vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

LÖSNINGAR. Samla ideer hit!

See User information
Hej.

Oftaste märker många att vi lägga upp information om olicka problem. Vi är bra på att beskriva, analysera och även förstarka problemmen genom att vara så fucking fokuserade på de.

Här tänkte jag att vi kunde då samla och fokusera på lösningar.
Positiva kreativa ideer som ledar till bla alternativa handlingar i det här livet med varandra.

Ingen argument om VAD och hur, men att vara öppna till förslag som INTE hör till det "vanliga" i sammhället kring ekonomi, resursar, skydd, lagar, det sociala.

Jag har det för mig att en stor del av lösningar ligger i att bor "off grid" google search off grid

Och att mer och mer ta hand om varandra, odla egen mat, osv.

Personligt tycker jag att börjar med en ekonomisk förening, samla pengar och köpa mark / gård, starta en skola etc bode vara ett bra steg.

Va tycker ni andra här?

Och snälla, det ska inte vara en plats för kritik, tråden ska vara "förskande" so please keep comments and suggestions orientated towards understanding.

Mark

Posted on: 2007/10/31 11:36
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: LÖSNINGAR. Samla ideer hit!

See User information

Posted on: 2007/10/31 13:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2007/10/31 14:00
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Motivational inspirational videos?

Wayne Dyer - Power of Intention pt 1
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=1

Check out Tony Robbins as well.

Posted on: 2007/10/31 14:13
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Ser man inte redan vart det barkar hän nu... olika tips/lösningar/svar...

Hur är det möjligt att ha en "lösning", och föreslå den till andra, om inte först "problemet" är förstått?

Posted on: 2007/10/31 14:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
mina lösningar är, sluta arbeta för systemet, om möjligt fuska och sno så mycket du kan av staten, betala aldrig skatt, bo så billigt som möjligt, för att inte göda bostadsbolag, försök gå samman och odla egen mat, gå samman, köp land tillsammans., bör vara i skåne då, så att det inte är för kort odlingssäsong.

Posted on: 2007/10/31 15:28
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

Steffo skrev:
mina lösningar är, sluta arbeta för systemet, om möjligt fuska och sno så mycket du kan av staten, betala aldrig skatt, bo så billigt som möjligt, för att inte göda bostadsbolag, försök gå samman och odla egen mat, gå samman, köp land tillsammans., bör vara i skåne då, så att det inte är för kort odlingssäsong.

Skåne har väl odlingsklimat 1 eller?

Zon ett kallas det för?

Posted on: 2007/11/7 16:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

novax skrev:
Ser man inte redan vart det barkar hän nu... olika tips/lösningar/svar...

Hur är det möjligt att ha en "lösning", och föreslå den till andra, om inte först "problemet" är förstått?

Här vill jag inte har argument tack, finns många andra platser på forummet för detta.

Men, du får gärna berätta nånting som du själv tycker är en lösning till nånting DU defineras som ett "problem" ; )

Posted on: 2007/11/7 16:29
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Jag bor i skåne, här finns mycket åkrar o så, så jag antar att det är odlings klimat, iaf halva året :)

Men alla lösningar behöver inte vara så radikala, det kan finnas så många små saker man kan göra för att förbättra det lite.

Vad sägs om att bara säga en snäll sak till någon man inte känner?
Hjälpa någon utan att själv vilja ha något tillbaka?

En annan viktig sak man kan göra, som vaken.se gör, är ju bara att sprida information och värva mer folk till "frihetskampen".

Men jag tror man kan göra mycket genom bara småsaker.

Om man ska snacka ärligt, hur många här är redo att imorn släppa allt ni har och flytta ut "off grid". Jag hade nog inte klarat att släppa allt bara sådär

Posted on: 2007/11/7 16:40
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Just det, små saker, pratar, hjälpa till osv

Kan man odla grönkål året runt DÄRNERA?

Kan ni odla mat hela året?

Posted on: 2007/11/7 16:49
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Nej inte hela året. Det blir ändå snö och så på vintern. Men man kan odla mycket på sommaren som räcker året runnt :)

Posted on: 2007/11/7 16:57

Anonym
Lorax: GOOD POINT.

Jag väljer att rycka tag i det lila snöret du lade ut...

Anthony Robbins... = arbeta på DIG SJÄLV.

Jag är så övertygad om att det är det VIKTIGASTE du kan göra, alla kategorier.

Anthony Robbins har inspirerat mig till att lyckas genomföra saker jag aldrig hade genomfört annars.

Det finns fler exempel, men Robbins är en bra början.

Hans Personal Power II och Get The Edge är 110% jävlaranamma med fötterna på jorden, på något outgrundligt vis lyckas han hålla sig på rätt sida om "obnoxious" i sina rants and raves...

See User information
Allt mänskligt arbete är en eller flera processer som tid och rum samverkar eller motverkar verksamhetens framtida avsikter och mål, med att ta del av det som händer långt bort inte lokalt i EU.

Vaken tänker och studerar när, var, hur och varför ett helt vanligt fiskstim klarar av att ändra kollektiv riktning ”momentant” i tid och rum på verksamhetens alla lokala resurser och producerade resultat utan behov av EN lokal makthavare med mentalt tänk!

Posted on: 2007/11/7 17:22

See User information
Lösningen är att förändra/utveckla KUNSKAP hos vakna enskilda fysiska personer, som vill, kan och vågar värdera vem som har enskild MAKT, på den inre gemensamma marknaden lokalt i EU.

Posted on: 2007/11/7 17:29

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Hej.

Oftaste märker många att vi lägga upp information om olicka problem. Vi är bra på att beskriva, analysera och även förstarka problemmen genom att vara så fucking fokuserade på de.

Här tänkte jag att vi kunde då samla och fokusera på lösningar.
Positiva kreativa ideer som ledar till bla alternativa handlingar i det här livet med varandra.

Ingen argument om VAD och hur, men att vara öppna till förslag som INTE hör till det "vanliga" i sammhället kring ekonomi, resursar, skydd, lagar, det sociala.

Jag har det för mig att en stor del av lösningar ligger i att bor "off grid" google search off grid

Och att mer och mer ta hand om varandra, odla egen mat, osv.

Personligt tycker jag att börjar med en ekonomisk förening, samla pengar och köpa mark / gård, starta en skola etc bode vara ett bra steg.

Va tycker ni andra här?

Och snälla, det ska inte vara en plats för kritik, tråden ska vara "förskande" so please keep comments and suggestions orientated towards understanding.

Mark

allmännyttig stiftelse eller ideel förening är bättre än ekonomisk förening, eftersom dessa är skattebefriade.

Dessutom finns inga lagar som styr ideella föreningar, en ekonomisk förening är ungefär samma som ett företag, bara ägandet skiljer vad jag vet. Stiftelser har ingen insyn i, inte ens staten, så det kan vara bra om man vill vara inkognito.

Posted on: 2007/11/7 20:12
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Quote:

goinghome skrev:
Lorax: GOOD POINT.

Jag väljer att rycka tag i det lila snöret du lade ut...

Anthony Robbins... = arbeta på DIG SJÄLV.

Jag är så övertygad om att det är det VIKTIGASTE du kan göra, alla kategorier.

Anthony Robbins har inspirerat mig till att lyckas genomföra saker jag aldrig hade genomfört annars.

Det finns fler exempel, men Robbins är en bra början.

Hans Personal Power II och Get The Edge är 110% jävlaranamma med fötterna på jorden, på något outgrundligt vis lyckas han hålla sig på rätt sida om "obnoxious" i sina rants and raves...

Jag håller med!

Det socialla är väldigt viktig, och att vara skapande.

Så, den där med Ideel Förening kan vara bättre?

Rent ekonomiskt?

Med skatt osv?

Men är det inte så att man ska använder alla pengar under ett årslopp?

Eller?

Posted on: 2007/11/11 20:39
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Här finns folk med lösningar

www.alternativ.nu

Men de flesta som befinner sig där fattar inte problemet...

Men vissa gör det!

Jag arbetar på en artikel om detta, hoppas bli klar innan jul.

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Här finns folk med lösningar

www.alternativ.nu

Men de flesta som befinner sig där fattar inte problemet...

Men vissa gör det!

Jag arbetar på en artikel om detta, hoppas bli klar innan jul.

Hej duuude!

Just det!

Thanks, jag har kikat runt där lite, och hittade länkar till communities osv.

Känns ofta lite för FLUMMIGT ibland, men jag tror att de flesta menar väl.

Att kunna föstår lite av det konspiratoriska eller mer utbred korruption är väl för mycket om personerna vill bara fly ifrån.

Men men, de odlar rätt så bra ändå!

Ska kolla på din sida NU!!!!

; )

Posted on: 2007/11/12 14:50
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Här är en mycket bra sida att botanisera på:

http://www.off-grid.net

för alla oss som vill göra oss fria!

Anonym
http://www.findhorn.org

har också lösningar och är en källa till inspiration. Ska åka dit vid tillfälle, jag känner flera som varit där.

See User information
Lite random "survival" siter osv, kan alltid va bra att veta
bygga "shelters" osv
Mat förvaring osv
the big list stor lista med massa olika bra saker att veta.

Posted on: 2007/11/13 10:55

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Lite random "survival" siter osv, kan alltid va bra att veta
bygga "shelters" osv
Mat förvaring osv
the big list stor lista med massa olika bra saker att veta.

Det var bra länkar

Posted on: 2007/11/15 17:33
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper