vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Info. sökes om Hur rädda sina tillgångar.

See User information
Är det nån som vet Var coh Hur man kan inköpa Silver ( Mynt ) och/eller Guld för att säkra sina tillgångar emot den Hyperinflation som vi antagligen snart kommer stå inför i samhället?

Posted on: 2008/10/9 13:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Info. sökes om Hur rädda sina tillgångar.

See User information

Posted on: 2008/10/9 13:19
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Såg en artikeln i dagens metro, försäljningen av guld hade ökat, priset ligger historiskt högt och säljaren själv sade att man kanske inte skulle kunna få så bra avkastning men att det var en säker investering.

Posted on: 2008/10/9 13:42

See User information
Quote:

Tackar förupplysningen.

Posted on: 2008/10/9 14:57

See User information
Är det bara jag som tycker det känns olustigt att handla guld över nätet? Har inte banker guldmynt?

Posted on: 2008/10/9 15:53

See User information
jag har en tjejkompis somär guldsmed som fixar det med en liten rabatt. om ni känner några smeder så fråga dom

Posted on: 2008/10/9 23:33
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information

Posted on: 2008/10/10 1:59
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Nyfiken, vem säger att guld kommer ha något värde i framtiden ?

Posted on: 2008/10/10 7:26
Bara dom som är indoktrinerade tror på sagor.

See User information
Jag kan själv rekommendera guldcentralen.se, har köpt mitt guld därifrån. K A Rasmussen är ett seriöst företag som handlar med ädelmetaller och har gjort så under lång tid, guldcentralen var tidigare statligt och hanterade den svenska statens guldhandel sen blev det privatiserat och uppköpt av K A Rasmussen. Guldet skickas hem till dig med posten som rekommenderat försändelse men du kan också avtala tid och hämta guldet själv.

Guld har hållit sitt värde genom årtusenden och anledningen är mycket enkel, det är en eftertraktad metall men det finns inte så mycket av den i naturen. Om alkemisten mot förmodan skulle lyckas så kan guld sjunka rejält i värde men dagens alkemister kallas för bankirer och papper är deras alkemi

Det finns flera andra anledningar att äga ädelmetaller. Staten måste bokstavligen komma hem till dig för att sno det från dig. Om du har pengarna på banken eller i värdepapper så kan staten bara skriva en ny lag och vips, du blir tvungen att skatta bort pengarna. Ett annat sätt att ta pengar ifrån dig är inflation. Med en hårdvaluta som guld och silver så håller du värdet på din investering för 1 gram guld är ALLTID 1 gram guld.

/O

Posted on: 2008/10/10 7:44
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

See User information
Man måste också vara lite strategisk i metallinköpen för det är inte alltid som man behöver några stora mängder när man senare skall göra byten tex med mat, det kan då räcka med silver i mindre bitar för att kunna skaffa det man för tillfället behöver, man är föga hjälpt om man har 10 grams guldtackor om guldet stiger till 2.000 kr grammet.

Posted on: 2008/10/10 8:03
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Precis som Gaston säger så är silver mest lämpat för handel.

Guld är bra om du vill bevara dina tillgångar, men guldet håller på att ta slut.
Nästa metall det kommer att börja handlas med är platina, så om man börjar köpa av denna metall redan nu finns det MYCKET goda chanser att man också tjänar en del på kuppen eftersom priset märkligt nog (*ironi*) har sjunkit med nästan 1000 USD/oz de senaste månaderna.
http://www.thebulliondesk.com/smallch ... =Monthly+OHLC&ChartDecs=2
Mycket lämpligt för de som väljer att investera i denna metall just nu.

Guldet är för folket och platina för eliten...

EDIT: Jag ser att priset redan har börjat stiga sedan jag fick detta tips igår.

http://www.thebulliondesk.com/smallch ... me=Daily+OHLC&ChartDecs=2

Anonym
Guld och silver är bra, frön är ännu bättre! Dom behöver man inte byta ut till nåt för att bli mätt.

Indianerna satt o kolla på den galna vita mannen, när han slogs mot sina jämnlika och dom, för att få tag i den glimmande metallen. Vad ska dom ha den till undrade dom? Den för dom inte samman precis, tvärtom.

See User information
det enda man behöver för att rida ut krisen är en låda wiskey, en revolver och en rulle snus :D ;)

Posted on: 2008/10/10 12:36
Fuck you FRA!

See User information
guldet tar inte slut : ) nästan allt som utvinns finns kvar och det utvinns mer och mer för varje dag.

Koppar är en bra metall som alltid kommar vara användbar..bara 35 kr/kg ca i skrotpris nu, 45 för nåt år sedan och det kommer nog stiga dit igen hyfsat fort tror jag iallafall.

Posted on: 2008/10/11 20:28

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
det enda man behöver för att rida ut krisen är en låda wiskey, en revolver och en rulle snus :D ;)
Sitter och sippar på lite Laphroaig just nu. Snus avser jag sluta med.

Att "rida ut" krisen är jag inte intresserad av, utan jag ämnar att bevittna den på avstånd.

See User information
en rolig sak som kom ur krisen är att "moderat" slynglar som förlorat en jävla massa på börsen i år börjar snacka konspirationer...handels kan väl inte ha lärt ut felaktiga saker? ekonomi är ju en vetenskap.....eller : )

Posted on: 2008/10/14 16:58

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper