Vakencorner
|
Re: Kravaller i Köpenhamn
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nu är det happyhour hemma så nu jag nöjd med livet!
Ingen att vara förbannad på eller!?
Posted on: 2007/3/2 19:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Våldet är barnmorskan som föder det nya samhället ur dess livmoder" Är inte denna typ av mentalitet ganska vanlig oavsätt om man här höger eller vänster. Jag tror själv att det är härskarstrukturens grundsten.
Posted on: 2007/3/2 21:42
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
BiReal wrote:
självklart, det här är vad som kommer ske i var enda storstad i hela europa inom några år. Det är en ren provokation emot vänster anhängare och de vet mycket väl att det skulle bli kravaller, det är som att öppet starta krig, det handlar bara om ett ungdomshus för några få människor, där här är en maktkamp. Självklart går det över till våld precis som i Göteborgs kravallerna, som jag dessutom medverkade i. När man som vittnen sa igår i köpenhamn ser sin vän blir ner mejade av polisbil, vänner sönder slagna av batonger. Då ger man tillbaka laddar med molotovs och krigare. Jag hade gjort samma sak. Ge gris jävlarna vad de tål SVAR:Är du själv aktiv i någon vänster rörelse ? Tror du själv på allvar myndigheterna ger med sig och fixar en nytt ungdomshus bara för att där är folk som tänder eld på soptunnor ,slänger gatstenar och molotov cocktails i så fall blir jag förvånad? Är du stolt bara för att du var med i Göteborgs kravallerna ?Var du med och plundrade och trashade butiker,retsuranger och banker på avenyn också ? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ungdomar med så här mycket fritid borde vi placera på en väl utvald plats där de kan plantera skog 8 timmar per dag. Då orkar de nog inte förstöra städer längre.
Å andra sidan så är deras ungdomshus i Danmark en väldigt viktig central för ung-kommunisternas verksamhet så det är klart det blir ganska starka reaktioner. Hoppas detta splittrar hela deras rörelse totalt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det borde vara lag på att varje kommun ska bidra med ungdomsaktivitet, så som fritidsgårdar eller vad man nu kan kalla det. Inte ta bord dem från ungdomarna. Det är klart att det blir en reaktion från ungdomarna. Vad hade polisen förväntat sig. I Sverige hade förmodligen polisen förväntat sig ett lugn där Svensson knyter näven i fickan. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Dubbelmoral wrote:
Jag har följt händelserna runt ungdomshuset ett tag nu, skrev även en tråd för ett halvår sedan, om vad som höll på att hända med huset. Som jag ser det så handlar det mer om försvar än att skapa oreda och kaos i samhället. Det är först när myndigheterna går in och rycker undan benen på kreativa ungdomar, som aggressionerna tar fart, myndigheterna vill skapa splitringar i redan starka grupper. Christiania är ett annat exempel där myndigheterna vill splittra upp ett väl fungerande socialt experiment. Det är en subkultur som myndigheterna inte tycker om eftersom det handlar om starka grupper som håller ihop, no matter what! Jag tycker att subkulturen är väldigt viktig i samhället, och vill att den ska förbli som den är, udda människor som vågar bete sig annorlunda istället för modemedvetna kids som serverar elitens agenda och ekonomi. En enkel lösning hade ju varit att skänka ungdomarna ett nytt ställe. Ett nytt hus och ungdomarna hade flyttat utan bråk, istället sätter man in en nyexaminerad terrorstyrka mot försvarslösa ungdomar = fascism. Jag saknar dansk dynamit i det Svenska samhället, Svensson skulle behöva lite mer stake i sig. Exempelvis vid händelser som, sänkt a-kassa och höjd fackavgift, till attack och visa ditt missnöje med gatstenar, det är det ända som uppmärksammas och förändrar, det kan inte tolkas på annat sätt än att missnöjet är enormt bland medelklassen. Vi minns ”vi tar kampen” som fick en sämre lösning på en politisk nivå. Kärnkraften är ett annat exempel som genomfördes med elitens villkor = politik = lögn! Man kan liksom inte försvara sig mot fascism utan våld, det är helt effekt löst. SVAR: På vilket sätt tycker du att ungdomarna är kreativa i Ungdomens Hus ? Jag tror att det först och främst handlar om pengar som nästan alla vet är det svinndyrt med mark i Köpenhamn både christiania och nørrebro ligger på atraktiv mark. Jag har besökt christiania många ggr och tycker att det skall få vara kvar som en möjlighet till dom som lever kvar i 70 tals tankarna.För dom som ,gillar att leva i kollektiv och tycker om att göra allt tillsammans.Det är dock inget för mig . Det är självklart att det hade varit lättare att ge dem ett nytt hus men det kostar ju pengar och som du märkt vill staten inte bidra med några längre till ungdomarna .Om ungdomarna nu var så kreativa kunde dom kanske tillsammans sammlat i hop pengar och skaffat sponsorer att köpa lokalen dem blev erbjudna av Köpenhamns kommun .Men dom ville bara betala 1 kr för den erbjudna lokalen. Jag håller med om att det saknas Dansk dynamit i Sverige .Men svenska folket har varit utan krig i ca 200 år och förslavats i en Sociaistl stat som mentalt brytit ner individernas annars stora krigar anda och gjort oss väldigt konflikt rädda det har inte Danskarna upplevt. Att agera med våld påskyndar bara elitens planer att införa en Polis Stat och Martial Law för varje våldshandling utförd av folket eller någon stats sponsrad terrorist kommer staten närmare sitt mål .Den ända tänkbara situationen där avändandet av våld skulle ha en effekt. Är när en grupp utför en sk lyckad statskupp där skulle haft någorlunda fokligt stöd. Alla mindre upplopp är som sagt bara smörjmedel åt eliten . För övrigt är det omöjlig att i ett land som är med i Eu och Nato att hålla ställningarna efter en ev lyckad statskupp även med folkets stöd.Då millitär från andra EU länder skulle komma till undsättning och krossa upprorsmakarna och tillsätta en ny EU vänlig regering. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Gaston skrev :Konstigt att det i debatten om frihet och självständighet och protester mot NWO CFR och Bilderbergarna och deras agenda dyker upp människor som klandrar de unga som tar till orda och höjer sina röster i protest, det får mej att inse att de som är emot dessa protester är inget annat än medlöpare till nazisterna,
Qvislingar...........skitstövlar... dom djävlarna är mitt recept... SVAR: Ingen har väl klaget på dem fredliga protesterna? Det är dom våldsamma handlingarna jag har klagat på & bla polisens sjuka raid utförd med hjälp av 2 helikoptrar . |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Problem -> Reaktion = Lösning , är det så jävla svårt att fatta?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Här har du ungdomshusets hemsida: http://www.ungdomshuset.dk/article.php3?id_article=4 Ganska aktiva och kreativa aktiviteter måste jag säga, mer aktivitet än chatt, aktivitet som saknas på vaken. Tycker de förtjänar en fet eloge för sitt engagemang. Polisen och politikerna vet att själva auktionerna mot ungdomshuset kostar mer än ett nytt ställe skulle göra. Erfarenheten av polisiära kostnader sträcker sig tillbaks till 70 talet, de har försökt att driva ut Christianiterna en längre tid nu, undrar vad det har kostat? Om du surfar runt på hemsidan som jag länkade så kommer du att se att motståndet är inget nytt, det har pågått ett bra tag, och det kostar. Kostar mer än en tillmötesgång på kraven. Visst är det attraktiva områden, inget snack om det. Men som det ofta blir när någon försöker storma ens hem, motstånd och aggressioner. Jag har ingen lösning på hur man ska lösa problemet, men erfarenheten säger mig att det inte hjälper att knyta näven i fickan, och stå och skrika remsor och slagord, det får ingen uppmärksamhet. Uppmärksamhet skapar tryck på dem som avgör frågan ekonomiskt och politiskt. Så i detta fall så stödjer jag våldet som pågår, förövrigt är jag som du, emot våld. Allting handlar om pengar och ekonomisk vinning, men hade myndigheterna insett en tillmötesgång så hade båda parter tjänat på det. För visst är politikerna och polisen medvetna om kostnaderna i en kamp som denna, det kostar mer än det smakar. Sverige deltar i ett krig just nu, så som Danmark, massmedia kallar det för annat... Sverige deltog även i WW2 ekonomiskt, massmedia kallar det neutralt. Så visst har det Svenska folket deltagit i krig på mindre än 200 år, men inte på hemma plan. FuckOff? hur motarbetar man, Problem -> Reaktion = Lösning , Är lösning att stå och titta på med nävarna i fickan? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Lösningen i det här fallet är väl att hjälpa dessa våldsverkare med deras aggressiva problem? Kanske finansiera lite boxningsturneringar och ge de lite valium så slipper folk gå ute och vara rädda för dårarna
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad får dig att tro att människor är rädda för dessa individer? för att de har tuppkam och nitar? Tillmötesgå ungdomarnas krav tycker jag låter bäst. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att de har taskig kläd/hårsmak bryr jag mig inte om nämnvärt, men nu stod ju inte ungdomarna på gatan och sprayade upp sin tuppkam direkt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men hallå! Är detta din bild av vad de normalt sysslar med? Verklighetsuppfattning tack! Ett normalt samhälle ställer upp på sin ungdom! Inte tvärt om, det sänder bara ut taskiga signaler om myndigheterna! Sätta in en ny examinerad terrorstyrka är knappast en bra lösning! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Get over it.
What did you expect? Havent you learned anything at this forum? NWO=Property=Banks=Military Wake up kiddies
Posted on: 2007/3/3 0:10
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Håller helt med om att ett samhälle ska ställa upp på sin ungdom, ge ungdomarna ett arbete istället, kanske ett uppröjningsarbete efter att de varit ute och protesterat mot ett ungdomshus? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad är det med dig Björn? Du håller med mig men i samma andetag för du ändå över ansvaret på ungdomarna? Städa, ge dem jobb (billig och en ogenomtänkt lösning) Det är ungdomar vi talar om, ungdomar som lever i en subkultur och som tar avstånd från etablissemanget. Ändå vill du trycka in dem i ledet. Tror du att problemet löser sig om man delar ut jobb till dem? Vore inte en tillmötesgång både billigare och nyttigare? Med tanke på vad för signaler myndigheterna har skickat ut till omvärlden om sig själva! Vad ger det för signaler till den Danska ungdomen? Du är ju otrolig…. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vanligt folk (inte boskap) skulle gå hem till dem, efter att ha få sniffa deras gruppmisshandel, skjuta packet i knäskålarna. Det är i alla fall vad jag skulle göra. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tror inte på våld överhuvudtaget, våld + politik går inte hand i hand, använder man sig av våld och har politik som motiv till det så går man från ett fötryck till ett annat. Ifall dessa ungdomar verkligen vill ha kvar deras ungdomsgård och göra det nu de nu tycker är så kul där så borde man istället föra en vettig dialog med politikerna osv.. och kanske ha en FREDLIG demonstration. Genom att kasta flaskor och gatsten mot polis så förvärrar man bara situationen. Du menar alltså att varje gång jag är trött på etablissemanget så ska jag gå ut som en barnunge och skrika på gatan? Det är Du som är otrolig och inte jag. Ungdomarna i Danmark lever under det styret som tyvärr det danska folket har röstat fram vare sig de vill eller inte och det blir ett skit bättre för att de ska springa ut och göra bort sig fullständigt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wow! Kan du verkligen ha missat att politik + våld går hand i hand? Hur ser det ut i världen just nu? politisk propaganda som leder till våld matar oss varje dag. Ungdomshuset har inget politiskt motiv. Gå in på länken som jag gav innan. Där finner du svaren på dina frågor. De har försökt att föra en normal dialog en LÄNGRE tid. Vakna och kolla upp fakta/info innan du påstår faktafel. Fredliga demonstrationer har pågått en längre tid. Känner mer och mer som att du inte har en aning om vad du snackar om. Drar du paralleller med GBG upploppet som leder dig till för snabba slutsatser? Min uppfattning, som jag sa tidigare. Flaskor och gatstenar ger större uppmärksamhet och skapar tryck på eliten. Speciellt efter att man har provat FREDLIGA DEMONSTRATIONER vid ett flertal tillfällen. Din verklighetsuppfattning är ett bottenskrap just nu. DE GÅR INTE UT OCH SKRIKER PÅ GATAN SOM BARNUNGAR VARJE GÅNG DE FÅR MOTGÅNGAR FRÅN ETABLISSEMANGET. Detta är en extrem situation som har uppstått efter att myndigheterna har ignorerat ungdomarnas krav på ett ungdomshus. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Våld funkar jättefint med avskum, pedofiler och andra retrobater och man håller det privat. (It's a question of honor, that's the shit you don't have)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bara i Sverige så är det helt ok att tex. Västerås Sport Klubb "supportrar" går och misshandlar dagisbarn, bara för att det "är kul" och det händer inte ett enda SATANS piss. (notera stora bokstäver)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ibland är dina formuleringar helt obegripliga. Vad har heder/stolthet med saken att göra och vem menar du? Jag begriper nada. Är det ungdomarna, politikernas eller jag som slås för sin heder? eller som saknar stolthet? Jag frågar igen. Hur motarbetar man "problem - reaktion = lösning? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nej jag anser att politik + våld inte går hand i hand. Och vad fan spelar det för roll hur världen ser ut idag? Tror du jag vill leva i en tid som denna, svar: NEJ! Men det berättigar fortfarande inte deras beteende. Du kanske inte har begripit att det var samma typ av människor i GBG kravallerna och i Danmark, det kom ju för fan t o m organiserade rödingar från holland som var med och vandaliserade? Vad tror du själv att dessa människor står i politiken? Du ska snacka om verklighetsuppfattning. Klart att det ger uppmärksamhet, vilket uppmärksamhet tror du de har fått? Hela det danska folket står och hurrar eller? Nej, folket i relativt civiliserade länder som Sverige och Danmark hatar sånt här beteende, för de vet vilka det är som får bekosta skadorna. Har deras förbannade "demonstration" hjälpt de något? vad hade de vunnit förutom lite träningsvärk? |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login