vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vakna med Svenska Akademien

See User information

Posted on: 2007/12/1 21:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vakna med Svenska Akademien

See User information
mm den är bra den låten, har följt akademien sen de släppte sina första skivor men framförallt efter "med anledning av", som jag tycker är absolut den bästa skiva de har gjort, med bl.a D.N.E.P eller vad sägs som språketsfunktion. . Tändstickor för mörkrädda var helt ok detsamma efterföljarn.
Men den senaste skivan var inte så bra, lite kareokemusik dock jävligt snyggt omslag men jag saknar,tjejen, hennes röst vägde så bra emot Generalknas. Samt stureallen är riktigt begåvad i svenska språket han är grym på att rappa, inget slang bara ren svenska förstår inte varför han lagt av med det.

bra band , men inget slår Kultiration fan det bästa jag hört och sett live, reggae och folkmusik fantastiskt..

http://www.youtube.com/watch?v=p5YMjbRBj5c

Posted on: 2007/12/2 11:53
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja deras nya var en liten besvikelse. Man hade hoppas på mer, bara 2-3 låtar som håller samma klass som de tidigare skivorna.
Tycker Tändstickor för mörkrädda är klockren rakt igenom, en sån skiva man knappt behöver hoppa över en ända låt på.

Posted on: 2007/12/2 15:44

Anonym
Wannebe Rödvinsdrickande ntellektuella skåningar!?

Nej jag känner bara för att protestera med lite sunt bond förnuft

http://www.youtube.com/watch?v=QxzD9a3Yf94

Anonym
Lite nationalromantik istället

http://www.youtube.com/watch?v=BW6c89ct3Hw

Anonym
"och utan att vi alls reagerade
har våra hjärtan blivit högerplacerade" Lol vad vaket.Får vi bara tillbaka vänstern så löser sig allt.Ha ha och ni kallar det vaket?

Tycker dom suger duktigt för tillfället .Deras första låtar som snapphaneklanen,vanligt hyfs mm var bra. Men sen Sthlms bruden började infektera den underbara skånskan med sitt fjollträsk yllande samt att
en av deras tidigare medlemmar slutade, så tycker jag bara det har gåt ut för dom.Jag såg dom live i samband med deras skiva" med anledning av" var aktuell.Kan tilläga att jag inte hade vaknat vi det tillfället.

Anonym
"Sthlms bruden började infektera den underbara skånskan med sitt fjollträsk yllande samt att
en av deras tidigare medlemmar slutade"

Anonym
Quote:

BiReal skrev:
mm den är bra den låten, har följt akademien sen de släppte sina första skivor men framförallt efter "med anledning av", som jag tycker är absolut den bästa skiva de har gjort, med bl.a D.N.E.P eller vad sägs som språketsfunktion. . Tändstickor för mörkrädda var helt ok detsamma efterföljarn.
Men den senaste skivan var inte så bra, lite kareokemusik dock jävligt snyggt omslag men jag saknar,tjejen, hennes röst vägde så bra emot Generalknas. Samt stureallen är riktigt begåvad i svenska språket han är grym på att rappa, inget slang bara ren svenska förstår inte varför han lagt av med det.

bra band , men inget slår Kultiration fan det bästa jag hört och sett live, reggae och folkmusik fantastiskt..

http://www.youtube.com/watch?v=p5YMjbRBj5c

Jag håller med, den sensate saknar samma klass som de tidigare mästerverken, bara ett fåtal bra låtar på den nya... Ett vaket gäng med många bra texter och musikaliska känslor... Synd att kyssen fick en bulle i ugnen till den senaste plattan, kanske hade den blivit bättre med hennes touch...

Kultiration... Helgrymt! Synd att man missade deras spelning i KPH igår! Låten "Andetag" är obeskrivligt bra!

Detta gänget är Helgjutna också:
http://www.youtube.com/watch?v=X5d3rhWVY8k&feature=related

See User information

Posted on: 2007/12/2 17:13
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information

Posted on: 2007/12/2 17:32

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Dubbelmoral skrev:Ett vaket gäng med många bra texter och musikaliska känslor... Synd

Jag kan inte förstå hur du tycker dom är musikaliska?Vakna? På vilket sätt menar du då ?Att dom fortfarande skyller allt på högern och hyllar vänster tankar?

Anonym
Quote:

CrushNWO skrev:
Dubbelmoral skrev:Ett vaket gäng med många bra texter och musikaliska känslor... Synd

Jag kan inte förstå hur du tycker dom är musikaliska?Vakna? På vilket sätt menar du då ?Att dom fortfarande skyller allt på högern och hyllar vänster tankar?

Man kan hitta ord, meningar och kropsspråk hos vem som helst och kalla det lilla negativa som man själv inte är enig i, som ovaket, dåligt eller omusikaliskt...
Själv väljer jag att fokusera på det positiva som ett vaket gäng som Svenska Akademien trots allt sprider... Som sagt, du får tycka vad du vill, det är naturligt att sådana som du och jag tycker olika, skillnaden är att det bara är en av oss som verkar förstå att människor tycker olika om samma saker...........
Personligen tycker jag de är väldigt musikaliska, rytmiska, positiva och energiska... Man kan sitta hemma och tycka om dittan och dattan utan att klara av att göra det som man själv kritiserar... Det är vi i Sverige väldigt bra på...

See User information

Posted on: 2007/12/2 18:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Sarkozy uncut.

Inte bara 33 centiliter inte...

http://www.youtube.com/watch?v=XWHwNzk7OfA&feature=related

Posted on: 2007/12/2 18:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Vill rekomendera Kultiration, tycker dom är värda att nämnas igen...

Texten till Lejoninna:

mina ögon öppna
utav lejoninna
hon sitter uppe på tronen
så vacker ibland går hon här på jorden
med ögon som speglar
djupet och essensen som hon delar
närvaro som väcker liv och helar
jag respekterar
och kontemplerar
över allt det som hon representerar
hur hon bär livet, ja
låt mig aldrig någonsin ta det för givet, nej
dessa tider så utmanande
komplexiteten tjocknar, samhället högtravande
blinda är dess makthavare
men kärleken hon sänder ut så allomfattande

åh denna skapelse...
manifesterad av vår skapare
åh vilken välsignelse...

låt sanningen regera igen
alla maktstrukturer kommer falla till marken
för det som hon planterar,
gör att allt vibrerar

hon gör cirkeln hel rund igen
gör så att solen skiner över världen
kom låt oss fylla den
med kärlek och respekt om och om och om igen

åh vilken välsignelse...
åh denna vackra skapelse...

kärlek är inte vad dom strider om, men den upprätthåller dom,
de är fortfarande fundationen till den existensiella säsong
om maayaa kundalinee kriaa madhumatee kaalee kalaamalinee
universum ryter tillbaks med denna lejoninna sång,
närvarande genom tidens gång, hon är allt vi sjunger om
hon är allt som finns häromkring, låt det höras gång på gång
låt det påminna om, reflektera inom och utom
inuti, utanför, runtomkring och in igenom

vad som än händer så kommer vi aldrig vända om

om dom gör anspråk på våra hjärtan skall vi avvisa dom,
om dom försöker manipulera våra sinnen så ser vi igenom dom
om dom attackerar oss så har vi bara kärlek för dom
vi håller igång elden varje dag, endast Isvara kan släcka den

för vad som än händer så kommer vi aldrig vända om

blod, kärlek, jord, dag för dag, ord för ord,
inuti, utanför, runtomkring och in igenom
allomfattande

Posted on: 2011/1/17 14:40

See User information
måste bara säga, jag älskar värkligen musik, den största och viktigaste delen av mitt liv. Tyvärr så får jag aldrig någon chans att utöva min musik i grupp. Hoppas inte 2012 betyder elavbrott bara för har precis börjat bygga på en studio som tyvärr kräver lite el.

MVH Drummerboy 3-Chichaan

Posted on: 2011/1/17 17:08

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper