Vakencorner
|
SMHI - Myten om den kalla vintern
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Många har nog uppfattat den här vintern som förhållandevis kall.
Men om vi jämför med statistiken så visar det sig att även denna vinter varit varmare än normalt. Vi har helt enkelt blivit bortskämda med många milda vintrar de senaste årtiondena och glömt bort vad en riktig vargavinter vill säga. Källa: http://www.smhi.se/ --- Ska smhi snart berätta att jorden är platt? Ojoj, nu måste de hitta på någon ny statistik för att backaupp deras löjliga teori och propaganda om att det är global uppvärmning.
Posted on: 2009/3/11 10:02
|
|||
|
||||
|
Re: SMHI - Myten om den kalla vintern
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Denna vintern har inte varit speciellt kall, åtminstone inte i Stockholm. Det var många år sen jag upplevde nån vinter som var speciellt kall i Stockholm. Lägsta temperatur jag sett på min termometer var väl ungefär -15 nån natt och dagtid har temperatuten inte ens nått ner till -10. Det har varit en mild vinter.
Posted on: 2009/3/11 21:36
|
|||
|
"Det är bara fusk om man åker fast."
- Al Bundy |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Härligt att glaciärerna konstant växer, generellt sett, i den globala nedkylningens spår. _________________ "Det är bara fusk om man åker fast." - Al Gore ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vintern 2005-2006 Var sjukt kall i stockholm. Jag mins det myckt väl.
Jag jobbade i vasa stan då och det vitt över allt och gigantiska istappar överallt så alla gick mitt i gatan. Vitern var väldigt lång också. Började tidigt och slutade sent. Det blev typ ingen vår, men sommaren var helt underbar. Vissa dagar var under -20 !
Posted on: 2009/3/12 4:55
|
|||
|
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör> |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det snöade här i göteborg för några dagar sen och det är inte så vanligt med snö i snart mitten av mars så man kan säga att vintern kanske inte är kallare men längre kallare. Jag tycker också somrarna blir kallare och kallare. Tycker vintern har förskjutits en del det borde vara vår nu snart?
Posted on: 2009/3/14 13:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Finns ju en tråd om SMHI, om än mestadels om vintern...
Men vad tycker SMHI officiellt? Tycker någon hos dem något inofficiellt eller ingår det usel löneutveckling om man tycker själv även professionellt? FN:s idé kring global uppvärmning står sig väl enligt SMHI! http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=103&a=40982&l=sv
Posted on: 2009/4/21 19:28
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jag förstår absolut inte vad du menar.
Vad är poängen?
Posted on: 2009/4/21 19:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
*klurar*
Vad är det som är svårt att förstå? SMHI ger stöd åt IPCC angående växthusgaser - bara det är propaganda om än blygsam sådan. Det är poängen. ...inlägget hade inget specifikt med vinter att göra om det var det som förbryllade dig (men vinter är en årstid som ingår i en cykel så det ingår iofs. i trådens andemening).
Posted on: 2009/4/22 7:20
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ahhh du menar så.
Jag vart bara lite förvirrad när du skrev officiellt inofficiellt osv. Jo SMHI har gått såpass långt nu att de kommer göra statistik som får deras tro att verkar korrekt..så att dom ska må bra med vad dom tror på. Allt är helt galet, det känns lite som när religioner började ta fart angående gudar osv. Vi människor måste lita på prästerna(vetenskapsmännen) med vad gud(jorden) vill att vi ska göra.
Posted on: 2009/4/22 12:43
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login