vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Homolobbyn lever tack vare våra döda släktingar

See User information
STATEN FINANSIERAR HOMOSEXUELL FRITIDSGÅRD MED PENGAR FRÅN AVLIDNA SVENSKAR

Nyligen öppnade RFSL en fritidsgård på Sveavägen i Stockholm där syftet är att rekrytera barn och ungdomar till hbt-världen. Detta projekt, Egalia, finansieras till stor del av staten som för ändamålet tillskansat sig drygt en halv miljon kronor från avlidna svenskar.

Homolobbyn rekryterar bland barn och ungdomar
Allmänna arvsfonden, som styrs av myndigheten Arvsfondsdelegationen, har beslutat att i år finansiera homosexlobbyns nya plattform för rekrytering av barn och ungdomar med 450 000 kronor. Dessa barn och ungdomar vill man locka in i hbt-världen (homo-, bi- och transsexuella) där RFSL ska hjälpa dem att "skapa sin identitet". Med tanke på att flera av RFSL:s förgrundsgestalter avslöjats som pedofiler är detta ett minst sagt suspekt beslut från Allmänna arvsfonden.

Allmänna arvsfonden genompolitiserad
Man kan fråga sig om någon av dessa intet ont anande svenskar som nu gått ur tiden verkligen önskade att deras sista besparingar skulle hamna hos en organisation [RFSL] med dömda pedofiler. Kanske skrev man inget testamente utan litade på att Allmänna arvsfonden skulle förvalta pengarna på ett bra sätt.

Men i takt med att förstörelsen av Sverige ökat har Allmänna arvsfonden anpassat sig till de rådande politiska vindarna samtidigt som man tillsatt lakejer på ledande styrelseposter. Allmänna arvsfonden är idag en genompolitiserad organisation där avlidna svenskars pengar kommit att användas till finansiering av homosexlobbyns frontorganisationer, främjande av mångkultur och bekämpande av nationalism.

Allmännyttigt ändamål?
Men detta var givetvis inte syftet när Allmänna arvsfonden inrättades. Fonden kom till 1928 när riksdagen avskaffade arvsrätten för kusiner och avlägsna släktingar. Egendom från en avliden som inte skrivit testamente och saknat nära släktingar, skulle tillfalla Allmänna arvsfonden som i sin tur skulle fördela pengarna i allmännyttiga ändamål, dvs. sådant som hela samhället skulle tjäna på och ha tillgång till. Att använda sig av avlidna svenskars pengar för att finansiera en fritidsgård för enbart sexuellt avvikande är varken allmännyttigt eller moraliskt försvarbart.

Posted on: 2007/2/10 18:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Homolobbyn lever tack vare våra döda släktingar
Det torde stimulera folk att skriva sina testamenten, jag skulle inte vilja att mina pengar gick till att packa bajs.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag läste någonstans att det skulle vara äldre bögar med som skulle gå omkring som levande "reklamnissar för möjliga homoförebilder" för dom yngre fungera som någon slags mentor eller vad man ska säga.
Fy fan vad äckligt sjukt!

Jag är säker på att detta kommer bli en väldig innegrej precis som "gayklubbar" och oavsett om man är bi/homo eller straight för man vill ju ditt och "testa" för vilka festar bättre en homos?

Jag har själv varit på "Gretas Gayklubb" i Göteborg och kan säga att det var vidrigt där, män och transvisiter kom fram till en och trodde man ville hångla bara för man var där typ.
men det är väl därför man går dit för vad är annars syftet med en gayklubb det är klart man går dit för att få sex eller hitta kärleken.

Dock var jag där med mina vänner och en av dom var bög så då får man ju som vanligt acceptera minoriten

Anonym
Sen vann ju the ark" shlagerfestivalen oxå" och hade en "nakenchok" och dessa jävla nakenchoker är ju varje jävla år.
jag skulle bli chokad om någon kunde lägga ner sina obsena upptrådanden och dess primitiva hoppanden på scenen
föra året var det väl två tranvister som "chokade" oss?

jag gillar det "sillstryparen" sjunger om melodifestivalen

See User information
Quote:

maggot wrote:
Sen vann ju the ark" shlagerfestivalen oxå" och hade en "nakenchok" och dessa jävla nakenchoker är ju varje jävla år.
jag skulle bli chokad om någon kunde lägga ner sina obsena upptrådanden och dess primitiva hoppanden på scenen
föra året var det väl två tranvister som "chokade" oss?

jag gillar det "sillstryparen" sjunger om melodifestivalen

"Primitiva hoppanden"!! Ha! Ha! Ha!
Maggot, du börjar ju låta som en surmulen pensionär.

Fast jag tycker de såg rätt löjliga ut och låten var sannerligen ingenting att hänga i granen.

Den enda bra låten var väl tjejen med balladen, resten var pinsamt uselt, möjligen med undantag av gamle coolingen Svante, men Anne-lie Rydé som sjöng med honom står jag fan inte ut med.

Posted on: 2007/2/10 23:19
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
hahaha det var fan det bästa någon snällaste någon sagt till mig på länge.

jag brukar ofta komma bättre överens med människor över 40 en under om ja ska vara ärlig

See User information
Jag brukar komma bra överens med människor i alla åldrar, så länge de har humor och ett någorlunda öppet sinne.

Men det är sannerligen sorgligt att vi inte förstår att ta tillvara våra äldres erfarenheter och livsberättelser bättre. Idag är de flesta så jävla stressade att de knappt orkar umgås med gamla människor känns det som.

Posted on: 2007/2/10 23:30

Anonym
Min generation (de förklylda = 20+) är de svåraste att prata med sånt här om men det är en generation som vill tycka väldigt mycket men tycker igentligen ingenting och tänker ungefär det samma

See User information
Det är lite lustigt, men jag upplever det ofta precis tvärtom. Häromveckan hade jag ett intressant samtal med en ny vikarie på jobbet som var 23 bast. Intelligent kille med öppet sinne som gärna tog emot ett exemplar av Terrorstorm/Loose Change. De flesta över 30 är så fastlåsta i sin programmering att de instinktivt slår ifrån sig eller stänger av om någon presenterar en världsbild som går emot den officiella, upplever jag det som.

Antingen ser man skräcken lysa i deras ögon eller så kommer det klassiska hånleendet fram. Jag sa nyligen till en kille på runt 30 som pratade om 11 september att jag var övertygad att Bushregimen själva låg bakom. Då svarade han att han blev upprörd, han tyckte det lät heltokigt.

Han skulle bara veta vad de verkligen planerade tänkte jag. Det är lite skrämmande hur taskigt insatta folk faktiskt är i hur USA:s regim finansierat, utbildat och skapat terror och statskupper genom historien. De har aldrig haft några problem med att slakta folk för att tillgodose sina egna intressen.

Posted on: 2007/2/10 23:44

Anonym
Ja men va fan, kräv en lagändring och bli åtalade för hets emot bajsbackare.

See User information
Quote:

maggot wrote:
hahaha det var fan det bästa någon snällaste någon sagt till mig på länge.

jag brukar ofta komma bättre överens med människor över 40 en under om ja ska vara ärlig

Maggot du står på god fot med Bilderberggruppen också hörde jag , de brukar vara över 40 där , Bohemian Grove nästa ?
Får du ingen inbjudan till nästa möte får du Bullhorna utanför och be om en intervju med Bildt eller Reinfeldt eller Kissinger.
Bjud på öl o lite sill lr räkmacker som sanningsserum.

Posted on: 2007/2/11 4:32

Anonym
Och till bohemian grove så skeppar de in drivor av manliga prostuerade, i en sådan omfattning så det står tom. i LA. Times och Washington Times. Skullle du låta såfana person ens ta hand om din hund?

Anonym
Quote:

Maggot du står på god fot med Bilderberggruppen också hörde jag , de brukar vara över 40 där , Bohemian Grove nästa ?
Får du ingen inbjudan till nästa möte får du Bullhorna utanför och be om en intervju med Bildt eller Reinfeldt eller Kissinger.
Bjud på öl o lite sill lr räkmacker som sanningsserum.

jodå men jag har faktiskt ätit mat med frimurarna i göteborg oxå
jag pratar inte så bra engelska eller tyska så jag kan inte intervjua kissinger

Anonym
"Den enda bra låten var väl tjejen med balladen, resten var pinsamt uselt, möjligen med undantag av gamle coolingen Svante, men Anne-lie Rydé som sjöng med honom står jag fan inte ut med."

HAHA coolingen svante? en 70-åring med fönat hår?
Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket åt en melodifestival som detta året

Anonym
Bjornir!

Hur i helvete lyckades du få in Svante Turesson i denna tråd?

Anonym
hehe det står på sida 1 i den här tåden :D

Anonym
Bjornir!

Nej jag fattar ändå inte... menar du att gamle trummisen Svante är gay?

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Bjornir!

Nej jag fattar ändå inte... menar du att gamle trummisen Svante är gay?

Nej inte är väl han gay.
Jag svarade bara på det i och med att jag skrattade så när jag såg honom i hans fönade hår.

Ingenting som har med tråden att göra egentligen.
.

Anonym
Ring Kapten Stofil på momangen, sånt här går inte för sig!
http://www.kaptenstofil.net

Anonym
Politiker trängdes på gayfesten och vem vann gaytävnlingen tror ni?

http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,999966,00.html

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper