vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jag efterlyser positiva symboler

See User information
Lagom till söndagen tänkte jag ta fram 4 stycken positiva symboler för att få lite goodwill när folk kommer till sidan.

Hjälp mig att hitta 4 organissationer som verkligen är bra.

Tema: rädda världen, skogen, djuren, fria pengar, fred mm.

Tack för hjälp!

Posted on: 2009/10/29 13:50
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Jag efterlyser positiva symboler
Det värsta är ju att swastikan är en av de godaste symbolerna, men den går ju inte att använda. Den liggande åttan däremot kan du ju använda. Symbolen för evigheten.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
yin -jang symbolet.

Posted on: 2009/10/29 15:07
Common sense is not so common

Anonym
Lite inne på Comp´s tanke där. Jag vet egentligen inget, eller väldigt lite om symboler. Men vad är det som gör en symbol "ond"? .. Är det hur den uppfattas av folk idag, eller är det dess ursprung?

.. att t.ex ha ett kors runt halsen

See User information
Jag antar att du vet hur "laddade" symboler är nu.

Svaret enligt mig ligger hos "UR" folket.

Många bra exempel finns levande hos Indianer i Amerika.

Jag vet att européerna brukar inte förstår detta, eller har inte det blekaste re deras kulturer.. allt annat verkar var "laddade"

Lite länkar hope this helps...:

http://www.onondaganation.org/
"CERMONIES
The Creator gave us a Way of Life. These guidelines help us remember our duties as Onondaga people. Part of duties is to take care of mother earth. Part of taking care of mother earth is to perform ceremonies and giving thanks to Creator and all of creation for still performing their duties.

Each day we are giving thanks for many different things and performing different ceremonies.
Midwinters provides a great feeling of harmony with the Creator and celebrating our time together on mother earth.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fla ... _Iroquois_Confederacy.svg

"Haudenosaunee flag created in the 1980s. It is based on the "Hiawatha Wampum Belt ... created from purple and white wampum beads centuries ago to symbolize the union forged when the former enemies buried their weapons under the Great Tree of Peace."[19]

It represents the original five nations that were united by the Peacemaker and Hiawatha. The tree symbol in the center represents an Eastern White Pine, the needles of which are clustered in groups of five.[2

http://www.aaanativearts.com/mother_earth_symbol.gif

There are two forms to the Hopi Tapu'a, Mother Earth symbol, square and round representing spiritual rebirth. The passages in the maze represent the Creator's universal plan man must follow. The Pimas call it the House of Teuhu

http://www.iisd.org/7thgen/healing_circle.htm

Aboriginal world views reflect an interconnectedness between all living forms and consider each of these forms as sacred.

Cycles within nature, such as the seasons of spring, summer, fall, and winter, are a main teacher of Indigenous peoples and form the basis of belief systems.

Circles, being inherently non-hierarchical and inclusive, represent respect, equality, continuity and interconnectedness. The image of a circle is recognized by many nations and territories, however, each nation and culture may have their own unique meanings associated with the circle.

The Healing Circle has proved to be a very useful tool within Canadian aboriginal communities to begin the process of healing and cultural reclamation.

It is used by aboriginal teachers to illustrate aspects of the indigenous community over time, and particularly how the people have been affected by colonization.

People and the community are at the centre of the wheel, symbolizing the importance of community identity, history, heritage, and culture to successful and sustainable development. The community is of primary importance. Within the community, each person had his or her roles and responsibilities, each of equal value to one another.

Posted on: 2009/10/29 15:32
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Var och handlade i en loppis idag kolla vad jag kom över.

En triangeln. En Menorahn. Ett filmrulle etui med en korsriddare på.
Och ett tändsticksplån med hållare och ganska lustigt mess på.

http://s842.photobucket.com/albums/zz ... Flea%20market%20findings/

Frid

Sayonara

See User information

Posted on: 2009/10/29 17:19
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Balla prylar!!

diggar tändstikorna..

Spionerna-Lyssnar

var försiktig vid samtal!!

Posted on: 2009/10/29 17:58

Anonym
Eller hur.

Allt har en mening.

Mmm var nog menat som ett meddelande.

Kände direkt när jag kom in i rummet med porslin att här fanns något som kunde hittas, sa till min polare , något säger mig att jag måste söka igenom dessa porslinsvaror ordentligt för här finns något av vikt,, och se vad man hittade.

Hela mitt liv har varit likadant, signaler från alla håll.

Gäller bara vara uppmärksam och lyssna efter ordentligt på känslan.

Fridens.

See User information
Micro:Jag tycker att The Google Storyhar gjort sitt på sätt å vis:)

Posted on: 2009/10/29 19:17

See User information
Jag tänkte mer som att kasta nazzistkorset i soptunnor, bilder på pandor, mm.

Indiansymboler, Abourginer mfl är ju bra. Kanske ett buddhistiskt hjul också.

Posted on: 2009/10/30 21:47
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Mmm den bästa symbolen är ett träd och en ros.

Jag reser runt med kameran och fotar alla symboler jag kommer över.

Blir ett litet album.
Fast det blir på en annan tråd.

See User information
Ohm symbolen är väl en förslag kanske. yin yang...

Posted on: 2009/10/31 18:55

Anonym
Nu blir jag besviken på dig Novax, då du inte visar någon bild på någon swastika, utan på sauwastikor.
Apropå Micros avatar, så måste jag säga att den ser ut som ett blotterpapper. Blotter papper är ett slags läskpapper man doppat i LSD med symboler på

Går man in på http://blotterart.com/ kan jag nästan garantera att man kan hitta Micros avatar

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper