Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Angående köttätande
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
du skrev
Det kan ju inte vara mycket annat är negativ energi av rädsla och ångest som blivit ingraverat i cellerna och enerin på det stackars torterade djur du sedan mördar och kallar för mat. det är just det som fått mig att bli nästan vegetarian min tro på energier men ja jobbar som förskollevikarie och där e det gratis pedagiska måltider o det är det som serveras man får äta... så ja lurar/säljer mig själv dum som jag är suck hälsar masken |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
du kanske kan ta tillfället i akt och påvisa för barnen, genom ditt tallriksupplägg, att det är helt ok och normalt att inte stoppa i sig den där vidriga köttbiten och visa ett annat sätt att äta på.
grönsaker Är helt ok :D Som barn avskydde jag att äta kött , men gjorde det för att mina föräldrar tvingade mig. det är ingenting ädelt i att gå emot sin egen tro och insikt för att tillfredställa andra.... sorry
Posted on: 2005/11/27 18:43
|
|||
|
"The odyssey begins where the imagination ends"
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jo ofta är det så
men problemet är när det är grytor och lasagne och sånt då är det ett problem ja känner ibland att ja förlorat mot mig själv när ja äter på jobbet men det ordnar sig säkert |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
aj aj.
svår situation. ta tillbaka din frihet att välja själv, säger jag har du pratat med dina chefer om det? kan du få dom att förstå? Vegetarianism är ju -tack och lov- allmänt accepterat idag. stå på dig! och är är några citat från en stor man: "The vegetarian manner of living, by its purely physical effects on the human temperament, would most beneficially influence the lot of mankind." -Einstein "Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet." -Albert Einstein
Posted on: 2005/11/27 18:57
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är inte helt köttätare. Det jag äter i köttväg är endast fisk och skaldjur. Fisk är en livsnödvändigthet för kroppen, annat är däremot inte det. Att ha en helvegetarisk kost är inte det optimala för kroppen.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är laktovegetarian sedan 8 år tillbaka. Det som kan tänka mig anses vara livsnödvändigt från fisk är vissa fettsyror.
Detta kompletteras enkelt och i högre koncentration från linfröolja. Jag pratade med en person som gått från veg till blandätare och jag passade på att fråga vad skillnaden var. Svaret var att han kände sig mer djurisk, mer aggresiv. Intressant iaktagelse tycker jag. Mer grönsaker åt folket!
Posted on: 2005/11/27 20:09
|
|||
|
Bring on the apocalypse...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
.
Posted on: 2005/11/27 20:09
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dett finns hundra olika motstridiga ideer om vad som är nyttigt.
Jag tror att det absolut viktigaste är att man bryr sig om sin kropp och försöker äta det som man tror är nyttigast. Det många exempel på tex buddhistmunkar som överlever på ett korn ris om dagen (i prinsip), så jag skulle inte skrika för högt om vad vi MÅSTE ha för att överleva. Själv utgår jag från Veda då jag väljer mat. Från er Buddhistiska vegitarian.. (som sällan äter filskolja eller b12)
Posted on: 2005/11/28 11:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej "A"! Du skriver att: (Fisk är en livsnödvändigthet för kroppen) Kvalificerat skitprat! Jag har inte käkat en sån där varelse på åratal och känner mig fortfarande livs levande.... Nöp mig precis i armen.. Joo jag lever! Mår bra gör jag oxo! Tjingeling...
![]()
Posted on: 2005/12/21 19:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Bra skrivit Mira, en liten tankeställare.
Kom att tänka på en artikel vi har haft uppe innan från någon engelsk tidning, något i stil med: "Du gör vad du äter". Själv har jag varit köttätare sedan jag var liten, men äter mer och mer vegetariskt numera, kanske testa att äta helt vegetariskt. Sen det med energier, tror på det också, så det är nog sant allt du säger :)
Posted on: 2005/12/21 22:54
|
|||
|
"Låt inte det onda ta överhanden. Besegra det genom att göra gott."
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login