Vakencorner
|
Re: Hur tänker Ni (911)?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Conth jag rekomenderar att du ser dessa och återkommer...för du är nära här.. "En annan fundering. Visste kaparna enligt er att dom egentligen jobbade för USA eller trodde dom att dom jobbade åt Al-qaida? Visste al-qaida inget om attacken? Eller var det ett samarbete mellan USA och al-qaida?" BBC om Al-CIAda ... http://www.youtube.com/watch?v=r-hYorNi0nA Dokumentär om Al-CIAda.. 1. http://www.youtube.com/watch?v=ek7ZHenQnu4 2 . http://www.youtube.com/watch?v=VnV_pNe_BB0&feature=related 3. http://www.youtube.com/watch?v=kZtbYnslB0o&feature=related
Posted on: 2009/11/14 13:38
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Här finns lite diskussioner kring Al Qaeda och dess existens
http://www.911myths.com/html/do_al_qaeda_exist.html Saxat: Of course some still argue that this is incorrect, or if al Qaeda exist, they’re just a US puppet. But if there were any substance to this, then where is the criticism for bin Ladin’s “collaboration” in the Middle East? Why are we not seeing marches where the people condemn al Qaeda leaders for being nothing more than a tool of Bush? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
gaston skrev: Conth jag rekomenderar att du ser dessa och återkommer...för du är nära här.. Du menar alltså att du har sanningen som Conth är nära? Mitt argment: Conth du är redan där, Al Qaeda finns. Och självklart tjänar de på att attackera USA och andra västerländska stater. Stödet de åtnjuter i Arabvärlden är bara ett av argumenten. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
@gaston
Jag ser inget konstigt som jag inte "köper" i dessa filmer. Jag tror inte heller att al-qaida är en fast/toppstyrd organisation. Jag vet att USA sponsrade mujahedin och bin Ladin. Jag köper att USA målar upp en värre bild av al-qaida än verkligheten. Jag förstår inte varför detta skulle motbevisa att bin Laden har både vilja och resurser att genomföra en attack som 9/11?!
Posted on: 2009/11/14 14:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag håller med dig. Det har väl heller aldrig varit en hemlighet att USA har stött Bin Laden finansiellt. Att påstå att Al Qaeda inte finns är att förenkla historien med tanke på vilken otrolig impact de har haft i Arabvärlden. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Varför är han inte efterlyst för det då?
Posted on: 2009/11/14 14:46
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är fel att påstå det du påstår, Gaston. På sidan står det: (min fetmarkering)
Usama Bin Laden is wanted in connection with the August 7, 1998, bombings of the United States Embassies in Dar es Salaam, Tanzania, and Nairobi, Kenya. These attacks killed over 200 people. In addition, Bin Laden is a suspect in other terrorist attacks throughout the world. http://www.fbi.gov/wanted/terrorists/terbinladen.htm Förmodligen skapades denna sida innan elfte september och man lät det stå som det gör eftersom det täcker det mesta. Det bevisar återigen ingenting. Eller känns det bättre ifall de istället för att låta det stå "suspect in other terrorist attacks", mer tydligt skriva ut att han är efterlyst för elfte september? Och OM det hade stått det, hade ni då gått med på att det var han? FBI kan väl skriva vad de vill på ina webbsidor? Detta är ett icke-argument som varken stöder den officiella förklaringen eller alternativa konspirationsteorier. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"The FBI has no hard evidence connecting Bin Laden with the 9/11 attacks on america" - FBI spokesman Rex Tomb
On June 5, 2006, reporter Ed Hass contacted the FBI Headquarters to learn why Bin Laden’s Most Wanted poster did not indicate that Usama was also wanted in connection with 9/11. He spoke with Rex Tomb, Chief of Investigative Publicity for the FBI. When asked why there is no mention of 9/11 on Bin Ladens Most Wanted web page, Tomb said, “The reason why 9/11 is not mentioned on Usama Bin Ladens Most Wanted page is because the FBI has no hard evidence connecting Bin Laden to 9/11.” (Source: Teamliberty.net) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
@gaston/BenDover
Jag fattar inte. Menar ni att USA/NWO kan iscensätta denna attack och de kan styra världens nyhetsrapportering, men de lyckas inte övertyga FBI att efterlysa bin Ladin?
Posted on: 2009/11/14 15:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Menar ni"???
Vad menar du?? CIA reportedly disbands Bin Laden unit A CIA unit that had hunted for Usama bin Laden and his top deputies for a decade has been disbanded, according to a published report. Citing unnamed intelligence officials, The New York Times reported Tuesday that the unit, known as "Alec Station," was shut down late last year. The decision to close the unit, which predated the Sept. 11, 2001, attacks, was first reported Monday by National Public Radio. (Source: Associated Press, July 4, 2006) This means both the CIA and FBI don’t consider as reliable evidence the confession video released in December 2001 in which a character we’re told is Bin Laden is celebrating the attacks! Notice the main-stream media hasn’t reported on this? Notice our Congress hasn’t acted on this stunning news, yet they have us mired in this “global war on terror” with Bin Laden as their bogeyman? Instead, they’ve used Bin Ladin to scare us into two Middle East wars, torturing people, and allowing the NSA to tap our phone calls and e-mails. It's worked like a charm for the war profiteers. But all along they've known that Usama Bin Laden is NOT GUILTY of the 9/11 attacks and have concealed it from us. The evidence above demonstrates the brutal, frightening truth: we've been DECEIVED AND BETRAYED. Now how could anyone think Bin Laden tapes used to keep us in fear can be real? This knowledge alone should alert you to the fact that something is terribly wrong with the official account of the 9/11 attacks on America. To prevent another 9/11 as a pretext for war, we must demand the truth now. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Glömde att även "The most dangerous game"-fantasten hade nåt att säga om saken:
"So we've never made the case, or argued the case that somehow Osama bin Laden [sic] was directly involved in 9/11. That evidence has never been forthcoming" - Dick Cheney. Stod här förut men inte längre...?http://www.whitehouse.gov/news/releases/2006/03/20060329-2.html |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
@BenDover
Vad är poängen med allt detta? Menar du att detta bevisar att islamska terrorister inte kan ha utfört attacken? Även om bin Ladin som person inte planerade det hela kan han ha finansierat och stöttat attacken. Eller så kan det ha varit någon annan. Jag fattar fortfarande inte argumentet att FBI inte har efterlyst honom? Bevisar det att det var ett "inside jobb"? OM det är så borde dom väl verkligen efterlysa honom för att se till att misstankarna riktas fel? FBI och CIA är väl med i den stora konspirationen?!
Posted on: 2009/11/14 16:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det finns väl inga polare som anmäler varandra, då är man ju okamratlig. http://tvnewslies.org/html/bin_laden_ties.html
Posted on: 2009/11/14 16:46
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Conth
Quote: Jag fattar inte. Problem med folk som kommer hit och försöker håna andra människor som hänger här eller tror saker som dom inte tror på. resulterar oftast att ni bara själva framstår som okunniga... ja du vet vad.. det var tydligen inte så lätt som tv målade "sanningsrörelsen" som. man ska inte tro att genom att titta på kalla fakta eller en debatt att man förstår hela hur allting här fungerar, det kan ibland vara rätt komplext för ett stängt sinne och även för folk som är medvetna.
Posted on: 2009/11/14 17:09
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Nåja, det finns gott om folk från vaken.se som trollar i andra forum.
Jag vidhåller att FBI-argumentet är ett icke-argument. Gör varken till eller från. Det jag ser som allra troligast är att en hel del personer begick en hel del fel och att man har försökt sopa detta under mattan. Därför anser jag att en ny undersökning bör göras vad gäller 911. Quote:
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
@psykoos (m.fl)
Jag försöker verkligen inte håna någon. Jag försöker sätta mig in i hur ni resonerar för att se om det är något som jag tycker är vettigt. Min fråga om USA/FBI ovan var allvarligt menad. Menar ni att det är så? Jag vill påstå att jag har ett öppet sinne (vem säger inte det...;). Jag köper inte allt "myndigheterna" säger. Jag tror inte på en kommande klimatkatastrof orsakad av CO2, jag är mycket irriterad över hysterin kring svininfluensan. Jag har inte vaccinerat mig. Jag är numera piratpartist vilket inte är så PK när man är över 40... Mina vänner tycker jag är en foliehatt. I fallet med 9/11 är det uppenbart att starka och mäktiga intressen har mycket att vinna på attacken. Då är det givet att man är mycket misstänksam och alla offentliga svar bör granskas extra noggrant. Dock får jag inte ihop logiken i teorin om ett "inside-jobb". Finns det något ställe som presenterar huvudspåret i teorin i sin helhet som jag har missat?! Som börjar med att "199x värvade CIA en grupp islamistiska aktivister för att attackera WTC..." fortsätter med "tornet sprängdes med nanotermit för att ..." och sedan "efter 9/11 har CIA konstant utövat påtryckningar på alla världens tidningar för att få dom att förtiga sanningen. Detta har dom gjort genom att..." osv Ni fattar vad jag menar? Vet ni om detta finns?? En beskrivning som har rensat ut uppenbara tokigheter som att planen var "hologram" etc etc. Nu hittar jag mest massa lösrykta konstigheter som inte bilder en helhet.
Posted on: 2009/11/14 18:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Conth
Jag ber om ursäkt om jag attackera dig så. blir bara väldigt less på alla som ska spela besserwisser men inte vet så mycket själva. det krävs mycket tid av tittande och läsning för att börja förstå hela bilden. men kör hårt tills slut släpper det, då kommer du börjar se allt mycket klarare. Det är inte gjort att det ska vara enkelt, kanske har vi blivit så bekväma och kräver att allt ska vara så enkelt som möjligt annars ger vi upp och letar oss vidare till det som inte kräver så mycket klurande.
Posted on: 2009/11/14 19:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Att Bush och bin Ladin är gamla polare är ju inget hemligt. Det är heller inget konstigt att gamla vänner blir nya fiender. Som t.ex. Saddam-USA och bin Laden-USA Eller menar du att USA och bin Laden i hemlighet fortfarande är "allierade"? Citat från din länk (ungefär) "bin Ladin förnekar inblandning för att det strider mot hans religion..." Det verkar som flera här förnekar att det finns islamistiska terrorister som skulle vilja och kunna attackera USA överhuvudtaget!? Men så är det väl inte?!
Posted on: 2009/11/14 20:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Klart det gör och dessa terrorister är lika vilseleda som de flesta har blivit. När det gäller vilja finns det nog mycket! Men att göra är något svårare. USA har själva sålt vapen till många av sina fiender.
Posted on: 2009/11/14 20:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tim Osman, end of story
Posted on: 2009/11/14 20:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vid sk. terrorangrepp så är det vanligaste att någon tar på sig det för att få ut sitt budskap, terrorangrepp där ingen tar på sig det är högs ovanligt, men det händer London 7/7 ,Järnvägsstationen i Bologna är bra exempel. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio Tror du att familjen Bin Laden fortfarande är bästisar med USA ? och var befann dom sig 9/11 ?
Posted on: 2009/11/14 21:58
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Många frågor här kan man helt enkelt inte få svar på. Men stålet i byggnaderna kan inte smälta bara sådär. Ta en bilbrand tex, vad är kvar efteråt - stålet (eller metallen) i karossen och motorn.
Jag har lite känsla för en analys då jag smälter stål och metaller i mitt jobb som tandtekniker.
Posted on: 2009/11/15 11:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men, men det är väl klart sen länge att det inte handlar om smält stål, utan om bärighet och temperaturer. Ett par vaken-användare diskuterar detta med ett gäng vof:are här: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=22&start=2400 De sista sidorna handlar om nanotermit, men mycket gällande bärigheten och brandtemperaturer har också avhandlats. Avgör själv om du tycker diskussionen är något att ha. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login