vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
David Shayler, MI5 på Sky News(fick murdoch en stroke då)
När får vi höra underrättelse folk på Aktuellt och Nyheterna

analysera på samma briljanta vis? Kolla från 4.10, hur han

inbjuden för att diskutera mordet på Litvinenko, snyggt styr

över samtalet på False Flag terrorism och 911

Studioreportern vet nästan inte vad han skall säga

Ja menar, ska han som journalist ifrågasätta en MI5 snubbe?

Auktoriteter är svåra att invända mot. Ha Ha.

-Bbbbbbbut are you suggesting our own government did this???

-Yes, the official story does not add up/Shayler

Länk:http://www.officialconfusion.com/shayleronsky.html

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: David Shayler, MI5 på Sky News(fick murdoch en stroke då)
Quote:

(fick murdoch en stroke då)

Guds straff.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

TheArbiter wrote:
När får vi höra underrättelse folk på Aktuellt och Nyheterna

analysera på samma briljanta vis? Kolla från 4.10, hur han

inbjuden för att diskutera mordet på Litvinenko, snyggt styr

över samtalet på False Flag terrorism och 911

Studioreportern vet nästan inte vad han skall säga

Ja menar, ska han som journalist ifrågasätta en MI5 snubbe?

Auktoriteter är svåra att invända mot. Ha Ha.

-Bbbbbbbut are you suggesting our own government did this???

-Yes, the official story does not add up/Shayler

Länk:http://www.officialconfusion.com/shayleronsky.html

Det som fanns på länken är bortplockat (This Account Has Been Suspended).

Anonym
Har dina kompisar varit framme zink?

Murdoch har väl satt sina thugs på problemet!

See User information
Quote:

zink wrote:

Det som fanns på länken är bortplockat (This Account Has Been Suspended).

Nämen, inte kan väl våra välgörare i SÄPO, FRA och MI6 ta bort och censurera information som visar att säkerhetstjänsterna ligger bakom många terrorattacker likt 911.

Det måste vara desinformation och inget annat!

Posted on: 2007/6/8 14:03

Anonym
För mig ser det ut som den som stod bakom webbsida inte har betalt och därför blivit borttagen.

See User information
Alltså, hur trillade ni i den där fällan ? Zink vände argumentet bort från Shaylers kunskaper som MI5-agent och nu handlar det om konspirationer angående sidan som länkades. You have much to learn, young padawans

Zink, vad är din kommentar om David Shayler, hans vittnesmål om underrättelsetjänstens användning av Al-Qaeda och hans kunskaper i övrigt ?

Posted on: 2007/6/8 17:42

Anonym
Han fick sitta i finkan för att han sa något han inte fick, han fick inte sitta i finkan för att han ljög. Fast Zink kan härja fritt med sina påståenden eftersom han jobbar med Micro.

Anonym
Eftersom du inte kan bevisa vad den första korrupta regimen heter så är det nog så att korrupta regimer inte ens existerar.

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Alltså, hur trillade ni i den där fällan ? Zink vände argumentet bort från Shaylers kunskaper som MI5-agent och nu handlar det om konspirationer angående sidan som länkades. You have much to learn, young padawans

Zink, vad är din kommentar om David Shayler, hans vittnesmål om underrättelsetjänstens användning av Al-Qaeda och hans kunskaper i övrigt ?

Nu förstår jag inte vad du menar. Jag kan inte veta vad det är för vittnesmål du syftar på om du inte anger det.

Det jag läst om David Shayler gör att jag har lågt förtroende för honom då han kommit med påståenden som har varit svåra att bevisa då de kommer från hemliga källor inom MI5.

Att han även betraktas som spion genom att avslöja hemlig information från MI5 är inte heller något överraskande.

Problemet är alltså att hans källor inte går att kontrollera så han kan påstå vad som helst utan att vi vet om det är sant eller inte.

Sedan måste jag påpeka att det är mycket vanligt att CIA, MI5, svenska underrättelsen m.m. inte vill avslöja vad det vet för de avslöjar då även deras källor.

Att Sverige knäckt tyskarnas koder under andra världskriget ville man på inga villkor avslöja för någon så dagen innan Norge invaderades vilket Sverige visste om så for den svenska regeringen på semester.

See User information
Zink, innan vi går vidare med någonting alls så vill jag att du studerar begreppet Straw Man Argument (halmgubbeargument låter så fel..det kanske bara är jag )

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Du gjorde två sådana på ett och samma inlägg, även om det sistnämnda var en intressant punkt att studera vidare separat.

Quote:

Att han även betraktas som spion genom att avslöja hemlig information från MI5 är inte heller något överraskande.

Quote:

Att Sverige knäckt tyskarnas koder under andra världskriget ville man på inga villkor avslöja för någon så dagen innan Norge invaderades vilket Sverige visste om så for den svenska regeringen på semester.

Jag skrev i mitt inlägg att det rörde sig om Al-Qaeda som verktyg för att mörda Khadaffi. Något som misslyckades med många oskyldiga döda som följd. Det är dock inte det enda han har dragit upp. Om han yrar om sina berättelser, varför var han då tvungen att gå i exil ?

Posted on: 2007/6/9 10:58

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Jag skrev i mitt inlägg att det rörde sig om Al-Qaeda som verktyg för att mörda Khadaffi. Något som misslyckades med många oskyldiga döda som följd. Det är dock inte det enda han har dragit upp. Om han yrar om sina berättelser, varför var han då tvungen att gå i exil ?

Om det gällde just Al-Qaeda och arr de försökt mörda Khadaffi så är det Khadaffi själv som kommit med den uppgiften:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,250058,00.html

Vad jag menar är att om man börjar anklaga en säkerhetstjänst som MI5 i detta fall och det man anklagar den för vare sig det är sant eller osant så kommer de att åtala dig.

Säkerhetstjänster varken dementerar eller bekräftar saker och om David Shayler anklagar MI5 för att känt till att Al-Qaeda skulle mörda Khadaffi spelar de ingen roll om det är sant eller osant för MI5. Är det sant har han röjt att de har en agent i Libyen. Är det osant så kommer Khadaffi ändå att leta efter en agent och om han påstår han hittat en så är den person oskyldig vilket då MI5 inte kan göra något åt.

Anonym
Nej men du Zink, om man påstår nåt som inte e sant, åker man in då? Loose Change, David Icke, Alex Jones med flera. Dom påstår alla en sak som du med flera har väldigt svårt att erkänna. Hur går det ihop? Hmm, din lilla disinfo bot!

Det syns att du lutar dig på argument, olika vid olika tillfällen. Genomskinligt!

See User information
Ja, om Khadaffi själv nämner mordförsöken så spelar det väl ingen roll. Skulle det på något sätt göra Shayler mindre trovärdig. Otroligt att du efter allt tjafs om experter hit och dit plötsligt får för dig att misstro en före detta agent inom underrättelsetjänsten.

Du anser ju med din inställning att Shayler utan någon anledning skulle hitta på alltihop. Inkluderar detta de klagomål han i övrigt fört fram till ledningen för underrättelsetjänsten ?

Om historien är sann så förklarar den tydligen en hel del om förhållandet mellan Al-Qaeda och underrättelsetjänsten

http://politics.guardian.co.uk/news/story/0,9174,837333,00.html

Det där sista är ett enda rabblande om något du tar ur luften. Visa var du hittat information som bekräftar detta.

Quote:
Säkerhetstjänster varken dementerar eller bekräftar saker och om David Shayler anklagar MI5 för att känt till att Al-Qaeda skulle mörda Khadaffi spelar de ingen roll om det är sant eller osant för MI5. Är det sant har han röjt att de har en agent i Libyen. Är det osant så kommer Khadaffi ändå att leta efter en agent och om han påstår han hittat en så är den person oskyldig vilket då MI5 inte kan göra något åt.

Posted on: 2007/6/9 22:21

See User information
Quote:

Icehorn wrote:

Det där sista är ett enda rabblande om något du tar ur luften. Visa var du hittat information som bekräftar detta.

Stör inte zink i hans desperata försök att hypnotisera sig själv med ständigt upprepande och osammanhängande och fullständigt ologiska resonemang som han tror likt ett mantras monotona och eviga upprepande ska kunna övertyga hans stackars förvirrade själ!

Posted on: 2007/6/10 15:38

Edited by bennybear on 2007/6/10 16:28:51
Edited by bennybear on 2007/6/10 16:29:30

Anonym
Quote:

osm wrote:
Nej men du Zink, om man påstår nåt som inte e sant, åker man in då? Loose Change, David Icke, Alex Jones med flera. Dom påstår alla en sak som du med flera har väldigt svårt att erkänna. Hur går det ihop? Hmm, din lilla disinfo bot!

Det syns att du lutar dig på argument, olika vid olika tillfällen. Genomskinligt!

Inga som gjort Loose Change eller David Icke, Alex Jones med flera har jobbat på MI5.

Att David Shayler jobbat på MI5 gör att de inte vill att han ska uttala sig om något som rör MI5 i alla fall inte så tätt efter han slutat.

Underrättelseinformation är färskvara så om några år spelar det ingen roll vad David Shayler säger om MI5.

Anonym
Zink, du är ute o cyklar!
Du vet inte vad jag snackar om, det syns tydligt i svaret. Knip käft!

Anonym
Quote:

osm wrote:
Zink, du är ute o cyklar!
Du vet inte vad jag snackar om, det syns tydligt i svaret. Knip käft!

Ta och motivera din kritik. Vad är det i svaret som du anser vara galet?

Det går att tolka din svar som att:

Jag har fel så att de som gjort Loose Change och David Icke, Alex Jones med flera har jobbat på MI5.

Jag har fel så att David Shayler har inte jobbat på MI5.

Jag har fel så att underrättelseinformation inte är färskvara.

Anonym
Gå i skolan o lär dig analysera info, igen. Annars kan vi lösa det på annat vis, du ger mig 400 spänn i timmen, sen kan jag lära dig o tänka samt analysera information.

:)

Anonym
Quote:

osm wrote:
Gå i skolan o lär dig analysera info, igen. Annars kan vi lösa det på annat vis, du ger mig 400 spänn i timmen, sen kan jag lära dig o tänka samt analysera information.

:)

Ännu ingen motivering vad som är fel.

Ska jag också ta 400 kr i timmen för att lära dig hur man motiverar sina saker?

Anonym
Tror du jag tänker diskutera nåt med dig? Lika möjligt som att hoppa upp i luften,........ o stanna där i 30 sekunder, sen landa!

Det går inte att snacka med en biologisk dator, som är skrivskyddad!

Anonym
Quote:

osm wrote:
Tror du jag tänker diskutera nåt med dig? Lika möjligt som att hoppa upp i luften,........ o stanna där i 30 sekunder, sen landa!

Då slutar jag att diskutera med dig. Du skriver helt obegripliga inlägg så det är ingen större förlust för mig.

See User information
Quote:

zink wrote:

Inga som gjort Loose Change eller David Icke, Alex Jones med flera har jobbat på MI5. .

HUR vet du det plattskalle?

Det är ju hemligt information OM de nu skulle arbeta för MI5!

Quote:
Att David Shayler jobbat på MI5 gör att de inte vill att han ska uttala sig om något som rör MI5 i alla fall inte så tätt efter han slutat.

HUR vet du det plattskalle?

Det är ju hemlig information MI5 sitter inne på angående vilka avsikter och på vilket sätt de förhåller sig till Shyler!

Quote:
Underrättelseinformation är färskvara så om några år spelar det ingen roll vad David Shayler säger om MI5.

HUR VET du det plattskalle????????

Så OM vi t.ex säger att den info. Shyler går ut med ÄR sann, skulle den då vara mindre sann om t.ex 2 år????

Zink, visar ÅTER IGEN att han har en logisk slutledningsförmåga lika med en förståndshandikappad.

Posted on: 2007/6/12 18:11

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

osm wrote:

Då slutar jag att diskutera med dig. Du skriver helt obegripliga inlägg så det är ingen större förlust för mig.
Tomten har rätt, sluta att uppdatera Zink . Han skriver tvärt om i allt men får dukat bord med det vi vet. All ny info får han rakt ner i fickan , han blir mer uppdaterad än vad ni alla är! kom i håg det ni servar han(dom) .Han slipper surfa runt effter all ny info . vaken .se hjälper till zinks i hans andra hem...... låt han leta själv (tar mera tid ju) så tänk er för..vem har panik nu för tiden,, Dr.tinnitus.......surrar jämt om bullshit,,,,vakna för fffffffff Jaga han gärna med ord och inga länkar han har kontakt med usa ..jag menar bara gör det inte lätt för honom

Posted on: 2007/6/12 18:20

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper