Vakencorner
|
Re: Iakttagelse
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
När man står för nära så ser man inte problemen, då är man en del av dom. Därför så beskådar jag allt, ibland från väldigt långt håll, räknar med mig själv som en drulle i högen. Då kommer man någonvart samt att man ser vad som är vad och vart det leder.
Kallas även andligt seende! I anda av, - "Eagle" / ditt högre jag etc - Därav ögat på pyramiden uppfattar jag det som. Ju mer man backar tillbaka, ju högre upp kommer man, till slut ser man utan att referera till känslor, då finner man! Andligt - Iaktta världen och sig själv på avstånd! (Den heliga Anden joinar man då, i anda som) Må så väl! ( Trevlig tråd, tackar )
Posted on: 2012/1/18 14:24
Edited by iwarrior on 2012/1/18 14:59:53
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tack, detsamma.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kan samtidigt ta tillfället i akt att råda var och en att lyssna på Sibelius' violinkonsert.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kör på den här också, den innehåller healing för den som är mottagbar: http://www.mepprograms.org/lorena_1_mixdown.mp3
Lite halvtaskig inspelning, låter i alla fall nåt... Får kolla in det Du rek. Tack!
Posted on: 2012/1/18 16:48
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den här är bättre, nåt att läsa samtidigt...
Dock inte riktigt klar med texten ännu, får klämma fram en 2.0 sen! Tänkte att det passade in i beskådande tankar.
Posted on: 2012/1/18 21:02
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
(Ljuva ord av Thoreau som bara måste delges:)
Som om man kunde döda tiden utan att såra evigheten. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login