vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Övervaknings kameror slutar fungera när självlysande västar är i bild
#1


See User information

En vän till mig blev förnedrad av vakter i tbanan. Han har nu även blivit anmäld för våldsamtmotstånd. Han har därför begärt ut övervaknings video av händelsen ( något förundersökningsledare sket i ). På videon där det våldsamma motståndet skulle ha skett så är ett hål på flera sekunder där just det han är anklagad för skulle ha skett.

Han har visat videon för flera personer på olika datorer( alla windows ) med samma resultat. När jag såg videon så såg jag inget fel, enbart att han blir åtsagd att lämna perongen och då börjar gå mot utgången. Jag sitter på ubuntu och spelade filmen i totem, jag provade sedan i vlc och där har jag samma resultat där det ser ut som sekvensen är bortklippt.

Jag körde då igenom filmen igen i vlc med debug log. Med en intervall på dryga sekunden så inträffar detta fel.


[mjpeg @ 0x7fdc94c94160] Found EOI before any SOF, ignoring
[mjpeg @ 0x7fdc94c94160] Found EOI before any SOF, ignoring
[mjpeg @ 0x7fdc94c94160] Found EOI before any SOF, ignoring
[mjpeg @ 0x7fdc94c94160] Found EOI before any SOF, ignoring
[mjpeg @ 0x7fdc94c94160] Found EOI before any SOF, ignoring
[mjpeg @ 0x7fdc94c94160] Found EOI before any SOF, ignoring
[mjpeg @ 0x7fdc94c94160] Found EOI before any SOF, ignoring
[mjpeg @ 0x7fdc94c94160] No JPEG data found in image


Men så fort de självlysande vaktvästarna dyker upp så ökar felet. Ju mer västen syns i bild ju mer bildrutor tappas.

Jag har 5 video filer från olika kameror. Samma beteende kan ses på 4 av 5 filer. Dom 4 videorna som har det här felet i kombination med västarna är encodade med MJPEG 640x480 @ 6.024096 frames per second. Den 5 kameran har inga sånna här fel trots at västarna är i bild hela tiden. Den här kameran spelar dock in video på MJPEG 640x480 @ 4 fps.

Det här får mig att tänka efter lite. Väldigt många gånger hör man att övervaknings kameror inte har fungerat. Kan det vara så att det rör sig om det här felet, och om ser videon i en spelare/codec som klarar av att hantera dom här felen så hade filmen kunnat användas som bevis och vi hade sluppit oskyldigt dömda , eller kunnat döma en som var skyldig.

En annan tanke är att man faktiskt har valt den här typen av video just därför att den failar när den spelar in självlysande västar.

Det kan ju vara så att det bara är dom där fyra kamerorna det är fel på men jag tvivlar på det.


Är det någon som har eller kan få tag på video från övervakningskameror. Orginal filmen inte youtube filmer eller transcoded till något annat format. Skicka den då gärna till mig så jag kan testa den och se om detta fel finns på alla kameror.

Om det här är sant på en majoritet av kamerorna så måste man i princip gå igenom all video som har ansätts som skadad. Jag har också en kännsla att väldigt många domar har gått i fördel för ordningsvakt eller annan goon i självlysandeväst.

Hur ser du ut i andra delar av världen. London t.ex. London har flest kameror av förmodligen liknande eller samma model i världen. Vad jag kan minnas så var det också britterna som började med självlysande västarna.





Posted on: 2012/7/8 8:11
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Övervaknings kameror slutar fungera när självlysande västar är i bild
#2


See User information
Kan du beskriva vilken typ av väst det rör sig om?
Är det inte reflexvästar du menar eller är det verkligen självlysande?


Posted on: 2012/7/11 1:27
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Övervaknings kameror slutar fungera när självlysande västar är i bild
#3


See User information
sanna dar gula, med reflexer på ocksa.

Posted on: 2012/7/12 5:47
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Övervaknings kameror slutar fungera när självlysande västar är i bild
#4


See User information
Det finns butiker som säljer uniformer och tillbehör till vakter och polis ihop med paintballstuff, knivar och sånt. Om det finns nån sån variant av kraftigt lysande gul färg har dom det säkert. Jag vet var det finns en, skall kolla när jag kommer förbi!

Dessutom finns ju månadstidningen http://skyddosakerhet.se/ som jag läst i många år. Kanske dom har skrivit något om det eller skulle vilja ta upp det... men i så fall har man ju kanske avslöjat en "hemlis".

Lite av en taktikfråga, kanske. En liten bonus för den som läser Vaken kan ju också vara bra att ha ibland...

Posted on: 2012/7/12 6:05

Edited by Asgeir on 2012/7/12 6:34:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS