vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tiden ur rätt perspektiv!??? 2012!? Funderingar .. :-S

See User information
Tiden ur rätt perspektiv!?

Har det någon gång slagit dig att allt hela tiden måste gå fortare och fortare? Tex. Vi måste äta färdigmat, vi vill ha snabbare bilar för att fortare komma till jobbet och datorn vi sitter vid är alltid slö samt att allt måste industrialiseras för att snabbare kunna producera..

Med den här texten vill jag förklara att så inte är fallet det hela handlar om att vi färdas i tiden snabbare eller rättare sagt jorden håller på att vända rotationsriktning d.v.s. Stanna för att sedan bli polvänd. (Läs om mayakalendern 2012 för info.) Det hela är lite komplicerat men kan förklaras relativt lättförståligt.

Detta kräver dock viss astronomisk förståelse men borde gå att förstå med sunt förnuft. Jag utgår ifrån att du vet hur ett solsystem är uppbyggt. Då vet du att planeterna har en rotation runt solen. Många konstaterar enkelt att det är så, och lägger inte mera vikt vid det. Men faktum är att det är så för att solen skapar magnetism. Dvs. solen strålar ljus, som i sin tur är en våglängd, vilken har en plus och en minus laddning som krävs för att skapa den rotation vi har idag. Fast rotationen vi har runt våran egen axel är en följd utav axelerationen som vår planet en gång blev utsatt för. Enkelt sett kan vi se vårat solsystem som en atom, för det fungerar lika. Men det jag vill komma till är att våran rotation runt våran egen axel kommer att upphöra och ändra riktning eftersom den uppkommit av axelerationen och inte kontinueligt drivs av solens energi vilket våran rotation runt solen gör enda tills den slocknar. Man kan lätt likna det vid spinningen på en fotboll man sparkar iväg, många gånger så går den rakt mot mål, för att sedan rätt vad det är vika av på grund av spinningen den har runt sin egen axel. Spinningen går till viss del att påverka, men den går bara att påverka från sparken (axelerationen) men längden bollen färdas beror på vilken energi den tillförs på vägen, tex. Om det blåser. Detta är inget nytt påhitt. Denna kunskap har funnits hos oss i flera tusen år, men har inte blivit erkänd för gemene man av anledningen att folk då inte längre skulle kunna styras av en klocka. Vilket i sin tur skulle sätta våra makthavare i samma sits som oss andra. Med kunskapen om detta så kommer du säkert förstå den otroliga konspiration vi lever i idag. Denna kunskap hade redan mayafolket på sin tid, och det är denna kunskap som grundade babylon, för att sedan skapa illuminati. Vilket varit möjligt för att folk inte haft kunskapen om våran tid. Tiden är en uppfinning som fungerade då den uppkom, men som inte fungerar idag då vi i dagsläget har ca. 16 timmar per dygn i relation till våran spinning, som klockan visar som 24 timmar efter som samma magnetism styr våran tillvaro i 16 timmar per dygn som i 24. D.v.s. jordens rotation runt solen tillsammans med våran rotation runt våran egen axel, som holler på att upphöra och vända, vilket får oss att uppleva tiden som knapp. Den är knapp i den mening vi mäter den! Men glöm inte att det är en uppfinning som inte fungerar. Välkommen tillbaka till framtiden!
Tänker även på att våra atomer fungerar på samma sätt.. Vad kommer detta leda till???

Posted on: 2005/12/12 17:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tiden ur rätt perspektiv!??? 2012!? Funderingar .. :-S

See User information
Skit-skönt att läsa dessa rader "POMMAC" Hö, hö - "Känns" som om du är en gammal indian... Jag anser att det ligger en massa i vad du "beskriver" - jag tror också att det är så - men det är en hel del andra mystiska grejer inblandade - man kanske kan se det som en slags närmande av en kritisk massa - (kokpunkt) - samma grej egentligen och människan känner att det är något på "G", liksom... Vi "känner att vi inte riktigt har vissa saker "avklarade" - Vi känner också något som jag vill beskriva och kalla för en slags "förlust-fobi" - Vi känner oss inte riktigt "connekted" med vårt "ursprung" - "Det" fattas något - och då kan man ju förståss "skylla" på att det fattas tid... Hö, hö ,

Ialla fall brukar jag göra det - men det är ju egentligen inte sant man bara liksom - "otrivs" = "stressad", som man kallar det för...

Men detta kommer vi nog underfund med inom de närmaste åren... Det är ju på gång - "lösandet" av dessa problem...

Men den där jävla kommande "regleringen" - den kommer vi nog inte undan - inte förrens livet på jorden kommit till den punkten då detta som beskivs för och kallas för "klimakteriet"(Menopaus) - Därefter, så behövs det ju inga "regleringar" längre, hö, hö...
samt: plus: (Grymlingen)

Posted on: 2005/12/12 21:37
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hehe.. skönt att det finns folk som tänker som jag.. Om du Otrivs o känner dig stressad i dagens klimat, gör som jag: Avskaffa veckarklockan och försök att undvika ha klockor synliga runt om dig, dom undermedvetet stressar en har jag märkt.. Samt att försök att undvika att bestämma tider då du skall infinna dig på plattser eller dyl... Dessa relativt små förändringar gör att stressen avtar och så småningom förhoppningsvis försvinner, det gjorde den för mig.. Fast det är inte helt lätt att genomföra. Speciellt inte när man skall stämma träff med någon tex.. Men en pryl som funkar är att ställa tex. mobilen på ringning innan man skall träffa någon tex. då slipper man kolla klockan iderligen, och skapa sig en inre stressfaktor.. Varje gång du bestämmer en tid i din tillvaro så knyter du en löpande tanketråd som stör dina andra tankar för att du hela tiden måste holla koll på just den tanken som holler koll på något som kan ta slut.. Fruktansvärt fustrerande kan jag tycka iaf. speciellt som man sällan håller enbart 1 sådan i huvudet samtidigt.. När du blivit av med dessa fortlöpande tanketrådar så kommer du nog bli förvånad över hur snabbtänkt du blivit.. "Se det som en dator som kör massa processer samtidigt" Hoppas det hjälper dig att stressa av... Lycka till...

PS.
"Feffe" gav mig en bra jämförelse med Krokodilen i Peter Pan med en väckarklocka i magen.. Samma stressfaktor..*asg*
DS.Quote:

SHYGETS skrev:
Skit-skönt att läsa dessa rader "POMMAC" Hö, hö - "Känns" som om du är en gammal indian... Jag anser att det ligger en massa i vad du "beskriver" - jag tror också att det är så - men det är en hel del andra mystiska grejer inblandade - man kanske kan se det som en slags närmande av en kritisk massa - (kokpunkt) - samma grej egentligen och människan känner att det är något på "G", liksom... Vi "känner att vi inte riktigt har vissa saker "avklarade" - Vi känner också något som jag vill beskriva och kalla för en slags "förlust-fobi" - Vi känner oss inte riktigt "connekted" med vårt "ursprung" - "Det" fattas något - och då kan man ju förståss "skylla" på att det fattas tid... Hö, hö ,

Ialla fall brukar jag göra det - men det är ju egentligen inte sant man bara liksom - "otrivs" = "stressad", som man kallar det för...

Men detta kommer vi nog underfund med inom de närmaste åren... Det är ju på gång - "lösandet" av dessa problem...

Men den där jävla kommande "regleringen" - den kommer vi nog inte undan - inte förrens livet på jorden kommit till den punkten då detta som beskivs för och kallas för "klimakteriet"(Menopaus) - Därefter, så behövs det ju inga "regleringar" längre, hö, hö...

Posted on: 2005/12/12 23:06

See User information
Jo, jag har nog en hel del "trix" för mig - när det gäller att inte stressa, men jag är faktiskt kan jag glädja mig med , nog - rätt så "Cool" - men man har ju ändå en hel del att pyssla med - just nu inför ungjävlar som kommer hem till jul så är det naturligtvis den sedavanliga traditionen - att en jävla massa grejer skall fixas - göra om hallen och det och sånt - men f-n, "DOS" som jag brukar säga - "Det Ordnar Sig" (på något vis= "INSHALLAH" "Om gud så vill" Hö,hö...

Posted on: 2005/12/12 23:31
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Jösses.. är du ilsk idag? :P "Ungjävlar".. hihi.. Föressten "DOS" e inte de en såndär som bygger socker mojjar i fragglarna *asg* ere en sån du menar?? Humm tycker det låter som att du har ett stort svart moln ovanför knoppen idag Ge det lite tid o kärlek så ska du se att även dom tankarna klarnar och slutar pressa dig... Allways look at the bright side of life!
Efter regn kommer sol.. =)

Hare..

Posted on: 2005/12/13 10:26

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper