vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Sista info i debatten Vågenergi passagen

See User information
sista inlagget i debatten, notera info om vår aldeles egna George Soros, Björn Carlson, som var den som sabbade svenska kronan på 90 talet, han sabbar nu mina projekt med sina stiftelser, och pengar!! Han som statsade 500 Mkr foör att "rädda" Östersjön.

konspiration? javisst, men mest transpiration, vad är oddsen egentligen för ossanolika sammanträffanden? Kan nån statistik riktigt bra, räkna åt mig, hehe

snabb reflektion:
jag vill starta min dialektiska (konfliktbaserade, hegelisk) reflektion med att kommentera det du skriver:

"Det kan hända att en människa hamnar förr eller senare i konflikt med sig själv"

Kan handa sager du, men jag sager att man alltid skall vara i konflikt med sig sjalv, sa man hela tiden korrigerar sig och inte fastnar i tidigare uppkorda "traktor" spar, och reagerar forutsagbart och ensidigt.

Detta ar basen i utveckling innovation, och forbattringar, att skapa virtuell "konflikt" gor att man kan skapa nya paradigm, och tekniska losningar, som vi har diskuterat i denna trad... Konfliktens stora betydelse beskriver Hegel i sin dialektik, och ar en stor komponent i det frimurarestyrda samhalle vi alla lever i idag. Hegel kan beskrivas som maktens "profet" for den som har insikt i detta!

Genom att skapa olika konlfikter, styr de handelseforloppet, i den riktning de vill ha! Om de vill ha mer polis, skapar de kriminalitet, vilket ger KONFLIKT i samhallet, mellan brottslingar, och normala manniskor, losningen, och den onskade riktningen ar att skapa en polisstat, som skall gora oss "trygga" och utan konflikt. Men totalt maktlosa och kontrollerade in i minsta detalj.

Tills slut skall vara tankar kontrolleras, sa vi tanker inom ramen for vad de "anser" vara "bra" for "oss". Forskandet om detta har lett mig till siten http://vaken.se dar man kan lara sig ett och annat om manga olika amnen, rekommenderas, for nyfikna!

Livets bestandsdelar bestar av orakneliga antal konflikter, det jag menade nar jag undrade om du var konfliktradd, var, att du verkade ta mer hansyn till att inte skapa en konflikt, an att sanningen skall komma fram, till synes kan det verka oforskyllt att saga sa, men detta blir effekten, om man prompt skall ha samja, mellan tva olika kunskaper, eller asikter, samjan blir vikktigare an det positiva resultat, som kommer ur konflikten.

Kontentan for mig ar att man skall valkomna konflikt, eftersom det gynnar bade sanning utveckling och forandring, och innan vi alla kan leva i en "vacker" varld, maste det ske en konflikt, med det som vi inte kan kalla vackert, i detta fall befintlig teknik, karnkraft, vattenkraft, kolkraft, oljekraft, vindkraft, osv, att jag ochsa namner vindkraft, ar pga av dess cementerade oformaga att konkurrera med KOL, och darmed inte den typ av energi, som kan tilta varlden att ga ifran en oljebaserad ekonomi, som utarmar de fattiga, och goder de allra rikaste!

Hoppas du inser HUR jag menar, och kom ihag, att ingenting jag skriver, pa internet, ar personligt menat, enbart till den pesron jag skriver till just vid enskilt tillfalle, utan kan galla for alla var och en. Eller inte, allt ar valfritt, och ingen skall ta vad jag sager som profetia, eller sanning, eller religion.

Om jag far credit for vad jag sagt, blir jag naturligtvis glad for detta, men ofta ar det jag pratar om komplicerade sdaker, ta tex scalarvagsteknik, som har anvants sedan 70 talet for att arificiellt styra vadret pa planeten globalt, stormar, som Katrina med fler, har manipulerats, med dessa maskiner, och folk luras att tro att allt kommer fran det mystiska "global warming", "vaxthuseffekten" och bortser fran att detta ar en myt i stil med haxjakten. Igonarens tar over, men det ar solen som lyste starkare an vanligt for 800 ar sedan, de som vill kan se alla bevis for sig sjalva i filmen Global Warming Swindle, so kan ses gratis pa GoogleVideo.

http://www.greatglobalwarmingswindle.com/

Videon har:

http://www.garagetv.be/video-galerij/blancostemrecht/Th e_Great_Global_Warming_Swindle_Documentary_Film.aspx

Pga av "vanligt folks" bristande insikter, kommer vi snart betala skatt for att vi ANDAS! Detta ar inget nytt under solen dock, kungar i england tog under medeltiden betalt skatter for hur mycket ljus som slapptes in i ett hus, bevare oss val for dessa elitister, som kommer skatta oss till dods, allt for den goda saken....

Vissa ser dock debatten som en tavling i retorik, och kastar sig huvudstupa med hull och har in i vad som helst, och kan bakom sina olika nick gomma sig och slippa ta ansvar!

Till dessa kan jag bara saga: Att debbatera pa internet, ar som en stackars handikappad som deltar i handikapp OS. Nar OS ar slut, ar han fortfarande handikappad!

Skulle det inte vara for att det jag sager ar verkligt, och att jag dagligen arbetar med dessa fragor, och vagenergi i synnerhet, skulle jag inte posta alls har.

Av dessa skal, att det blir mest tjafs och trams, av hela debatten, vilket /Johan, bevisade annu en gang, han LASTE INTE ens igenom teknikbeskrivningen innan han drog igang sin debatt apparat, och har nu kommit till korta. Vinnare finns dock inte eftersom jag ser det som en stor forlust att ens behova bemota sadana korkade pastaenden som han har kommit med.

Alla forlorade, ar min slutsats, som tur ar, finns nu all info komplett, pa http://wavepartner.eu och dar slipper vi obegavade gissningar, som leder utfor ett stup/in i en bergvagg. Man kan aldrig bevisa en negation, och att bevisa att nat som aldrig har existerat, inte kan existera, gor sig komplett omojligt!

Jag har aldrig pastatt mig vara en ens det minsta korrekt debattor, jag ar innovator, ja kanske till och med en vetenskapsman, inom mitt saromrade, och som sadan, far man ta stryk, historierna om detta ar manga i varldshistrorien, och dena baksida, kanske jag aldrig kan tackla, pa onskvart satt, men jag kommer inte for den sakens skull, lata bli, man maste ta sitt ansvar, och gora det man kan, och saga det man vet, till sitt yttersta, aven om det tar emot, och skapar "problem" for andra, som bara vill ha det "mysigt"

Om vi alla lutar oss tillbaka pa detta satt, finns det ingen bortre grans for hur illa det kommer ga for flertalet av oss, idag ar samhallet vad makten har gjort det till, och receptet beskriver varre saker runt hornet, var sa saker pa denna sak. Nar man kan losa allvarliga problem och moter motstand fran makten, ser man att det inte ar slumpen som styr, med detta har jag bevis i vart arbete inom O2gruppen, dar det till och med donerats pengar i halvmiljardklassen, for att skapa motstand och hegelisk dialektik, till O2gruppen.

Denne person har ochsa satsat stora summor pengar har i Ghana, via Nordic Fund, och den jag talar om ar Bjorn Carlson, det inte manga vet om hono, ar att det var han som satte bankkrisen pa 90 talet i rullning, nar han flyttade 150 miljarder svenska kronor, till Tyska Dmarken, vilket gjorde att den foll som en sten i Marianergraven.

Han utger sig nu att vara miljovan, men det enda hans stidftelse har kommit fram till, ar att man troligast inte kan gora nat alls, eftwersom man inte vet effekterna av det som man vill gora, eg tekniska losningar pa problemet, vilket vi idag har 10 st som kan radda ostersjon, ingen av dem kostar knappt nat alls, eller drar en droppe olja, men verkar som dessa personer sager, vara farliga som Arsenik att stoppa i ostersjon.

Nasta gang ni undrar varfor det saer ut som det gor i Ostersjon, titta er i spegeln, det ar bristande stod, fran er, som ager Ostersjon, som gor att dessa kan sitta och forsta rasera miljon, och sedan hinmdra att den aterstalls, eftersom avsaknaden av protest ar total.

Folk kollar pa forboll ocg bingolotto istallet, mellan varven! Jag visste for fyra ar sedan hur oljepriserna skulle utvecvklas, och varnade alla jag kande, de SKRATTADE at mig, idag satter de kaffet i halsen, nar lanet fran banken kommer och skall betalas! Folk far lamna hus och hem och forlorar sina jobb av denna IGNORANS och oformaga att se vad som komma skall.

Nar oljan kostar ca 185 dollar per fat, stryker 70% av varldens befolkning med, pga av svalt. De har allt att tacka fran alla de /Johan, som finns darute och sprider rok och dimridaer, och inbillar "vanliga" manniskor, att allt ar normalt, och att INGET finns som kan andra nat alls.

TOTALT FEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Givetvis ar dessa /Johan (ZZZZ) smartare an vad de later visa, men detta motsager inte det faktum att denne i vart fall i princip har gjort alls slags elproduktion till en omojlighet, med sina "kostnadskalkyler" han kunde lika garna sagt att manen ar en Ost. I sana fall tar jag med en flaska rodtjut, sa vi kan ha kul! Ha det bast!

Mvh Stefan Nystrom WavePartner, O2gruppen

Posted on: 2008/8/25 13:08
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Sista info i debatten Vågenergi passagen

See User information
Har blivit Ip bannad från passagen debatt pga av detta inlägg, haha undrar om de kan stänga mig ute?

Vad är detta för åsiktspoliseri egentligen, men klart de rycker ut och räddar gamla finansmän, när sanningen kommer fram!

Posted on: 2008/8/25 13:13
Om man upprepade gånger postar osanningar, och inte rättar till dem, eg: ber om ursäkt till vederbörande, skall man bannas!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper