vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »


Free man - Powers that becomes with real freedom.
#1


See User information

Tänkte bara starta en tråd med Vids mm om olika saker som berör Free mans och docs/vids om deras möjligheter och framfart i systemet...
Fyller på efter hand med allt det andra jag hittat och som en liten vink vilka skildnader det faktiskt är...

Men vill åter påvisa att med frihet kommer ansvar...
(Går liksom inte påpeka det för ofta..)


Enjoy!

Detta är från UK...



Posted on: 2010/10/5 20:04

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#2


See User information
Ja du har rätt men ansvaret ska då vara gentemot folks rättigheter och inte en korrumperad lag som stiftas alltefter deras önskemål.

Där är ett problem som kolliderar.

Blir intressant och se hur detta kommer utveckla sig i längden.


Posted on: 2010/10/5 20:13
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#3


See User information
Har lite och stå i, men jag har för avsikt att visa mitt ansvarstagande och knalla över till polishuset och prata med dom om att inbringa ett verktyg för att färdas (Kan påminna om en oskattad, obesiktigad, oförsäkrad, oregistrerad bil) och med min moraliska handling och under eget ansvar ta den saken där och då, för att undvika missöden vid senare skeenden (Polis som stoppar en vid vägar) och ta tid från dessa fina människor som verkar i egenskap av en tjänsteperson (Polis). För att inte tala om ersättningarna jag kommer kräva vid ostyrkt frihetsberövande (Utan fällande dom).

Skall bli intressant att se vad dom säger.

Orsak till detta: Försöker visa ett ansvar för att undvika konflikter och onödiga situationer. Era skattepengar borde gå till mer sundare saker.

Här är en annan rolig grej, kvinnan är hon från tidigare trådar Domstolar inte vill se. Undrar vad polismannens kollegor kommer säga, när det kommer fram vem hon är...;

(OBS: Notera poliskvinnans namn...)



Posted on: 2010/10/5 20:51

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#4

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#5


See User information
Hoppas ni är med på tåget här för en kortkurs i hur och vad PERSON vs människa hanteras i vårt "regelverk" som vi kallar "Sveriges rikes lag"...

Nu til "dimmridån" som satts för våra ögon...

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/index.html

Ordet "De", som slaviskt används i regelverkets paragrafer och påhitt.
Vihar ju tidigare styrkt att ordet person inte är i närheten likvärdigt med människan.


"De/Den" SAOB (Svenska Akademiens ordbok)
Quote:
3) i substantivisk anv. utan underförstådt sbst., om person. Härunder uttr. vara l. blifva osv. den man är (a α δ'); emfatisk utbrytning af satsdel under formerna: han är den som .. (a α ε') o. den som .. är han (a α ζ'). Härunder vidare sådana fall i hvilka pron. hänför sig till ett prep.-uttr. l. adv.: de i staden, de af borgerskapet o. d. (a



Och "han"
Quote:
5) (jfr anm. nedan) ss. tilltalsord till person till vilken den talande icke kan l. plägar säga du, ersättande l. växlande med ni l. titel; jfr DEN VIII 2. K. broder


Ta tex följande lagtext..

Lag (1976:511) om omhändertagande av berusade personer m.m
http://www.lagboken.se/dokument/Lagar ... sade-personer-mm?id=64850



Det är inte dig dom "halar" in, det är födelsebeviset...

Ska man ut o supa skallen av sig, kanske borde en lapp medtagas, om "man" inte skulle vara i form att kunna tala själv...
Vilket en ansvarsfull människa då kanske inte skulle göra av valet, men ibland händer ju ifrivilliga saker... *Host!*

Mycket sådan här skit pågår i texterna... Och det är solklart att vårt rättsväsende behöver lite fortutbildning...

Tankar, funderingar?

Posted on: 2010/10/6 19:26

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#6


See User information
Man gömmer orden,, klär ut dem.

Posted on: 2010/10/6 19:28
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#7
En sak jag funderat på är om en freeman ska upp i en instans i sverige, vad finns det för sätt att inte ge dom "jurisdiction" då du inte reser dig upp i någon instans? Tror ni attdet enda sättet dom får makten över dig när domaren frågar om Kalle Svensson 791029-0919 finns i rättssalen och man svarar ja, eller finns det annat med?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#8


See User information
Quote:
när domaren frågar om Kalle Svensson 791029-0919 finns i rättssalen och man svarar ja, eller finns det annat med?


Klart "han" är... Men du representerar honom och håller fram födelsebeviset. "Ja, jag presenterar den för domstolen" Sen om domaren undrar vad f*n du håller på med, svarar man med att du inte är en person, utan en människa som representerar en person. Men man måste vara väldigt tydlig att påvisa att en "person" är papperet du har med dig, du är inte den samma, utan en människa.

AB Svenska Domstolar i Jönköping är ett företag, precis som BP, McDonalds, AB Sverige mfl... Till lika din PERSON.

Dom absolut flesta lagar gäller person, som tex skattelagen... Du deklarerar för din person, som inte gjort ett handtag under hela sin existens... Men frivilligt kopplar vi oss samman och erkänner (via ord och handling) oss vara en och samma... Det är så dom kommer åt dig.

Det är tom denna papperslappen som kommer stå på din gravsten... All capital letters... Har väldans lite att göra med dig som människa...

Posted on: 2010/10/6 20:29

Edited by Avatar on 2010/10/6 20:58:19

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#9
Jo allt det är jag med på men, min tanke va att dom måste ha fler fällor en att bara fråga om personen befinner sig i rätten. Tittar man på freeman in court england på tuben så har "rätten" flera olika sätt att få jurisdiction.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#10


See User information
Oja, både via ord och handling. Man får se det på två sätt...

Ära: (Allt handlar ju om det i en domstol)

Man kan överlåta ära till en domare, för att han skall kunna döma. (Görs av båda parter i en tvist)
Kort o gott är det "handel" med ära, den med störst - förlorar.
+ vinner.

Spelet med ära kan gå till på många sätt, se enbart på när barn kivas... Man kan losa den genom att bli arg, aggresiv, glåpord, göra som andra säger mm Fantasin har inga gränser... Men en "Protest mot att avge all form av ära och rättigheter" räcker väldigt långt.
Men hur en domare kan ta äran av dig är ju efter din egna moral mm...
Kan till och med tro att man kan avge sig ära via "osäkert" sätt.

Jag menar om du sitter i en rättssal och är där av orsaken att ha skjutit ett barn osv... Man kan som sagt tappa ära via sin handling.

För att en domare skall kunna döma, måste ju båda avge sig ära för detta, för innan är ju alla lika inför lagen!?

Lyckas en domare inte med att få äran, kan han inte heller döma dig.
Alla är ju like... Till och med domaren, speciellt då du är en människa och inte en person.

Koppling till person:
Du har ju som bekant ett kontrakt på dig, vilket AB staten (Som ger AB Domstolar ett uppdrag, för sin barnaaga) får ett "bemyndigande" över dig. Svarar man ja och uppger sig hete samma som personen, e man focked. Vidhåller man däremot att man inte är nån förbaskad person, utan människa...


Posted on: 2010/10/6 21:08

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#11
tack för svar, det känns som att man har en hel del tid framför sig med detta :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#12


See User information


Ibland är det vackert...

Snackade med er Stadsministers kollegor... Denna tjänsteperson till och med tipsade om en bok för mig... Ville dela med mig av det boktipset.

Den heter: "Harens år" - skriven av nån Finne (Arto P.)

Fantastiskt att få tips och medhåll för det man gör från en anställd av AB Sverige och på den nivån.

Massa <3 till denna underbara människa och den omtanke som gavs mig.


Posted on: 2010/10/7 15:02

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#13


See User information
Hur gick det efter det man fick se i videon i inlägg #3? (är ett relativt gammalt videoklipp)

Finns det en fortsättning eller blev hon tvungen att betala böter?

Posted on: 2010/10/7 16:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#14


See User information


Nä, men jag sett en video om att staten är skyldig henne 3 biljoner... Misstänker att det är vidare skämt, efter vad hon säger i slutet på den snutten... Men mina odds skulle sitta på att domarna grät efter den rättegången... Man hör på filmen att hon e väldigt trygg i det hon gör...

Hon har ju över 20 års erfarenhet av juridik...

Posted on: 2010/10/7 17:28

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#15


See User information
Jag tror att de är skådespelare allihop... inte för att vara sån... men så länge det inte utfärdats krav mot polisen att betala 3 miljarder pund så måste hon ändå betala böterna med egna pengar => fail

Men jag tror att det är skådespeleri... så det finns ingen rättegång, ingen polis som är skyldig pengar... men det finns massa pengar i hennes ficka från föredrag och annat hon säljer... till oss idioter som tror på det rakt av.

20 år med erfarenhet av lurendrejeri menar du?

Jag vill gärna se något hon lyckats med (har kollat på det mesta hon producerat, finns ingen substans i det)

Posted on: 2010/10/7 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#16


See User information

Det får du tro, allt är helt upp till dig.

Men innan du slår för hårt fasta på det, kanske undersöka det vidare utanför vad bara denna damen säger...

Men som sagt, det är helt upp till dig och ditt beslut. <3

Posted on: 2010/10/7 17:50

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#17


See User information
Jag har försökt fråga dig. Men du är tyst som en mussla vad gäller riktig fakta. Så är det med alla FMOTL -personer. Jag har ännu inte hittat fakta om någon som lyckats.

Posted on: 2010/10/7 17:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#18


See User information
All information finns där ute, men som jag skrivit innan finns ett par orsaker till mitt handlande.

Lite historia:

http://www.nog.nu/folkbok.html

Posted on: 2010/10/7 18:35

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#19


See User information
Kan du inte ens visa vad andra har "lyckats" med? För informationen "där ute" berättar inte att någon lyckats med det som visas i filmerna...

Posted on: 2010/10/7 18:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#20


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Jag har försökt fråga dig. Men du är tyst som en mussla vad gäller riktig fakta. Så är det med alla FMOTL -personer. Jag har ännu inte hittat fakta om någon som lyckats.


Jag kan nog säga varför det är så... från mitt omdöme. Ju mer man läser på sig om FMOTL, förstår man hur fel det kan brukas. Tyvärr, med handen på hjärtat, vill jag inte vara orsaken (mitt moraliska ansvar) att ge ut denna informationen till "vissa".
Man lär sig på vägen, att tex rasism, absolut inte hör samman med FMOTL... Och det är bara en grej.

Kan inte prata för andra FMOTL-are, men jag kan misstänka att det är precis som jag känner. Men kunskap, kommer ansvar... Man vill ju inte ge en "gevär" till en som inte har mognaden för det... Kanske skulle sluta som en "Laserman" eller nått.

Hur det än är, och vad för åsikter det kan has om det, är det mitt beslut (Vilket borde respekteras). Har enbart med mig att göra och vilket beslut jag själv kommit fram till.
Men jag håller mina vänner uppdaterade, det gör jag, men dom vet jag vad dom går och står för.

Jag kan bara hoppas att du förstår och har överseende med mitt beslut..

Posted on: 2010/10/7 18:58

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#21


See User information
Jag respekterar dig. Men tycker det är lustigt att det inte finns ett enda exempel på NÅGON som lyckats med de bravader som visas i filmerna ovan.

Posted on: 2010/10/7 19:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#22


See User information
Detta är lite nytt i Sverige, men här är ett klipp från UK och en rätt bråkig situation i en rättssal... Men orkar man lyssna genom dessa vids, får man klart för sig i slutet hur det ligger till.

Vill dock säga att det inte riktigt fungerar så här i AB Svenska Domstolar (Common law mm), men ståndpunkten är den samma.

Detta videoklipp är onödigt bråkigt och borde inte ha gått så här långt, om det gjorts rätt. Väktare, poliser osv skulle aldrig behövs.









Hoppas det ger en liten vinkling.

Säger inte att detta är lätt, men ju fler och ju "mognare" handhavande, ju mer måste dom se till detta.

Det gäller verkligen att ha på fötterna... Så man kan hantera sådana här onödigt bråkiga situationer.

Posted on: 2010/10/7 19:26

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#23


See User information
Skickade följande förfrågan till Polisen och Transportstyrelsen,
Polisen skickade jag den för ett tag sen, för att se om den gav en respons... Vilket dom inte kunnat ge... Så Vägverket nästa...

Ska bli intressant vad Transportstyrelsen (Vägverket) har att säga om det denna gång.

Skriver och ställer detta för att visa eget ansvarstagande och en välvilja att undvika framtida konflikter...

Vad tror ni, kommer dom bara dissa och fnittra som flickor eller kommer dom kanske få upp ögonen själva?

Frågor skall man ställa... Annars får kommer inga svar.

Här är den jag skickade till AB Polisen, twinkade om den lite för Vv...

Quote:

Väl mött bröder och systrar,

Skriver detta I egenskap av människa och med helt eget moraliskt ansvar och handlande*.

Orsak för kontakt:
Jag ämnar införskaffa egendom för att resa, vilket är min mänskliga rätt (Art 13 i dom mänskliga rättigheterna: Rätten att röra sig fritt).
Detta reseverktyg som kan, från ert perspektiv, ses med en liknelse med ett så kallat fordon (tex. personbil).
Jag vill klargöra detta, med laga styrkning, att med det ansvar jag besitter och med detta ställningstagande, förebygga icke konstruktiva möten med ert företag (tex förhindrande av resa utan grund). Jag hoppas på ett fredligt bemötande och en konstruktiv dialog för ett fredlig samvaro.

Jag vill finna ett forum för att i fred och i all möjlighet undvika framtida möten/förhinder av rätt och besparande av era resurser för bättre ändamål (Då all form av ostyrkt rättighetsövergrepp, som tex frihetsberövande, mot mig som människa, kommer beivras. Detta gäller även all form av beslagtagande av egendom).

Med vänliga hälsningar, I fred och samverkan.
Kalle
Fri människa

* Fri-skriven människa (Ej fiktiv person) från stat, bolag och andra organisationer (Samtliga registreringar och kontrakt är uppsagda, i former av statligt bemyndigande). Jag är en fri människa (ej person), understår ingen. Är helt under eget moraliskt ansvar och handlande. Jag lever för fred, kärlek och förståelse. Kan liknas med "Free man on the land", vilket är en internationell term. Är född i landsområdet ni identifierar som Sverige.

För vidare information;
1. Def. i juridisk ordbok "person" samt "människa" och skildnaden därav. Samt tillämpningar av dessa i Sveriges rikes lag.

2. Dom mänskliga rättigheterna, samt Grundlagen gällande dessa.


Posted on: 2010/10/17 14:23

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Free man - Powers that becomes with real freedom.
#24


See User information
Tror inte dom bryr sig ett skit om mänskliga rättigheter.

Förmodligen därför du inte fått något svar.

Men det vore kul om du fick ett.

Posted on: 2010/10/17 15:45
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS