Vakencorner
|
General förvirring hos människor nu för tiden. Admins läs denna.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ingen personligt påhopp, mer som verkligheten som jag ser det...
De flesta av oss är född i en rörigt krigsläge. De socialla vapen som används mot individen är ibland subtila, de är psychologiska och fysiska. Psykopaten har blivit mer och mer normen, de "upplysta" lyder av själv godhet och egoismen. Oavsett hur mycket vi försöka göra något tillsammans har vi kvarrester av de socialla vapen, de har funnits länge, genom tiden. Fällen är komplex, fast den enkla lösningen finns i nuet. Vad vi välja GÖRA gör störste skillnad. Intentioner, teorier och ider är värdelösa om de inte bygga en användbar alternativ lösning nu. Att vara EMOT är lätt och förståligt. Att då vara "medvetna" om problemmen vi är emot, fast göra samma sak är mindre lätt att förlåta. Brist på kreativa tankar är förståligt i vår tid, räddsla mot det nya är en urgammal vapen, och rester finns kvar. Man fastnar mycket i att titta, analysera mycket som vi inte har kontroll över, 9-11, NWO, ELITEN, Politiska korruption osv... Lösningar med sådana är komplexa, vi kommer ALDRIG veta "sanningen" om sådana, det går inte. They are RED HERRINGS. http://en.wikipedia.org/wiki/Red_herring Egoismen vill skydda sig själv genom att vara "unikt i assosiationer" med andra. Egon vill hitta en grupp med lika-tänkande människor och även påpeka hur "Vi" är inte som "De". Förr att "VI" är alltid de rätta. Och så det går.... Jag känner många av mina grannar, och träffa människor lokallt för att hitta lösningar i alternativen vi kan skapa. Hur många här kan säger samma sak? Jag menar inte i självgodhet, jag skiter egentligen i VAD jag gör, men syftet är att visa att vi kan, faktum är att jag tappar förtroende för mina med människor under tiden. Många "Orka Inte" dagligen.... Orka inte lär känna grannar, familjen osv, Orkar inte hjälpa någon NU, I NUET.... Tiden är allt vi har i livet, och vi upplever och leva livet nu. Inget nytt där. Sen 2004 har jag lärt mig mycket på vaken's forummet, är väldigt tacksamma för att det finns människor som vill dela med sig sina ider. Det finns människor som jobba hårt för att göra de jobben som behövs, och under tiden har det varit bara mer och mer att göra verkar det som. De står ute i alla väder, pratar, argumenterar, visa och sälja filmer och ge information. Det gör flera mitt i Krigsläget, i det moderna sammhället vi lever i. Är det då inte lite märkligt med vaken i kontexten av "fri-tänkande" individer som sprider kunskapen om "korruption och felen", på ett sett uppreppa samma problemmen som "vi" då har under alla åren analyserat? Det är ganska enkelt egentligen: Ett FÅTAL individer som vill HÄRSKA över en majoritet, och Räddsla styr. Det är den enkla situation i Stater och övriga sällskap och kulturer som ledde till problemmen, grundstenerna. För att kommer med kritik mot sådana är jätte bra, men, att SJÄLVA lyder under det är förståligt ( vi är alla födde / skadade i krigsläget) och vissa neuroser och psykopati kan väl uppstår. Då ska vi står lite ifrån kontexten, titta objektivt och täanka kritiskt och logiskt om vad vi har gjort, motivationen (räddsla eller kärlek) och om det är räddsla styrde, hitta på ett bättre alternativt. Jag tror att Non Violent kommunikation kan vara en bra lösning här, som regel. Och med rakt kommunikation, bra tydligt kommunikation, relevanta ider i kontexten av problemmet osv. Och själv kritik. Jag är ingen expert själv, fast livet för mig är en "learning journey" och en healing process tom. Det måste vara så, annars risken är då att Jag (vi) hammnar i den Elit skapade "problemmen" om och om igen, utan en lösning. Det är en sak att ser ett brinnande hus och bara går vidare, att skrika och peka mot ett brinnande hus och går vidare eller att skrika peka mot ett brinnande hus, kontakta brankåren, stanna kvar och hjälpa så gott man kan. Att GÖRA någonting. I kontexten av Sanningens Rörelsen har vi nått informations apexet för länge sen kring de "Kärn-Ämnen" som oftast i Svea Riket finns långt ifrån oss själva (ganska bekväm eller hur?). Även att de flesta "vakna" vet väl att det finns gott om korruption skandaler och "onda människor" här. Vi har mycket information. Samlats. Vad isf är syftet då? Samla mer information i bättre detalj om hur hemskt det är och har varit eller sägs skulle kunna vara? Och ska vi då lyda under samma sorts grundstrukture som Eliten själva, med utvalda språkrör, ansvariga, fast utan ens en demokratiska process i öppethet? Hur då vet vi att vi är inte plötsligt inblandade i något process som liknar den vi en gång i tiden var emot och vad säger det om oss inblandade isf? Hur skall den fritänkade människa med Icke Vålds Kommunikation kunna berarbeta och ta emot kritik? Hur vet vi att de med ansvar är tillräkligt kompetent, och vad är då "Checks and balances" emot korruption och censur i en icke vålds kontext? Finns det någon moralismen som isf är rädd om den allmänna Disney Bonniers versionen av information dissemination? Finns det människor som är villig att styra och förtrycka andras ider och åsikter utan någon logik och respektfullt förklaring? Finns det åtgärder isf vi har råkat ut för hykleri, mindrevärdskomplex och blunda för "elefanten i vardagsrummet"? Har det delsvis blivit ett lite social club med eget ELIT som då styr mest och bestämmer? Är vi blinda / för rädda att försöka med ett nytt sätt utöver den vi har präglats under mest av våran liv, de sociopatiska psykologiska vapen som finns alltid runt omkring oss? Har vi blivit förlammade och självgoda i en liten klique fast vi ser runt omkring oss att "därborta" göra "andra" mycket mer än vi kan, och isf varför? Vad är då orsaken till att det ser ut som det gör? Nyss var jag med om en liten klantig grej, jag gjorde lite fel i ett försök att förmedla information, en nyhet som var väldigt viktigt för många människor, så tycker jag och författaren. Jag hade gjort fel i HUR jag la upp artikeln, den blev ändrats med en Titel som var långt ifrån kontexten, bilder bortagna utan någon kontakt. Jag vill inte blåser upp denna till något stort, det är små-potatis egentligen, men det är en symptom av någonting, och synd tycker jag..... Det är inte första gången det skedde så där, och varje gång blir jag påminnde om att det saknas något grundligt mänsklighet i hur jag möttes av "bestämmande" människor som vet "bättre" än mig, som hänvissa mig till någon general beskrivning om hur en "VI" då bestämmer över vad ska synas eller inte. Lika som en Soviet Politburo.... fast mycket snällare. Och det är "de" också. Snälla trevliga människor (för det mesta, TROR jag eftersom jag vet inte VEM de är, kanske bara en människor med flera handles?) men syftet är på något sätt bra... But good intentions pave the way to hell...... för att problemmet är DOGMATISKT och AKTORIKTÄRT. Som Miljö rörelsen ungefär- Jag är inte EMOT att vi tar ansvar, men ANSVAR och Aktoritär kan aldrig blandas ihop i det syftet "vi" eller jag är ut efter. Frihet, välvilja med ANSVAR. På det sätet kunde vi rensa upp mycket hatiskt och racistiskt inägg här, med TYDLIGA reglar, och åtgärder... Och i det hela, även med de goda medmänniskor jag har träffats här, tappar jag förtroende genom denna opersonligt bemöttelse. Varför det finns kvar kan jag bara spekulera om, fast det är väl RÄDDSLOR styrd. Och då tar jag ett steg tillbacka.... De som är Ansvariga, med det sista ordet, är säkerligen härliga godtrogna människor, för det mesta, men någonstans finns det ett förtåelse att i grunden är inte "vaken" så sund som det börde vara efter allt information och förståelse, för att i praktiken finns en kvarstående struktur som präglas av ren PATRIARKAT och symptomen av de socialla vapen vi lever i och under dagligen. Med min öppethet är det väl frågan om hur kall bemötat jag kommer vara, inlägget kan väl tolkas of "NÅGONS" som krankande och tas bort, andra skulle vara tysta om det även om de inte håller med, och andra kommer tänka att det var väl bra att jag tar upp frågor som jag gör. Jag gör detta med syftet att vara hjälpsam, att påpeka lite onödiga fel här som har till grund stora konsekvensar BARA för att "VI" skall inte hålla på som "DE" Eliten osv, vet ska vet bättre och vi ska visa lösning i NUET annars är det tids för driv, kanske ett skämt och bortkastat tid och energi. Så tycker och upplevar jag. Har jag helt fel eller? Värt att diskutera? Ha det gott, do the best you can with what you have, NOW. Kram M
Posted on: 2011/12/14 21:18
Edited by Bill DeBerg on 2011/12/14 21:56:05
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Re: General förvirring hos människor nu för tiden. Admins läs denna.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Många tankeväckare i ditt inlägg, som du säger så är VI och DOM en av styrmedlen människor utsatts för länge, så mitt bidrag som hjälpt mig att fjärma mig från detta är att förstå att vill man beskriva någon så är det dennes egenskaper/handlingar som är intressanta och inte som idag hudfärg, tro, åsikt mm.
Detta är en tankeslinga som är värd att överväga i den ständiga utvecklingen ett jordeliv är tänkt att vara. http://www.sevenstarhand.org/archives/twospirits.html Håller med om att majoriteten är både mentalt och fysiskt förlamade i ens närområde, min erfarenhet än så länge är att det inte går att tvinga människor till eftertanke, samarbete och insikt om ens handlingars konsekvenser för en själv, omgivningen och nästkommande generationers plattform för att avnjuta ett jordeliv. Iom att den sociala programmeringen håller ett järngrepp på många så kanske det kan va en ide att för övnings skull titta på exempel där människor utanför den såkallade "västerländska civilationen" och hur dom försökt lösa sina gemensamma förehavanden. The third universal theory The law of the Somalis Aboriginers syn på tillvaron andra så kallade naturfolk För det finns inget system som nånsin funkat, alla har klickat och vi kanske kan ana att det kan bero på att vi glömt vilka vi är och att de flesta vill slippa ta fullständigt ansvar för sina tankar/handlingar och skylla på en yttre källa, dessa finns det gott om HeHe Det är ingen ide att lappa och laga det som är fundamentalt undermånligt, så när en kritisk massa tar fullt ansvar för sina medmänniskors välbefinnande och inte sig själv då kanske man befinner sig på en väg som kan göra detta jordeliv mindre frustrerande. Titta på en del funktioner i en bikupa, visst det är hierarki men det är inte ondska som kännetecknar drottningen, utan väl utprovade "system" där varje individ osjälviskt bidrar "HaHa" till samhällets välbefinnande. Likaså vår egen kropp, signaler skickas från centralen till olika avdelningar som i sin tur utför viktiga uppgifter mm. Apråpå att göra samma misstag gång på gång, försök undvika ordet ELITEN, NWO mm. För det verkar som att dom självvalda lekledarna i detta gigantiska monopolspel stärks av att kallas elit. NWO är predictive programming osv. Money junkies kan va ett alternativ och NWO ett gäng dårars våta dröm eller så, va vet jag. Ska man för demonstrations skull visa att det är möjligt med en bättre väg är det rimligt att samla några likasinnade för själva starten, sen e ju tanken att de som sitter på gärsgårn kan komma på praktiskt studiebesök och utan påverkan själva känna om alternativet är bättre än det serverade dödsspiralsystemet vi erfar nu. Öppen för att delta i praktiska övningar som gynnar alla på denna planet inklusive mig själv och inte som idag där ett självvalt fåtal parasiterar på alla andra. Så om vi kan lägga egot åt sidan lite mer bestämt och oftare och går in för att finna en bättre väg för oss alla så är väl inte frågan om utan hur snart. Lev väl.
Posted on: 2011/12/15 6:06
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login