vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Nu blir jag vegetarian snart...
Resized Image

Fan,...det känns inte bra att äta kött,...det går fan inte längre!! Varje gång jag t ex skall steka en biff eller nåt kött får jag lite dåligt samvete över de stackars djuren som tvingas leva i ett rent helvete skapat av människan. Sedan att de sedan mördas brutalt och hänsynslöst för att vi människor vill leva på att äta lik.

Det är fördjäligt!

En kossa har också en medvetenhet och känslor, och det är ett övergrepp att mörda dessa oskyldiga djur som människan gör.

Psilo

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Nu blir jag vegetarian snart...
rakt av, meet ur meat.

http://www.youtube.com/watch?v=YVEp9v ... =CB31402C80E1A4F1&index=0

http://www.youtube.com/watch?v=rqn_0PCAmSU&mode=related&search=

att lägga ner kött ätandet kan vara jävligt svårt.
dessa rörliga bilder bör hjälpa en på vägen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Anatomiska skillnader mellan kött- och växtätare

Köttätare Löv- och gräsätare Människor
har klor för att kunna fånga in och hålla fast sitt villebråd. har inga klor har inga klor

mera

http://www.harekrishnagoteborg.com/index3.html

Anonym
Quote:

Banned4life wrote:
rakt av, meet ur meat.

http://www.youtube.com/watch?v=YVEp9v ... =CB31402C80E1A4F1&index=0

http://www.youtube.com/watch?v=rqn_0PCAmSU&mode=related&search=

att lägga ner kött ätandet kan vara jävligt svårt.
dessa rörliga bilder bör hjälpa en på vägen.

hm ja det säger sig ju själv att det inte kan vara specielt nyttigt att döda en livsplågal fågel

See User information
... livsplågal?

Maggot ursäkta om jag ber dig förklara... men jag fattar inte vad detta är för fågel!

Posted on: 2007/7/5 12:16

Anonym
haha jag hittar tydligen på egna ord.....

Livsplågad = plågad på livstid
hehe

Anonym
vaken.se känns mer likt en kompost full av mask'inlägg överallt.

Anonym
Quote:

Banned4life wrote:
vaken.se känns mer likt en kompost full av mask'inlägg överallt.

Jo men det har ju regnat i 5 jävla dar så man vet ju inte vad man ska göra man går mellan TVn, till en bok och sen till datan

See User information
Quote:
masken:
haha jag hittar tydligen på egna ord...

Livsplågad = plågad på livstid

Fattar!

Posted on: 2007/7/5 15:43

Anonym
Våren 1989 blev jag vegetarian. Jag äter mjölk och ägg. Helst mjölkprodukter från mindre mejerier, Påverås i Falköping eller Nibble i Järna (rekommenderas!) Eller lokala leverantörer omkring där jag bor.

Det är inte per automatik vägen till ett renare leverne. Undvik raffinerad mat, margariner, syntetiska tillsatser m.m.

I huvudsak handlar annars min vegetarianism om detta med den industriella hanteringen av djur. Någon undrade om jag trodde på Förintelsen. Javisst. Den sker varje dag. I Irak, Afghanistan och på andra platser. Framför allt sker den i alla satans slakterier över världen i de korporativa transnationella illuminatiföretagens namn!

Jag moraliserar inte över någons kosthållning. men äter man kött bör man leva efter naturens egen fair play. Ut och jaga en älg med pilbåge eller fiska upp en gädda.

En hamburgare på McDonalds har inget med natur att göra, eller ens med mat! Framför allt inget med etik och moral.

Du blir vad du äter, tänk på det. Vad föredrar du? att vara ren, naturlig, ekologisk, ekonomisk, etisk?

Eller att vara billig, förgiftad, raffinerad och manipulerad?

Anonym
Wikhall, jag håller med, o maggot, hur får man idén att skämta, även om den mat vi äter, som lider varenda meter och sekund. Flabba bort problemen är ett tecken på omognad!

Hare...

Anonym
Quote:

osm wrote:
Wikhall, jag håller med, o maggot, hur får man idén att skämta, även om den mat vi äter, som lider varenda meter och sekund. Flabba bort problemen är ett tecken på omognad!

Hare...

Va?

Jag håller oxå med Wikhall där men jag anser att det man inte kan skratta åt kan man inte ta på allvar!

det inkluderar krig,djur,sig själv,förintelsen mm

Anonym
Quote:

det inkluderar krig,djur,sig själv,förintelsen mm

Kan vi inte tala om den riktiga förintelsen under Stalin där NKVD (flesta var judar) helt enkelt bara mördade 35 miljoner vita kristna? (men som alla kriminella psykopater så anklagar man naturligtvis alla andra för ens egna brott. Grundläggande kriminologi)

See User information
Quote:
Wikhall:
En hamburgare på McDonalds har inget med natur att göra, eller ens med mat! Framför allt inget med etik och moral.

Du blir vad du äter, tänk på det. Vad föredrar du? att vara ren, naturlig, ekologisk, ekonomisk, etisk?

Du har rätt! Men fatta hur svårt det är! Klarade 4 dagar förra månaden då jag trodde att jag bestämt mig.

Men hade det varit enklare och funnits mer vegetarisk mat lika lättillgänglig som kötträtter och chark, delikatessdiskar fulla med likdelar så hade jag förmodligen valt den gröna linjen. Känner mig alltid lättare till sinne och kropp när man väl hittar ett ställe där man kan köpa färdiglagad vegarisk mat.

Fuck vilken svag karaktär jag har... eller kan det ha nånting att göra med mina vassa hörntänder och långa klor?

Posted on: 2007/7/7 18:24

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Wikhall:

Du har rätt! Men fatta hur svårt det är! Klarade 4 dagar förra månaden då jag trodde att jag bestämt mig.

Men hade det varit enklare och funnits mer vegetarisk mat lika lättillgänglig som kötträtter och chark, delikatessdiskar fulla med likdelar så hade jag förmodligen valt den gröna linjen.

Fuck vilken svag karaktär jag har... eller kan det ha nånting att göra med mina vassa hörntänder och långa klor?

Jag tror nog att det är svårt att bli vegetarian om man inte är tillräckligt motiverad, vilket du kanske inte är om du lutar dig mot knaper tillgänglighet.

Jag blev vegetarian -74 - det var bara att kasta sig in i att grodda, äta kruska och linser... - idag är det ju superlätt. ICA härt har färdiga vegmaträtter gjorda i butiken. Man kan köpa falafel osv. Men jag äter fisk så det är no problem at all - fiskvegetarian.

Posted on: 2007/7/7 18:28
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag äter fisk nån gång i kvartalet likaså räkor annars äter jag mest nudlar med ägg
Kaviar äter jag dock det är underbart gott!

See User information
Quote:

maggot wrote:
Jag äter fisk nån gång i kvartalet likaså räkor annars äter jag mest nudlar med ägg
Kaviar äter jag dock det är underbart gott!

En gång i kvartalet... hehe... nu ska jag berätta... de sista 70 dagarna har jag ätit lax 60 dagar. Vildfångad lax, Willys säljer ibland väldigt billigt: 29 kronor för fyra bitar, sedan 15 för fyra bitar (halvt kilo). Igår var jag med och hjälpte till vid ett husbygge - stampat jordhus. Ägaren bjöd på taklagsmiddag på Laxbutiken, ett känt turistställe nära Fakenberg, som säljer allt möjligt kring lax, himla masa specialinläggningar och varianter, ekrökt till... + så har de laxrätter i restaurang + en avdelning för buffé. Där hade vi ett bord reserverat, så jag åt och åt och åt... lax... nu ska jag strax göra middag, det blir lax.

Posted on: 2007/7/7 18:44
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper