar således om sexakten mellan samma kön. Det handlar INTE om "kärlek" som många vill påskina. Allt handlar om att "packa bajs"...som en tidigare debattör så klockrent utryckte sig.

Anonym
den där grammisen för läkare ja snacka om du vet?

vet i fan om du bör ha den egentligen..

...
dock är packa bajs ett omogen men skitkul ordval

kan ja håla med om

...

ja det var väl ifs på tiden att det blev en diskution på vaken
och inte en massa

länkbyten...

visst har vi mest diskuterat bajs och homosex..
men vi har iaf diskuterat

Masken

Anonym
Det är ytterst märkligt! Jag ser samma sjuka frenesi här på forumet i fråga om ämnet, som jag ser hos en del patienter som jag har, och som tycks vara nästan besatta av detta med anus och "gay" då det kommer till kritan. Vid samtal med vederbörande angående ämnet så framgår det att så är fallet i så gott som 76% av fallen.
Då jag förklarar att anusmassage kan hjälpa mot deras ryggonda så blir de oftast mycket förvånade, och än mer förvånade efter massagen. En del blir dock lite förargade då behandlingen kan göra ont, och genera en del.

Anonym
jo man hade nog blivit lite genered
kanske inte mest för doktorn

utan för sig själv

när man går dit o säger ja har så jävla ont i halsen...

o doktorn ler o säger lägg dig där o ta av dig byxorna..

så ska ja massera dit anus..

sen ska alla fråga dagen efter hur va det hos doktorn...

"jo det var SKIT-skönt

han masserade mitt anus o tro inte på fan så är alla mina bekymer borta"

masken i angered

Anonym
Re: Maskens hälsoresa
Masken!

Här är nästa steg till välbefinnande!

http://www.tarmrening.se

Om du är mycket känslig vill jag bara varna för fotolänken!

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper