Vakencorner
|
Aftonbladet - Bombhot mot Forsmark
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Källa
"Internationella insatsstyrkan på väg till kärnkraftverket Kärnkraftverket Forsmark har bombhotats. En stor polisstyrka finns på plats vid det avspärrade kärnkraftverket. – Vi tar hotet på allvar och förbereder bombsök, säger Uppsalapolisens presstalesman Christer Nordström till aftonbladet.se. Uppsalapolisen bekräftar att en större styrka larmats till kärnkraftverket Forsmark utanför Östhammar på onsdagsförmiddagen. – Det har kommit in ett bombhot och vi är där med en stor styrka. Bomben har inte påträffats, men vi tar hotet på allvar och förbereder bombsök. Bombgruppen är på väg, säger Christer Nordström, presstalesman vid Uppsala till aftonbladet.se. Kärnkraftverket har spärrats av och polisen har upprättat vägspärrar kring Forsmark. Internationella insatsstyrkan har kallats till kärnkraftverket. Säkerhetspolisen har också informerats om hotet. Hotet ska enligt uppgift ha framförts av en okänd man. – Jag kan inte säga något om det ännu. Ingen är frihetsberövad ännu, säger Christer Nordström. Även Statens kärnkraftsinspektion har personal på plats i Forsmark. – Vi arbetar nära polisen och personalen på Forsmark för att se vad som kan hända. Det finns ju rutiner för sådant här både på Forsmark och på SKI, säger Anders Bredfell på SKI. Personalen inne på kärnkraftverket behövde inledningsvis inte evakueras. – Vi har fått höra att någon bombhotat anläggningen. Ingen får gå in eller ut, säger en anställd till aftonbladet.se." Källa
Posted on: 2007/3/21 10:05
|
|||
|
||||
|
Re: Aftonbladet - Bombhot mot Forsmark
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
så här låter det nu.Dett abörjar bil farligt , du är inte paranojad::: Sverige Socialdemokraterna backar om avlyssning Enligt Bodström skulle han och Ulrica Messing se till att socialdemokraterna röstade ner förslaget. Men Bodströms tvärsäkra nej vändes i går till nja när socialdemokraternas riksdagsgrupp diskuterade FRA-propositionen. http://sydsvenskan.se/sverige/article225947.ece
Posted on: 2007/3/21 12:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Lightsaber skrev:Varför är jag inte förvånad?
Min första tanke efter att sossarna beslutat sätta hinder i vägen för borgarnas övervakningslagar är att nu är det risk att det händer något snart. Jag kanske låter paranoid men jag gissar att det här bara är början på en rad hotbilder som kommer att målas upp för oss framöver så att man kan inpränta tillräckligt med rädsla i medborgarna för att få en opinion för FRA-lagen som ska ge försvarets radioanstalt, FRA, befogenhet att avlyssna all telefon-, epost- och SMS-trafik som korsar landets gränser. Svar jag tycker inte du låter paranoid snarare realistisk. Vi skall bli förbreda och upskrämda psykiskt inför ex 24-26 apr övingen där det förmodade helvetet bryter lös på riktigt. Om eliten är så arugant och låter genomföra en fals flag operation i STHLM vill säga när dom redan lämnat ledtrådar och mönster efter sig från 911 0ch 7/7 dåden som bekant skedde under terror övningar . Det spelar ju ingen roll för eliten om där är en majoritet misstänker ett terror attentat då majoriteten av Sveriges befolkning är slavar under mainstream medias ständiga propaganda och ger inte efter för vad någon s.k konspirations freak talar om.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har hört om denna övning ett tag nu. Var finns det offeciell/inoffeciell info om den?
Posted on: 2007/3/21 14:34
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Varsågod läs och begrunda.Obs lägg märke till deras pyramid logo längst upp till vänster på ders sida en slump eller symbolik du avgör själva jag är ganska säker på att 90% av alla mydigheter eller stora företag har ett symboliskt budskap bakom sitt val av logotyp .
http://www.krisberedskapsmyndigheten. ... ates/Archive____8152.aspx |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Räkna i hop "Prickarna" i Krisberedskapsmyndighetens logo, uppe i vänstra hörnet på sidan: http://www.krisberedskapsmyndigheten. ... ates/Archive____8152.aspx 15 stycken i vardera tre fält. Sammanräknat enligt Kabbalistisk numerologiska principer: 15 15 15= 1+5 1+5 1+5 = 6 6 6 Just a coincidence! Nothing to worry about! Eller?
Posted on: 2007/3/21 17:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns väldigt mycket tillfälligheter när det gäller dom här Tre Sexorna.
Man vill ju inte tro att det skall ske en " False Flag Operation " i Sverige , men osvuret är nog bäst. Deras Förbannade Symbolism gör mig " Pissed Off ". Dom Flaggar med den rakt framför Ögonen på Oss , men i och med att Man har Manipulerat Sinnena hos folk i Generationer, Hundratals år så ser dom flesta inte det Uppenbara. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Då kastar jag in en frågeställning...........vilken kommun i sverige har den största eldkraften polisiärt/militärt? vilken kommun härbergerar den nationella insatsstyrkan? i vilken kommun ligger forsmark?..................1+1=?
Posted on: 2007/3/21 19:36
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
bennybear -> Det var väldigt uppmärksamt av dig
Jag mejlade och frågade vem som har gjort loggan åt dom. Får väl se om jag får svar. Kan vara lite kul att se vart spåren leder ![]()
Posted on: 2007/3/21 23:37
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om det nu skulle hända, vilket iofs inte är omöjligt kanske, så undrar jag om det är någon som har gjort upp någon 'plan' på hur vi ska bemöta detta...
Ska vi sitta och häcka på varsitt håll framför/bakom våra skärmar och bemöta det på internet, eller är det någon mer än mig, som tycker att vi borde bemöta det i 'samlad' grupp och informera om vad vi tror hänt. Helst redan samma dag/dagen efter.
Posted on: 2007/3/22 12:03
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login