Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Vaken på European Social Forum?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Varför inte, det viktiga är ju att man gör någonting.
(Fast om du ser banderoller med co2 shit, riv ned dem först så folk slipper skämmas) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Posted on: 2008/7/19 12:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja din hobby verkar du vara bra på!Hur kan du få det till att micro försöker bestäma över andra,när han ställer en fråga till medlemmarna i forumet? Han vill ju höra vad andra tycker i ämnet.Hade han bara bestämt själv,tror jag att han hade skitit i att fråga överhuvudtaget faktiskt!
Posted on: 2008/7/19 12:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dyra priser... Jag tycker att ett föredrag kan hållas, något med CO2 och kommunismen skulle rocka hårt där=P
Sen ett litet bord kan väl kanske hyras. Vid det bordet kan man väl ge ut lite dvder gratis? Och ha en kakburk man kan lägga pengar i.
Posted on: 2008/7/19 13:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ett föredrag eller två i ett XX small room skulle nog vara bra. Det kunde generera vidare diskussioner bland övriga deltagare. Om 50 nyvakna kan fås att lyssna då skulle det nog vara mycket värt. (De som redan vaknat till en smula kanske kan hålla sig utanför...) Sedan kan man väl stå med en banderoll eller så utanför, får man det? alternativt ha ett info bord.
Temat bör innehålla kopplingen mellan NWO och FRA tycker jag! FRA är fortfarande hett så det bör man nog dra nytta av!
Posted on: 2008/7/19 18:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag hoppas verkligen vaken.se kan ha ett bord på European Social Forum i Malmö i september..vi får väl ha en insamling så budgetversionen kan undvikas..
Det finns ju flera viktiga föredrag som Micro m fl kan hålla där..det kommer ju folk från hela Europa till Skåne då så det vore ju synd ifall vaken försätter denna chans att nå ut till samhällsengagerade människor med glädjens budskap och kampen mot tyranniet och slaveriet.. ESF:s sajt är: http://www.esf2008.org/ Ps: Hoppas det är ok för Emil322 att vaken deltar, då han ju varit orolig att vaken figurerat i så många vänstersammanhang och av belackare anklagats för att vara "kommunister" ![]()
Posted on: 2008/7/23 11:53
|
|||
|
"At lux vera quae inluminat omnem hominem venientem in mundum"
http://www.youtube.com/watch?v=ooGBMFShUVo |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja kan från mina kontakter säja de finns de som är med i ESF som har samma åsikter som Vaken.se har om " makt eliten" fast under andra ord pga du kan inte " använda ordet konspiration"
Men de sitter direktörer i näringslivet som har samma insikt som vaken.se och de har också samma oro som folk som sk vaknat. De söker andra vägar men de ju en minerad väg att gå.
Posted on: 2008/7/23 22:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Precis.
Posted information ett tag sen innan detta post: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=93969#forumpost93969 Men är det inte FÖRSENT att fixa bord? Kan ISF DELA ut info, med banderoll osv. English Svenska Jag hade en möte med ESF folk och flera känner till Klimat Hoaxen... Fast de är fast i det fasta strukturen.. Pyramiden
Posted on: 2008/7/23 22:43
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det slutade med ett litet rum och ett litet bord.
Registrering kostar 50 euro Bordet är på 1x1 meter och kostar 80 euro XX Liten sal 50 euro Summa: 180 euro Vad tycker ni. Ska vi köra på det? Det går tydligen fortfarande att ändra sig. Ett annat alternativ är att ta bort föredraget och ta ett större bord för 260 euro. Det blir 310 euro totalt. Det har kommit in lite bidrag för att sponsra detta. Ska det bli av så skulle jag uppskatta om fler donerade för ändamålet.
Posted on: 2008/7/29 15:34
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ytterligare ett alternativ är att ta med 9/11 banderoller och dela ut information utanför forumet.
Då är det gratis och jag har råd med biljetten till malmö.
Posted on: 2008/7/29 17:49
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då var du duktig. Jag har pengar till det, ett par hundra lappar. Hej på er, kom till Järna och fixa de sista banderollen nu!!! NÄSTA vecka sista vekan, REA
Posted on: 2008/7/29 21:34
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En banderoll på engelska och spanska kanske?
9/11 Was An Inside Job Created By Secret Societies To Form A New World Order
Posted on: 2008/7/30 17:14
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
No no no no!!!!
Their main theme is GLOBAL WARMING!!!!! Get the picture? We need to SERIOUSLY confront this issue!! SPANISH??? C'mon!! Swedish and ENGLISH 31 000 Scientists Disagree that Global Warming is man-made!!! petitionproject.org The former heads of the IPCC are saying that the report is WRONG!!! THIS NOT A 911 Issue!!! 911 is SECONDARY here Capice?Global Warming is Caused by the SUN!!!31 000 scientists agree!www.petitionproject.org
Posted on: 2008/7/30 20:37
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Egentligen är inte klimatfrågan det primära heller. Det är bara en rökridå medans dom höjer priserna på olja och livsmedel samtidigt som de inskränker på vår integritet. Samtidigt hamstrar de på naturtillgångar.
9/11 var bara ett verktyg. Fäst uppmärksamheten till arbetet istället för att stirra er blinda på verktygen. Det är lättare att vakna upp om man ser till konsekvenserna. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det är dags att göra klart banderollerna som vi redan har börjat på!
Vi ses i Järna tisdagen den augusti och får det gjort. Se till att komma med! Parsifal och Lorax är på. Nya aktivister är välkomna! Vi koordinerar saker som vi gjorde sist. Vi hörs!
Posted on: 2008/7/30 21:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag vet hur det funkar, fast efter jag läste en tidning om Social forum var de flesta involverade fokusserade på KLIMATFRÅGAN mer eller mindre. Visst kan man fokussera på MÅNGA ämne, fast jag LOVAR att klimatfrågan kommer att vara det centralla. Hade en presentation till flera ifrån Global Social Forum och deras inriktning var KLIMAT FRÅGAN. Det ser ut som en klimat baserade forum. Här har vi en quote: "now we in the Nordic countries and the rest of Europe have the chance to put forward alternatives and visions for the future. Many questions will be dealt with: from workers’ rights, equality, public service, development of democracy, resistance to war and racism, to global solidarity and a change in climate strategy. Because ESF is about changing society, the European Social Forum is a unique arena for exchange of experiences, discussions, network building and planning of common initiatives and campaigns. All information on the Nordic website" Climate strategy is a relatively newcomer to the list and will most likely be a KEY focus. My idea is to have a KEY focus idea for them to HOOK them in to at least be interested and be able to RELATE to it all. Climate Truth = NWO Truth = 911 Truth = NWO Truth and Climate Truth. Know what I mean? :)
Posted on: 2008/7/31 20:38
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hur gick det ?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
hej! har ni kommit fram till ett beslut angående vaken.se's deltagande i european social forum? det skulle vara kul om ni kom ner dit! jag och två klasskamrater har ett projekt på gång med temat motstånd och förändring med tyngdpunkt på 1968, 1989 och nu. Vi ska intervjua folk med anknytning till dessa tidsperioder och vårt förstaval för "Nu" är personer med tankar om maktstrukturer och med ambitioner att analysera och syna dessa strukturer i sömmarna. Är någon eller några av er sugna på att delta? Detta ska alltså inte publiceras i någon tidning. Vi är elever på en liten folkhögskola i sthlm och de som ska ta del av intervjuerna är vår klass. Ni kan även ställa upp som anonyma om ni känner att det känns bättre! Vi ska ner till European Social Forum och tänkte att vi kanske kunde mötas upp där? hör av er om ni är intresserade! emmamejias@gmail.com
Mvh Emma, Hannes och Tove.
Posted on: 2008/9/9 12:24
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login