vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Predictive Programming i Heroes?

See User information
Kanske man vill få nwo att verka som något häftigt som ungdomar ska gilla som FBI, CIA, militären och så vidare. Eller så vet vet manusförfattarna ett och annat.

Heroes talks of New World Order
http://www.youtube.com/watch?v=eCMt4O8qCnk

Posted on: 2008/10/20 21:56

Edited by jin83 on 2008/10/21 15:33:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Predictive Programming i Heroes?

See User information
Eller så kan man tänka på att hela Heroes går ut på att vissa vill skapa en ny världsordning utifrån dessa förmågar som de olika personerna i serien har, och ett annat ord för ny världsordning är onödigt att hitta på eftersom det använts länge och av många?

Eller menar du på att varje gång NWO näms, kvittar var och när, så talar de om den elitgrupp som du tror besitter makten?

Posted on: 2008/10/21 7:11

Edited by jin83 on 2008/10/21 15:34:22
/
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Eller menar du på att varje gång NWO näms, kvittar var och när, så talar de om den elitgrupp som du tror besitter makten?

Vilka tror Twoofer att Wall Street Journal syftar på när dom använder det uttrycket?

One Week Later, a New World Order
http://blogs.wsj.com/marketbeat/2008/ ... ss_WSJBlog?mod=marketbeat

Eller vilka tror du att Gordon Brown syftar på när han pratar om ett liknande uttryck??

Brown wants new global financial order
http://www.iht.com/articles/ap/2008/0 ... ssembly-Brown-Economy.php

Wall Street Journal och Gordon Brown kanske inte vet, dom bara hugger ett uttryck som är välbekant, men dom har absolut iiingen aning om vad det står för..............!?!?

Posted on: 2008/10/21 13:05

Edited by jin83 on 2008/10/21 15:34:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Du missförstår mig nog. Jag menar snarare på att "en ny världsordning" är ett naturligt begrepp att använda då man talar om hur världen kommer se ut i framtiden. Det jag inte håller med er om är att NWO är ett fast begrepp som menar en specifik sak, utan jag tror snarare det är ett begrepp man använder för att beskriva det som ordet säger, nämligen en ny världsordning. Vad denna världsordning betyder konkret tror jag därmed skiftar beroende på i vilket sammahang den används.

Posted on: 2008/10/21 13:24

Edited by jin83 on 2008/10/21 15:34:55
/

Anonym
Twoofer: Har du intresse att veta mer så kan du t.ex. börja med att studera det som Alan Watt kommer med.

Hans information finner du här bl.a:
http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=AudioHome

Där finns mp3:or du kan ladda ned som förklarar hur predictive programming fungerar.

Du kan även besöka hans huvudsida:
http://www.cuttingthroughthematrix.com/

Då lär det nog klarna lite för dig.

Edited by jin83 on 2008/10/21 15:35:12

See User information
Quote:

Twoofer skrev:
Du missförstår mig nog. Jag menar snarare på att "en ny världsordning" är ett naturligt begrepp att använda då man talar om hur världen kommer se ut i framtiden. Det jag inte håller med er om är att NWO är ett fast begrepp som menar en specifik sak, utan jag tror snarare det är ett begrepp man använder för att beskriva det som ordet säger, nämligen en ny världsordning. Vad denna världsordning betyder konkret tror jag därmed skiftar beroende på i vilket sammahang den används.

I vilka olika sammanhang kan begreppet NWO förekomma då?

Posted on: 2008/10/21 13:47

Edited by jin83 on 2008/10/21 15:35:29
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

jin83 skrev:
Kanske man vill få nwo att verka som något häftigt som ungdomar ska gilla som FBI, CIA, militären och så vidare. Eller så vet vet manusförfattarna ett och annat.

Heroes talks of New World Order
http://www.youtube.com/watch?v=eCMt4O8qCnk

Säkert på något sätt, de flesta fattar inte begreppet, då undrar jag om Snubben är en Bad Guy eller Good Guy...

Om han är good fattar jag och håller med, fast om New World Order rekomenderas av Baddies, ho ho... då är det Double Think haha!

Posted on: 2008/10/21 16:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

Twoofer skrev:

I vilka olika sammanhang kan begreppet NWO förekomma då?

Inom alla sammanhang där begreppet NWO blir relevant

Anti: Tack ,men jag har redan spenderat för många timmar med att lyssna på personer som Alan Watt. Men vem vet, kanske kommer jag ändra mig någon dag...

Posted on: 2008/10/21 17:17
/

See User information
Jag menade självklart Void när jag svarade i förra inlägget, sorry :)

Posted on: 2008/10/21 19:13
/

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper