Vakencorner
|
Våldtäksvågen i Sverige!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Kan inte någon ta och vakna upp där uppe? Vi har ett land som styrs illa!
http://parnassen.wordpress.com/2012/0 ... hamta-en-tjej-och-knulla/ Importerade Babianer? Se även senaste artikel på www.sagesman.com
Posted on: 2012/3/25 9:31
|
|||
|
||||
|
Re: Våldtäksvågen i Sverige!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Människan är en anpassning av sin omgivning och tankarna en produkt därav.
Därför är det mycket lätt och manipulera individer och göra profit ur lidande. Alla konflikter är en produkt av okunskap. Alla.
Posted on: 2012/3/26 7:48
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
I sverige har också kvinnor en viss ångervecka på samlag. Ångrar de sig kan de alltid anmäla för våldtäkt och är de berusade anges "hjälplöst tillstånd" och "att mannen utnyttjat hennes tillstånd" som skäl. Jag tycker det är märkligt att män måste stå för allt de gör berusade, men inte kvinnor. Jag kände en tjej som hade samlag med en kille samtidigt som hon hade pojkvän. När pojkvännen fick reda på att hon hade varit otrogen så blev det plötsligt en våldtäkt. Jag vet inte hur vanligt såna här historier är men man kan i alla fall säga att det finns egoistiska svin både hos män och kvinnor. Jag vill inte heller skylla på alla invandrare men är det inte så att invandrare från vissa länder är väldigt överrepresenterade i våldtäkts statistiken?
Posted on: 2012/3/26 8:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Hade 2 st vänner från utlandet som blev dömda för våldtäkt av sina egna fruar pga fruarna inte vågade skilja sig med mannen om inte mannen satt i fängelse först.
Snyggt samhälle. Nää tror det mest är gäng när det gäller invandrare. Vad gäller serievåldtäktsmän eller enskilda så tror jag svenskar är fler.
Posted on: 2012/3/26 9:34
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
2 saker:
Alla invandrare som döms för brott utvisas för all framtid. Inga bidrag av några slag betalas ut till invandrare. Det kunde vara en bra början iaf, oj nu var jag rasist.
Posted on: 2012/3/26 9:56
|
|||
|
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
GordonShumway: Jag säger inte du är rasist för dessa önskemål, men det är ogenomförbart och omänskligt. Sverige behöver invandring för att utvecklas. Vi handskas inte med resursen på rätt sätt däremot, utan vi skapar ett utanförskap direkt vid ankomst.
Grova brottslingar används också som som resurser, men betydligt mer effektivt. De lyfts fram i media för att skapa en opinionsbildning och de drar med sig folket. Media rapporterar gärna om hemska fall, men nämner inte nationalitet på invandrare just för att en viss målgrupp ska lyfta fram det. De skapar ett falskt fall av orättvisa om ni förstår vad jag menar. Nationalitet är bara ytterligare en stämpel och jag är förvånad över hur många som går på bluffen och agerar precis som eliten vill de ska agera. Svenska kvinnor har ett rykte om sig i världen och gissa hur de fick det. Sexresor till Gambia och så vidare. Ta hela porrvågen på 1960 talet. "Swedish movie" betyder fortfarande gladporr i många länder. Sen vill jag också säga det att kvinnor kan vara fruktansvärt lömska och skaffa sig övertag med den stigmatisering som våldtäkt är och använda mot en man. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tjoffson: Jag vet inte om sverige behöver invandring eller inte, men jag skrev ju inget om det.
Du gick i en fälla jag inte ens gillrat. Fundera på det min vän.
Posted on: 2012/3/26 12:45
|
|||
|
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag gick i en fälla?
Men lilla söta du. Hur går jag i en fälla när jag säger vad jag tycker? Du diskuterar alltså här på forumet för att "sätta dit" folk? Jag sa till dig att jag inte tyckte du var rasist, men att det du sa inte var så speciellt genomtänkt. Om en invandrarfamilj kommer hit. En man och en hustru och 3 barn varav den ena efter 4-5 år gifter sig med en svensk kvinna och får barn. Eftersom han inte får jobb i dagens Sverige begår han brott för att försörja sig och sin familj och åker fast. Det förstår du väl att det inte är genomförbart att skicka tillbaka honom till ett hemland som dessutom är krigshärjat? Jag är hemskt ledsen att du inte klarade av sanningen i mina tidigare inlägg där jag vecklar ut lite mer än bara en ögonblicksbild, utan då vill du genast hoppa på och leka någon "herre på täppan"? Varför detta agg? Jag skrev till och med jag INTE trodde du var rasist, men ändå känner du du måste försvara dig? Jag har precis kommit tillbaka efter en veckas uppehåll här, eftersom så många bara verkar vara ute efter att provocera. Jag tycker du ska tänka över ditt agerande. Jag undanbedjer mig från att gå i vidare polemik med dig och jag förstår inte varför du känner dig tvungen att göra det mot mig. Hej då på ett längre tag. Ni här som känner ni måste provocera och gå på folk i stället för att diskutera sak kommer aldrig att vinna min respekt. Observera att detta är riktagt mot de beskrivningen passar på och verkligen inte mot alla forumsdeltagare. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tjoffson:
Jag har överhuvudtaget inte gått i polemik med dig, vilket du kan se om du läser mitt inlägg ordentligt. Om du gör det så ser du också att jag INTE lade ut en fälla. Kanske "lägga krokben för sig själv" varit ett bättre uttryck. Slappna av dude. Om jag kort kommenterar ditt exempel så skulle jag hellre vända på situationen. En invandrare som flyr från krig borde vara extremt tacksam att få vara i ett land utan krig. Med tydlig information om att den som begår brott åker ut så är invandraren själv ansvarig för sin framtid. Det är alltså personen själv som bestämmer om han/hon ska vara kvar i landet eller inte. Egentligen inte märkligt. Med nuvarande praxis däremot så drar vi hit all världens drägg som skrattar åt naiva svenskar. Jag ser det som en fråga om ansvar. Om man förklarar förutsättningarna för människor så är det upp till dom. Om dom väljer fel så får dom ta konsekvenserna av det, eg. finns det inget annat sätt att lära sig.
Posted on: 2012/3/26 16:02
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Exakt _hur_ har jag "satt krokben" för mig? Jag tycker ditt uttalande är empatilöst och byråkratiskt.
De här invandrarna älskar sina hemländer. De _måste_ fly. Vi är schyssta som tar emot dom, men vi klarar inte av att integrera dom eller aktivera dom. Jag har varit arbetslös i nästan 10 veckor i ett skede av mitt liv och jag klättrade banne mig på väggarna! Jag har väldigt svårt att se hur jag sätter krokben för mig själv när jag har ett större perspektiv än ditt resonemang. Som jag tidigare sa så håller jag i princip med om att en icke svensk som begår brott ska ut, men det finns väldigt många faktorer som spelar in och ett liv påverkar oftast flera liv. Kollektiv bestraffning är inte tillåtet och alla är lika inför lagen. Du kanske föreslår rättegångar ska sluta bry sig helt om brottslingars livssituation? Jag känner mig ganska färdig på det här forumet. Min mamma hade en barndomskamrat som var utvecklingsstörd. Hon hade snabba lösningar på allt. Hon satt och sa hur folk skulle göra till höger och vänster utan någon som helst betänketid. Hon förstod helt enkelt inte helheten i situationen, eller kunde sätta sig in i hur andra människor fungerar. Du säger dom invandrarna vara tacksamma för att de fått komma hit. Du skulle bara veta vilket dåligt rykte svensken haft utomlands på grund av att när de reste beter de sig som svin. Borde inte vi ha varit tacksamma för att vara gäster i deras land och sköta oss? Vi förhindras enligt lag att skicka tillbaka vissa också eftersom de riskerar att mördas eller torteras (Men när USA är i farten gör vi det ändå) Ta en rejäl funderare på om du verkligen ansträngt dig att se hela problemet och förstå situationen och lagen. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
*Du skrev "sverige behöver invandring". Jag har inte sagt nåt om att stoppa invandring. Jag skriver_mycket_kortfattat för att slippa missförstånd men när du tolkar in en massa saker som jag varken säger eller menar så blir det problem.
Låt bli att tolka in en massa saker som inte står och_läs_ordentligt så finns förutsättningar för saklighet.
Posted on: 2012/3/27 8:29
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så för att jag skriver att Sverige behöver invandring skriver jag detta för att säga emot dig? Var har du fått det här ifrån?
Inse att jag inte ställde dig mot väggen på något sätt alls, utan du är defensiv helt utan anledning. Bara för att man riktar ett inlägg till dig får man alltså inte utveckla och förklara med mer bakgrund? Vad är så farligt att jag säger att Sverige behöver invandring undrar jag? Varför känner du dig angripen egentligen? Jag skrev jag inte trodde du var rasist, men staplade upp fler faktorer som måstes ta hänsyn till och du spårar ur och får in i ett försvarsläge? Att Sverige behöver invandrare rättfärdigar att vi betalar ut ett visst bidrag till dom så de själva ska kunna stå på egna ben. Det var du som skrev vi inte skulle betala ut bidrag till dom och jag förklarade varför, men du gick direkt i låsning och inte kunde se det större sammanhanget. Så skriv du vad du vill nu. Du får sista ordet i denna ytterligare metadiskussion som skapats och som tar fokus från kärnfrågan. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag undrar om andra som läser igenom våra inlägg skulle säga att jag spårar ur och går i försvarsläge
![]() Jag har varken tid eller intresse för oändliga debatter i forum så jag skriver ett avslutande inlägg, lite mer allmänt: Det finns ett bra engelskt uttryck: "give a hand UP, not a hand OUT". Jag har haft "invandrarkramande" åsikter förr men idag tror jag inte på principen att man kan "hjälpa nån". Men jag tror att man kan "hjälpa nån hjälpa sig själv". Innan en person insett att den kan hjälpa sig själv så kan ingen progression ske. Så länge man "behöver hjälp" av andra så är man mentalt i en offerroll. Det bästa man kan göra för att hjälpa såna människor är att hjälpa dom förstå att bara dom själva kan hjälpa sig till ett bättre liv. Man får det liv man skapar för sig själv. Att dela ut bidrag och vara förstående mot brottslingar går på tvärs mot den här principen. Man lurar människorna att tro att makten att få det liv dom vill ha ligger utanför dom själva. Det är kanske välmenande men ändå destruktivt. Jag tror att det bästa man kan göra är att ge klara signaler om vad som händer om man gör A eller B. Därefter Får personerna välja själva. Om dom väljer fel så får dom ta konsekvenserna av det valet. Om dom fått tydlig information innan så är det dom själva som väljer. Jag tror inte man kan lära sig eget ansvar på något annat sätt. Tjoffson, bemöt inte det här inlägget för min skull. Jag kommer inte läsa tråden igen.
Posted on: 2012/3/27 10:03
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Svensken behöver bli mer införstådd med att människor från mindre civiliserade samhällen kan bli en hämmare och skadare i det nya samhället som de anländer till. Vi hjälper inte Sverige växa (utan snarare tvärtom) och vi hjälper inte invandrarens land att växa genom att föra hit en bråkdel av deras befolkning som faktum behöver hjälp. Oftast är de dom starkaste och de med mest ackumelerad pengar som lagligt eller olagligt tar sig vidare.
Det vi behöver är ett fungerande internationellt organ som snabbt ingriper och skapar fred och ordning där det behövs. Återbygg sedan samhället med stöd utan cynism och maktbegär. Babian är en känslouttryck på ett sjukt lågt beteende.
Posted on: 2012/3/28 21:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Bravo.
Vi kan starta med att sluta sälja vapen och bomba deras länder med och exploitera deras tillgångar. Lättare sagt än gjort när folket inte får stifta lagarna själva. Demon-Krati
Posted on: 2012/3/29 7:29
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login