vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Medicinrester i Stockholms dricksvatten
http://www.expressen.se/index.jsp?a=287708

Hur sjukt får det bli? Detta gäller bara Stockholm. Hur ser det ut i resten av landet? De uppger att det kan finnas uppemot 12 000 medicinrester i vårt dricksvatten!! Tänk er allt p-piller man kan få i sig, och hur bra är det när man är av manligt kön att äta kvinnligt könshormon?

Jag ska nu endast dricka källvatten i så stor mån och försöka spara ihop lite pengar till en vattendestillator. Någon som har bra tips på bra och billiga sådana? Här finns, men det är dyrt: http://www.vinofino.se/

Ja, idag drack jag lite blodtryckssänkande blandat med alzhaimermedicin och kanske lite magsårsmedicin.....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Medicinrester i Stockholms dricksvatten
jag såg en likadan artickel i metro i fredags, en liten gömd sådan.
Varför skriver man en sån viktig nyhet för allmänheten så gömt i en tidning..!??!
stockholms vattnet skulle bla innehålla små mängder Sobril, lugnande, anti deprimerande osv..

varför tar aldrig kanin hålet slut`?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En annan fråga är hur man kan veta att dom inte har tillsatt det till vattnet, att det skulle vara rester av folks mediciner är en teori, men jag skulle kunna tänka mig illuminati som tillsätter lite valium och annat för att hålla folket lugna och fina, dricker inte kranvatten så ofta själv, det smakar ju verkligen skit i många fall.

Posted on: 2005/5/23 11:09

Anonym
I andra länder tillsätter Illuminati fluor i vattnet. Tony Blair föreslog för något år sedan, vet inte om det genomfördes, att tillsätta fluor i Englands dricksvatten. Han sa att det var för "folkhälsan". Ja jo, Hitler gav ju sina politiska fångar fluor i vattnet för att hålla dem dumma i huvudet.

See User information
Är det i sådana mängder att det kommer påverka mig nämnvärt?

Posted on: 2005/6/1 7:33
Jag står här mitt i gatan som om jag blivit lam
Ser alla människorna som myrorna här på sta’n
Alla verkar veta vart precis dom ska nånstans
Och så plötsligt blir det folktomt och jag står ensam kvar

See User information
När det gäller gifter av olika slag i mat och dryck och läkemedel så är den mängd du får i dig offta ganska harmlös om du ser på en enskild dos.

Det är när man räknar på akumulativa effekter som man tydligt kan se samband mellan ett långvarigt intag av flera gifter och försämrad hälsa.

Det är svårt att se effekterna tydligt iom att du får i det så mycket olika gifter hela tiden och inte gärna kan gämföra din hälsa till om du inte tagit dessa gifter.

Själv försöker jag hela tiden äta det som jag tror är nyttigast, men samtidigt inte nojja över att jag skulle dö utan att sätta i sig en påse godis, oavsätt hur mycket skit dom har i den...

Posted on: 2005/6/1 8:37

See User information
Nej det är nog sant, att noja är farligt och att ständigt ha oro, pajar mer än gifterna, men man bör vara observant, mest tex mot
1)aspartam
2)fluor
3)natriumglutamat

även nya sötningsmedel bör man undvika, bättre då att äta de gamla klassiska sötade med socker eftersom socker är ett naturligt ämne, så länge man håller vikten, dvs håller det totala kaloriintaget nere är det ingen större fara, men som man kan säga "en burk aspartam om dan, gör hjärnan tam och lam"

Posted on: 2005/6/8 9:33

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper