Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Vi förgiftades av elden
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Finns många sorters eld.
Eldens Natur är utav ett måste för lagarna. Om eld inte fanns skulle inte heller förvandling finnas. Elden är av gott och ont. För den med medvetandet öppet kan elden vara en gåva, för den omedvetne kan elden vara en plåga. Elden kommer från mor jord och fader rot (Solen inom) för sonen att använda rätt. ' Lev i frid. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Eh, ja det var ju också ett sätt att se på saken.
Själv ser jag inte elden som ett korrumperande element, utan ett möjliggörande. Utan eld hade vi mycket svårare att tillaga mat som kunde hålla sig över en hel vinter. Vi har inte heller några direkta biologiska vapen, som klor eller huggtänder, så utan elden och våra andra verktyg var vi rätt mesiga jämfört med andra rovdjur. Jag tror att vi tappade håret för att vi, likt valarna som en gång var håriga, landlevande varg-liknande djur, började leva närmare och delvis i vatten. Detta gav förmodligen också ett skydd mot rovdjur. Vi finns idag, för att vi och våra förfäder utrustade sig för att överleva och reproducera. De arter/raser/familjer som inte gjorde det, eller inte kunde göra det, dog ut. Det gäller människor, djur, växter och så gott som allt, även om det hos människor är en mer medveten handling. Personligen är jag glad att vi tämjde elden, ty jag har hittils inte träffat någon chimpans som jag skulle vilja byta plats med. ![]() All teknik kan användas för destruktiva eller konstruktiva ändamål (kärnkraftverk / atombomber t.ex.). Ifall en teknik missbrukas för destruktiva ändamål, så är det ju inte fel på tekniken. Det är fel på dem som använder den så.
Posted on: 2009/5/16 14:26
|
|||
|
“I’m often wrong, but I don’t stay wrong.”
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Elden är bra om man kan använda den och är medveten om den.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login