Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Virus, popups, bots o annat skräp!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag gillar "Spybot - Search & Destroy" http://www.spybot.info
Spybot har också en sk TeaTimer, ett resident skydd som scannar allt i realtid som ett av-skydd Som antivirusskydd kör jag NOD32 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ladda hem spybot 5 minuter innan du posta inlägget :)
Ska kolla virusprogget också, thx! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag använder NOD 32 - ooops nu poppade http://www.zoombli.com/PrimaryLanding ... 3A%20whitenouiUS%3A%20aro
upp i ett nytt fönster... Körde spybot för ett par minuter sedan. Startade sedan upp Internet Explorer igen och gick till vaken. Då fanns ett litet fönster med längst ned, ett pyttelitet: Congratulations - You Won. Jag blir inte av med det som stör. Använder Lavasoft/Ad_Aware också. Har kört några registercleaners, men de tar inte bort i freewareversioner. Det stänger också av automatisk uppdatering av XP. Spökar med Mozilla också. Jämt massa konstiga fönster som öppnas, med spel online, poker, viruslarvsajter, ofta en sajt som är"Kärleksäknare" man ska alltid klicka eller skriva på dom... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Låter som du åkt på Virtumonde
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
köp mac eller installera linux >_<. Linux e simpelt så länge din hårdvara e kompatibel och du inte spelar massa spel. Har kör linux nu på min laptop i 6 månader. Ibland måste jag starta virtuel windows för viss mjukvara som inte funkar under wine eller som det inte finns os alternativ för.
Posted on: 2008/8/26 11:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
mitt svar var ett sånt man hatar när man har problem hehe. Men seriöst installera typ VMware eller nått och testa o köra ubuntu, om du gillar det så e det bara o installera det på riktigt och köra windows i vm.
Posted on: 2008/8/26 11:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det kan det vara. Jag gick till: http://se.pcthreat.com/parasitebyid-9se.html Laddade då ned det som står där: "Ladda hem VirtuMonde infektion scanner" Vilket är en bluff. Det som tas hem är programmet SpyHunter. Jag körde det iallafall - efteråt så står det att tryck "Remove infections" - men då poppar det upp att man måste registrera = köpa programmet. Kanske något virusprogram har en separat exe-fil för att ta bort "Virtumonde"? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Enligt programmet här som jag körde:
http://www.softpedia.com/progDownload/VundoFix-Download-33165.html så har jag inte VirtuMonde. SpyHunter tyckte sig hitta massa saker, men VirtuMonde listades inte med. NOD 32 verkar tunt..., eller? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har inte sett något program som tar bort Virtumonde...
PC Tools Spyware Doctor kan vara till viss hjälp dock, men det måste reggas... http://www.pctools.com/spyware-doctor-antivirus/ Username: Vaken punkt se Reg code: GR7JKH-NU7PH2-7TYKNA-0G9J1J-WNWXDP-ZZ09C0 Tyvärr fungerar bara koden ett tag ![]() NOD32 tunt? NOD32 tar väldigt lite resurser och ger ett bra skydd... Kondomer är också tunna... Tänk på det! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
ok, tack ska testa det. Ser att det är ju faktiskt featured hos Dr Pill - DrKlots kollega. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Själv använder jag Avast som virusprogram. Fungerar utmärkt
Finns att ladda ner gratis på följande sida: http://www.download.com/1770-2001_4-0 ... ype=downloads&query=avast
Posted on: 2008/8/26 14:13
|
|||
|
/
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
VundoFix var bra... Men man fick pillra lite själv i registret och starta i felsäkert läge
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Efter att jag började använda tillägget Noscript till Firefox så har antalet spyware och andra oönskade saker på min dator minskat rejält.
Noscript frågar varje gång du går in på en ny sida om du vill köra de skript som körs på sidna och du kan välja att aktivera eller avaktivera dom hur du vill. Alla sidor kör ju minst ett skript men testa att gå in på aftonbladet.se t.ex. De har ett tiotal skript igång med skit. Jag har stängt av alla utom huvudsidan och allt ser likadant ut ändå. Sen brukar jag skanna med Spywaredoctor en gång i veckan. Virtumonde hade jag förut, det gick inte att få bort. Skiten blockerade sidor för mig med så jag fick installera om. Nu har jag nåt som heter Trojan.vundo som jag tagit bort massor av gånger men skiten kommer tillbaka ändå. Mitt virusprogram sätter den i karantän men det hade varit intressant att veta var skiten kommer ifrån. De som tillverkar all jävla skit borde få pungen avskuren med en rostig sked.
Posted on: 2008/8/28 1:20
|
|||
|
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Killawife: Testa VundoFix... Det tog dessutom bort VirtuMunde också med några omstarter i felsäkert läge och , lite registerpillrande
http://vundofix.atribune.org/ |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vundofix hittade inget virtumunde - men PC-Tools Spyware Doctor sa att jag hade virtumunde vi genomsökning. Den tog bort det.
Det poppar fortfarande upp fönster, men verkar ändå bättre. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om det fortfarande poppar upp infekterar VirtuMonde sig själv... Gamla versioner infiltrerar winlogon.exe, medans nyare infiltrerar lsass.exe och är betydligt svårare att bli av med...
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Direkt efter att jag skrivit förra posten så poppad ett nytt fönster upp.
NOD 32 blockerade och meddelade att det var virtumunde där. Jag har det väl fortfarande. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Gick hit: http://vundofix.atribune.org/
Installerade o scanna hd:n, fick sen en massa virus, av det progget, enligt spybot då. Det ena släpper in det andra, o de tredje förstör det första o så vidare. Som vanligt! Tycker det e dags för linux helt o hållet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
NOD 32 som anti virus prog är populärt...
Posted on: 2008/8/28 13:46
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har länge odlat min egen lilla konspirationsteori, nämligen att det är de som gör och säljer alla dessa Antispyware och antivirusprogram som sitter och tillverkar skiten som de sen ska fixa.
Det är lite som den Haegelianska agendan: Vi skapar ett problem "Virus" Folk gnäller över problemet "Satan!" Vi erbjuder dem en lösning "Antivirus $9.99" Jävla svin är vad dom är.
Posted on: 2008/9/1 1:02
|
|||
|
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ingen konspirationsteori...
Flera gånger har virusmakare åkt fast som jobbat på AV-företag... Många virusmakare börjar jobba med antivirus eftersom detta är deras intresse... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Linux, linux, linux...
Inget sånt skit som virus & spyware, alla program 100% gratis. Ingen satanist som VD för företaget... |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login