vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 »


Anonym
Re: frimurar symbolik/arkitektur
#73
Resized Image




The Georgia Guidestones, supposedly financed by
a mysterious R.C. Christian, are known as "the
Stonehedge of Georgia." They are the new ten
commandments for humanity, carved in stone
(granite) for those with eyes to see in Elbert
County, Georgia. They are set atop a hill, four
standing tablets, capped by a fifth.

Maintain humanity under 500,000,000
in perpetual balance with nature.

Guide reproduction wisely -
improving fitness and diversity.

Unite humanity with a living
new language.

Rule passion - faith - tradition -
and all things
with tempered reason.

Protect people and nations
with fair laws and just courts.

Let all nations rule internally
resolving external disputes
in a world court.

Avoid petty laws and useless
officials.

Balance personal rights with
social duties.

Prize truth - beauty - love -
seeking harmony with the
infinite.

Be not a cancer on the earth -
Leave room for nature -
Leave room for nature.


Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#74


See User information
Någon sa till mej att han trodde den var datagjord !
Iof e han inte high på data !

men den e verklig lr ? nåt som stödjer det ? mer foto kanske =)

shame on america

Posted on: 2006/2/17 15:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: frimurar symbolik/arkitektur
#75

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#76


See User information
Kolla in dessa bilder. Massor av frimurarsymbolik:

http://azazel.smugmug.com/gallery/540902

Posted on: 2006/2/19 1:54
”Look at things not with the eyes in your face but with the eyes in your heart."
Leonard Crow Dog, medicinman
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#77


See User information
mer bilder!!

Posted on: 2006/2/27 0:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#78


See User information
Hmmm finns det någon som har mer exakta coordinater till huset "U.S. Naval Base in San Diego Bay" ... Skulle vilja se det där på Google Earth....

Posted on: 2006/2/27 9:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#79


See User information
ojojoj jag är helt uppspelt, idag gjorde jag ett utomordentligt frimurar fynd. imorn ska jag ta kort och dela med mig av denna utsökta arkitektur =)

hoppas ingen har hittat den redan, helt fascinerad av hur full min omgivning är av otroligt intressant arkitektur kan knappt vänta tills jag fått upp bilden!

Posted on: 2006/2/28 21:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#80


See User information
NisseHult och andra som undrar över San Diego Naval Base och deras byggnad som är byggd som ett nazikors. Kolla in denna Googlelänk:

San Diego Naval Base

Helt sjukt men sant iaf enligt Gooooooogle

Posted on: 2006/3/1 1:46
- -
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#81


See User information
Quote:
Hmmm finns det någon som har mer exakta coordinater till huset "U.S. Naval Base in San Diego Bay" ... Skulle vilja se det där på Google Earth....


Så här ser det ut i min Google Earth:

Resized Image

Posted on: 2006/3/1 2:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#82


See User information
Här är två bilder som jag tog idag, för det tränade ögat är det nog inga problem att se vad dom förställer..

beklagar att dom blev så små bara...

HAVE FUN!



Resized Image
Resized Image

Posted on: 2006/3/1 20:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: frimurar symbolik/arkitektur
#83


OBS Portnumret.

33



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#84


See User information
hehe so88, det är ju halva njutningen!!
gick hastigt förbi och såg endast numret..kände att d måste finnas mer..och tittade lite uppåt..kan säga att ugglan är nästan omöjlig att se om man inte vet att den finns..den sitter precis iunder en balkong och porten är omringad av grind samt stora buskar

Posted on: 2006/3/1 20:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#85


See User information
Quote:

Zaaki skrev:
...för det tränade ögat är det nog inga problem att se


What is it man?

Posted on: 2006/3/1 21:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#86


See User information
oj bilderna blev lite små..

på den första är ugglan ovanför numret 33 som jag tror talar för sig själv..med tanke på vilken typ av hus det är

och på den andralängst upp i pyramiden är det hela frimurarsymbolen fast utan ett "G" i..

för övrigt, för er som gjort en liten upptäcktsfärd så har ni nog märkt att på riktiga frimurarhus sitter det alltid en grön extremt liten skylt med exakt samma G som frimurarna använder.. inga konstigheter bara bra att veta..



Posted on: 2006/3/1 21:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#87


See User information
Jag är inte så hemma på detta ännu, men är det samma uggla man kan se på dollarn?

Posted on: 2006/3/1 21:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#88


See User information
bingo!

Posted on: 2006/3/1 21:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#89


See User information
Quote:

Zaaki skrev:
oj bilderna blev lite små.


minst sagt! kan du lägga upp större bilder (>640x480 typ?), samt ta bort dom där "Bilden tagen av Zaaki", mest irriterande..
tack!

Posted on: 2006/3/1 23:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#90


See User information
hahaa aa kan göra dom större..

tar bort inte bort texten.. vet hur folk tar åt sig äran lätt..så som jag frös och fick kämpa för att ta dom så ska jag iaf ha mitt namn på dom.. fixar storleken lite senare..

Posted on: 2006/3/1 23:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#91


See User information
Kanske du kan skriva ditt namn på bara ett ställe och inte mitt i bilden. Jag tror inte att det är så heta bilder att dom kommer att snos, och vad spelar det för roll om någon använder bilderna? Skulle inte det vara bra om dom tex skulle hama i en bok eller på någon websida. Nu kommer ju garanterat ingen att ha nytta av bilderna förutom dom som ser dom här. Jag skulle då inte vilja använda dom någon stans i detta skick.

Posted on: 2006/3/1 23:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#92


See User information
ska ha med dom i ett arbete som ska leda till en bok och hade tänkt att dom skulle vara oupptäckte tills dess..
men jag förstår vad ni menar..ska överväga det..

Posted on: 2006/3/1 23:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#93


See User information
jag vet inte om ni såg, men för några dagar sedan så fanns det en intervju med kungen i SvD. denna ståtliga bild tillhör artikeln.
Resized Image
nån som vet vad handen i fickan betyder och OM det ens betyder något?

har jag fel när jag påstår mig ha läst nånstans att kungen förkastade frimurarorden och vägrade "delta" i denna gubbklubb?

i sådana fall är det märkligt att kungen och drottningen, i sina fulla munderingar, kom till mitt jobb [stort museum i stockholm] en kväll för kanske två, tre år sedan, tillsammans med Östgötaorden (frimurarloge), för att fira nåt jubileum. visserligen deltog de ej vid middagen, lämnade museet efter kanske 15-20 min.

dom var allesammans extremt välklädda, damerna med stora klänningar, diamanthalsband, diadem med massa fina stenar i, osv. jag pratade med en äldre kvinna som var väldigt social och trevlig.

dessvärre var jag inte "vaken" då och hade noll koll på vad det var för gäng "gamlingar", annars hade jag nog försökt att dokumentera det på ett eller annat sätt. man önskar även att man hade varit mer uppmärksam på vad som hände, kanske spelat in nåt tal som dom hade under middagen osv.

nåväl! :)

Posted on: 2006/4/7 12:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#94


See User information
Är det någon som tänkt på när man tittar på svt:s logotyp som är som en blomma att i mitten blir det en femuddig stjärna - vilket för tankarna till djävulskorset? Med tanke på att frimurarna och sossarna kontrollerar media så är det nog ingen slump.

/Tony

Posted on: 2006/4/9 18:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur
#95


See User information
japp helt riktigt

En mycket väl medveten handling av Eliten. "We are in control"

Den femuddiga är en av symboler som är negativa för vårt energifält.

I början såg jag bara blomman och inte stjärnan....listigt


mvh eureka

Posted on: 2006/4/9 18:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: frimurar symbolik/arkitektur
#96
Apropå chipsätarklubben så har Estrella en intressant logo.

Estrella betyder ju stjärna på Spanska. Folke Andersson som även kallades banankungen grundade företaget och blev senare ihjälhuggen av en avskedad förman på bananplantagen i Sydamerika som Folke beslutat stänga. Han hade förmodligen inte en aning om den djupare innebörden av sin logo men den är givetvis vriden några grader så den kanske inte är sådär jättekuslig.

Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4) 5 6 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS