Vakencorner
|
Anonym
|
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej!
Quote: Alternativa media är idag nedlusat med individer som sprider desinformation, felaktigheter och försöker få in sökare på fel spår Det finns säkert en del som inte stämmer i den "alternativa median" men om man gämför med den "officiella median" som ljuger hela tiden så är det nog säkrare att hålla sig till den Alternativa. Och så finns det nåt som heter intuition. Man känner på sig att nåt är fel. Jag har märkt att det är oftast människor som inte tror på något andligt eller övernaturligt som har svårt att ta till sig alternativa saker. Jag säger inte att du är sån.. / fr3D |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra sammanfattning av "debatten". Jag har i efterhand läst igenom hela tråden och enannanverklighets bloggningar. Mina funderingar är dessa: Det är OK att man gör misstag och i början tror på gatekeepers - det är fullständigt rimligt och en väg alla antagligen måste gå. Jag själv går den just nu, och håller nu på att vakna upp även ur detta stadium. Men vad som INTE är OK är att VÄGRA lyssna på kritik utan istället sabla ned den som framför kritiken. Och att, som foofighter beskriver med egna ord ovan, projicera sina egna uppfattningar om vad t.ex. foofighter kanske tror på honom. Istället för att bemöta exakt det han skriver, varken mer eller mindre. (Jag har själv mött detta i pressen... Ansvarig utgivare som vägrar läsa/lyssna för att han redan "vet" vad man är för sort, i hans fantasi.) Jag och några till skrev en mycket seriös artikel om 9-11, med c:a 150 timmars arbete bakom. Alla stora tackar nu nej. Vi har nog bl.a. "mico" att tacka för det. "Tack" så mycket. [Lästips angående desinformationskrigarna. Rent allmänt lär man sig mer av att lyssna på enskilda personer än på, just, desinformationskrigare. Det är vad jag själv har kommit fram till.]
Posted on: 2006/8/25 11:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ytterligare en sån här lirare. Växer säpo sådanna på träd nu?
Om man läser igenom tråden så märker vi att foofigther börjar med att: Påpeka att det är ett psyop (vilket är ett antagande) samt är nedlåtande med kommentaren "Men grattis grabbar, ni var ju med i radio i alla fall!" Jag svarar med att berätta att jag själv tyckte att det var tråkigt att det blev som det blev och att jag inte tyckte hon var sjyst samt att jag skulle anmälla programmet till granskningsnämden. Så xirtams citat "Men vad som INTE är OK är att VÄGRA lyssna på kritik utan istället sabla ned den som framför kritiken." stämmer inte riktigt med verkligheten. Så sammanfattat: Jag vill ha så seriöst diskussion som möjligt. Jag är öppen för kritik. Jag tycker inte om att någon talar nedlåtande och projicerar subjektiva dömmanden på mig eller andra. Om man måste dömma andra för sina egna misslyckanden så önskar jag att man gör det någon annan stans är på vaken.
Posted on: 2006/8/25 15:28
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
![]()
Posted on: 2006/8/25 15:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Fra 2006-07-13: Exposing the 9/11 Conspiracy Wingnuts: Quote:
Se Prof. Kevin Barrett vs Fox News. Bill Douglas hadde inte noen anelse om at 9/11 inte skjedde som forklart på TV før han så Kevin Barrett på Fox News. Selv om ett innslag i media inte er bra så gjør det at noen stiller fråger og sjekker fakta. Så finner dom ut at WTC1 og WTC2 falt sammen på 8.4 og 10.2 sekunder. Så begynner de å lese. Jag er inte så sikker på at det gjorde så stor skade. BORTE!!? 00.17.15 på radioprogrammet på MP3 "podcast" http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_p3_front_060807042101.mp3 sier en P3-facist at "etter nyhetene skal vi snakke om 9/11" and guess what? Klippet ut... Kanskje P3 facister tror bare fjortisser hører podcast og fjortisser har Internett og kan sjekke fakta. Jag klarte å hente programmet i RealMedia-format mplayer -dumpstream "rtsp://lyssna.sr.se/p3/nyhetsverktyg/ ... 006-08-07_105018.rm" -dumpfile p3-1.rm mplayer -dumpstream "rtsp://lyssna.sr.se/p3/nyhetsverktyg/ ... 006-08-07_105210.rm" -dumpfile p3-2.rm mplayer -quiet -vo null -vc dummy -ao pcm:waveheader:file="/tmp/1.wav" p3-1.rm mplayer -quiet -vo null -vc dummy -ao pcm:waveheader:file="/tmp/1.wav" p3-2.rm gogo /tmp/1.wav gogo /tmp/2.wav vips, /tmp/1.mp3 /tmp/2.mp3 (etter hva jeg leste i bloggen til foofighter er det inte hele som er på stream, har noen hele? kan noen legge ut en mp3 med det orginale radio-opptaket?) Quote:
Gi noen tips. Hva ville du sagt om du fikk 5 minutes of fame på radio? Jag har overhodet ingen erfaring med intervjuer på radio. Det er naturlig at micro heller inte har lang erfaring med radio. Har du? Jag tar gjerne imot tips på hur behandle P3-facister og hva jeg bør si til slike. Quote:
Oi. Det er inte bra. Quote:
Jag ble ekstra oförskämda da 7 polis brøt seg inn hos meg, før jeg flyktet fra Norge til Sverige, og smadret alt jeg eide og hadde. 10 vitner, men nei, "vi var inte der" sa dom. Nå bruker jag Mental Firewalls efter denne modellen: ![]() Jag er ganske enkelt alltid oförskämda mot "nazi pig". :D Quote:
Sikkert .. fint. Du kan jo skrive blogg. Jag har enda inte sett våken slette innlegg - i Norge kjøper store medie-selskap (f.eks Orkla Media som eier ett 30-talls aviser) opp Internett-forum - og plutselig forsvinner innlegg om f.eks 9/11 fra slike forum. Om noen på ett forum bare er uenige ser jag inte det som noe i nærheten av like ille som sensur av innlegg. Quote:
Jag har enda ikke tatt Alex Jones i en løgn. Om det er ting han inte sier? Kanskje. Men jag har enda inte sett noen dokumentere at han har servert lögner. Quote:
![]() Stort bilde: http://torrentchannel.com/gfx/left_gatekeepers.gif Quote:
Så sant. But again, if I go on TV and say 9/11 inside job and someone critizises me for being fat then.. I'm not gonna care. Quote:
![]() Mico? Tacka för det? As you may or may not be aware, 9/11 happened 11. September 2001. 2001. Det var inte noen i Norge som ville trykke en mucket seriös artikkel om 9/11 i Oktober 2001. Det var inte noen i Norge som ville trykke en mucket seriös artikkel om 9/11 i 2002. 2003. 2004. 2005. Vekan før micro var på radio. Det er inte noe som antyder at det var annerlunda i Sverige. Now, it must be assumed, obviously, that this would magically all change if it were not for micro. Publiser artikkelen. På Internett. Gi den bort gratis. Lisensier den under creative commons. Post den på forum. Det er inte noen avis som kommer til å betale for din aldri så bra artikkel. Inte før de må. There is no free speech and there is no free major media. There is no free alternative media. If you still find a way to get the message out and you happen to be in Norway then the police simply torture you until you shut up or, as I did, move to Swden. The Internet IS the ONLY place to publish ANYTHING of FACT & IMPORTANCE. This reality may appear strange if you just found out about 9/11 but from a point of view of someone who've tried to get the truth out from day 1, "å de vil inte ha min flotte 150 timers artikkel", that's just redicilous, did you seriously think for one second any major paper would accept a factual peace of information about 9/11? forgetaboutit. Kanskje om du finner en avis tilsvarende Le Monde, en Norsk bitte-liten ingen-har-hørt-om avis med ingen lesere. Men nok til lesere til at media måtte kjøre skade-begrensning. ![]() http://jakoblog.agenda911.dk/wp-content/lmd2006_07/01.pdf http://jakoblog.agenda911.dk/wp-content/lmd2006_07/04.pdf http://jakoblog.agenda911.dk/wp-content/lmd2006_07/05.pdf Norske Aftenposten og Dagbladet skrev noen "damagecontroll" artikkler om 9/11 etter dette. Fordi de var nødt. Men inte seriøse artikkler. (Var det derfor radio facist3 hadde micro på lufta?) Quote:
Good point. However, I disagree. Question everything and everyone, don't just listen. Think. Think for yourself. Never ever just listen to ANYONE. Do your own thinking. And do your own reserach. That seems to be the only way...
Posted on: 2006/8/25 23:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det var en psyop i dess effekt. Om de som var inblandade är medvetna om detta vet jag inte, men jag antar att åtminstone en person är det. Vem är dock en öppen fråga. Quote:
Nej, det sa du inte. Här är exakt vad du sade: Quote:
Det är skillnad på att säga att man ska anmäla ett program till granskningsnämnden och säga att man inte tycker om att anmäla inslag för övertramp. Att ha liknande ord i en mening räcker inte för att de ska betyda samma sak. Men frågan är: anmälde du programmet? Isf kan du visa oss vad du skrev? Kan du visa eventuellt svar? Quote:
Du har inte svarat kritiken med annat än "vad ledsen jag blir". Det är inte att vara öppen för kritik. Quote:
Hur kan du då som moderator acceptera att ett flertal personer i denna tråd gör det mot mig? Quote:
Se ovan.
Posted on: 2006/8/26 7:24
Edited by foofighter on 2006/8/26 7:50:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Utanför ämnet, men jag vill tacka xiando för hans länkar. Och citera detta:
http://blog.lege.net/?/87-Sa-leds-faren-till-slakt.html#c1188 Några länkar om Mossad (Israels underrättelsetjänst) och dess inblandning i genomförandet av 11 september attackerna mot USA år 2001: Google fem dansande israeler Google five dancing israelis Särskilt Laura Knight Jadczyk har skrivit initierat och tidigt i detta ämne, Googla därför även tillsammans med hennes namn: Google five dancing israelis Laura Knight Jadczyk Initierat även på http://xiandos.info/Israel Jag vet att många vill peka i andra riktningar, men man kan ju inte ignorera en så viktig spelare som Mossad, oavsett vilka som till sist och syvende ligger bakom DEM i sin tur. Det är ju knappast iallafall i judarnas intresse detta sker. De liksom amerikanerna och vi också, som stöder deras brott mot mänskligheten genom vår tystnad, kommer att få lida för detta. (Sverige bidrar ju t.o.m. med trupp till olika spektakel som denna brottslighet resulterat i.) SLUT CITAT Dessutom vill jag påpeka att jag är allt annat än Säpo. Men man blir ju alltid lite orolig när människor tar fram den sortens anklagelser - jag är nämligen väl medveten om vilken slags psykologi och människor som gärna anklagar andra för sådant.
Posted on: 2006/8/26 19:39
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
xiando> Jag ser en person med ett sånt plakat på den bilden, inte miljoner.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är väldigt mycket "det är så synd om mig" argument ovan. Jag läste länkarna från En annan verklighet om hur infiltratörer arbetar, från "How to spot a spy". Att spela på aktivisters känslor, skuldkänslor och uppta aktivistens tid utan att det ger några reella resultat är viktiga kännetecken. När "micro" och andra här använder sig av skuldbeläggning och "tyck synd om mig" istället för att strunta i de sårade känslorna och gå på det som borde vara den gemensamma agendan att få fram sanningen i offentligheten så ökar det inte direkt mitt förtroende.
Privata försök till försonande e-mail utanför forumet från "micro"'s sida samtidigt som han här i forumet utpekar mig och "foofighter" som "Säpo" är knappast heller ägnat att stärka förtroendet. Även detta luktar rentutsagt manipulation. Om "micro" vill bli tagen som en allvarligt menad aktivist så är det dags att han börjar uppträda som en sådan. Jag är inte rädd för att använda mitt riktiga namn, men jag gör det inte i det här forumet p.g.a. jag inte vill bli förknippad med "micro"'s sort av aktivism. [För övrigt: Den som blir aktivist kommer att få skit, det hör till spelets regler. Jag får själv hur mycket som helst. Om man inte är hårdhudad nog att ta detta så har man inte i spelet att göra. Sluta gnälla.] PS: Exempel på det "tycka synd om" jag talar om ovan: Quote:
Och exempel på att manipulera andras eventuella mindervärdeskänslor: Quote:
Jag säger inte att detta bevisar att "micro" avsiktligt skulle motarbeta det som ytligt sett är vårt gemensamma mål, men det passar väldigt väl in i bilden av hur sådana agenter arbetar. Och hur skulle han kunna veta att jag INTE skulle ta åt mig? HADE jag tagit åt mig, så skulle detta ha varit riktigt effektivt i att jag skulle ta på MIG SJÄLV skulden. Nå, allt detta är inte jätteviktigt. Om "Micro" genom sitt sätt att svara nedan (d.v.s. inte radera utan FÖRHÅLLA sig till detta), visar att han förstår vad det är "foofighter" och jag talar om och inte offentligt kallar oss "Säpo" och "egna misslyckanden" utan försöker utgå KONSTRUKTIVT från kritiken - svarar på foofighters frågor, o.s.v., då kan det hända att "Micro" trots allt är OK. Men det visar sig.
Posted on: 2006/8/28 10:08
Edited by xirtam on 2006/8/28 10:29:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Lisa Guliani från WingTV har precis gjort en bra intervju med Laura Knight-Jadczyk om 9-11, psykopati och ondska. Om P3-inslaget var bland det sämsta som gjorts om 9-11 är det här tvärtom en av de bästa. Lisa berättade att 118.000 hade laddat ner intervjun redan första dagen! Det finns hopp om att insikter om detta viktiga ämne kommer fram.
Intervjun kan antingen laddas ner från wingtv.net eller här: http://rapidshare.de/files/31336448/tuesday.mp3.html
Posted on: 2006/8/31 17:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mina kommentarer på saken.
Jag började med att bekaga mig över att radioprogrammet inte blev som jag tänkt och att Klara bröt våran överenskommelse. Dock så tror jag att det hade en positiv effakt allt som allt och tror det fortfarande. Detta är ju subjektivt och jag kan ha fel. Jag upfattar Foofigthers kritik som personlig då han skriver. "Men grattis grabbar, ni var ju med i radio i alla fall!" Jag funderade på ifall jag skulle anmälla inslaget och gör sedan det. Jag har fårståt kritiken och fasten jag inte ser det så allvarligt som foofigther så tar jag änså saken på allvar. Foofigther säger att jag "har uppenbarligen ingen som helst insikt i vilka konsekvenser det fick." vilket jag tycker är hårt då jag visst inser att det har negativa aspekter, annars skulle jag inte anmälla det. Han fortsätter att säga "om du/ni får betalt för den här typen av idioti eller om du/ni faktiskt bara helt enkelt är "useful idiots". viket jag tar som en förolämpning och en anklagelse. Jag har redan förstått kritiken ingen anledning att gnugga i såren. Jag uttrycker detta genom att säga "Vill du inte göra illa mig så önskar jag att du skulle bli ödmjukare och vänligare." foofigther fortsätter att gnugga i såren. "Det var naivt och idiotiskt att bete sig som Marcus och Artur gjorde," och anklagar oss igen för att gjort detta medvetet. "Är de alltså inte seriösa? Eller gick det precis som de hade tänkt sig?" Sen kommer xirtam och håller med denna kritik och lägger ut att han inte fick igenom sin artikel "Vi har nog bl.a. "mico" att tacka för det. "Tack" så mycket." och skylle det på mig, viket bara käns barsligt. Snart är det mitt fel att Illuminati skapades också. Så om det inte har framgått av vad jag skrev så tog jag foofigthers kritik på allvar, jag tycker inte om att skriva så tydligt om mina egna missar så jag uttryckte det försiktigt. Effter det så känns det som om foofigther bara är elak mot mig, även i vår privata korespondans, han vägger upp mitt namn överallt efter att jag bett honom att inte använda detta. Som en direkt bestraffning mot mig. Jag skulle inte lägga upp xirtams namn överallt fasten jag vet det. Slutligen så säger jag detta. Jag tycker inte om foofigthers sätt att agera utåt, det är elakt och jag vill inte ha någonting med honom att göra överhuvudtaget. Jag har dock lite mer kött på benen till nästa interjuv. Jag tycker heller inte om xirtams sätt att backa upp detta sätt att agera och tror inte att jag kommer att sammarbete med honom heller, fasten jag hoppas att han ska ha all lycka som går iom att han gör ett bra arbete.
Posted on: 2006/8/31 19:34
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jag tycker det läggs ned alltför mycket energi på att debattera med folk som vägrar se den andra sidan/en alternativ version av storyn. så jag uppmanar micro med andra 'vakna' till att 'välja era strider' och fokusera energi på annat håll.
Posted on: 2006/8/31 21:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja föffan micro!,släpp all logisk kontroll och börja slåss med alla inom 911 rörelsen så vi får se lite "action" och hedlig konstruktiv "fistfighting"!. hmm eller är det så man gör för att splittra en rörelse inifrån och hindrar den från att komma fram imot ett gemensamt mål?.
Ja just ja, så är det!. typisk mobbig personlighet jag ser i dig/ditt inlägg skeptisk1 " detta var det mest patetiska som jag har läst på länge. " passar på när micro visar upp nått som kallas för ödmjukhet och är uppen&ärlig, hälla mer salt i ett öppet sår kunde du inte motstå va?. Japp lägg ner nu för fan .. vi har alla mycket mer vettigare saker att göra än och käbbla med varandra .... vi är ju ute efter samma sak förfaan glöm inte bort det och låt inte reptilhjärnan ta över! Peace folks ![]()
Posted on: 2006/8/31 21:19
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Såg just att inlägget från skeptisk1 som Blackie refererar till försvann. Blir lite svårt att följa diskussionen om det försvinner saker ner i "the memory hole" hela tiden. Micro, hur många inlägg i denna tråd har du tagit bort?
Du är ju moderator, så du gör ju precis som du vill, men det skulle vara intressant att veta hur mycket av diskussionen som man inte får se. Tack på förhand.
Posted on: 2006/8/31 21:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och vilket inlägg från MIG reffererar du till????? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det som du tog bort själv eller också tog någon Moderator bort det!. Jag har iaf möjligheten att radera ett inlägg jag själv skrivit
Posted on: 2006/8/31 22:13
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det var nog översteprästen själv...
Ingen kritik mot mig i min kyrka.. amen Han är snabb med att använda delete knappen den gode micro. Fast det känneteknar en sekt att ingen kritik mot "ledaren" får föreomma. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
precis som i den sekten där du själv är medlem där den som kritiserar den store ledaren George Bush är en galen konspiratoriker.
![]()
Posted on: 2006/8/31 22:28
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Que? skriv om så att man förstår vad du menar.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
nu kommer förklaringen för barn;
skeptisk1 "Han är snabb med att använda delete knappen den gode micro. Fast det känneteknar en sekt att ingen kritik mot "ledaren" får föreomma." då tyckte jag; precis som i den sekten där du själv är medlem där den som kritiserar den store ledaren George Bush är en galen konspiratoriker.
Posted on: 2006/8/31 22:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag håller med fast jag har en blå. Sätt ut komma och punkt, samt använd versal i början på en mening så kanske du gör dig begriplig. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det försvinner kanske ett inlägg i veckan. Men endast om inlägget huvudsakligen inehåller sådant som bryter mot forumreglerna.
Det kan vara frågan om rassistiska/nazistiska utfall och personliga påhopp.
Posted on: 2006/9/1 8:19
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
På vilket sätt bröt inlägget från skeptisk1 dessa regler? Vad jag kunde se (innan texten försvann) var han kritisk till det du sa, men det måste man väl få vara. Flera i denna tråd har ju varit väldigt kritiska till det jag sagt utan att få sina inlägg borttagna. På vilket sätt var inlägget från skeptisk1 alltså ett brott mot forumreglerna?
Posted on: 2006/9/2 5:36
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login