vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 6 »

9/11-snack på jobbet

See User information
idag på jobbet så ser jag en arbetskollega på min avdelning surfa in på Google Video och där börjar titta på Loose Change 2nd Edition (!). eftersom datorn inte hade högtalare så kunde hon riktigt hänga med.
hon hade fått höra om filmen via nåt mail från en kompis.

jag sa att jag hade sett den och att hon kunde få en DVD-R med filmen för att se på hemma. då frågar en till tjej, som var i samma rum, om hon också kunde få en kopia - men självklart! vi börjar prata om 9/11 och att det finns många obesvarade frågor m.m (körde en mjukstart med dom).

så i morgon ska dom få sig varsin kopia av filmen, samt en extra var för att ge bort till kompisar/familj osv.

:)

Posted on: 2006/7/8 22:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 9/11-snack på jobbet

See User information
i know the feeling..

när man får vara med om att någon vill ta sig tiden att bry sig om något som dom inte ännu känner till, men man själv vet att det kommer förändra deras liv..

Posted on: 2006/7/8 22:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Heh. händer verkligen det där.. dvs att folk frågar självmant dvs :) Kanske världen börjar vända åt rätt håll :D

Posted on: 2006/7/9 7:36

Anonym
Trevlig utveckling.... Kanske världen börjar vända åt rätt håll, klart att den gör :) ...

Enligt mina studier så släpar Mayan lite. Medvetandet sätter sig, och efter ett tag börjar det ta effekt. Därför sitter vissa o e skeptiska, "-njaa, det stämmer inte riktigt", men det gör det anser jag...

Bra o köra mjukstart också, om det väl slår bakut så ere svårt o börja om...

Hare gött...

See User information
Varför tycker ni att det är bra, när det är lögner ni sprider, för LC är ju fullproppad av lögner, ser ni inte det själva? Det är väl inte att upplysa och hjälpa folk?

Sanning

Posted on: 2006/7/9 8:56

See User information
Sanning_svider lider av första fasens shock beteende som kännetecknas av att den drabbade ej förmår ta in vad som skett.
Namnet är passande Sanning_svider så förbered dig på en lång svidande förvandlingsprocess.

Den psykologiska stress som uppkommer i samband med en traumatisk händelse utlöser en krisreaktion. Den svenske psykiatern Johan Cullberg har beskrivit krisens fyra faser: Chockfasen varar i några sekunder eller upp till en vecka och kännetecknas av att den drabbade ej förmår ta in vad som skett. Individen kan upplevas samlad och lugn eller ångestfylld och orolig och uttrycker ofta en upplevelse av overklighet. Sedan följer reaktionsfasen som varar från några veckor och upp till ett år. Det är då som individen konfronteras med det som inträffade och ej längre förmår hålla känslorna tillbaka. Ledsenhet men också vrede är vanligt. Successivt inträder bearbetningsfasen där individen som namnet anger bearbetar traumat genom att repetera vad som skett och sakta knyta ihop känsla och intellekt. Detta sker ofta genom samtal men också i skrift eller med andra uttryckssätt. Vid ett kraftigt trauma kan bearbetningen fortgå i flera år men den totala upptagenheten av traumat klingar sakta av. Så småningom inträder nyorienteringsfasen som fortsätter livet ut där erfarenheten integreras som en del av livshistorian och finns där som ett själsligt ärr utan att i så stor utsträckning påverka vardagen i negativ riktning. En krisprocess är om än plågsam inte ett sjukdomstillstånd utan individens normala reaktion på onormala omständigheter.

Posted on: 2006/7/9 9:00

See User information
Quote:

cicero skrev:
Sanning_svider lider av första fasens shock beteende som kännetecknas av att den drabbade ej förmår ta in vad som skett.
Namnet är passande Sanning_svider så förbered dig på en lång svidande förvandlingsprocess.

Den psykologiska stress som uppkommer i samband med en traumatisk händelse utlöser en krisreaktion. Den svenske psykiatern Johan Cullberg har beskrivit krisens fyra faser: Chockfasen varar i några sekunder eller upp till en vecka och kännetecknas av att den drabbade ej förmår ta in vad som skett. Individen kan upplevas samlad och lugn eller ångestfylld och orolig och uttrycker ofta en upplevelse av overklighet. Sedan följer reaktionsfasen som varar från några veckor och upp till ett år. Det är då som individen konfronteras med det som inträffade och ej längre förmår hålla känslorna tillbaka. Ledsenhet men också vrede är vanligt. Successivt inträder bearbetningsfasen där individen som namnet anger bearbetar traumat genom att repetera vad som skett och sakta knyta ihop känsla och intellekt. Detta sker ofta genom samtal men också i skrift eller med andra uttryckssätt. Vid ett kraftigt trauma kan bearbetningen fortgå i flera år men den totala upptagenheten av traumat klingar sakta av. Så småningom inträder nyorienteringsfasen som fortsätter livet ut där erfarenheten integreras som en del av livshistorian och finns där som ett själsligt ärr utan att i så stor utsträckning påverka vardagen i negativ riktning. En krisprocess är om än plågsam inte ett sjukdomstillstånd utan individens normala reaktion på onormala omständigheter.

Hm.... Har jag kommit fel, var detta ett humorforum?

Jag ska försöka ta ditt svar på allvar.

Nej, jag lider inte av någon som helst chock, ja inte mer än av att ha sett all desinformation ni sprider på detta forum, uppenbarligen utan att ens begripa det själva. Det är minst sagt skrämmande och chockerande.

Jag har för hållit mig ajour med 9/11 och vad som lagts fram från officiellt håll och konspirationstroendes håll sen dag 1, så jag har det hela rätt klart för mig.

Jag är heller ingen halvfinnig tonåring med brinnande iver att förändra världen. Jag är medelålders och välutbildad av livets hårda skola och arbete.

Jag har läst här på Vaken under en längre tid utan att regga mig, och alltså följt med i era dimmridåer.

Det som har varit mest anmärkningsvärt är att en så liten klick människor kan hävda att de är ute för att få fram sanning om 9/11 (och annat) och ändå bara väljer att tro på lögner, även om sanningen serveras framför deras fötter. Det kan bara ha en förklaring, att man inte alls är intresserad sanningen i sig, utan bara av att få sina förutfattade meningar bekräftade. Och allt som motbevisar de förutfattade meningarna förksatas eller tigs ihjäl.

Det är definitivt inte så man bygger ett bra och öppet samhälle...

Det ska bli intressant att se hur länge jag klarar mig utan att bli avstängd enligt den diktatoriska regel 3 som säger "Användare kan bli avstängd utan anledning" Vilket säkert är bra att ha att ta till om någon användare skriver inlägg och frågor som blir för svåra att svara på....

Överlever jag helgen tro innan jag blir avstängd? Fast blir jag avstängd, som så många andra har blivit, så bevisar det ju bara att jag träffade rätt och att ni fick glest med vettiga argument och svar...

Jag vill även, medans jag har tid och möjlighet, ge en stor eloge till zpz, verkigen, ospa och någon till som jag inte minns just nu. För att ni visar att det fortfarande finns folk som är vid sina sinnens fulla bruk och fortfarande kan använda logiskt tänkande och förstår enkel matematik och fysikens lagar. Heder till er och ert stångade med övriga på detta forum för att påvisa felaktigheter och annat i deras inlägg och påståenden.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 9:16

See User information
Quote:

Sanning_svider skrev:
Varför tycker ni att det är bra, när det är lögner ni sprider, för LC är ju fullproppad av lögner, ser ni inte det själva? Det är väl inte att upplysa och hjälpa folk?

Sanning

Exakt vilka lögner är LC fullproppad med?

Posted on: 2006/7/9 10:09
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:

http://screwloosechange.blogspot.com/

"James has put together a list of major lies in Loose Change. Here's Part 1. Part 2. Part 3. Part 4."

En ganska bra sammanställning där.

See User information
Bra enligt din mening

Posted on: 2006/7/9 10:51

Anonym
När ni visar LC för era vänner, visar ni denna viewers guide också?
http://www.ccdominoes.com/lc/LooseChangeGuide.html

Anonym
911 kommer tillbaka om o om igen på vaken, varje gång dyker nåt nytt upp, som inte e så relevant att kolla upp, faktiskt... hela 911 grejjen (offeciella storyn) kan man ta isär fullständigt, utan några som helst fakta... Tänk själv.... Låt inte endast fakta visa vägen... Hjärnan e en sån bra uppfinning :)

Hare gott..

Anonym
Quote:

Lightsaber skrev:

En av dom mest häpnadsväckande lögner som LC2 innehåller är ju när raset av World Trade Center faller till marken då brister speaker-rösten ut: "inga delar av husen var större än ett par foot"

Ett par foot är 6 dm 0,6 meter.

Att man inte reagerar över detta uttalande är häpnadsväckande då alla bilder visar hus delar som är mist 10 ggr så stora.

Eftersom jag jobbade i New York vid denna tid och ofta besökte "ground zero" så vet jag att det fanns delar som är mycket större än "ett par foot".

Så frågan torde bli till er som blint tror på LC2, finns det något som inte är sant i dessa filmer?

Eller är allt sant som dom säger?

See User information
Quote:

cee skrev:
9811 kommer tillbaka om o om igen på vaken, varje gång dyker nåt nytt upp, som inte e så relevant att kolla upp, faktiskt... hela 911 grejjen (offeciella storyn) kan man ta isär fullständigt, utan några som helst fakta... Tänk själv.... Låt inte endast fakta visa vägen... Hjärnan e en sån bra uppfinning :)

Hare gott..

Så, varför använder du då inte din hjärna då, när du ser på t ex. LC-filmerna?

Gjorde du det så skulle du ju inse att de far med osanning å det grövsta i sina påståenden i filmerna.

Så kan du då förklara för mig varför du menar att du kan ta isär den officiella förklaringen fullständigt och utan fakta!? När det är just fakta och inte att förglömma, de fysiska lagarna som stöder den officiella förklaringen.

Jag ser egentligen bara två möjligheter.

Du vill inte erkänna att det kan ha, eller har gått till på ett sätt som går emot din tro och övertygelse även om den är felaktig.

Du har dålig eller ingen koll eller förståelse för fysikens lagar.

Vilket allternativ är det?

Sen verkar det ju som om du rekommenderar folk att bortse från fakta, och istället tänka själva...? Men, är det inte just det vi i vetenskapens start har kommit fram till, att vi väldigt lätt kan lura oss själva om vi inte ser till och stödjer oss på kända fakta utan istället tänker och tycker själva?

Varför tror du att man måste utföra en massa blindtester efter konstens alla regler för att komma fram till hur saker och ting är eller påverkar oss? Ja om det nu hade gått lika bra eller bättre att tänka själv...

Sanning

Posted on: 2006/7/9 13:28

See User information

Sanning[/quote]

Kan du förklara för mig hur tre torn faller fritt fall på samma dag, utan sprängmedel.
Länkar några av mina tidigare arbetsplatser. Jag arbetar med hus. stora som små och vet hur man konstruerar hus. Jag vill gärna höra en trovärdig förklaring på hur, bärande betong och stålbyggnader rasar som de gjorde.
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=127705
http://www.osl.no/

Posted on: 2006/7/9 13:42

Anonym
För det första, jag är utbildad verktygsmakare och smed, andra familjemedlemmar likaså. Bränslet i flygplanen kunde inte påverka att WTC tornen föll, på grund av att det smälte stålet, DET ÄR FYSISKT OMÖJLIGT! På detta område är jag också expert, lika mycket som dom dårar som sitter o kacklar på CNN o FOX med flera...

Sen så...
Jag har suttit här på vaken, år efter år o förklarat samma sak om och om igen...

911 återkommer då och då, och jag har gått igenom händelsen, och analyserat själv, om och om igen. Jag vet vad som hände, och säger att hela grejjen är ungefär som typ Loose Change. Hur Du ställer Dig till 911 är Din sak... Jag rek dock starkt att kolla igenom ett tiotal, eller fler filmer och dokumentärer, innan man börjar hamra om 911... Varje person som plöjar igenom flertalet filmer får en annan uppfattning än vad Du har just nu...

Det är tipset jag kan ge Dig, börjar jag förklara i detalj så blir det som alla andra gånger... Efter 3 veckors tjafs så kommer man ändå fram till samma sak, 911 är ungefär såsom man säger att den är, i typ Loose Change... eller nåt liknande...

Alex Jones "nästan" alla filmer tar upp 911, likaså del 2 av 3 - Secrets of the Matrix (David Icke), sen ere bara o välja o vraka av resten, ca: 200 filmer snart, eller fler... Det ligger ett gäng under filmer här på vaken också... Samt en del länkar till Google video..

Hare gott...

ps . . . Glöm inte alla radioprogs också... Länkar hittar Du överallt på vaken, sök eller kolla i länkarkivet...

O så till sist... Du får ett svar som detta när Du påstår att jag inte använder min hjärna, och att man inte kommer någonstans om man tänker själv, regel nummer ett... Börja tänk helt själv, sen kolla in fakta... Den offeciella storyn ser inte likadan ut, om man slänger in hela, o reder ut den själv...

Hmm, läste Ditt inlägg en gång till, o det känns som man står inör rätta ungefär, får man inte lov att tro det jag gör?.... :)

Anonym
Nej men håll an.. Hmm....
Det är ett talesätt, inte raka fakta... Han menar att det väldigt små bitar... O han har förmodligen rätt också, dom flesta bitar var nog inte mycket större... Men man skall vara noga och exakt också. Jag tror det fanns bitar som var en milimeter, upp till flera meter, och med en intervall på ca: 1,2 milimeter, beroende på vind och värme, luftfuktigheten är också viktigt....

Så kan man analysera det, eller också kan man gå in på dom större frågorna o fakta som betyder nåt. Vad gör George Bush bror som säkerhetsvakt för WTC området, vad gör han innan, och varför. Varför säger man att man drar ner byggnaden (wtc7), o sen ändrar sig, o sen säger, det har vi aldrig sagt??? Varför gjorde inte Pentagon eller NORAD något tidigare, varför ryker en missil in i Pentagon, istället för ett flygplan. Varför säger dom (om passet) (wtc-911), "det är ett rykte vi tror är sant".... O så vidare... FBI kallade själva till presskonf, efter att ha hittat passet som dom påstod...

Det finns tusen bitar som faller på plats... varför reta upp sig på småsaker?....

Hare gött i värmen...

See User information
Quote:

NoMoreWar skrev:

Sanning

Kan du förklara för mig hur tre torn faller fritt fall på samma dag, utan sprängmedel.
Länkar några av mina tidigare arbetsplatser. Jag arbetar med hus. stora som små och vet hur man konstruerar hus. Jag vill gärna höra en trovärdig förklaring på hur, bärande betong och stålbyggnader rasar som de gjorde.
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=127705
http://www.osl.no/[/quote]

Tyvärr, jag har oerhört svårt att tro att du skulle vara nåt mer än en medelmåttig snickare eller möjligen vanlig byggnadsarbetare som sätter ihop saker andra ritat och räknat på, utan att ha en enda susning om hur det fungerar i bärighet m.m.

För hade du viss bildning och erfarenhet i just hållfasthetslära och byggnadsteknink med just inriktning på bärighet med olika material, så hade du förstått att den officiella förklaringen stöds fullt ut av fysikens lagar och hållfasthetsläran.

Jag kan förklara varför husen föll ja, men det blir mer ytligt. Vill du ha en djupare analys och förklaring så läs de officiella förklaringarna som finns, de lämnar faktiskt få luckor även om de inte har 100% täckning, vilket ju få eller inga undersökningar har eller kan ha av helt naturliga orsaker.

Vad jag jobbat med sista tiden? Inget märkvärdigt, bara förberedande och färdigställande av konstruktion och fästpunkter för inlyftande av processmoduler på över 1000 ton. Byggande av flytande processindustrier i stål och betong i klassen 30 000 ton upp till 1 million ton. Duger det en bit i erfarenhet?

Sanning

Posted on: 2006/7/9 14:09

Anonym
Quote:

cee skrev:

Det finns tusen bitar som faller på plats... varför reta upp sig på småsaker?....

Hare gött i värmen...

Så då ljuger dom i LC 2, bra det var en sak. Visst liten men inte på långa vägar den enda.

Vi går vidare.

I en annan tråd här på vaken har jag försökt med seraphim att få han förstå felet i att räkna med att huset högsta del kommer att träffa marken, LC2 gör samma misstag. Dom översta delarna kommer inte att träffa marken det ligger redan en hög med bråte där, ca 30 meter hög. Så om vi skall räkna med hur fort det gick när tornen föll så måste vi väl räkna med riktiga siffror inte som seraphim påstår 10 - 12 sekunder.

Så här ljuger LC2 också.

Fortsättning följer.
/Gert

See User information
Tyvärr, jag har oerhört svårt att tro att du skulle vara nåt mer än en medelmåttig snickare eller möjligen vanlig byggnadsarbetare som sätter ihop saker andra ritat och räknat på, utan att ha en enda susning om hur det fungerar i bärighet m.m.

För hade du viss bildning och erfarenhet i just hållfasthetslära och byggnadsteknink med just inriktning på bärighet med olika material, så hade du förstått att den officiella förklaringen stöds fullt ut av fysikens lagar och hållfasthetsläran.

Jag kan förklara varför husen föll ja, men det blir mer ytligt. Vill du ha en djupare analys och förklaring så läs de officiella förklaringarna som finns, de lämnar faktiskt få luckor även om de inte har 100% täckning, vilket ju få eller inga undersökningar har eller kan ha av helt naturliga orsaker.

Vad jag jobbat med sista tiden? Inget märkvärdigt, bara förberedande och färdigställande av konstruktion och fästpunkter för inlyftande av processmoduler på över 1000 ton. Byggande av flytande processindustrier i stål och betong i klassen 30 000 ton upp till 1 million ton. Duger det en bit i erfarenhet?

Sanning[/quote]

helt ok om du tror det. Vad du och jag jobbar med kan disskuteras i oändlighet på ett forum. genom ett personligt möte kan jag bevisa betongens och stålets egenskaper. Samt redovisa org nr, ritningar och tidigare referenser. men jag tvivler på att du är redo för det.

Posted on: 2006/7/9 14:21

See User information
Quote:

cee skrev:
För det första, jag är utbildad verktygsmakare och smed, andra familjemedlemmar likaså. Bränslet i flygplanen kunde inte påverka att WTC tornen föll, på grund av att det smälte stålet, DET ÄR FYSISKT OMÖJLIGT! På detta område är jag också expert, lika mycket som dom dårar som sitter o kacklar på CNN o FOX med flera...

Sen så...
Jag har suttit här på vaken, år efter år o förklarat samma sak om och om igen...

911 återkommer då och då, och jag har gått igenom händelsen, och analyserat själv, om och om igen. Jag vet vad som hände, och säger att hela grejjen är ungefär som typ Loose Change. Hur Du ställer Dig till 911 är Din sak... Jag rek dock starkt att kolla igenom ett tiotal, eller fler filmer och dokumentärer, innan man börjar hamra om 911... Varje person som plöjar igenom flertalet filmer får en annan uppfattning än vad Du har just nu...

Det är tipset jag kan ge Dig, börjar jag förklara i detalj så blir det som alla andra gånger... Efter 3 veckors tjafs så kommer man ändå fram till samma sak, 911 är ungefär såsom man säger att den är, i typ Loose Change... eller nåt liknande...

Alex Jones "nästan" alla filmer tar upp 911, likaså del 2 av 3 - Secrets of the Matrix (David Icke), sen ere bara o välja o vraka av resten, ca: 200 filmer snart, eller fler... Det ligger ett gäng under filmer här på vaken också... Samt en del länkar till Google video..

Hare gott...

ps . . . Glöm inte alla radioprogs också... Länkar hittar Du överallt på vaken, sök eller kolla i länkarkivet...

O så till sist... Du får ett svar som detta när Du påstår att jag inte använder min hjärna, och att man inte kommer någonstans om man tänker själv, regel nummer ett... Börja tänk helt själv, sen kolla in fakta... Den offeciella storyn ser inte likadan ut, om man slänger in hela, o reder ut den själv...

Hmm, läste Ditt inlägg en gång till, o det känns som man står inör rätta ungefär, får man inte lov att tro det jag gör?.... :)

Vad menar du med att...

Quote:
Bränslet i flygplanen kunde inte påverka att WTC tornen föll, på grund av att det smälte stålet, DET ÄR FYSISKT OMÖJLIGT!

Har du glömt ett "inte" kanske??

Om du menar att flygbränslet INTE smälte stålet, så har du helt rätt. Men om du nu verkligen är verktygsmakare och smed till råga på allt (vilket jag tvivlar starkt på...) så är det ju rent ut sagt pinsamt att du påstår sådana saker!!

En smed om någon MÅSTE ju veta att konstruktionsstål, byggnadstål ALLVARLIGT mister sin bärighet redan vid ca 450-550 grader. Vilket betyder att det då inte ens har börjar glöda ordentligt!!! Redan då så har det tappat runt halva hållfastheten, och vid de temperaturer som flygbränsle kan generera vid öppen eld, ca 800-1000 grader, så har stålet tappat 80-90% av sin hållfasthet. Dessutom så har det då expanderat och ändrat belastningspunkternas viktfördelning i en konstruktion. Är sedan konstruktionen redan allvarligt skadad och deformerad av en enorm flygkrasch så har jag svårt att se att man ens i sin vildaste fantasi och till råga på allt vara smed och inte begripa att ett ras är en helt naturlig följd.

Jag är inte intresserad av att bli rekommenderad att se en massa konspirationsfilmer, jag har sett det mesta redan och just därför så har jag den uppfattningen jag har att de officiella förklaringarna regerar överlägset, och att konspirationsteorierna som hittintills lagts fram är rena sagorna. Det endast genom att se vad som håller mot fysikens lagar och andra kända vetenskaper och erfarenheter. Själva politiken och "Buskens" regim skiter jag högakningsfullt i.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 14:25

See User information
Quote:

NoMoreWar skrev:

Sanning

helt ok om du tror det. Vad du och jag jobbar med kan disskuteras i oändlighet på ett forum. genom ett personligt möte kan jag bevisa betongens och stålets egenskaper. Samt redovisa org nr, ritningar och tidigare referenser. men jag tvivler på att du är redo för det.[/quote]

Ok, då frågar jag även dig. Hur påverkas byggnadsstål av upphettning?? Vid vilka temperaturer påverkas bärigheten påtagligt? När börjar det glöda? Hur varmt kan det bli i en lägenhet efter säg 5 miuter om det tar eld i en soffa av en cigg?

Vad är namnet på den starkaste formationen när man sammafogar bärande element?

Sanning

Posted on: 2006/7/9 14:28

Anonym
Hmm, snacka o analysera så mycket ni vill, bevisen finns redan att byggnaderna togs ner, på begäran om man så vill... Den energikrävande dialogen om alla fakta runt detta, när det redan är klart förstår jag inte... Så släng iväg frågorna till någon annan istället... Jag står inte inför rätta om jag inte missminner mig, för det jag tror/vet :) ... Jag tror vad jag vill, förstår ni inte vad jag tror/vet, se ett gäng filmer, det finns som sagt fler än Loose Change... Jag gjorde det också fick helt plötsligt andra frågor att behandla...

hare gött....

See User information
Quote:

cee skrev:
Hmm, snacka o analysera så mycket ni vill, bevisen finns redan att byggnaderna togs ner, på begäran om man så vill... Den energikrävande dialogen om alla fakta runt detta, när det redan är klart förstår jag inte... Så släng iväg frågorna till någon annan istället... Jag står inte inför rätta om jag inte missminner mig, för det jag tror/vet :) ... Jag tror vad jag vill, förstår ni inte vad jag tror/vet, se ett gäng filmer, det finns som sagt fler än Loose Change... Jag gjorde det också fick helt plötsligt andra frågor att behandla...

hare gött....

Nej, du står inte inför rätta, och visst får du tro vad du vill.

Men det är oerhört sorgligt att du tror på saker som det inte finns ett enda hållbart bevis för att det skulle ha gått till på det påstådda sättet. För det ni konspirationstroende har lagt fram eller hänger er att tro på, har ju ännu inte bevisats på något sätt mer än med era egna spännande fantasier, eller hur?!

Och då du och någon till dessutom påstår att ni är kunniga inom både byggnadskonstruktion och bärighet, och verktygsmakare och smed, och ändå uppenbarligen inte begriper ens de mest grundläggande sakerna inom det ni påstår er kunna, ja då blir man ju minst sagt misstänksam om ni bara försöker lägga ut rökridåer.

Att du sen så fort det kommer till att svara på lite mer kunskapskrävande frågor istället slår dövörat till och inte vill vara med mer, är ju ännu mer talande.

Du är alltså inte det minsta intresserad av den egentliga sanningen, bara av er egen "sanning" som ni inte har lyckats få fram ett enda bevis för.

Är det så illa ställt med kunskap och allmänbildning, att du/ni inte klarar av en öppen och ärlig debatt/diskussion så fort det slinker med lite fysik och välkända fakta om material och hållfasthet m.m.?

Jag har själv endast 9 år grundskola och en avbruten gymnasielinje i bagaget, men därutöver ett mycket starkt intresse för teknik och vetenskap. Ändå så jobbar jag nu med avancerade byggnadskonstruktioner i mångmilliardklassen. Jag förstår även det som SBI skriver om byggnadsstål och hur det påverkas av värme. Jag föstår vad Ny Teknik skrev bara några dagar efter 9/11 om hur tornen kunde rasa.

Så varför förstår, eller vill inte du/ni förstå det som är så uppenbart riktigt och som alla andra normalt förstår? Varför påstår ni saker som ni innerst inne måste veta är fel?

Lever ni i en fantasivärld eller vad då?

Klart som fan att det finns vissa märkligheter i 9/11, det finns det ju i varenda lite bilkrock i vilken liten byhåla som helst i Sverige. Det finns alltid faktorer eller annat som man aldrig får full koll på i en händelse. Men man får vanligtvis så pass mycket koll och fakt att man ändå vet vad som hände och hur. Resten är mer eller mindre ointressant oavsett om det är den lilla bilkrocken eller 9/11. Vi kan alltså inte få reda på vad varje enskild pryl i tornen gjorde på vägen ner, men ner kom de och vi vet varför rasen började. Det räcker för att föstå vad som hände.

Och ännu en gång, jag HAR sett alla LC-filmerna och en hel drös till och läst på en massa forum om vad ni konspirationstroende tror på. Men varför får då inte jag och 99,99% av alla andra människor samma "aha-upplevelse" som du och dina K-polare får? Är det vi eller ni som inte förstår nåt? Ja för att utröna det så är det ju bara att se vilka uppgifter som stöds av fysikens lagar återigen, och det är inte era påståenden...

I mina ögon så är LC-filmerna rena rama dyngan som inte har många rätt men är fulla av fel och lögner. Ser man int det så är det antingen för att man inte vill se eller inte har den lilla grundkunskap för att se det.

Sanning

Posted on: 2006/7/9 15:22

(1) 2 3 4 ... 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper