vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

White Christmas

See User information
Tippex och Vodka? Äsch.

Här är lite statistik från SMHI som visar hur snötäcket sett ut från 1900 och framåt:

Resized Image

Dåligt valda färger tycker jag. Annars visar det hur den katastrofala uppvärmningen tydligt kan ses i statistiken....

Posted on: 2008/12/19 9:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: White Christmas
Jag säger inte emot dig, men jag kommer faktist ihåg min barndoms vintrar som betydligt mer snöfyllda...
Jag kommer tom ihåg att vissa åkte skidor här i Stockholm...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Jag säger inte emot dig, men jag kommer faktist ihåg min barndoms vintrar som betydligt mer snöfyllda...

Ja visst var det så, jag själv minns alla mina barndoms vintrar som vita, mamma smörjer in mitt fejs med nivea-kräm och iväg till skidbacken varenda dag... Eller är allt bara ett önsketänkande, man minns det trevliga och förtränger verkligheten. Det måste vara så, SMHI's statistik ljuger inte.

Posted on: 2008/12/19 10:15

See User information
Kommer ihåg att de vuxna klagade på att det inte var någon vit jul... de kanske inte pratade om snö..vad vet jag.

Posted on: 2008/12/19 23:06

See User information
Det har blivit varmare sedan 1680, vi ligger dock flera grader under tidigare perioder som t. ex. medeltidens varma period.

Intressant artikel här:

20 toppforskare i unikt upprop: koldioxiden påverkar inte klimatet

"Det finns inget samband mellan förhöjd koldioxidhalt och eventuella klimatförändringar. Uppvärmningen under 1900-talet ger inte anledning till oro, oavsett orsakerna. Den klimatpolitik som bygger på FN:s klimatpanel riskerar att drabba de fattiga mycket hårt. Det skriver Lars Bern och 20 professorer och docenter i naturvetenskapliga ämnen."

http://www.newsmill.se/artikel/2008/1 ... inte-enig-om-klimatlarmen

Posted on: 2008/12/19 23:13

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper