Vakencorner
|
Anonym
|
Is a New Solar Cycle Beginning?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
http://science.nasa.gov/headlines/y2007/14dec_excitement.htm
Many forecasters believe Solar Cycle 24 will be big and intense. Peaking in 2011 or 2012, the cycle to come could have significant impacts on telecommunications, air traffic, power grids and GPS systems. (And don't forget the Northern Lights!) In this age of satellites and cell phones, the next solar cycle could make itself felt as never before. The furious storms won't start right away, however. Solar cycles usually take a few years to build to a frenzy and Cycle 24 will be no exception. "We still have some quiet times ahead," says Hathaway. Meanwhile, all eyes are on a promising little active region. Will it become the first sunspot of a new solar cycle? Stay tuned for updates from |
||||
|
||||
|
Re: Is a New Solar Cycle Beginning?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Den podcasten skulle jag gärna vilja ha
![]() Har du länk eller sickar du den över msn/mejl?
Posted on: 2007/12/18 19:49
|
|||
|
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
hittade denna sidan precis: http://www.solarcycle24.com/
Posted on: 2007/12/19 16:29
|
|||
|
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har inte laddat upp den någonstans, men adda mig gärna på msn, emil_beretta@hotmail.com så kan jag skicka den.
Posted on: 2007/12/19 23:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
tack tack
den e bra!
Posted on: 2007/12/20 16:44
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
hittade precis denna:
http://www.youtube.com/watch?v=0vZSIHqr_dc i slutet förklarar dom varför vissa tror att nästa cykel kommer bli kraftig och andra tro att den kommer bli svag. www.Earthfiles.com
Posted on: 2007/12/20 19:26
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Så bra att de "tror", annars skulle trygghetsfiltarna bli otäckt få för får, att spilla sin tid och spillning på.
Posted on: 2007/12/20 19:57
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
vad menar du med det?
Det går inte att veta något sånt förän efter det hänt. Förresten så är anledninen att dom tror olika om hur cykel 24 kommer bli är att dom tecken som man tidigare var övertygad om visade hur nästa cykel skulle bli inte beter sig som "vanligt". Några tecken säger att cykel 24 blir kraftig och andra att den blir svag. Men en stor del av problemet ligger i att man bara har tre tidigare cyklar att gämföra med eftersom dokumentationen inte går längre tillbaks. (till dom som nu letar fel i denna texten för att hitta bevis på att styrka CO2 gojset så kan jag säga att man har bavis som visar att sol-cyklarnas intenstitet påvärkar oss på jorden, problemet är att man inte har observationer i detalj på hur solen beter sig)
Posted on: 2007/12/27 18:36
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Här hitta jag en lista med olika "gissningar" på hur nr 24 kommer bli.
http://users.telenet.be/j.janssens/SC24.html och lite mer: http://landscheidt.auditblogs.com/archives/17
Posted on: 2007/12/27 19:23
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag har hittat två pdf filer där det förklaras varför det kommer bli en svag cykel 24 och 25 m,m och varför CO2 har en obetydligt liten påvärkan på klimatet.
Minns inte var jag hittade dom bara, men kan sicka dom över msn eller om det går att ladda upp dom här. nicke_dirtbike@msn.com
Posted on: 2008/1/1 21:01
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login