vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Hånad om 9/11 även om jag är ödmjuk.
Jag har försökt att diskutera 9/11 med vänner och bekanta i min omgivning som jag värderar som intresserade, intelligenta och vidsynta. Jag har valt just 9/11 eftersom den diskutionen har en god vetenskaplig grund och kan backas upp med annat än "bara" teorier.

Även om jag presenterar mina tankar på ett ödmjukt sätt och helt utan någon form av översitteri blir det ofta väldigt påfrestande för mig.

Jag är medveten om att det är omöjligt att väcka andra människor och det är inte mitt mål heller. Jag vet hur fruktlöst det är att övertyga andra om sin egen åsikt även om den bygger på god fakta och vetenskaplig grund. Jag inbillar mig kanske att jag inte har den ambitionen, men jag vill gärna att dessa människor ska ge ett kort seriöst försök att lyssna på mig eller läsa lite själva på saker jag föreslår. Sen får de givetvis skapa sig vilken åsikt som helst. Men innan det stadiet inträffar händer många barnsliga och negativa saker.

Mina åsikter blir inte respekterade utan snarare hånade och förlöjligade. Jag möts ofta med beteende som passar mycket bra in på följande klassiska Härskartekniker:

1. Osynliggörande
2. Förlöjligande
3. Undanhållande av information
4. Dubbelbestraffning
5. Påförande av skuld och skam

Detta händer t.om. när jag seriöst _och_ försiktigt försöker diskutera med tung information så som http://www.physics911.net/
och http://www.st911.org/ som grund. Dessa källor föredrar jag för att slippa komma in i detalj-diskussioner om mindre väsentliga detaljer som folk tenderar att fastna på när de per automatik börjar håna en källa eller ett påstående.

Åter igen. Jag gör detta helt utan åsikten att jag "vet" hur det är eller "hur det ligger till". Jag vill bara diskutera och komma fram till det mest logiska och rimliga med min omgivning.

Hur gör ni, vilka metoder använder ni och hur bemöts ni?
Tack.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hånad om 9/11 även om jag är ödmjuk.

See User information
Känner igen det där..Men mina arbetskompisar kommer inte undan lika lätt ;)

Jag personligen blir väl lite för exalterad och brukar överösa dom med fakta och indicier..och det har väl börjat ge resultat nu, har dessutom bränt en DVD-skiva till alla arbetskompisar med bland annat In plane site, Why we fight och Loose change 1&2..

Med andra som man inte känner så bra är det nog klurigare, jag vet inte riktigt hur man skall få dom intresserade..men med kompisar och arbetskompisar är det ju lite lättare, dock så tycker dom nog att man börjar bli lite tjatig, skam den som ger sig ;)

Posted on: 2006/3/1 21:58
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Ge inte upp!

Det är olika på individ och individ hur man blir bemött.
Något jag märkt är också att de som först reagerar
med totalförnekande och även till viss mån förnedrande
tenderar att mjukna med tiden.

Jag trodde till exempel inte att jag skulle lyckas övertyga
min bror från första början. Men nu tror han nästan starkare
på detta än mig. Fast då började jag också väldigt mjukt.
Jag tror detta är nyckeln. Säg smågrejer lite så där i
förbifarten. Trappa sedan sakta upp, förbered dem på vad
som komma skall. Sedan är det viktigt att inte prata om
en stor konspiration utan bara visa fakta. Man måste läsa
personen ifråga, en del är mer öppna än andra. Märker
man vart det barkar håll tillbaka, men ljug för den skull inte.

Försök hålla lite distans till det, humor funkar bra, ironi...
Håller på och lär mig detta. Kan man få dem att skratta
igenkännande då har man kommit långt...

Håll ut! Försök inte att tvinga på någon något, men sluta
inte heller prata om det, vi behöver en öppen diskussion,
inte predikanter.

Lycka till!

Posted on: 2006/3/1 22:03

See User information
Japp.. Det där fungerar bra. Själv försöker jag leta efter en lucka när man pratar om olika saker, och av någon anledning har jag hittat dem rätt ofta.... ungefär som att de ber om att man ska börja prata om 'et... :) Men som du säger: humor och ironi brukar fungera ganska bra...

Jag har dragit det hela baklänges några gånger. Från var vi är idag, med analkande krig i Iran, till ockupationen av Irak (orsak, massförstörelsevapen som inte fanns), kriget mot Afghanistan (orsak: få tag i BinLaden efter 9/11 med en minimal styrka) och sedan till alla dessa luckor i händelsena kring själva 9/11.
Om de sedan är intresserade så har jag iaf hänvisat till Northwood och RAD.

Posted on: 2006/3/1 22:45

See User information
Jag har försökt väcka intresset hos mina arbetskamrater men utan någon större framgång tyvärr. De är inte intresserade helt enkelt och det tror jag har att göra med att det mesta som händer sker utanför deras trygga lilla värld. Sedan har vi den magiska-median som formar sina läsar med sin information, all sanning finns att finna där. De som styr denna värld är inte dumma, de är experter på det mänskliga psyket.

"Ask and it will be given to you; seek and you will find; knock and the door will be opened to you. For everyone who asks receives; he who seeks finds; and to him who knocks, the door will be opened."

Matthew 7: 7-8

Posted on: 2006/3/1 23:13

See User information
hehe Ja kära medmänniskor

Det är tyvärr inte så lätt att störa en annans trygga och bekväma verklighetsuppfattning, men många som totalt apskrattat åt nästan allt jag pratat om i flera månader börjar sakta säga

" hmm ja du har nog en poäng där iallafall " och " Ja allt kan ju inte vara helt påhittat ".

Så det går långsamt och kan vara rent ut sagt påfrestande!!

En del går med på det här om storebrors samhället och övervakning/kontroll men går man längre har det hänt att man får sej en ren utskällning! .. sist var när jag körit fast och diskutionen var låst, så bad jag om ca1tim och 21min av hela hans liv för att titta på lite matrial om 911. Han blev vansinnig och undrade varför man måste göra allt så jävla svårt för sej. Det är ju bara att leva och låta andra profisionella pyssla med sånna frågor!.

Ja det vore ju fantastiskt om dom bara gjorde sitt jobb och inte ser på oss som kreatur man kan göra vad man vill med.

Jag bad igen om att få visa lite av vad jag pratar om, så vi kan diskutera efter att ha sett samma matrial.

Då var jag helt plöttsligt inget bättre en jehovas vittne som inte vill störa men här läs våra broschyrer iaf .

Visst det går att jämföra om man vrider till det så hehe ... nåja man kan bli låg när man får skit för man vill alla väl men man får vila då och då men d vore för tråkigt att behöva komma och säga

" kommer du ihåg vad vi pratade om förut?, och vad ska vi göra åt det hela nu då? "

nu måste ja blunda med ena ögat för att se så får kolla vad ja svamla om senare

kämpa på och g´natt ........

Posted on: 2006/3/2 1:14
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper