Vakencorner
|
Anonym
|
Money as Debt II - Ny dokumentär om ekonomiska systemet
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Money as Debt 2:
Quote: Bailouts, stimulus packages, debt piled upon debt...Where will it all end? How did we get into a situation where there has never been more material wealth and productivity and yet everyone is in debt to the bankers? And now, all of a sudden, the bankers have no money and we the taxpayers, have to rescue them by going even further into debt! 77 minute Money as Debt II explores the baffling, fraudulent and destructive arithmetic of the money system that holds us hostage to a forever growing DEBT...and how we might evolve beyond it into a new era. Finns att köpa för 49,95 dollar inklusive frakt utanför USA: http://www.themoneymasters.com/order.htm#mad Dom som missat Money as Debt och The Money Masters har verkligen missat något riktigt intressant! |
||||
|
||||
|
Re: Money as Debt II - Ny dokumentär om ekonomiska systemet
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ni som vill veta vad ni köper kan ju titta på
http://www.youtube.com/watch?v=_doYll ... 29C64F&index=0&playnext=1
Posted on: 2009/7/15 8:36
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Den var tyngre än föregångaren. Man får nog se den ett par gånger. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja, undrar om den inte var för tung för majoriteten besökare här.
Så många som prisat "ettan", och nu är det helt dött i tråden om tvåan... väldigt intressant Kanske är så att gränsen för människors förståelse ligger här... Mycket intressant "indeed"! Har börjat förstå hur briljanta bankmännen är. De har lyckats skapa ett "spel" som majoriteten inte klarar av att förstå.
Posted on: 2009/7/19 12:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Oj, oj, oj. Tankade och tittade, önskar jag kunde betalat men pengar skyr mig som pesten... Detta var precis vad jag behövde, har harvat runt och sett allt jag kunnat lägga vantarna på utan att inse den brinnande punkten. Måste dock säga att Money as Debt II - Promises Unleashed kan vara svår att förstå om man inte redan har litet kött på benen men usch vad bra den är!!! USCH SÅ BRA, slöjan bara for av, i allafall det lilla som fanns kvar. Tillsammans med The Money Masters och Esoteric Agenda ger den en extremt bra bild av problemen vi alla ser och kräks galla över. Sedan att det finns hemliga sällskap som vill fortsätta på den inslagna vägen är vi nog alla pinsamt och smärtsamt medvetna om. Ladda hem eller köp, låt alla duktiga idioter se denna, känns som om jag virrat runt som en yr tupp innan jag sett detta briljanta mästerverk! USCH!!!! Så bra! Usch så lurade vi har blivit. Wow, detta är alltså vad som kallas A-H-A upplevelse. Digitala pengar och digital direkt demokrati är framtiden... Låter som någon NWO-nisse? Yupp, det tyckte jag med först, men detta kan ta mig fan fungera. Steg ett verkar dock vara att ge staten tillbaka kraften ett trycka pengar, eller jag vet inte, allt jag vet är att detta är ett måste att se, om det inte sätter sig, se igen, igen och igen. Hur fan ska jag kunna sova nu? TANK IT, SEED IT, LOVE IT! Ojdå vad långt det blev.... För att summera;ett måste
Posted on: 2009/7/20 0:08
|
|||
|
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen" -Cornelis Vreeswijk |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
bump! Eller stöt kanske det skall vara
Posted on: 2009/9/19 17:30
|
|||
|
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen" -Cornelis Vreeswijk |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login