Vakencorner
|
Anonym
|
Rödebyfallet skapar debatt om vapenregler
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Då var det snart dags att göra det ännu svårare att få vapenlicens.
Våra vapen lagar är redan ett skämt. Jag tycker det är sjukt att man inte har rätt att bära skjutvapen. http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_767229.svd Rödebyfallet skapar debatt om vapenregler |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Rödebyfallet skapar debatt om vapenregler
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
Posted on: 2008/1/12 21:32
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Repris:
"You may not be interested in war, but war is interested in you" (Leon Trotsky) ![]()
Posted on: 2008/1/12 21:42
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
Posted on: 2008/1/12 21:50
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
crushNWO:
Det är klart att Rödebyfallet skapar debatt om detta, konstigt vore annars. Jag tycker det är sjukt att man får ha vapen.
Posted on: 2008/1/12 21:57
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=76339#forumpost76339
Tråden som skapades tidigare om samma ämne. Bättre rubrik på den här så se länken som ett kompliment ![]()
Posted on: 2008/1/12 22:05
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
cactushead vi vet redan att du är marxist så det behöver du inte forstäta förklara!
Vapen dödar inte det är människan bakom som gör, min morfar har inte gjort en fluga förnär men har vapenlisens och skjuter djur för att överleva. vad tycker du han skulle ha gjort springa ikapp rådjuren och strypa dom ? DU SER VAPEN SOM NÅGON SOM MÖRDAR MIN MORFAR ANDVÄNDER VAPEN SOM ETT VERKTYG precis som en kniv det kan andvändas som "vapen mot en annan människa för att medvetet skada han" men det är ett verktyg Måste du alltid göra bort dig i alla trådar du stödjer ju även "den svarta president kantidaten" är det inte även du som är socce ? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2008/1/12 22:17
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
maggot:
Det var ju roligt att du vet något som jag inte visste. Marxist är jag inte. Det är självklart att man ska kunna få ha jaktvapen om man har licens. Däremot vapen som inte används till jakt, exempelvis, automatvapen ska man ändå inte kunna ha hemma. Ja, det är människan som trycker på avtryckaren, men om inte vapnet fanns i närheten så kanske utgången blir en annan. Obama är bättre än någon "skulls and bones" eller bilderbergare. Vem är socce? Varförs kulle jag ha två alias? Jag är enbart cactus.
Posted on: 2008/1/13 9:58
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Spelar ingen roll vad du kallar dig du tänker som vänsternisse i alla frågor. Vi måste ju för satan ha vapen för att försvara oss men jag kan erkänna det är en lite problematisk fråga då jag oxå är skeptiskt till stora vapen som är till för attackera såsom bomber. Men jag skulle inte ha något emot att ha en pistol i min lägenhet då min förort är rankad som de "farligaste i sverige" Obama är medlem i aipac och är kompis med skull & bonesare John Kerry han är även kussin Kenyas oppositionsledare Raila Odinga Se och lär http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet/article1590837.ab ![]() ![]() En sång till dig http://www.youtube.com/watch?v=SOHTS6SrkUQ |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
maggot:
Har du bevis för att Kerry och Obama är polare? Du kan inte bara lägga upp en bild. Kan han rå för att han är kusin med en oppositionsledare i kenya? Vad ska du med ett vapen till? Vem ska du försvara dig mot? Ps. sämsta låt jag hört.
Posted on: 2008/1/13 12:11
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
denna var FET, hehe
Posted on: 2008/1/13 15:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja den har mycekt man kan skratta åt... eller skratta kanske är fel ord. Så är vi med själva också - några av er... ooops... jag menade oss.
Posted on: 2008/1/13 15:31
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
LOL Man såg aldrig denna under GBG kravallerna. ![]()
Posted on: 2008/1/13 15:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Kan man inte garva åt det, är man låst, och kan inte se alla sidor av saken!
Posted on: 2008/1/13 15:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Cac skrev
"maggot: Har du bevis för att Kerry och Obama är polare? Du kan inte bara lägga upp en bild. Kan han rå för att han är kusin med en oppositionsledare i kenya? Vad ska du med ett vapen till? Vem ska du försvara dig mot? Ps. sämsta låt jag hört." Kerry och Obama har synts flera gånger under valet maggot: http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20080110/obama-kerry/ Han kan inte hjälpa det med det borde väl indiktera att han kommer från en ren politikerfamilj och inte "vem som helst kan bli usaas president" Vapen är bra att ha! här då det sker mycket rån våldtäckter inbrott mm Sedan vet man aldrig om AFA kommer och knackar på dörren isf avfyrar jag några skott. Ska köpa ett basebollträ imorn det kan iaf vara en start |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
CrushNWO: Jag tycker det är sjukt att man inte har rätt att bära skjutvapen. Om vi undantar tunga kryssningsrobotar, kärnvapenbestyckat, minor och olika former av granater. Menar du med ditt uttryck "MAN" att alla skall ha rätt att bära skjutvapen! Om inte! Vilka individer, grupper skall då undantas ifrån denna regel? Idag är det mest yrkeskriminella med hangarounds, importerade ligor samt militär och polis som bär handeldvapen. Vanliga skötsamma medborgare har inte en chans att försvara sig utan hamnar i godtyckligt i skottlinjen mellan dessa olika grupper. Men inte fan skulle jag påstå att alla medborgare är mogna att hantera skjutvapen. Så många stolpskott som inte kan hantera sina aggressioner redan nu utan tar till nävarna, fötterna eller tillhyggen för att de inte har nerverna på insidan av kroppen får mig att spy av förakt. Att sätta vapen i händerna på dem vore ju att utmana ödet både för dig, mig och våra anhöriga. Det måste fan finnas vettiga sätt att avgöra om en människa är mogen att bära vapen för att försvara de sina. Men aldrog att man per automatik delar ut dem som godis till sockerberoende barn. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
I Dalsland värmland norrland har varenda jävel skjutvapen men inte fan går de runt och skjuter varandra för det.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Alla rödingar gillar att köra sin käft om folkmakt. De gillar också sina floskler om att makten ska utgå ifrån folket och samtidigt i samma andetag tycker de inte att maktmedlen ska vara i händerna på folk.
Fria män är beväpnade och slavslödder är det inte, det var väl inte allt för svårt att räkna ut? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dunk i ryggen |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login