Vakencorner
|
Re: Tiden ur rätt perspektiv!??? 2012!? Funderingar .. :-S
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Skit-skönt att läsa dessa rader "POMMAC" Hö, hö - "Känns" som om du är en gammal indian... Jag anser att det ligger en massa i vad du "beskriver" - jag tror också att det är så - men det är en hel del andra mystiska grejer inblandade - man kanske kan se det som en slags närmande av en kritisk massa - (kokpunkt) - samma grej egentligen och människan känner att det är något på "G", liksom... Vi "känner att vi inte riktigt har vissa saker "avklarade" - Vi känner också något som jag vill beskriva och kalla för en slags "förlust-fobi" - Vi känner oss inte riktigt "connekted" med vårt "ursprung" - "Det" fattas något - och då kan man ju förståss "skylla" på att det fattas tid... Hö, hö ,
Ialla fall brukar jag göra det - men det är ju egentligen inte sant man bara liksom - "otrivs" = "stressad", som man kallar det för... Men detta kommer vi nog underfund med inom de närmaste åren... Det är ju på gång - "lösandet" av dessa problem... Men den där jävla kommande "regleringen" - den kommer vi nog inte undan - inte förrens livet på jorden kommit till den punkten då detta som beskivs för och kallas för "klimakteriet"(Menopaus) - Därefter, så behövs det ju inga "regleringar" längre, hö, hö... samt: plus: (Grymlingen)
Posted on: 2005/12/12 21:37
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hehe.. skönt att det finns folk som tänker som jag..
Om du Otrivs o känner dig stressad i dagens klimat, gör som jag: Avskaffa veckarklockan och försök att undvika ha klockor synliga runt om dig, dom undermedvetet stressar en har jag märkt.. Samt att försök att undvika att bestämma tider då du skall infinna dig på plattser eller dyl... Dessa relativt små förändringar gör att stressen avtar och så småningom förhoppningsvis försvinner, det gjorde den för mig.. Fast det är inte helt lätt att genomföra. Speciellt inte när man skall stämma träff med någon tex.. Men en pryl som funkar är att ställa tex. mobilen på ringning innan man skall träffa någon tex. då slipper man kolla klockan iderligen, och skapa sig en inre stressfaktor.. Varje gång du bestämmer en tid i din tillvaro så knyter du en löpande tanketråd som stör dina andra tankar för att du hela tiden måste holla koll på just den tanken som holler koll på något som kan ta slut.. Fruktansvärt fustrerande kan jag tycka iaf. speciellt som man sällan håller enbart 1 sådan i huvudet samtidigt.. När du blivit av med dessa fortlöpande tanketrådar så kommer du nog bli förvånad över hur snabbtänkt du blivit.. "Se det som en dator som kör massa processer samtidigt" Hoppas det hjälper dig att stressa av... Lycka till... PS. "Feffe" gav mig en bra jämförelse med Krokodilen i Peter Pan med en väckarklocka i magen.. Samma stressfaktor..*asg* DS.Quote:
Posted on: 2005/12/12 23:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, jag har nog en hel del "trix" för mig - när det gäller att inte stressa, men jag är faktiskt kan jag glädja mig med , nog - rätt så "Cool" - men man har ju ändå en hel del att pyssla med - just nu inför ungjävlar som kommer hem till jul så är det naturligtvis den sedavanliga traditionen - att en jävla massa grejer skall fixas - göra om hallen och det och sånt - men f-n, "DOS" som jag brukar säga - "Det Ordnar Sig" (på något vis= "INSHALLAH" "Om gud så vill" Hö,hö...
samt: plus: (Grymlingen)
Posted on: 2005/12/12 23:31
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jösses.. är du ilsk idag? :P "Ungjävlar".. hihi.. Föressten "DOS" e inte de en såndär som bygger socker mojjar i fragglarna *asg* ere en sån du menar?? Humm tycker det låter som att du har ett stort svart moln ovanför knoppen idag
Ge det lite tid o kärlek så ska du se att även dom tankarna klarnar och slutar pressa dig... Allways look at the bright side of life!Efter regn kommer sol.. =) Hare..
Posted on: 2005/12/13 10:26
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login