vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Politiker om växthuseffekten

See User information
Skickade idag ett mailutskick till moderaternas riksdagsmän.

Fick positiv respons från Jan Ericson

http://www.ericsoniubbhult.se

Han verkade själv nästan genomskådat klimatbluffen, nämner bland annat på sin hemsida att temperaturen varit mycket högre historiskt sett än den är idag.

Posted on: 2008/4/25 21:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Politiker om växthuseffekten

See User information
Även Per Welander på moderna-myter.se har skrivit om Jan Ericson i sin fascination över dennes till synes egna hjärnverksamhet. Härlig läsning!

Direktlänk: http://www.moderna-myter.se/2008/03/r ... sman-som-tnker-fritt.html

Quote:
Jan Ericson är riksdagsledamot för Moderaterna. Han driver en hemsida och blogg Ericson i Ubbhult. Det intressanta är att Jan Ericson verkar ha en sund skepsis till klimathysterin.

Jag erkänner, jag tryckte på JA-knappen i riksdagen och röstade för miljöbilspremien som ju även omfattar etanolbilar. Men ju mer jag läser om etanolen, desto mer tveksam blir jag om jag verkligen gjorde rätt. Frågan är ju om etanolen ens är ett bättre alternativ än bensin när man väger in alla effekter? Hjälper det kanske med miljöcertifiering av etanolen, eller borde vi helt hoppa över steget med etanol som alternativ energikälla och arbeta vidare med famtidens alternativ som eldrift (via dagens hybridsystem), bränsleceller och vätgasdrift till våra fordon i stället?
...
Media använder ofta tillfälliga värmerekord som bevis på ett varmare klimat. Om man skulle använda tillfälliga köldrekord på samma sätt så skulle man antagligen återigen börja tala om att vi går mot en ny istid. Men som vanligt kan man inte dra några slutsatser alls om långsiktiga klimatförändringar genom enstaka temperaturrekord - och det gäller givetvis såväl kalla som varma rekord. I ett längre historiskt perspektiv är faktiskt det mesta som vi idag finner onormalt högst normalt!

Att sen Jan Ericsons hemsida länkar till Moderna Myter tackar vi för. Att nå våra folkvalda med vetenskapliga fakta är nu bloggarnas uppgift när svensk media sviker.

Posted on: 2008/4/26 2:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper