Vakencorner
|
Re: Det här skickade jag till Void (vill vara öppet om en sak)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Som jag ser detta är detta beviset för att "ledning" inte funkar, man kan inte ha en ledare över sig, som man "frågar", denne kan ju svara "fel" vilket tydligen har hänt, problemet är inte att void svarat fel, utan att du har frågat.
Om alla frågar om lov, kommer nån att bestämma om det är bra eller dåligt, väx till din egen chef, och skit i ALLA auktoriteter, de tillhör en svunnen tid, REDAN.
Posted on: 2008/1/15 16:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Snarare SITUATION än PROBLEM. Det är som det ÄR, jag sa ingenting om LOV wiseguy (mafia) och tiden är ju NU. Om inte NU ...NÄR (du vet). Att jag fråga handlar om att jag VILL nånting som andra vill och då vill jag ser beviset på (efter FLERA år med SAMMA taktik) varför man INTE använder en ny teknik, att man inte då använder tekniker och taktiker som finns och funkar. Vaken är ingen undantag. Svunnen tid? Förklara vad du menar.
Posted on: 2008/1/15 16:21
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Brukar ni kramas ?
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Wiseguy: ... väx till din egen chef, och skit i ALLA auktoriteter, de tillhör en svunnen tid, REDAN. Du är ju nästan genial när du anstränger dig! Alldeles i rätt riktning! När tillräckligt många kommit på detta så måste nödvändigtvis inte total anarki inträffa om resan till ett högre medvetande har rättspatos och empati för andra levande varelser som några av de viktigaste ingridienserna. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
The Lorax!
Jag säger inte att du har fel i hur du styr ditt medvetande! Men jag känner mig lite stressad av att inte veta vad det är du är ute efter egentligen! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad betyder KRAMAS? Inte så duktiga med det gyllande svenska språket
Posted on: 2008/1/15 16:50
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Jag tycker dock fortfarande vi är för "små" för att göra
någon större aktion / flexa muskler. Jag vill lägga energi på attt hitta fler infokrigare innan vi kan flexa musklerna mot media eller liknande. VI MÅSTE BLI FLER!!!! kram kram " http://sv.wikipedia.org/wiki/Kram Lägg till as sen. Varför startar du en masa skittrådar ? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hej. Kul tråd.
Lorax: Dock uppskattar att du även tänkerefter på vad som är privat och publikt när jag skriver till dig i PM. Till alla som bryr sig: Jag tycker fortfarande vi måste bli fler innan vi kan börja skrika mer. Det märks ju bara den 11:e varje månad då det är cirka 3-7 eldsjälar där varje gång. Vad är det för engagerad grupp egentligen, det är ju ingenting! Jag vill att fler med energi, lust, aktivism inom sig ska hittas och/eller väckas inför vad makteliten gör mot oss. vi behöver bli lite fler när vi gör saker. Vi är ju pyttesmå. Vad är fel med att lägga energi på att hitta fler personer? Det är ingen waest of time att leta fram eldsjälar. Man kan ändå inte väcka folk som inte redan ställer frågor och har funderingar. Vissa kommer aldrig gå att väcka, lägg energi på de som har potential att vakna i första han. Ska Lorax, micro, void (och en handfull till) stå själva utanför riksdagen med skyltarna och skrika för fulla lungo? Det är lixom ingen grupp att tala om. Är vi en större grupp, så blir det mer allvar. Är man så här få så blir man bara tagna för att vara "3 konstiga knäppskallar". Eller har jag fel och vad borde jag göra istället för det jag gör nu? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
jag har ett litet tips på hur man kan bli fler på aktioner kanske.
för mig är det ett etiskt problem att "skrika" ut budskapet till alla som passerar. det kan nämligen finna goda skäl hos vissa människor att inte vilja se detta tror jag. (typ att de inte är redo för att ta till sig av informationen på det sättet av personliga psykiska skäl.) därför skulle man kunna fundera på hur man istället kan låta folk som går förbi bli intresserade och komma fram och fråga typ. samtidigt som man inte stör andra människor. man kan ha en skylt där det står: "vi diskuterar den globala makteliten?" och sedan pratar man med folk som stannar på ett respektfullt och nyfiket sätt för att se vad de är intresserade av och berättar jag menar inte att det skall stå exakt så, och man får också akta sig så att man inte manipulerar folk att komma och fråga om något som de inte vill veta. förstår ni vad jag är ute efter? att hitta sätt att skapa trevliga aktioner som inte skrämmer upp folk utan skapar glädje typ...
Posted on: 2008/1/15 19:06
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Äh låt tangnetbordsaktivisterna skämmas de kommer få sitt straff.
Ni andra ut då var inte här o tjöta personligen blir jag bara trött på "aktivism tjötet" när jag hör ordet aktivism från void och dig Sluta ställ en massa jävla krav |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
det var inte meningen att det skulle uppfattas som ett "krav".
jag försökte bara beskriva en typ av aktion som jag själv gärna är med på någon gång!
Posted on: 2008/1/15 19:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag kan ge ett tips om hur man kan agera när det gäller politiker. Istället för att stå utanför Riksdagen med plakat och skrika så att halsarna blir hesa, så kan man försöka få kontakt med politiker genom e-post eller telefon och därefter bestämma ett möte. Många politiker är öppna för detta. Jag vet själv många som kontaktat politiker genom detta sätt och därefter fått en personlig kontakt. Ifall det är svårt med riksdagspolitiker så kan man försöka med lokalpolitiker.
Jag känner själv flera personer som lyckats få kontakt med kända politiker, bl a några som är engerade i förföljelsen av tibetanerna och Falun Gong. Dessa personer byggde upp en personlig kontakt med dessa politiker. När väl denna grund är lagd så kan man ta med sig den information som man tycker är lämplig som t ex en dvd-film och lite faktadokument. En politiker, Karla Lopez, blev så pass engagerad att hon verkligen satte sig in i Tibet-frågan och sedan höll ett tal på Mynttorget vid en manifestation som handlade om Kinas grova kränkningar av mänskliga rättigheter. Det viktigaste är så som jag ser det att man lär sig att samarbeta. Först bestämmer man vilket material man ska ha och hur mycket. Sedan måste man ta i beaktande hur pass mottaglig politikern är. Man måste lägga fram informationen på en nivå så att de kan ta till sig detta. Märker man att de är öppna för det man presenterar och att de kanske själva har erfarenhet av något specifikt ämne så kan man spinna vidare på detta. En annan sak som man kan göra är att göra en petitionsinsamling där man samlar in namnunderskrifter att regeringen ska agera och ta ställning i en fråga. T ex kan man skriva lite fakta om 911 och där man uppmanar regeringen att utövar påtryckningar mot USA:s regering att öppet granska den officiella versionen. Även om inte Sveriges regering gör något så får man ändå tillfälle att under processens gång prata med folk och dela ut material. Under den processen så kanske några tar till sig detta och sprider det vidare. En annan sak som man kan göra är att försöka få kontakt med chefredaktörer och ansvariga utgivare för tidningar och magasin. I slutändan är det ju ändå dessa som bestämmer innehållet i dessa medier. Nu kanske ni redan har arbetat på något av dessa sätt. I sådana fall är det bara att bortse från det jag skrev.
Posted on: 2008/1/15 19:50
|
|||
|
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hur kan "politiker" lösa problemen dom medvetet skapar? Ta tex om man är hotad av maffia, försöker man få ett samtal med den lokala maffiabossen, och ber han hjälpa till och stjälpa Cosa Nostra i stöpet. Själva vitsen med politiken är ju att det skall vara ett falskt hopp, och en nödventil. allt är fejk inom politiken, mest av allt politikerna. Visst kan man hitta en och annan bra människa som inte sålt ut, men han har ju aldrig makt, eller en chans att ändra nåt, har han det blir han ju skjuten.
Posted on: 2008/1/16 10:42
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, och politikern ifråga som gör sitt jobb som politiker och vill förändra saker till det bättre blir oftast skjuten på order av andra politiker...
http://video.google.com/videoplay?docid=-3967677791931129793 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Wiseguy:
Man kan i alla fall försöka. Även om många politiker har sålt sig så kan det vara bra att de ser att det finns folk som inte går på lögnerna de säljer.
Posted on: 2008/1/16 15:31
|
|||
|
Life´s but a walking shadow, a poor player that struts and frets his hour upon the stage and then is heard no more. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing.
---William Shakespeare |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Svar nej! Antingen ar det meningslost for att man hoppas pa det och har fel. Eller sa ar det meningslost for att man vet att det ar meningslost, och om man da anda gor det, ar man ju medveten om att det inte kommer att hjalpa och man slosar sin tid. Eftersom vi vet att politikerna har skapat problemen, antingen medvetet eller omedvetet, kan de inte losa problemet. Man kan inte losa ett problem pa samma satt som man skapar det. Ga till din granne istallet. Sa gar han till sin granne, till sin granne, osv osv. Nar alla star och vet hur allt ar, kommer politikerna fortfarande neka, eftersom de kommer havda att de inget visste. Dom kommer ljuga in i det sista. Svaret ar nej, och kommer forbli nej. Om svaret hade varit ja, hade den enda person som behovts informerats varit Dich Cheney. Vi hade kunnat berattat for honom att han och hans kumpaner var inblandade i 9/11. De hade erkant, fatt smisk och allt hade varit ok. Problemet ar att han aldrig skulle erkanna, eller nan annan heller for den delen. De vet att de kommer mordas om de erkanner. Ingen politiker har makt, alla ar de kasperdockor. Alla vet att man inte kan prata med kasperdockan om man vill ha andring. Vi maste lara oss se vilka som styr kasperteatern. Las pa om zionismen ar mitt tips.
Posted on: 2008/2/6 10:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
wiseguy skrev:
Quote:
Menar du tex ![]() hehe... Eric Hufschmid http://www.takeourworldback.com/short/hufschmid.htm The evidence is more conclusive than ever. Hufschmid and Bollyn are agents: intelligence operatives, disinformation promoters or agent provocateurs. They should be shunned like the plague. With a trillion dollar crime such as 9/11, it was always inevitable that some "Deguello" operations would be set up.
Posted on: 2008/2/6 11:28
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Apropå Huffen, jag ska skriva ett inlägg och hänvisa till ett program som han gjorde i December, jag lyssnade på hela programmet för att kunna bilda mig en åsikt om honom och jag blev ännu mer övertygad om att han jobbar för makteliten, ni skulle höra hans argumentation, jag blev överraskad, negativt!!
Ska göra inlägget senare i veckan så får ni själva ladda ner och lyssna på honom, sen kan vi diskutera om vilka inom rörelsen som faktiskt är dis-info-agenter och vilka som falskt utpekas för att vara det!
Posted on: 2008/2/6 19:58
Edited by TeBe on 2008/2/7 5:25:09
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tebe: Det låter kul, bring it on för tusan!
De som inte hört Eric Hufschmid-Murdoch när han snackar med Loose Change-crew bör ladda ned den. Jobbigare person att ha å göra med än honom är nog svår att hitta, lyssna och döm själva. Det är en intevju från nått år tillbaka som bör gå att hitta, för många hade den då iaf. Ska maila Hufschmid och fråga om han kommer till 911-konvetet i Nederländerna i Mars. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Intressant diskussion... jag tror på en global förändring.. sverige är en viktig men kanske relativt liten del i sammanhanget. Alla bitar är viktiga - och jag uppskattar om ni inte rackar ner på de som driver vaken.se, eftersom ERA åsikter inte representerar alla.
Vaken var en glädje att upptäcka som nyvaken, och enbart det stärker när man vaknat upp ur Matrix. Ni som sitter här verkar ha en förbannat arrogant attityd som fan inte hjälper när man ska chockera folk med ämnen som rubbar hela deras världsbild och ger dom en kronångest utan dess like. Fråga er själva istället hur många som ens vill lyssna på ER - med tanke på den attityd endel visar upp här inne är det väl bara varandra ni frotterar er med? En personlig inre storstädning först, sedan - steg för steg utöka, med OMTANKE om andra, inte aggressivitet och påprackande skrik... tänk lite smart. Nazisterna har en strategi att INTE göra som vänster-falangen, de visar kontroll, sammanhållning samt imponerande eftertanke då de marscherar under tystnad, i samma kläder, med facklor - utan att någon gör bort sig och drar på sig negativa rubriker i form av upplopp... MOTARBETA INTE SYFTET. Hur vore det med lite kreativa happenings, att man bjuder in till filmvisningar typ 1 gg i mån, sen erbjuder att dra vidare på nån lokal, ta en öl och vara social - glöm inte bort att återhämtning, jorda sig är fan så viktigt när man har penetrerat flera lager av illusioner och dimensioner. Mvh Jean Darc
Posted on: 2008/2/6 20:59
|
|||
|
-:Vestrum noscite hostem:-
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan endast visa vattnet för hästen, man kan inte tvinga den att dricka.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
De flesta människor idag är så skeptiska och blasé pga av att så mkt lögner är endel av våra liv, livslögner och medias lögner, politikerlögner osv osv - så hur ska man kunna "nå" utan forscerande manipulation?
En taktik är att vara lite buddhistisk, typ cool - då många som är för PÅ blir skrämmande... Många tjejer idag är FIXERADE på mode - varför inte trycka upp coola t-shirts? (I can help). Killar är fast på sex och porr, och "pallar inte" när en tjej är för djup (oh boy do I know that feeling) en tjej ska inte bry sitt söta lilla huvud - då kommer andra killar väl till pass, eftersom en man LYSSNAR mer på en annan man, det ger tyvärr mer kredibilitet och tyngd att ett påstående kommer från en man... Samarbete alltså! ![]()
Posted on: 2008/2/8 11:11
|
|||
|
-:Vestrum noscite hostem:-
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login