vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Vad skall göras och HUR??

See User information
Efter cirka 20 år i "konspirationsbranchen" börjar man fundera på VAD och HUR sanningen på ett mycket mer effektivt sätt skall kunna kommuniceras till våra medbröder- och systrar än den hittils nästintill obetydliga uppvaknandet som i alla fall jag noterat hos folk i allmänhet under dessa två decennier jag varit i "branchen".

Mina Personliga noteringar är att Vi är alltför splittrade i olika Grupperingar och översköljda av alltför mycket information så budskapet liksom drunknar i mediadjungeln.

För att bättre kunna komprimera och "nischa" budskapet anser jag i vi måste rikta in oss på de viktigaste Punkterna i Satanistelitens agenda som de använder för att bryta ned samhället på, samt visa på de alternativ till denna destruktiva agenda som Faktiskt finns.

T.ex:

- Det destruktiva Banksterväldet och dess konsekvenser i Globalisering, privat och nationell skuldsättning, inflation, Nationsupplösning, kommersialisering m.m.

- "det Nya Pearl Harbour"- händelsen, 911 som givit den Zionistiskt styrda imperiepolitiken i framförallt mellanöstern resultatet, - Massinvandring till västvärlden som i sin tur skapat otrygghet och ökad brottslighet och som är en förutsättning för det galloperande övervaknings- och "Storebrors-samhället" vi dagligen ser accelerera mitt framför våra ögon.

- Feminismen och den marxistiskt inspirerade sociala ingeniörskonstens effekter på Folket, Familjen och individen som skapat ett alienerat, egocentriskt och rotlöst folk som än mer drivits i händerna på de multinationella företag som är direkt kopplade till ovanstående Bankstermaffia.

- De Globala Läkemedels, råvaru- och kemikaliemaffians oerhört destruktiva effekter på folkhälsan genom den ökade medicinutskrivningen och bl.a giftiga tillsatser i mat och vår miljö.

Jag tror även att vi måste på olika sätt försöka skapa gemensamma plattformer med potentiella sanningssägare med socialt patos inom olika vänster, höger- och andra grupper och Föreningar som t.ex ABF, SAC och ND för att på så sätt kunna få in Budskapet i de "stora Medierna".

"Enade vi stå, söndrade vi falla ..."

Det var mina tankegångar och förslag för tillfället.

FYLL PÅ SJÄLVA MED SYNPUNKTER OCH IDÉER:

Posted on: 2008/4/8 18:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vad skall göras och HUR??
Vi behöver nätverka.

Men jag ställer inte upp på några möten om det inte finns harmoni för alla grupper av människor. Både judar och muslimer är välkomna!

Vi behöver bli en samlad entydig grupp. Jag säger inte det ska vara min modell som blir det slutgilltiga resultatet, men det ska ligga inom ramarna för oss alla och sedan bestämmer vi den åsikten. Låt oss samlas.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Conspiracy Convention?

Meet in Person?

Alla andra länder göra så ; )

Funkar där...

Möta...MÖTA..

ACTIVISM:

http://www.peta.org/actioncenter/AAactguide1.asp

Lots of PRACTICAL ideas and tips there.

Måste SYNAS.. dela info...

Posted on: 2008/4/8 19:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Ja, tänk om vi kunde hålla någon form av mässa (fair) där vi kunde följa en agenda och alla som hade något att säga om detta fick göra sin röst hörd...
Tänk om vi kunde bli lika enade som illuminatis och frimurare...
Själv lider jag av agorafobi, men samordnas en sådan sammankomst lovar jag att dyka upp.

See User information
Ett Convention vore en bra idé!

När och Var, i så fall?

Göteborg, Stockholm, Malmö eller på mer "neutral" mark?

För att kunna samla så många som möjligt av allehanda individer tror jag att det bästa är att rikta in sig på "ögat" i Pyramiden och den Agenda den arbetar efter, eftersom denna destruktiva plan drabbar oss alla mer aller mindre urskiljningslöst.

Det gör det dessutom lättare att nå ut med budskaper på det viset att de som lyssnar då lättare kan få ett "hum" om VARFÖR och på vilket sätt Samhället har förstörts och manipulerats genom historien.

Posted on: 2008/4/8 20:07

Anonym
Först och främst gäller det att få igång en fungerande rörelse där olika organ kan fungera utan betydelse av resten. Som en hydra

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Först och främst gäller det att få igång en fungerande rörelse där olika organ kan fungera utan betydelse av resten. Som en hydra

Jo visst! MEN då får vi först ha en gemensam grund att stå på, t.ex det jag tog upp i ovan inlägg.

SEN kan vi skapa Flygblad och annan information som kan användas för spridning.

Vi bör nog också träffas IRL någonstans, förslagsvis Nu i vår eller sommar någon dag där Vi kan diskuttera dessa saker i lugn och ro, så Vi kan nå någonn slags konsensus om idégrunderna.

Det behöver INTE bli så komplicerat som att bilda en Ny organisation eller liknande. Det brukar bara skapa en massa seg byråkrati och oengagemang i slutändan.

Posted on: 2008/4/8 20:21

See User information
Platsen:

Det finns klubbar och lokaller, och det finns behov för att övernattas av flera.

Jag delade konceptet TRUTHOUT för ett år sen.

Flera måste delta, minst 5 personner.

På skolor, vad som helst...

Posted on: 2008/4/8 20:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Jo visst! MEN då får vi först ha en gemensam grund att stå på, t.ex det jag tog upp i ovan inlägg.

SEN kan vi skapa Flygblad och annan information som kan användas för spridning.

Vi bör nog också träffas IRL någonstans, förslagsvis Nu i vår eller sommar någon dag där Vi kan diskuttera dessa saker i lugn och ro, så Vi kan nå någonn slags konsensus om idégrunderna.

Det behöver INTE bli så komplicerat som att bilda en Ny organisation eller liknande. Det brukar bara skapa en massa seg byråkrati och oengagemang i slutändan.
Jag är självklart helt för aktivism och att sprida kunskap. Jag är definitivt inte emot den delen och är inte lat eller feg.
Jag missförstod dig till en början... Det jag bara ville påpeka är att man inte bara kan träffas och kasta sig över alla orättvisor i världen.

Jag är som sagt med om det inte finns någon främlingsfientlighet. Jag vill inte vara med på att skapa någon ny häxprocess

See User information
Kanske dags att enas om temadagar eller veckor där vi koncentrerar oss på en fråga i taget.....kan ju vara ett sätt att hålla ihop det.

Vi kan ju börja med EU-konstitutionen....öööhhh fördraget menar jag.

Göra lite intervjuer och efterforskningar i politikerleden osv. men försöka att hålla oss till enfrågetricket....ta allemansrätten tex.

Posted on: 2008/4/8 20:28
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Platsen:

Det finns klubbar och lokaller, och det finns behov för att övernattas av flera.

Bra Indianen! Vilka Klubbar och lokaler då? Kan du boka det i Stockholm eller?

Posted on: 2008/4/8 20:29

Anonym
Quote:

gaston skrev:
Göra lite intervjuer och efterforskningar i politikerleden osv. men försöka att hålla oss till enfrågetricket....ta allemansrätten tex.
Fast med en hel arsenal av brännande frågor.

Först och främst så måste vi bli tighta med varandra... Känna att vi kan lita på varandra och att vi har varandras stöd.

Detta låter kanske som lite flum... Men det är A och O

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Platsen:

Ska testa en sak i morn....har en folkhögskola i närheten som jag tänkt våldgästa så det kanske är dags nu..... blyghet är inget man förknippar med mig....lämnar rapport när jag varit där....

Posted on: 2008/4/8 20:35

See User information
Quote:

gaston skrev:
Kanske dags att enas om temadagar eller veckor där vi koncentrerar oss på en fråga i taget.....kan ju vara ett sätt att hålla ihop det.

Vi kan ju börja med EU-konstitutionen....öööhhh fördraget menar jag.

Gör vi det, så blir Vi bara ett Nytt Miljöparti, Piratparti, Djurskyddsförening eller liknande enfrågegrupp som bara splittrar oss än mer.

Grejen med detta anser jag är att vi har möjligheten att kunna skapa en FÖRSTÅELSE för varför samhällförstörelsen pågår obehindrat år efter år, oaktat vilka beslutsfattare som än sitter vid makten.

Det som skiljer oss är ju det att vi har förståelsen om "konspirationen" BAKOM och ORSAKERNA till samhällsförtörelsen.

Posted on: 2008/4/8 20:39

See User information
Quote:

gaston skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Platsen:

Ska testa en sak i morn....har en folkhögskola i närheten som jag tänkt våldgästa så det kanske är dags nu..... blyghet är inget man förknippar med mig....lämnar rapport när jag varit där....

Exellente!!

Sånt gillar jag. Action speaks louder than words.

Jag har alltid gillat den där "amerikanska" rättframheten och handlingskraften som Yankees verkar ha i själen.

Posted on: 2008/4/8 20:43

Anonym
Jag tycker att alla delar av puslet måste läggas det går inte att hoppa över något. För att kunna övertyga djupt indoktrinerade personer krävs list och ett enormt tålamod.
Vi måste använda samma taktik som vår fiende. Allstå att föra ett informationskrig . Men detta är oerhört dyrt .För att nå framgång skulle vi behöva ha tillgång till ett av elitens käraste mindcontroll-verktyg (TVn). Tidningar,radio & flyggblad samt dokumentärer är också ett måste, men som sagt allt detta kostar mycket pengar och tid. Vi skulle behövt jobba med detta
på heltid för att överhuvudtaget ha en chans.

Klimathotet,EU,Bilderberg,övervakning,invandring ,flour och andra gifter och är delar som verkligen är högaktuella & som borde kunna gå att nu åt med till även till medelsvenssons om det framförs på ett enkelt och bra sätt. Men som sagt alla delar är viktiga.

Jag har märkt ett visst mönster när man pratar med indoktinerade
personer.
Så här har några reagerat .

Vissa *bryr sig inte så länge dom har mat och nöjen.
-" "- *stoppar huvudet i sanden.
-" "- *tar till sig infon men vågar inget göra.
-" "- *blir förbannde &attackerar budbäraren .
-" "- *tycker det är konspirationteorier och att man är paranoid
-" "- *tycker att man inte är bildad nog att prata om sådant.
Så hur man väcker den delen är vädigt tidskrävande och påfrestande. Man kan inte ägna för mycket tid på dom som är värst programerade.
Det farliga med stora grupperingar(organisationer) är att chanserna för infiltration är stor och ganska enkel att genomföra. När det gäller lokaler så vet jag att säpo genom tiderna bla har buggat ABF lokaler. Men hur det är nu har jag ingen aning om.

Anonym
...så har det redan eskalerat och vi beter oss som småbarn med mentaliteten "Ja, vi kan inte organisera något sådant stort, så vi struntar i det"

Till att börja med måste vi nätverka och bilda en stark grupp... Sedan kan vi börja bestämma hur organisationen skall se ut och verka.

Krypa innan vi börjar gå... ok?

Anonym
Quote:

Wowbagger skrev:
...så har det redan eskalerat och vi beter oss som småbarn med mentaliteten "Ja, vi kan inte organisera något sådant stort, så vi struntar i det"

Till att börja med måste vi nätverka och bilda en stark grupp... Sedan kan vi börja bestämma hur organisationen skall se ut och verka.

Krypa innan vi börjar gå... ok?

Vilka vi ?

Anonym
Njae... vi har inte börjat bete oss ännu med mentaliteten att om det inte kan bli jättebäst först lägger vi ner... Men det kommer om vi siktar för högt. Jag håller helt och fullt med dig CrushNWO, men du sätter ribban lite för högt direkt.
Först och främst måste vi samla oss.

See User information
Lorax!

Hur blev det med den där folkhögskolan du skulle "kolla upp"?

Vad hände?

Angående CrushNWOs inlägg:

Klöart det är svårt att väcka sovande människor pga av en massa orsaker och att endel lokaler är infiltrerade av en massa skumt folk.

MEN man kan ju inte ge upp!

Jag föreslår att Vi samlas i ett Convent-liknande sammanhang en eller ett par dagar någonstans Nu i vår eller sommar och diskuterar taktiker och olika upplägg inför framtidens infokrig.

Låter detta bra?

Jag kan skaffa lokal i Göteborg om det skulle passa.

Posted on: 2008/4/9 15:47

See User information
Skall man samarbeta så önskar jag en lugn och behaglig arbetsmiljö.

För att få det så tror jag på att lägga fram idéer och lösa alla konflikter med ickevåldkommunikation. Vilket alla skulle få studera lite för att kunna praktisera.

Sen krävs det att vi går med på någon gemensam nämnare. Vilka ämnen vill vi fokusera på tillsammans? Vilka ämnen vill vi inte fokusera på tillsammans?

Posted on: 2008/4/9 16:29
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

gaston skrev:
Quote:

bennybear skrev:
Quote:

The Lorax skrev:
Platsen:

Exellente!!

Sånt gillar jag. Action speaks louder than words.

Jag har alltid gillat den där "amerikanska" rättframheten och handlingskraften som Yankees verkar ha i själen.

Tyvärr så var inte folkhögskolans hövding anträffbar men jag ska göra ett försök annan dag......men en första kontakt är tagen och vem gav sig? hehe

Posted on: 2008/4/9 17:00

Edited by gaston on 2008/4/9 17:50:29

See User information
Quote:

micro skrev:
Skall man samarbeta så önskar jag en lugn och behaglig arbetsmiljö.

För att få det så tror jag på att lägga fram idéer och lösa alla konflikter med ickevåldkommunikation. Vilket alla skulle få studera lite för att kunna praktisera.

Sen krävs det att vi går med på någon gemensam nämnare. Vilka ämnen vill vi fokusera på tillsammans? Vilka ämnen vill vi inte fokusera på tillsammans?
Jag kan ordna en lugn och behaglig arbetsmiljö med övernattnig helt gratis,säg bara till helst en" helg"typ fredag till sön .Men ni får komma till Malmö i så fall.Och ni är alla välkommna .För exact ställe på tar jag det genom pm.

lokalerna tar ca 100 pers;Vill tillägga att duschar finns oxo,jag hoppas att ni/vi tar chansen ,helst nu i vår .

Posted on: 2008/4/9 17:22

Anonym
Quote:

sale skrev:
lokalerna tar ca 100 pers;Vill tillägga att duschar finns oxo,jag hoppas att ni/vi tar chansen ,helst nu i vår .
Det är en fälla!!! Han tänker gasa oss! sale är den största privata importören av zyklon b i sverige.

Skoja bara... Synd att det är ända i malmö då min ekonomi är ganska begränsad.

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper