vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

ABF 18mars – 11 september, Irakkriget och världen efter Bush

See User information
Hej

Jag vill börja med att säga att det verkar vara många medvetna själar här, trevligt.
Detta är mitt första inlägg, har varit här och nosat runt en del sedan en tid tillbaka.
Detta föredrag har jag tänkt gå och lyssna på. Kanske några till är intresserade, kan vara ett tillfälle att lyfta fram en del frågor, eller vad tror ni?

http://www.abfstockholm.se/kalendarium_03.htm

Tisdag 18 mars
Draksåddens år
– 11 september, Irakkriget och världen efter Bush
I fyra år var Pierre Schori Sveriges FN-ambassadör. Från sitt arbetsrum bevittnade han hur World Trade Center i New York störtade samman den 11 september 2001. Han var personligen inblandad i den hårda maktkamp i FN som föregick Irakkriget. Pierre Schori berättar om 11 september 2001 och tiden
i FN därefter fram till Irakkrigets inledning samt om en ny jämlikhetsopolitik för 2000-talet.
Kl 18.00, ABF-huset.

Posted on: 2008/3/7 17:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: ABF 18mars – 11 september, Irakkriget och världen efter Bush
Mumma!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jean - Pierre Olov Schori, född 14 oktober 1938 i Norrköping, är en svensk politiker (socialdemokrat) och diplomat. Han var kabinettssekreterare 1982-1991, riksdagsledamot 1991-1999, biträdande utrikesminister 1994-1999, ledamot av Europaparlamentet 1999-2000 och ambassadör vid FN 2000-2004. Han var gästprofessor på Adelphi University i New York 2004-2005. Sedan den 1 april 2005 är han FN:s speciella sändebud i Elfenbenskusten.

Schori ledde EU:s utsända valövervakare i Zimbabwe 2002. Året därpå var han påtänkt som FN-administratör i Kosovo, men efter USA-protester gick tjänsten honom förbi.[källa behövs]

I Jan Guillous Hamilton-romaner förekommer Pierre Schori, lätt maskerad, som den intelligente diplomaten och kabinettssekreteraren Peter Sorman.[källa behövs]

Schori har också varit ordförande i Svenska judoförbundet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pierre_Schori
Ingen jag hade litat på .Om någon skall se föredraget så gäller det att bombadera han med fakta om att FN ,USA och EU styrs bakom kulliserna och vilka krafter som ligger bakom .Han kommer väl att propagera för hur bra FN är och lägga all skuld på Bush.För att sedan berätta om hur stor förändring det kommer att bli när USA får en ny president.Det gammla vanliga skitsnacket.

Anonym
Bra CrushNWO!

See User information
Hehe, CrushNWo bra research och jag instämmer du har nog helt rätt ang hans upplägg, men men.

Jag tänker iallafall gå dit och hoppas på att det blir möjlighet till frågor. Och då kommer jag ställa någon/några frågor ang hus 7. Skulle vara roligt om det satt någon/några fler i publiken som är kritiska till den info vi fått via media om hädelsen om 9/11. Och kan få honom att säga något intressant om detta insider job.

Kanske även någon som vill filma spektaklet. Han är nog en av dom men kan förhoppningsvis slinta lite med tungan ändå.

http://www.abfstockholm.se/kalendarium/Pierre_Schori/index.htm

Posted on: 2008/3/18 11:41

See User information
Ge han lite tuffa frågor, så får vi se vad han går för..

Posted on: 2008/3/18 12:11
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Glöm inte videofilma skiten!

Posted on: 2008/3/18 12:44

See User information
Kommer ihåg när den avslöjade norske KGB-spionen Arne Treholt utpekade Pierre Schori som svensk KGB agent.

Inte helt otroligt.

Posted on: 2008/3/18 17:10

See User information
Jag är lite upprörd över går dagens svar på min fråga av Pierre Schori.

Det var ca 200st där igår och lyssnade bla var vår gamle stats minister Ingvar Carlsson och en del andra sossar mm.
Det började bra han var en ok talare. Han tog upp en del vettiga saker så som. Hur bush administrationen bröt mot olika FN regler och på så sätt urholkar det och skapar vi mot dom värld med muslimerna mm. Att det är viktigt att förstå vad det var som startade krigen mot Afghanistan samt Irak och att det är viktigt att blicka framåt när USA:s trupper är hem tagna från Irak mm. Att så mycket som militären kostar där nere på några månader skulle bygga upp hela Iraks infrastruktur, samt ge amerikanen en bra sjukförsäkring mm. När han stod där framme och pratade han verkade vara en sympatisk man med sunda värderingar, skådespel på (hög nivå).

Hur som helst när fråge stunden kom ställdes 7 frågor.

Min fråga löd. Vad jag förstått det så var du ögon vittne när tornen rasade det måste varit hemskt.

1. Och då undrar jag om du även såg det 3 huset/tornet rasa alltså hus 7, building 7 som det kallas.

2. Och vad du tror att det berodde på att det rasade,

3. samt varför du tror att det inte lyfts fram i media,

4. och varför du tror att det är så få som känner till det tredje tornet/huse building 7.

Och efter du svart på frågorna så skulle det vara intressant att få en hand uppräkning här inne. På hur många som känner till att det var ett 3 hus som rasade under 9/11 attacken bredvid World Trade Center alltså hus 7 . Tack (nåt i den stilen)

Hans svar var märkligt jag var inte alls bered på detta svar. Han TOTALT tvär nekade som värre en dom värsta det fanns inget 3 hus/torn som rasade så någon hand upp räckning behöver vi inte. Ja det stämmer att jag var ögon vittne när tornen rasade mm det var hemskt att bevittna detta när folk hoppade ut genom fönstren mm mm.
Synd att det inte filmades. det hade varit ett bra klipp att sprida.

Hur kan han svara på detta sätt? Kommer detta vara det svar som skall ges från dom ang hus 7?

Hur går det att förneka det? Jag är faktiskt upprörd. Jag skulle vilja fråga honom samma frågor igen samt ställa följd frågor, gärna då vissa videoklipp samt tidnings klipp mm om det . Tror ni att det finns någon journalist parti vän/motståndare som skulle vilja/kunna ta upp detta med honom igen för att räta fråge täckena i hans svar om hus 7. Och gärna på det publicerat någonstans.

Posted on: 2008/3/19 8:22

See User information
Shit va sjukt! Det är ju för mkt... Fan att nån inte filmade det då! Jävlar va bra frågat av dig.

Posted on: 2008/3/19 23:55
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

Anonym
Verkar ju ganska uppenbart att han inte kände till WTC7 och det vissa inte känner till, politiker framför allt - Förnekar dom.
Jag förstår iofs att du blir upprörd över högt uppsatta människors okunnighet.

See User information
Okunnighet el förnekelse - Sjukt i vilket fall.

Posted on: 2008/3/20 15:53
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Jag kontaktade Svenska FN-förbundet för att få kunna kontakta Pierre Schori på något sätt. Pratade med en av hans kollegor där och sa vad mitt vad mitt ärende gällde samt min upplevelse när hans svar var som det var. Hon kände inte heller till huset, så jag frågade om hon hade internet på fram för sig. Så sa jag bara googla in på googel video sedan building 7. Välj sedan några och se själv läs runt lite om denna byggnad. Sedan frågade jag henne var dom hämtar/får sin info från då hon sa att hon var på läst om 9/11 händelsen? Humm

Hon ska skicka mig hans uppgifter. Jag sa att jag ska åtet komma till henne för att diskutera detta vidare. (Alltid skriva upp namn på personen man talat med)

Pierre Schori behöver nog ett info paket. Åter kommer om adress. Då jag först vill göra några menings utbyten med honom.

Posted on: 2008/3/20 21:16

See User information
Tyvärr är jag inte ett dugg förvånad över Schoris reaktion. Han är en ärke-NWO-operatör som är kompis med Kissinger o grabbarna sedan 30 år. Han är sossarnas man i alla NWO-sammanhang, en riktig hal, kall o arrogant insider. Bennybear är också rätt på det då han gick Sovjetunionens ärenden när det begav sig och mkt väl kan ha varit fullt ut KGB-agent - i alla fall var han en "agent of influence".

Hade han svarat något annat på dina frågor och kanske gett din rättframma sanningspatos en eloge eller liknande hade jag blivit MKT förvånad då detta skulle tyda på en ny Pierre Schori.

Utomordentligt beklagligt att du ej filmade det hela så vi kunde ha lagt ut hans förräderi på Youtube. En läxa för oss alla...har själv gjort misstaget många gånger i min ungdom och innan it-samhället.

Men gå gärna vidare med detta och försök skriva ihop en artikel eller liknande. Låt inte det svinet komma undan detta.
Om du vill ha lite bra leads på Schori så ska du tala med Ulf Sandmark (offentliga person) på Schillerinstitutet i Sthlm http://www.larouche.se/
Han är Sveriges främsta expert på Schori och är gammal typ kollega till honom från SSU i början på sjuttiotalet. Han har skrivit mkt om Schori för EIR, http://www.larouchepub.com/ genom åren som Schori erkännt själv var hans besvärligaste reportar som gjorde livet surt för honom på presskonferenser på 80-talet under kalla kriget.

Ps: Sen' är ju FN en stormakternas klubb som är helt i händerna på oligarkin.

Posted on: 2008/3/27 22:16
"At lux vera quae inluminat omnem hominem venientem in mundum"

http://www.youtube.com/watch?v=ooGBMFShUVo

See User information
Hej! Jag håller med Crusader att jag inte är förvånade eller överaskade.

Kom ut den 11 April med oss och dela ut informationen.

Politikerna är antigen så hjärntvättade /upptaget med alla bullshit, och inte kan (just nu) acceptera sanningen kring Inside Job 911.... eller de vet väl sanningen och antigen säger sådana korkade skitsnack för att rädda sig själv (feg och rädd) eller är med NWO agendan....

Nu har du lärt dig lite kanske? Crush NWO och många nadra på forummet kan en hel del, dett är bara att fråga...

Posted on: 2008/4/1 14:52
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper