vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Drömtydning?

See User information
har haft drömmar som både var fulla av färger och med musik i bakgrunden.

Sen anser jag att man visst kan veta och inse universums sanning, men då är man inte längre en människa.

Posted on: 2008/2/4 11:55

Edited by BiReal on 2008/2/4 12:26:35
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
varför tror ni folk är på olika nivåer då? ( i drömmandet ) ..att vissa kan tolka sina drömmar, vissa drömmer om framtider och att vissa bara drömmer i svartvitt?

Har det med tidigare liv att göra? är det genetiskt? .. vad tror ni?

emil: jag drömmer oftast också "goda" drömmar, men nu det senaste tycks jag bara drömma samma dröm om och om igen. att jag tappar mia tänder ! ingen angenäm dröm om jag får säga det själv. . antingen tappar ja dem bara eller så "smälter" de som sockerbitar.. och alltid händer det i olika sammanhang, jag tycker händelsen är jobbig i början. men lär mig leva med det.. för skojs skull kollade jag på internet vad det kunde tänkas betyda. under rubriken "tappa tand" står bara: otur..

så jag kommer ha en jävla otur framöver om det stämmer.. men.. som sagt är väl inte sådana uppslagslexikon" .. så pålitliga

Varför tror du vissa väljer att inte komma ihåg sina drömmar?

Posted on: 2008/2/6 12:33
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Varför tror du vissa väljer att inte komma ihåg sina drömmar?

Varför tror du att det är "väljer"?

Posted on: 2008/2/6 12:38
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
mja.. det var ju så emil skrev, jag frågade varför han tror att vissa "väljer" att inte minnas vad de drömmer.. är det för att de drömmer hamska saker, eller för att de inte är redo ..kanske har de inte utvecklats så att man minns sina drömmar, om det går till så med utveckling menar jag ..

men.. vad menar du novax med din fråga egentligen?

Posted on: 2008/2/6 14:07
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "

See User information
Quote:

rymd_ninja skrev:
Drömmar kan vara minst lika kul om inte bättre ibland, för det är inte så intensivt och "onormalt". Vad jag ser så är det väldigt dåligt med färger. Du kan träna på att få fulla vaken drömmar, kruxet är att FATTA att man drömmer och inte bli så upphetsad när du väl inser att man drömmer, för man brukar vakna då.

Vissa är otroligt bra på detta och leker hela nätter har jag hört, du kan praktiskt taget göra allt när du kan kontrollera drömmen. Men du får konfrontera ditt inre och lära känna dig själv och komma över dina egna hinder inom dig.

Det skulle inte förvåna mig om det går att urtyda framtiden eller se vad som hänt. Inget förvånar mig längre.

Men när jag astral reser, så är det så sjukt intesiva och kraftfulla färger att man inte tror det är sant. Det känns mer verkligt där än i verkliga livet. Du VET vad som är en dröm och vad som är astral travel, det är en OTROLIG skillnad.

märkligt att det är så olika, mina drömmar är vad jag själv tror "färgrika" .. eller jag ser mina drömmar så som verkligheten är, medan en vän jag har ser drömmar som svartvita, fast hon är medveten om vilka färger som finns på objekten i drömmarna..

jag brukar ofta vakna också nnär jag väl fattar att det är en dröm, men ibland tänker jag bara i drömmen: äsch det är ju bara en dröm, men något hindrar mig ändå, något som säger att, tänk om det ändå är verklighet..

Posted on: 2008/2/6 14:11

See User information
Quote:

picasso skrev:
mja.. det var ju så emil skrev, jag frågade varför han tror att vissa "väljer" att inte minnas vad de drömmer.. är det för att de drömmer hamska saker, eller för att de inte är redo ..kanske har de inte utvecklats så att man minns sina drömmar, om det går till så med utveckling menar jag ..

Jag menar bara det jag skrev i frågan.

Du skrev: "Varför tror du vissa väljer att inte komma ihåg sina drömmar?" Det var kanske riktat till Emil då, det du skrev.

Tänder... käke, haka... kunna uttrycka sig, sin VILJA, kraft, bita ifrån, stå upp, tala ut, göra sig underlägsen, spåna vidare... Visar det på något, eller visar det en bild man har själv, självbild?

Posted on: 2008/2/6 14:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax skrev:
Quote:

picasso skrev:

Jag menar bara det jag skrev i frågan.

Du skrev: "Varför tror du vissa väljer att inte komma ihåg sina drömmar?" Det var kanske riktat till Emil då, det du skrev.

Tänder... käke, haka... kunna uttrycka sig, sin VILJA, kraft, bita ifrån, stå upp, tala ut, göra sig underlägsen, spåna vidare... Visar det på något, eller visar det en bild man har själv, självbild?

jo det var riktat till emil.. ..

mene, tack för analysen.. jag ska spåna vidare tror jag, för jag tror jag redan har kraften att bita ifrån och tala ut .. osv.. men som sagt så ska jag spåna!

Posted on: 2008/2/6 16:59

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper