vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En lösning!

See User information
Alla barn måste registreras när dom föds i Sverige, så står det i lagen, och då skapar man ett registreringsbevis, som har ett nummer på den person man har. Därefter så lägger man till text i detta registreringsbevis, på hur andra uppfattar själva människan som har beviset. Efter en tid så har det skapats en person, som inte är du, utan det är du i andra människors ögon. Du kan inte själv skriva in nåt i din akt, det måste vara en doktor till, det måste vara en psykolog, någon med utbildnng som jobbar för "systemet"

Man går i skolan och får en utbildning, som skall leda till följande,

Artikel 1
Alla människor äro födda fria och lika i värde och rättigheter. De äro utrustade med förnuft och samvete och böra handla gentemot varandra i en anda av broderskap.

Rätten till utbildning skall se till att man kan räkna med att bemöta människor med sunt förnuft och ett samvete! Grundtanken är väldigt sund. med andra ord så kan man kräva att den man bemöter, som jobbar för "systemet", han eller hon skall uppföra sig såm annars gör dom inte sitt jobb.

När jag sätter mig ner framför en kommunalanställd så vill jag möta och se en förnuftig människa, som använder sin hjärna för att hjälpa mig, det som står på papper på den nivån är demokratiska ideer, och det är inte lag.

Ni som gått till sos har säkert ofta fått höra, nej, det blir inget mer, du har fått normen... Ja, det är en riktlinje, och en riktlinje är inte en lag... Riktlinje är ett förslag!

Jag trodde när jag var ung att man skulle bemöta varandra (kommun - människa), med respekt, vara öppen precis lika mycket som man är när man är hemma i köket, vara ärlig, jobba tillsammans för att lösa det problem som uppstptt / är... Det bemötandet hörde jag i skolan att man skulle få, man kan också läsa om det på regeringens hemsida mm, men vart är det, hur ser det ut?

Vad glömmer många?
Jag ser en polis, men vem är det som gör detta jobb? Om det inte är en människa som är polis så blir det fel. Som att installera en mjukvara på datorn, utan att ha ett operativ i botten. Också samma sak som att springa ut på planen, se ut som en fotbollsspelare, men göra något helt annat.

Utifrån vad skall alla händelser jämföras med? Hur skall man få reda på vad som är rätt och fel om man inte alltid tar upp rättigheterna och diskuterar allt därifrån? Exempel, man kör lite för fort, polisen stoppar en, det mäsnkliga, alltså¨, förklaringen uteblir, då blir resultatet, du körde för fort, håll tyst, här har du böter.

Ok, så funkar det mer eller mindre i dag.

Exempel nummer 2, du kör lite för fort, polisen stoppar dig, ok, vad händer här då, hej, jag har så fruktansvärt ont, finns ingen ambulans, ingen kunde köra mig, så jag skyndar själv till lasarettet istället. Ja, det låter som sunt förnuft, därför också mänskligt, det ligger tanke och förklaring bakom.

Skall man få böter för att man kör för fort till lasarettet? Nej, vems rättighet bröt du emot? Du löste ett problem, kanske också räddade livet på dig själv.

Sunt förnuft säger att det inte passar med böter där!

EU kommissionen uppmanar, FN skriker om det, politiker upprepar också mm. ta mer ansvar.. Hur då? Va mänsklig! Det är ok att ta beslut...

Du kan ta dina egna beslut, du är inte rädd :)

Jag ser i media att artiklar om maktmissbruk ökar i antal, = mindre och mindre mänskligt!

Vad man än säger om kommunen och dess anställda, det är inte kommunen eller lagen på papper i sig själv som det är fel på, det är dom uteblivana mänskliga besluten som fattas. Det är bra om tanken är där och väger imot dom mänskliga rättigheterna och grundlagen, tyvärr så är den där vågen ofta väldigt vänsterställd.

Man kan påvisa rätt ignom lag, men också väldigt fel enligt rättigheter, det är ett val!

Må väl!

Posted on: 2009/11/26 18:11
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper