Vakencorner
|
Anonym
|
Rensa skolan från kristendom
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,1018392,00.html
Jag har ett bättre förslag, rensa staten från skolan. Då kanske man slipper att de är fåniga indoktrineringscentraler som ingen elitist skulle skicka sina ungar till. ![]() |
||||
|
||||
|
Re: Rensa skolan från kristendom
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att "få bort" Kristendomsundervisningen började på 60-70-talet.
Detta är EN viktig punkt i Illuminatiagendan. Ta bort de traditionella värderingarna hos värdfolket och med dessa knutna moraliska värderingar. Och ersätt dessa med "sekulära" idéer ( Läs: Marxistiska värdeneutrala och nihilistiska idéer.) Resultatet ser vi idag med ungdomar som växer upp utan respekt för äldre och med en grasserande narcissism och "tomma blickar" UTAN någon tro på några högre principer och moral. Tack-Sahlin och Flumskolan, som nån brukade skriva på vaken tidigare.
Posted on: 2007/3/9 17:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"De" tål inte att det finns något kvar i tillvaron som pekar mot andlighet, att det finns principer, att det finns ont och gott - att det finns något sådant som att göra rätt kontra fel - då är det snart över. Filmen The Secret passar bra in i agendan. Oavsett hur kristendom nu är, har shanghajats och blivit de "onda" krafternas redskap - så ligger det bakom, eller i det, nycklar!!!, och ger den absolut nödvändiga förståelsen kring att om människan ger upp tankar om rätt/fel/moral - då går hon och samhället under. Då blir det till sist föräldrar - som inte är riktiga föräldrar, utan övertagna programmerade boxar som inte ger barnen någon guidning, för de har inte själva fått guidning... som sagt... det är över nu... Bakom dessa gamla texter ligger hög andlig förståelse, från början, de har sådana rötter, en del av dem. De som har ögon att se med, ser nycklar - även i bibeln. Ett exempel är Jesus som botade den blinde mannen. Att vara "blind" är an allegori för att inte förstå så bra, inte se sanningen. Personen blev väl frisk efter TRE dagar... jag har ofta tagit upp om orden/begreppet: Skapelse-Upprätthållande-Degenerering/förfall/"död" - som allt levande (dvs. allt som finns till) är inom ett kosmos i sig är också inom det, det är det som det handlar om nu, angående det med 2012... som jag också sagt många gånger. Berättelsen säger då att genom att genomgå "tre steg" så fick han sin syn tillbaka. Ungefär som att tvätta..., eller: 1. Ge upp det gamla 2. Ta in det nya (sanning) 3. Den har gjorts till en del av en själv Då har man sin klarsyn - det är att vara frisk - ha fått synen åter. Den "blinde" mannen höjde sin förståelse, förbättade sig - kultivering... och blev fri/frisk. Det finns mycket sådant i bibeln, eller i de gamla texter som även kunde tas in i bibeln. Hur kan det sluta om vilsegångna föräldrar som själva tror på "aktivism, kamp i tillvaron mot det yttre, ska vara barnens ledstjärnor - jag behöver inte säga det...
Posted on: 2007/3/9 18:18
Edited by novax on 2007/3/9 19:17:24
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
om det tar bort något så fylls det med annat - tomhet. falskhet - robotismen
Posted on: 2007/3/10 12:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
De kanske stoppar in schlager-du-kan-bli-en-stjärna-lektioner, eller något filosofiskt eller mång-o-kulturellt.
Posted on: 2007/3/10 21:00
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En artikel som gav lite...
Ex-Diplomat Martin Barillas / Michael Westfall Interview http://www.therealitycheck.org/GuestColumnist/mwestfall030107.htm
Posted on: 2007/3/11 19:30
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login