vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Help

See User information
gå med i gruppen help på facebook ju fler ger bättre kraft att påverka. Trött på att människor som har minst drabbas mest, alla ska väl få av maten som skickas till Haiti!!!!!! Samt alla andra hjälp sändningar som går till fattiga, själv har jag varit i det fattigaste landet i Sydamerika i ett år och det är skamligt hur lite hjälp som finns där med tanke på hur mycket vi vanliga dödliga i rika länder skänker vart tar pengarna vägen!!!!!! Bort med vapen från fattiga ge mat då kommer inga våld att behövas på Haiti!!!!!! Dax att skrota vapen och bygga trust i världen!!!!

Posted on: 2010/1/18 10:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Help

See User information
att starta en "help"-grupp på facebook är bara en ursäkt för att inte behöver hjälpa till på riktigt... sen kan ni lalla runt på stan o känna er hjälpsamma utan att göra ett jävla skit.. svagt.. ni kan lika gärna skita i att vara med i gruppen så slipper ni iaf vara hycklare..

Posted on: 2010/1/18 10:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack för den du som känner mig, kul att bli påhoppad av någon som du inte ens träffat, om du visste vad jag har gjort så kanske din åsikt ändras men det spelar ingen roll för om alla skulle ha din inställning så ska du nog se att den här jorden är dömd att må som den gör, så tack än en gång för att visa alla hur älskvärda vi andra är i dina ögon.

Posted on: 2010/1/18 10:55

See User information
En sak till vart fel på svaren så klart det ska vara ja eller nej första gången här

Posted on: 2010/1/18 10:57

See User information
men hallå är du trög eller jag har genomskådat dig.. sluta locka folk till din facebook-grupp den förbättrar inte situationen för någon drabbad person det är bara obehagligt att du och andra verkar tro att det fungerar så...

Posted on: 2010/1/18 10:59

See User information
Jag är nog trög men skönt och veta att vi delar det särdraget.

Posted on: 2010/1/18 12:10

See User information
Här var en av anledningarna till sublims (Efektos) banning skulle jag tro.

Posted on: 2010/1/18 15:36
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Och du, sublim , försöker inte att locka folk till vakensucks sidan?

Posted on: 2010/1/18 15:55
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
men snälla.. sublim slog ju huvudet på spiken i den här tråden..

hur i helve*e ska en facebookgrupp göra situationen bättre!?!

kan nån förklara det istället för att bara gnälla på synsättet?

Anonym
sublim har naturligtvis rätt att ha sin åsikt i frågan, men han hade inte behövt hoppa på jafial på det sättet han gjorde.

See User information
hej igen tänkte bara säga om du undrar hur det kan hjälpa att ge en tanke åt våra medmänniskor så kan jag bara säga vad jag tror, jag tror nämligen att tanken inte bara påverkar oss utan hela ekosystemet samt påverkas hur vi mår precis som man hört att människor som gillar att sjunga till sina blommor för att dom blir glada över det så blir även blomman glad och blommar längre och finare. Så jag ber om ursäkt åt min hemska beteende att hoppas att alla människor får hjälp som behöver det, hur skulle du känna om du inte hade mat och din granne hade i överflöd sen kommer några med mer mat som dom samlat ihop och grannen tar det också min åsikt jag betonar, min åsikt är att du behöver nog maten mer i den sitsen.
Men vad jag har hört så när stora saker inträffar och tankarna samlas så ökar medvetandet hos oss och vi kommer närmare så enkelt tror jag det är! Plus att man har tröttnat lite på att våra pengar inte kommer ditt dom ska jag betalar i tron att pengarna kommer till dom mest behövande och jag vet av egna erfarenheter på grund av att jag levt på fattiga platser runt om i världen samt besökt fattiga länder och med tanke på dom summorna som vi lägger ner på att donera så har jag sett alldeles för lite hjälp, ex Bolivia som får enorma summor men har knappt någon hjälp pengarna går till ledare och människor som redan har pengar och makt, så jag då som sitter i en riktigt dålig sits med en blivande personlig konkurs med familj, två barn att mätta men på grund av att någon tyckte att mina arbetade timmar tillhörde honom mer så han tog mina pengar och förstörde mitt liv, men med min sista livsgnista så tar jag ändå mitt sista bevarade hopp på människor och skänker en tanke åt dom på HAITI som inte har samma chans som jag att sälja allt vi har som jag nu får göra, huset och bilen kvar om du är intresserad, har inte tid att skriva ner hela historien men jag kan garantera att mitt syfte är ej politiskt, religiöst eller på något sett ett sätt att påtvinga någon att tycka som jag, jag tror bara att en god tanke väcker en ny och det väcker en god handling som ringar på vatten sprids. Men det är väldigt skönt när vissa då stoppar en genom att få en att må skit och att man är en sämre människa för att man försöker UTAN PENGAR!!!!!!! Tack och godnatt

Posted on: 2010/1/18 22:26

See User information
Min mening är att du borde ge upp att försöka eller ens tro att du kan hjälpa andra, vi kan knappt hjälpa oss själva på denna jord.

Ge pengar, tröjor, etc är inte att hjälpa. Även sett från en ren ekonomisk ståndpunkt är det fasligt illa att ge gratis mat och kläder till tredje världen, hur ska deras egna inhemska industrier och butiker någonsin konkurrera med vad som är gratis?

Posted on: 2010/1/18 22:48
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper