vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Dowie
Hallå där!

Mitt namn är Dowie och kommer ifrån Gävle, har gått igenom många olika syner på världen och mer därtill. Har bla gått ifrån att vara militant ateist till Kristen.

Just nu söker jag efter någon sort sanning. Vill inte låsa in mig på något, utan se alla olika möjligheter till sanningar och tro på det som jag känner mig mest övertygad om.

Kallar mig själv inte kristen längre. Om det nu finns en allsmäktig och god gud tror jag inte att han skulle låta så många själar brinna i en evighet för att de blivit uppfostrade på ett annat sätt än på just det exakta sättet gud hade tänkt på.

Har länge studerat och följt olika "konspirationsteorier" och vet inte alls vad jag ska tro faktiskt. Som den filosof jag är vill jag inte som låsa in mig på en åsikt och hålla den, utan se de olika möjligheterna och väga dem. Kanske kommer jag aldrig hitta någon riktig sanning men jag har iallfall försökt.
Något jag är övertygad om är att den värld vi lever i inte är så enkel som det visas i nyheter utan att det finns mycket korruption där eliten styr det mesta som händer.

Hoppas på att jag kan hitta ett ställe här där det går att diskutera detta och liknande saker, och kanske bli lite klokare.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Hej Dowie

See User information
Jag kände också att jag var ateist, eller att jag fortfarande är. Men sen börjar jag undra. Är det verkligen bara vi människor som finns.
Det finns så många frågor. Jag försöker också hitta sanningen.
jag gör allt för att lyckas.

Men angående religioner, tror jag att mycket är påhitt. Mycket är skitsnack helt enkelt. Människor behöver något att tro på, eftersom det är det vi letar efter hela tiden, vi letar efter svar.
Men nu förtiden har människor glömt. Människan idag har blivit glömsk, trött och falsk.
Vi vet inte vad vi gör här, vi vet inte vad som händer. Och allt vi vet om världen är det vi ser på tv, film, tidningar och hör på radio och musik.
Det vi ser med egna ögon det är det som vi tror på allra mest, och man ska lita på sin egen tro och instinkt. Men det är svårt. När världen för tillfället gör allt för att vi inte ska veta, för att vi ska glömma för att vi ska bli trötta.
Kanske fanns det något annat än vi på jorden, kanske finns det mer runt om oss. Kanske sitter gud någonstans och glor på oss, eller så är gud kanske inte ens en personlighet, det kanske är karma.

Men hur som helst tror jag att "de mäktiga" i världen gör allt för att vi inte ska se sanningen. För "de" vet. Notera att jag skriver "de", eftersom jag inte vet vilka dessa personer är.
Men har du läst om illuminati?
Man måste tänka ääännu djupare i skiten. För att se den riktiga illuminati.

Men jag hoppas och önskar dig lycka till i att hitta sanningen.Quote:

Dowie skrev:
Hallå där!

Mitt namn är Dowie och kommer ifrån Gävle, har gått igenom många olika syner på världen och mer därtill. Har bla gått ifrån att vara militant ateist till Kristen.

Just nu söker jag efter någon sort sanning. Vill inte låsa in mig på något, utan se alla olika möjligheter till sanningar och tro på det som jag känner mig mest övertygad om.

Kallar mig själv inte kristen längre. Om det nu finns en allsmäktig och god gud tror jag inte att han skulle låta så många själar brinna i en evighet för att de blivit uppfostrade på ett annat sätt än på just det exakta sättet gud hade tänkt på.

Har länge studerat och följt olika "konspirationsteorier" och vet inte alls vad jag ska tro faktiskt. Som den filosof jag är vill jag inte som låsa in mig på en åsikt och hålla den, utan se de olika möjligheterna och väga dem. Kanske kommer jag aldrig hitta någon riktig sanning men jag har iallfall försökt.
Något jag är övertygad om är att den värld vi lever i inte är så enkel som det visas i nyheter utan att det finns mycket korruption där eliten styr det mesta som händer.

Hoppas på att jag kan hitta ett ställe här där det går att diskutera detta och liknande saker, och kanske bli lite klokare.

Posted on: 2010/1/26 23:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dowie

See User information
Börja med att vända upp och ned på hela ditt liv så kommer svaret till dig, det finns utanför din dörr och väntar på att få komma in. Ni är nära :).

Posted on: 2010/1/27 0:14

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper