vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Filmindustrins sista utväg(?): Din opinion för en film!

See User information
Tjabba, satt just och kollade piratbukten när en inbjudande länk från comments sände mig iväg till www.dakmovies.com, där jag skulle kunna se filmen, gratis, som kommentaren tipsade om.

Klickade sedan på onämnd film, här dyker en inbjudande kvinnogestalt upp i det nedre hörnet på skärmen, hon berättar på engelska hur jag ska göra för att se filmen, allt jag behöver göra är att fylla ut ett frågeformulär, jag får välja mellan tre påståenden #1 Jag är beroende av facebook #2 Vinn 5000kr till din egen krftskiva #3 Play Pop and Drop now

Frågeformulären signeras med namn, personnummer, adress och tel.

Jag tar upp denna upplevelsee av flera skäl.

Kvinnan som dök upp, kollade mig ögonen och med mjuk röst förklarade vad som gällde var otroligt fångande, jag ville göra som hon sade. Jag slog direkt av vilken makt sådana... Inspelade skådespelare, kan ha på tittaren, speciellt om det sker genom en gradvis introduktion. T.ex. Om jag hade fångats av henne, fortsatt, gjort testet, signerat och sedan fått se en film, som skulle få mig att må bra, skulle upplevelsen med högrahörnetkvinnan inte ihågkommits men nästa gång hon dök upp, skulle jag kanske uppfyllas av samma lydnad, med slutlig belöning, snacka om full spectrum dominance...

Frågeformulär är otroligt nyttiga för "social engineering" och används på så många fler nivåer än man kan tänka sig, som med allt finns det även ett kaninhål bakom, den ack så älskade, opinionsundersökningen.
Att ge oss gratis film som går på bio för vår opinion förklarar kanske hur viktig din röst är.(Om man nu får se en film, kanske bara e en scam)

Jag har sedan tidigare vetat att kvinnoröster används inom det militära under pressade situationer, kul att få prova, det är starkt.
Att bli ledd av en djup kvinnoröst är väl det vi alla vill(i allafall jag, kanske inte längre, eep).

Hoppas det var något du kunde dra utav det hela, pröva att gå in och kolla, blir nog inte det samma om det inte överaskar en.

Tjola bandola/Rocketbanana

kommentar på piratbukten
[({{www.dakmovies.com))) at 2010-06-29 23:33 CET:
This movie is good, but don't waste your time- no download
look at my nickname,write adress from brackets and watch it online.

http://www.dakmovies.com/

Welcome to a brave new world, be careful watching or you'll miss it...

Posted on: 2010/6/30 2:40
"Mig skrämmer ni inte alls, ni eländets herremän...
Beröva oss hoppets stjärna, den skall nog bli vår igen"
-Cornelis Vreeswijk
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Filmindustrins sista utväg(?): Din opinion för en film!

See User information
Med firefox (och firebug-plugin) var det bara att pausa alla script på sidan. Sedan högerklicka och ta bort elementet som de lade framför filmerna...

Sedan kunde jag titta. Men deras filmer var CAM... alltså filmat med videokamera på biografen... inte värt att fylla i ett enda formulär (där man binder sig till avtal)

Filmen stannar varannan sekund för att ladda... laddandet tar 2 sekunder. Så det är inte ens tittbart...

Och otextat när de pratar franska, spanska, avatariska osv...

Posted on: 2010/6/30 19:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper